7 lucruri pe care trebuie să le știi despre noul Mercedes-Benz EQC

de Cornel Șocariciu
Vineri, 07.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz EQC, primul membru al familiei de electrice EQ, a fost prezentat în cadrul unui eveniment special desfășurat în Stockholm. Am mers în inima Suediei și am luat pulsul noului SUV electric.

Mercedes-Benz a ales să prezinte noul EQC în cadrul unui eveniment special desfășurat în Stockholm, Suedia. SUV-ul este primul membru al familiei de electrice EQ, o gamă care în următorii ani va fi extinsă rapid. Până în 2022, nemții spun că familia EQ va include 10 modele noi care vor acoperi marea majoritate a segmentelor din piață.

Marea majoritate a producătorilor mari și-au anunțat intențiile cu privire la dezvoltarea și lansarea unor modele electrice în perioada imediat următoare, iar Mercedes-Benz reușește să intre pe piață într-un moment în care clienții nu au multe produse din care să aleagă. Totodată, EQC deschide un nou capitol important din istoria constructorului german și anunță o adevărată avalanșă în segmentul electricelor.

Noul SUV electric dezvoltat de producătorul german va putea fi admirat de publicul larg în cadrul Salonului Auto de la Paris din luna octombrie.

1. Progressive Luxury: noua filozofie de design a gamei EQ

Filozofia de design pe care Mercedes-Benz o lansează odată cu noul EQC se numește Progressive Luxury. Contrar așteptărilor, nemții au mizat pe linii simple și curate, fără să introducă elemente de design care puteau să altereze imaginea generală a SUV-ului.

Din punct de vedere estetic, nemții poziționează noul EQC între un SUV tradițional și un SUV coupe. Deși avem în față un model electric, constructorul din Stuttgart a ales să-i pună lui EQC și o grilă asemănătoare cu cele de pe modelele cu motoare cu combustie internă. Și pentru că știau că mulți vor întreba care a fost motivul pentru care a fost luată această decizie, oficialii Mercedes-Benz au avut răspunsul pregătit: EQC are nevoie de o față și ar arăta artificial fără o grilă. "Modelele Mercedes-Benz au nevoie de o identitate": acesta a fost motivul pentru care EQC a primit un astfel de element de design.

Grila pregătită de nemți are un design influențat de liniile pe care în 2016 le-am admirat pe conceptul EQ. Tot la nivel exterior, designerii au optat pentru elemente negre pe care au aplicat linii albastre. Chiar și cuvântul Multibeam pe care îl găsim la nivelul blocurilor optice a fost scris cu albastru.

Luminile de zi cu LED au acum o formă specială, iar designerii au venit cu o idee nouă: o bandă luminoasă poziționată în partea de sus a grilei. Pe anumite piețe de la nivel global, Mercedes-Benz va oferi și un logo iluminat. Pentru prima dată, nemții au decis ca radarul sistemului Active Distance Assist Distronic să fie amplasat în spatele stelei iluminate. Prizele de aer laterale sunt false, însă completează "fața" noului EQC.

Partea din spate a SUV-ului electric se înscrie perfect în liniile pe care le trasează SUV-urile coupe: un eleron discret poziționat la nivelul plafonului, lipsa barelor longitudinale de plafon și o serie de elemente cromate la nivelul spoilerului. Stopurile sunt unite cu o bandă LED, iar numele EQC este scris cu un font nou. Standard, SUV-ul electric este disponibil cu jante de 19 inch, însă clienții pot opta și pentru dimensiuni de până la 21 de inch. Vor exista și versiuni cu finisaje într-o nuanță de albastru.

Mercedes-Benz EQC are o lungime de 4.761 de milimetri, o lățime de 1.884 de mm și o înălțime de 1.625 de mm. Ampatamentul SUV-ului ajunge la 2.873 de mm, valoare egală cu cea oferită în prezent de GLC. În aceste condiții, nemții spun că noul EQC oferă suficient spațiu pentru toți pasagerii. Portbagajul lui EQC are o capacitatea de 500 de litri și are o gură de încărcare generoasă. Garda la sol anunțată de oficialii germani este de doar 12 centimetri, semn că EQC n-o să vadă prea multe ieșiri de pe asfalt.

2. Interior minimalist cu influențe nordice

Nemții susțin că s-au inspirat din valorile și filozofiile de viață ale suedezilor atunci când au desenat noul EQC. Iar interiorul este o dovadă clară a acestui lucru. Imediat ce pășești în habitaclul SUV-ului german, te vei "lovi" de o atmosferă caldă.

Deși marea majoritate a elementelor sunt preluate de pe noua generație Clasa A, Mercedes-Benz a reușit ca prin mici modificări să obțină efectul dorit. Spre exemplu, gurile de ventilație renunță la designul inspirat de turbine și au acum o formă rectangulară. Mai mult, anumite accesorii vin acum într-o nuanță Rose Gold despre care designerii spun că ajută să genereze acea atmosferă caldă. Secțiunea superioară a bordului este realizată dintr-un singur element, iar restul elementelor sunt orientate către șofer.

Nemții au optat pentru accesorii metalice care amintesc de elementele de răcire ale amplificatoarelor. În centrul acestui "univers" se află sistemul de infotainment MBUX și panoul digital de instrumente. Așa cum afirmam și mai sus, designerii au ales să mizeze pe formele pe care le-am văzut deja pe Clasa A. Cele două ecrane sunt "lipite între ele" cu o suprafață vitrată, pentru a oferi ideea de continuitate. Indiferent de versiunea aleasă, ambele ecrane vor avea o diagonală de 10.25 de inch.

Display-ul care controlează sistemul de infotaiment este unul tactil, dar funcțiile acestuia pot fi accesate și prin intermediul touchpad-ului de la nivelul tunelului median.

Trei teme vizuale sunt disponibile: Modern Classic, Sport și Electric Art, fiecare dintre acestea având culori și afișaje diferite. Pentru noul EQC, nemții au pregătit tapițerii noi și accesorii fabricate din materiale reciclate.

În momentul lansării, noul SUV electric va fi disponibil în două linii de echipare: Electric Art și AMG Line. Versiunea cu influențe sportive promite o grilă și carcase ale oglinzilor în culoarea caroseriei, spoilere ușor modificate și jante cu design specific AMG cu dimensiuni de 20 sau 21 de inch. La interior, clienții vor găsi un volan AMG teșit în partea de jos, pedale sport, scaune îmbrăcate în piele și accesorii care imită fibra de carbon.

3. Sistem de infotainment adaptat unui model electric

Cei care au urcat până acum într-un Clasa A cu siguranță vor observa asemănările dintre hatchback-ul de clasă compactă și noul SUV electric. Sistemul de infotainment poartă numele de MBUX (Mercedes-Benz User Experience), dar în cazul lui EQC a fost modificat pentru a răspunde unor cerințe specifice modelelor electrice. Meniul MBUX este structurat pe trei zone: Homescreen, Basescreen și Submenu, fiecare putând fi accesat fie prin intermediul celor două zone tactile de pe volan, fie cu touchpad-ul central. În cazul lui EQC, în meniul Homescreen apare și fereastra EQ. Aceasta oferă informații despre consumul de energie, fluxul de energie și sistemul de recuperare a energiei cinetice.

În același timp, panoul de instrumente digital oferă o serie de "animații" specifice mașinilor cu motoare cu combustie internă. Culorile folosite de nemți în momentul accelerației variază de la Rose Gold, la alb și mai apoi la albastru. Fiecare dintre aceste nuanțe are o strânsă legătură cu consumul de energie înmagazinat în baterii.

Prin intermediul aplicației Mercedes Me, posesorii lui EQC vor putea programa și sistemul de climatizare, astfel încât atunci când se urcă la volan, temperatura să fie cea ideală.

Asistentul virtual pregătit de nemți poate fi accesat printr-un simplu "Hey, Mercedes". La fel ca în noua generație a Clasei A. Acesta integrează și o componentă de inteligență artificială care o să învețe stilul fiecărui posesor și o să răspundă mult mai rapid cerințelor acestuia. Pentru că avem în față un model electric, programarea navigației o să țină cont întotdeauna și de zonele de reîncărcare. Dacă drumul pe care îl programezi este mai lung decât autonomia din acel moment, traseul sugerat de navigație o să includă și o oprire pentru reîncărcare. În cazul în care sunt detectate zone cu trafic îngreunat, navigația o să ofere rute alternative, însă va ține cont întotdeauna de componenta necesară reîncărcării bateriilor. Așa cum probabil intuiți, asistentul virtual va fi capabil să răspundă unor noi întrebări precum: "Unde pot încărca bateria?" sau "Cât de departe se află următoarea stație de încărcare?".

În același timp, reprezentanții constructorului german spun că asistentul virtual este capabil să facă diferența dintre vocea șoferului și cea a pasagerului. Astfel, dacă pasagerul aflat pe scaunul dintre dreapta o să spună că îi este frig, atunci asistentul virtual va crește temperatura doar în zona respectivă.

4. Două motoare electrice și baterii de 80 kWh

Mercedes-Benz EQC este primul membru al familiei de electrice EQ. Până în 2022, nemții au în plan lansarea a 10 modele electrice în gama EQ. Conform declarațiilor făcute de oficialii producătorului din Stuttgart, aceste vehicule vor acoperi toate segmentele.

Mercedes-Benz EQC mizează pe un pachet de baterii care a fost integrat în structura mașinii. Cele 384 de celule au o capacitate de 80 kWh, iar consumul de energie în ciclul NEDC este de 22.2 kWh/100 de kilometri. Datele oferite de nemți încă nu sunt finale, mai ales că de la 1 septembrie a intrat în vigoare noul sistem de testare și omologare WLTP, care oferă informații ceva mai aproape de rularea în traficul real. Conform celor de la Mercedes-Benz, autonomia în ciclul WLTP va fi de peste 400 de kilometri.

La o primă vedere veți spune că printr-un simplu calcul vom ajunge la o valoare diferită și mai mică decât cea anunțată de nemți. Totuși, testele de laborator țin cont și de alți factori (ex: recuperarea energiei). Iar dacă ne gândim la faptul că Audi a reușit cu e-tron ca după o coborâre de 31 de kilometri să recupereze energie pentru a parcurge o distanță aproape egală cu cea amintită anterior, valorile oferite de constructorul din Stuttgart parcă nu mai sună atât de "greșit". Vom vedea însă în momentul lansării care e consumul real al mașinii.

Mercedes-Benz EQC integrează două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Oficialii spun că unitatea electrică amplasată pe puntea față este optimizată pentru eficiență, în timp ce unitatea integrată pe puntea spate are rolul de a asigura un plus de sportivitate. În total, cele două motoare electrice oferă 300 kW (408 CP) și un cuplu motor de 765 Nm.

EQC 400, denumirea scrisă pe portbagajul SUV-ului german, face referire la puterea oferită de sistemul electric.

În aceste condiții, nu este greu de anticipat că în scurt timp Mercedes-Benz va lansa și alte versiuni de putere pentru EQC. Totodată, este posibil ca nemții să vină pe piață și cu variante care oferă autonomii diferite.

Acumulatorul SUV-ului german poate fi încărcat și de la o priză de doar 7.4 kW, însă oficialii au anunțat doar timpul pentru reîncărcarea la un stație rapidă de 110 kW. În acest caz, pentru a ajunge de la 10% la 80% bateriile SUV-ului electric au nevoie de 40 de minute. Mercedes-Benz EQC accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde, în timp ce viteza maximă a fost limitată electronic la 180 km/h.

5. Cinci moduri de rulare și 5 modalități pentru recuperarea energiei

În funcție de starea pe care o are și nevoile de moment, șoferul poate alege unul dintre cele cinci moduri de rulare: Comfort, Eco, Max Range, Sport și Individual.

În modul Eco, sistemele mașinii sunt orientate pentru un consum cât mai mic de energie și eficiență sporită. Modul Max Range o să-i ajute pe șoferi să obțină cele mai bune valori în dreptul autonomiei, în timp ce în modul Sport cele două motoare electrice vor oferi toate resursele disponibile pentru o experiență de condus dinamică. În modul Confort, sistemele sunt programate să ofere atât eficiență, cât și dinamism, în funcție de situațiile întâlnite.

Fiind un model electric, EQC oferă mai multe moduri pentru recuperarea energiei. În cazul de față, nemții au gândit cinci astfel de moduri: D Auto, D+, D, D- și D--.

În modul D Auto, sistemul va miza pe tehnologia Eco Assist (pe care o vom explica la punctul următor) și se va adapta situațiilor întâlnite în trafic. Modul D+ este similar cu funcția de coasting, în timp ce modul D va permite o recuperare ușoară. Cel mai "agresiv" mod de recuperare este D--. Pedala de accelerație oferă feedback haptic și va ghida șoferul prin mici vibrații, în funcție de situațiile identificate.

6. Eco Assist: asistentul pentru o autonomie mai bună

Așa cum aminteam mai sus, Mercedes-Benz EQC integrează sistemul Eco Assist. Acesta anticipează și informează șoferul cu privire la acțiunile pe care trebuie să le facă pentru a obține o autonomie cât mai bună.

Atunci când sistemul analizează harta traseului și identifică o pantă, va afișa pe instrumentarul de bord următorul mesaj: "Poți lua piciorul de pe accelerație". Dacă șoferul urmează instrucțiunile, mașina intră într-un mod special de recuperare a energiei, păstrează viteza maximă pe acel segment de drum și revine la setările inițiale atunci când ajunge în cel mai jos punct al coborârii.

În momentul în care mașina se apropie de o zonă cu o viteză maximă mai mică decât cea actuală, șoferul este îndrumat să ridice piciorul de pe accelerație. Mașina intră în modul de recuperare a energiei, iar mai apoi trece în modul de coasting. Informații despre limitele de viteză sunt preluate fie în timp real, fie din sistemul de navigație integrat.

Dacă sistemul detectează un vehicul care se deplasează mai încet, iar modul coasting este deja activat, atunci EQC trece automat într-un mod pentru recuperarea energiei. În cazul în care vehiculul accelerează, SUV-ul revine la funcția de coasting.

7. Sisteme de asistență și siguranță moderne

Pentru noul Mercedes-Benz EQC, constructorul german a pregătit toată suita de sisteme de siguranță pe care deja o cunoaștem din gama tradițională a mărcii germane. De exemplu, SUV-ul electric va fi oferit împreună cu tehnologia Active Distance Assist Distronic. Modelul german va fi capabil să urmeze traficul dacă timpul de așteptare pe loc nu trece de 30 de secunde. Imediat ce traficul revine la normal, asistentul oferit de Mercedes-Benz va încerca să accelereze până la viteza setată anterior sau până la limita maximă de viteză pe sectorul de drum. Alături de acest sistem, nemții vor oferi tehnologia Active Brake Assist cu funcții extinse. Versiunea standard va dispune de următoarele funcții: avertizare vizuală a șoferului, avertizare acustică în cazul în care este detectat un posibil accident, asistență la nivelul sistemului de frânare, frânare autonomă în cazul în care șoferul nu răspunde stimulilor amintiți mai sus (funcția este capabilă să detecteze atât vehicule, cât și pietoni sau bicicliști).

Tot la nivelul siguranței, Mercedes-Benz a implementat și un sistem care oprește energia din sistemul electric de înaltă tensiune. În cazul unui accident grav care a afectat celulele acumulatorului, mașina nu va mai porni.

Producția noului Mercedes-Benz EQC va începe în cursul anului 2019 la uzina din Bremen. Ulterior, modelul va fi produs și în China pentru piața locală. Nu există încă informații legate de prețul primului SUV full-electric Mercedes-Benz, acesta urmând să fie anunțat în apropierea datei de lansare a mașinii.

Comentarii (8)

  • ACE - Craiova
    Garda la sol de numai 12 cm (daca are aceasta valoare 100%).....e foarte mica...asementoare lui RENAULT Zoe.
    TESLA Model X are 18 cm garda la sol...
    CIUDAT acest MERCEDES BENZ, pare DESTINAT drumurilor pe autostrazi si atat.....
    Si coeficientul aerodinamic nu cred ca e prea grozav...
    18 4
  • 12cm? imposibil...nu tre sa ai cine stie ce ochi sa-ti dai seama din proportiile masinii, dimensiunea jantelor si spatiul de sub masina ca acei 12cm sunt o greseala de redactare.

    oricum, Tesla X va avea zile grele. Americanii au venit cu "fluturasi" sa iasa in fata si pentru a compensa taierile de buget (printre altele, vezi permanenta nealiniere a usilor), Mercedes a ales sa ofere grija la detalii si design in spiritul marcii.
    10 8
  • Da..poate ca totusi e o greseala , nu par doar 12 cm acolo.
    8 3
  • Nu-i greșeală - din păcate aș adăuga, dar cum nu mă văd posesor al unui EQC vreodată, nu mai adaug. :-)
    Garda la sol e într-adevăr 12 cm, din cauza bateriilor voluminoase protejate și d-un cadru din aluminiu - zic nemții cel puțin.

    Mie în schimb îmi pare o scuză penibilă, din moment ce Jag i-Pace de ex. are 14 cm *Bodenfreiheit* și-i mai puțin înalt per total (1,56 m.)

    Concluzie: la fel de bine puteau electrifica un T-Modell în cazul ăsta, că de caracter SUV nu poate fi vorba decît ca iluzie optică.

    Se va vinde însă și la 80-90K euro - nu c-ar fi eco-trendy, ci fiindcă cei cu mălai en-gros nu vor să fie văzuți în Zoe/Leaf cînd centrele orașelor vor fi interzise nu doar dieselelor, ci și benzinarelor.
    17 2
  • andrei
    lasa ca e bine ca apar si se vand, poate asa apar si unele mai iefitne (si evident, nu suv-uri). ma lasa rece cine si cum vrea sa fie vazut, te rog sa stai tu pe bicla la semafor in spatele unui tractor de diesel si o sa zici mersi, daca o sa ai numai din astea electrice in loc. bucurestiul e cel mai poluat oras din europa, daca ar exista o minune si de maine ar fi doar electrice s-ar simti din plin la poluare. bine, s-ar simti probabil si la pretul curentului electric dar deja asta e alta discutie.
    7 4
  • Electro
    400 KM WLTP ? Mai devreme am citit un articol in care cei de la Mercedes sustineau ca masina are o autonomie de 450km in ciclu NEDC de asemenea unde se specifica si ca diferenta de autonomie intre cele doua ciluri este undeva intre 70-90km....asa ca 400km in WLTP.....sincer nu cred ca masina in conditii reale de trafic va ajunge macar la 350 km autonomie
    8 1
  • Dpmdv o masina scoasa pe piata la reprezeala ca sa arate ca si ei sunt in trend. Nu cred ca va face vanzari prea mari, nu are nici factorul WOW! al Teslei, nici pretul competitiv si nici caracteristici tehnice bune. Sunt dezamagit Mercedes, puteai mai mult!
    3 2
  • @MB: Din păcate cam ai dreptate - pentru o premieră absolută cum e EQC, Mercedes ar fi putut veni cu ceva mai puțin banal, fie și doar din p.d.v. estetic.

    Și arhitectura funcțională a mașinii putea fi optimizată, EV-urile neavînd constrîngerile specifice vehiculelor cu propulsie clasică. De ex., nu înțeleg ce poate fi sub capota aia lungă, că bateriile-s altundeva.

    Nu mai zic de slaba *densitate energetică* a bateriilor EQC, prea grele pt cei 80 kW (o Tesla cu aceeași capacitate în kWh ar fi fost cu cca. 180 kg mai ușoară !!)
    Dezamăgitor pt. primul EV Mercedes - trebuie să recunoașteți pînă și voi, cei cu pălmuțele mereu roșii... ;-)
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru