Esential
4.5 | milioane de kilometri a parcurs Irv Gordon cu exemplarul său Volvo P1800 în 44 de ani. |
102.000 | de kilometri este media anuală a maşinii americanului. |
4.5 | milioane de kilometri a parcurs Irv Gordon cu exemplarul său Volvo P1800 în 44 de ani. |
102.000 | de kilometri este media anuală a maşinii americanului. |
Irv Gordon, americanul care deţine maşina cu cei mai mulţi kilometri parcurşi din întreaga lume, a anunţat ieri că principalul său target este de a atinge 3 milioane de mile (4.8 milioane de kilometri) cu exemplarul Volvo P1800 din 1966 pe care îl deţine. Până în acest moment, Irv a adunat 2.8 milioane de mile (circa 4.5 milioane de kilometri).
Americanul are 70 de ani şi şi-a propus să atingă ţinta autoimpusă până peste 3 ani. "Nu ştiu încă ce o să fac cu maşina după acest punct. M-am gîndit să o vând cu un dolar pentru fiecare mila parcursă. Mai există posibilitatea de a o expune într-un muzeu, pentru ca lumea să poată admira maşina care a bătut toate recordurile în materie de kilometri parcurşi. În ultimă instanţă, am varianta de a continua să o conduc pentru plăcerea mea", spune fostul profesor de ştiinţe ale naturii din East Patchogue, New York.
Americanul şi-a cumpărat maşina în 1966 şi după 24 de ore parcursese deja 2400 de kilometri cu aceasta.
În primii zece ani, kilometrajul maşinii arăta deja 800.000 de kilometri parcurşi. În 1998, atunci când a atins 1.69 de milioane de mile cu maşina (2.7 milioane de kilometri), Irv Gordon a intrat în Cartea Recordurilor la capitolul "Cea mai mare distanţă parcursă de un vehicul necomercial". În toată această poveste, cel mai interesant lucru este faptul că maşina în cauza are motorul şi transmisia originale, toţi cei 4.5 milioane de kilometri fiind parcurşi avându-l la volan pe Irv.via | Hemmings
Ce aveam in ziua de azi?.....pai Volvo cumparat de galbejiti, cu platforme de la Ford, si care dupa 100 000 km pica 5 piese importante si esti nevoit s-o dai la casare pt un model nou. Bull sheat.
3.8 milioane de mile=circa 4.5 milioane de kilometri
Interesanta a devenit si matematica asta.
Top speed: 172km/h
0-100 in 11.9s
Tractiune spate
Daca mergea constant cu 130 avea timp sa faca si pauze in 24 ore.
Nu e rau deloc pentru 1960 cand a aparut primul model. E chiar mai tare ca Fiesta mea 2005 :))))
..iar cat despre realimentare..ce? n ai auzit de avioane cisterna?:p
Tocmai de aceea as prefera un Volvo de la mama lui (de la suedezi neaparat), sa-l folosesc si eu si inca 3 proprietari second-hand......dar sa stiu ca e o masina adevarata. Ori in ziua de azi.......aleluia.
PS: cele mai durabile masini construite vreodata au fost Volvo si Mercedes. Calitatea otelului face totul.
PS: apropo de oteluri sudeze, cele mai tari fabricate vreodata, care le ingenunchiaza chiar si pe cele germane sau japoneze..........in provincie, in zona de sud a Romaniei, UN FIERASTRAU SIMPLU, PE BAZA DE OTEL SUEDEZ DE ACUM 100 ANI........a fost folosit pentru constructia a 3 case in mediu rural..........si inca acum bate orice otel modern de la orice drujba sau fierastrau modern. Efectiv nu a fost tocit sau ingenunchiat, desi s-au taiat cu el sute de salcami si arbori de esenta tare. Tot respectul pentru otelul sudeez. Fiereastraul dateaza de la 1890 si in prezent este ca nou. Musca din lemn fara nicio problema. Ce s-a facut odata, nu se va mai face niciodata. Nota bene!
:)) Corect. Io a schimbat turbosuflanta la un 1.6 MPI :)) Si acum ai o noua cutie plina cu viteze nu? :)) Cat de simpatic e omul.
ai dreptate,unde este multa tehnica se si strica multe...
@bogdan
si eu am parcurs de cateva ori dist Brasov-Frankfurt Main in 18 ore cca 1500 km si erau zone in care am mers si cu 180-190 km/h (ca mai mult nu mergea masina) si cu opriri pt WC/vigneta/Pauza pt alimentare+cafea max 10 min si la un moment dat simteam ca trebuie sa ma concentrez sa tin ochii deschisi.
Nu stiu cum de a parcurs 2400 km in 24 ore, daca o fi adevarat toata stima...
@jonyBOY
da avem si noi asa masini , am vazut o Octavia 1.8T cu peste 800000 km si mergea perfect (dar a avut grija de ea , revizii la timp etc si binenteles consumabile la greu)
MOTOR SI TRANSMISIE originale daca ar fi parcurs intreadevar atati kilometri masina aia nu are cum sa aibe motor si transmise originale nici daca erau facute din diamant, orice fier in lumea asta se toceste, uzeaza, degradeaza oricat ar fi el de bine facut, calit, numai sa te gandesti cate triloane de trilioane de triloane de miscari a facut pistoanele in cilindru si odata tot crapa motorul ala sa nu mai vorbim de transmisie
Dar oricum el putea sa zica a mers 20 de milioane ca se gasesc destui creduli sa creada si asta
iar fiabilitatea masinii tine si de sofer si de intretinerea ei si avand in vedere ca masinile din '60 nu aveau electronica si tehnica fara rost nu vad ce ar fi putut sa se strice.
PS: sunt curios cati dintre voi cunoscatorii a-ti reusi sa conduceti masinile alea :))
PS: de condus poate fi oricine (de masina) dar de sofat ...
ps: am un volvo din 69 si e masina de masina, asa ceva nu se mai face, farantat!
respect VOLVO!
eu am facut cu masina de firma 400.000 km in 2 ani, batand romania in lung si-n lat. si era un gunoi de cielo.. ce-i drept a crapat inainte sa apuce 500.000.
pana in 1996 max s-au facut masini ...akm sunt doar conserve pe 4 roti ,cum dai intr-o groapa cum ti se aprinde pomu de iarna in bord:)))=)))
bafta all
Daca vreti masina care sa va tina km multi singura varianta este sa alegeti varianta cu impozit mare. Un motor de la 2.2 in sus va merge multe multe sute de mii de km atata vreme cat sunt respectate reviziile la sange, ba chiar mai rapide decat specifica in cartea tehnica. Cu motoare de 1.4 - 1.6 sa nu aveti pretentia sa mergeti prea multe sute de mii de km mai ales daca mai si uitati sa schimbati uleiul si filtrele, in loc de un Castrol puneti un Aral, etc
Sa faci 2400 in 24 de ore si in ziua de azi este destul de greu. Am facut de cateva ori Oradea - Edinburgh (2600km) si nu am reusit niciodata sa fac sub 25 ore, si asta in conditiile in care am folosit cruise control la greu, sosea destul de libera, si in nici un caz nu mergeam doar cu 120km/h. Daca sunt 2 soferi pe masina, atunci se parcurge distanta fara abslut nici o problema.
Din acea parte stiu pe cineva care acum o luna sau doua a mers din Romania pana in Suedia, s-a intors prin Belgia, Olanda, Germania... Ungaria, Romania. In total a facut cam 5000 de km cu un 740 din '86. Iar masina are muuuulte sute de mii de km. In viitoarul apropiat mai vrea sa faca inca un drum... este vorba de o problema medicala din cate am inteles (Octavian, ma refer la "Bunicul":) )
Asta e motivul pentru care nu dau prea mare importanta pe concursuri unde se dau premii pentru motoare sau siguranta. Pentru ca un premiu acordat nu inseamna ca concurenta e praf. Insa unii nu pot intelege lucrul asta.
eu cand merg la camping pe 250 de mile (400km) nu reusesc sa scot sub 5 ore (am si ceva amenzi de viteza)
si mi se pare cam fabulata chestia asta cu cele multe milioane de mile , americanul e innebunit sa ajunga in cartea recordurilor si ar face orice pt asta
kilometraje am dat si eu inainte si inapoi la multe masini (kilometraje mecanice zic)
si ca sa faci 300 de km pe zi medie inseamna ca tre sa mergi mai mult de 300 aproape zilnic ca mai sunt si zile in care nu mergi atata si masina aia mai are nevoie d e o reparatie si omul ala traieste numa in masina aia ??
........ eu sunt in tabara alora care nu cred asta
Au mai fost subiecte pe aceasta tema, iar in SUA ca si in alte tari "normale" exista carti de service, exista proprietari care tin la masina lor, nu ca la noi care trag de o masina pana o ingenuncheaza total.
Pt cei care nu au mai "auzit" de acest domn cu al sau Volvo, trebuie sa stiti ca locul de munca, respectiv scoala unde a predat o viata intreaga se afla la peste 100km de adresa unde locuia, motiv pentru care si media zilnica mare(5 zile din 7) de mile.
Masina a primit de cand a cumparat-o, ulei si filtru ulei noi la fiecare 4.800-5.600km, interesant, nu? Si-a dat seama ca ulei nou inseamna viata pt motor, iata deci "consecintele".
Fisele si bujiile le schimba la fiecare 32.000-40.000km.
Pompa de benzina(mecanica) o schimba in jurul a 1.600.000km.
Filtrele de benzina si filtrele de aer le schimba le schimba ori de cate ori e necesar ca si curelele si furtunele de apa.
Bucsele clapetelor de acceleratie de la cele 2 carburatoare SU le schimba in jurul a 1.400.000km, la fel ca si radiatorul de ulei.
Pt cei care iau totul ad literam, motorul si cv sunt originale, adica nu au fost schimbate, dar au suferit reparatii interne.
De exemplu, motorul a fost desfacut si a suferit o capitala totala la 1.094.120km, DOAR pentru ca proprietarul n-a mai auzit de vreun motor care sa functioneze FARA PROBLEME atatia km(mile pt el).
Uleiul din cutie il schimba conform manualului(la fel ca toate celelalte piese si consumbaile sau uneori mai des) la ~40.000km iar sincronizatorul de la treapta a 3-a a fost schimbat odata, la fel ca si simeringurile de la intrarea si iesirea din cutie.
Caseta de directie n-a suferit nici o reparatie, desi nu e servo, trebuie totusi schimbat uleiul periodic, foloseste ulei multi-weight,. la fel ca si in cutie, si toate functioneaza perfect(transmisia si directia).
Schimbarea vitezelor este iarasi un motiv bun de a salva transmisia si ambreiajul..trebuie sa stii ce faci..
Detalii aici >>>
http://www.designnews.com/article/12384-How_Irv_Gordon_Drove_his_1966_Volvo_P1800_Past_2_6_Million_Miles.php
Succes voua soferilor in a atinge macar 1/4 din performantele acestui Volvo si ale acestui sofer ;)
Sa tii o masina 44 de ani si sa mai si circuli cu ea zi de zi, si sa mai fie si buna este ceva. Calitatea Volvo se vede, desi am inteles k acum nu mai fac ce faceau odata. Probabil dovada ar fi si demonstratia complet esuata a sistemului city-safety la care au mai si declarat cu nonsalanta ca a fost...human error
Gabi