Esential
43 | la suta din lungimea totala a drumurilor publice din Romania este reprezentata de drumuri pietruite, sau acoperite cu pamant. |
43 | la suta din lungimea totala a drumurilor publice din Romania este reprezentata de drumuri pietruite, sau acoperite cu pamant. |
Potrivit informatiilor furnizate de Institutul National de Statistica, 43.2% din drumurile din Romania sunt pietruite sau acoperite doar cu pamant. La finele anului trecut, Romania avea 81.713 kilometri de drumuri publice, din care 29.2% erau modernizati. Numarul de kilometri de autostrada disponbil soferilor romani pe teritoriul tarii are o valoare cu trei cifre – 321, iar aceasta nu va creste deloc in 2010. Desi CNADNR are un buget de 720 milioane de euro pentru autostrazi in 2010, Executivul nu va dispune constructia niciunui metru de autostrada in decursul acestui an, pe motiv ca nu sunt fonduri suficiente nici macar pentur cunstructia unui kilometru de autostrada.
Din totalul drumurilor publice din Romania, doar 20.2% sunt drumuri nationale, ceea ce reprezinta 16.503 kilometri pe care puteti circula cu o viteza maxima admisa de 100 km/h. Circa 42.9% din numarul total de kilometri reprezentati de drumurile publice din Romania apartin drumurilor judetene, iar drumurile comunale reprezinta 36.9 procente din totalul drumurilor publice din Romania.
Restrictiile si conditiile de circulatie de pe categoriile de drumuri mentionate mai sus va sunt deja cunoscute, asa ca nu mai are sens sa le mentionam.In ceea ce priveste tipul de acoperamant al drumurilor, in structura retelei de drumuri publice s-au inregistrat 23.847 de kilometri de drumuri modernizate, ce reprezinta 29.2% din totalul kilometrilor de drumuri publice din Romania. Dintre acestia, 86.5% reprezinta drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu, iar 27.6% reprezinta drumrui cu imbracaminti usoare rutiere. Surprinzator sau nu, circa 35.351 de kilometri de drum public din Romania sunt reprezentati de drumuri pietruite si de pamant, ceea ce reprezinta 43.2% din totalul de kilometri de drum public din tara noastra.
Peste 57% din drumurile publice cu imbracaminti usoare rutiere aflate in folosinta au durata de serviciu depasita, iar 49% din drumurile modernizate se afla in aceeasi situatie. Depasirea duratei de serviciu reprezinta necesitatea unor reparatii capitale pe sectorul de drum in cauza.
Via | Cotidianul
Avem cele mai mari cheltuieli cu intretinere / constructie pe kilometru de drum , mai mari decat in Germania , si tot nu avem drumuri , am auzit de curand pe un canal de stiri extern ca Albania inaugureaza anul asta prima autostrada care traverseaza tara in totalitate , construita tot de Bechtel mai repede si de 10 ori mai ieftin ...
Deci daca si Albania ne-o ia inainte la capitolul drumuri mai ramane Rep Moldova dupa noi daca este vreo consolare asta ...
In tot orasul Iasi s-a asfaltat in nebunie toamna trecuta , ca dupa o iarna sa fie pline de gropi "noile" strazi refacute ...
Nu mai fiti naivi si nu va lasati dusi de nas , in politica nu e alb si negru , ala e bun , ala e rau si hot ... toti folosesc aceleasi vechi si infailibile metode de a scoate bani multi repede
Ulei si zahar pt 2 zile dai in schimbal a 5 ani in care unii sa guverneze.
Am ajuns sa avem guvern de unguri....nu mai zic nimic .Suntem pierdti din toate punctele de vedere, ca la noi la nimeni! Criza se accentueaza , nu dispare cum incepe in alte tari.Noroc!
Asa stam asa o sa fie treaba si de acum inainte , degeaba ne agitam noi cativa mai cu scoala ca aia prosti care pun botu la un mic si bere sunt prosti da multi si votul lor e egal cu al nostru asa ca .... nu prea este iesire .
Mi-ar place sa plece mai multi din tzara sa nu mai aiba cine sa plateasca impozite si taxe sa vedem ce o sa mai faca , dar cum asta nu se va intampla , ramane sa o luam fiecare incotro judecam ca e mai bine.
Rusine porcilor, va doresc o calatorie cu avionul in IAD.
eh, lasa ca ne facem mari si ne mutam in germania ... sau poate aducem un guvern de nemti la noi :)