Salonul Auto de la Frankfurt din acest an a marcat o aniversare specială pentru industria auto, întrucât s-au împlinit 50 de ani de la prezentarea primului sistem ABS din lume.
Evenimentul a avut loc în anul 1969 tot la Salonul Auto de la Frankfurt și a fost dezvăluit de inginerii companiei Teves, care la vremea respectivă i-au pus numele MK I.
Sistemul a fost prezentat la capătul a patru ani de muncă pentru identificarea unui sistem de frânare care să nu blocheze roțile, în contextul în care primele idei despre o astfel de tehnologie au apărut încă din anii '20.
Ulterior, Teves și-a schimbat numele în ITT-Teves, iar în 1998 compania a fost achiziționat de germanii de la Continental.
Inițial, sistemul ABS a fost utilizat doar pe 36 de mașini de teste ale poliției suedeze, iar producția de serie a început abia în 1984 cu o nouă versiune, MK II, care a devenit primul sistem ABS controlat prin microprocesor.
"Sistemul nostru ar putea fi validat rapid și optim atât pentru manevrele de frânare pe drumuri dure, cât și pentru cele de pe drumurile alunecoase, cum ar fi pe gheață în timpul iernii. ABS.
De asemenea, a fost considerabil mai flexibil decât alte soluții și, prin urmare, poate fi adaptat rapid la diferite concepte ale vehiculului, cum ar fi modelele cu roată față sau tracțiune integrală. Soluția de microprocesor ne-a dat un avans de câțiva ani", explică Fennel Helmut, unul dintre arhitecții introducerii microprocesorului în cadrul sistemuluiÎn acel an, sistemul ABS a fost implementat standard pe modelul Ford Scorpio comercializat în Europa, ceea ce a reprezentat o premieră.
Pe parcursul următorilor ani, sistemul ABS a fost îmbunătățit și a primit un sistem electronic de distribuție a frânei de mână (1989) și o unitate de control electronic de stabilitate (1995). În cele din urmă, sistemul ABS a devenit obligatoriu pentru toate mașinile comercializate în Europa începând din anul 2014.
În prezent, sistemul ABS cântărește două kilograme și are dimensiunile unei camere foto DSLR, însă include aproimativ 50 de funcții suplimentare și de siguranță, printre care se numără eliberarea automată a frânei de parcare la pornire sau asistarea la pornire pe deal.
Potrivit oficialilor Continental, viitorul sistemului ABS va depinde în mare măsură de inovațiile de natură software pentru a crește nivelul de siguranță și de confort la utilizarea acestuia.
Via Continental
Comentarii (0)