367 CP dintr-un motor de 2.0 litri: divizia Polestar lansează cele mai puternice versiuni ale lui Volvo S60 și V60

de Bogdan Mirică
Vineri, 01.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Divizia de performanță Polestar a celor de la Volvo a decis să revizuiască actualele versiuni sportive ale modelelor S60 și V60. Sedanul și break-ul au primit ceva mai multă putere, ajungând acum la 367 de cai.

În așteptarea unor versiuni de performanță semnate de Polestar pentru modelele XC90 și S90, divizia sportivă a constructorului suedez a umblat puțin la actualele produse din ofertă. Este vorba despre V60 și S60 Polestar, modelele care ar trebui să pună probleme unor nume grele din segment, cum sunt BMW M3 sau Mercedes C63 AMG Estate.

Polestar a decis să umble sub capotă pentru a le oferi clienților ceva mai multă putere. Și bine a făcut. Gândindu-se la eficiența celor două modele, Polestar a renunțat la vechiul motor turbo de 3.0 litri și a ales unul de numai 2.0 litri, supraalimentat și cu turbină, împrumutat de la fratele mai mare S90.

După mai multe modificări la nivelul turbocompresorului și al admisiei, această unitate reușește să livreze 367 de cai putere și 470 de Nm, cu 17 cai și 30 de Nm mai mult decât în cazul vechiului model. Exploatarea se face cu ajutorul unei transmisii Geartronic cu 8 rapoarte, modificată de Polestar, așa cum este și sistemul de tracțiune integrală.

Cum era și normal, aceste îmbunătățiri se simt și la capitolul performanță.

Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 4.7 secunde în cazul sedanului și în 4.8 secunde în cazul lui V60. Ambele mașini își îmbunătățesc timpul cu 0.2 secunde față de versiunile anterioare. Viteza maximă rămâne limitată la 250 de km/h.

Esential 367 de cai putere oferă acum noile Volvo V60 și S60 Polestar.
1500 de unități va produce anual Polestar.
4.7 secunde sunt necesare pentru ca S60 Polestar să ajungă la 100 de km/h.
Micșorarea capacității motorului vine și cu cifre mai mici la capitolul emisii și consum. Volvo susține acum că S60 Polestar consumă în medie 7.8 litri/100 de km și emite 179 g/km, iar fratele său break înghite 8.1 litri/100 de kilometri și are emisii de 186 g/km. Valorile se datorează și faptului că Polestar a reușit să reducă masa ambelor mașini cu 20 de kilograme (1751 de kg cântărește S60 și 1796 de kg are V60).

Cele mai rapide produse ale divizii Polestar sunt individualizate cu aceeași vopsea albastră pentru caroserie, cu discuri de frână ventilate și cu jante de 20 de inch construite din aliaj ușor.

Odată cu noile S60 și V60 Polestar, divizia scandinavă își va extinde prezența mondială de la 13 la 47 de piețe, urmând să-și dubleze și producția de la 750 la 1500 de unități anual.

via Volvo

Comentarii (8)

  • pai eu stiam unul de vreo 500cp sau acela a fost asa...un singur exemplar demonstrativ?
    6 2
  • arogantul
    sunt in paradis
    sigur nu e gluma de 1 aprilie?
    11 7
  • Nu cred că vor avea cei de la Volvo prea mult succes cu versiunile astea. De obicei lumea se orientează la Volvo pentru siguranță, nu pentru cai putere. Și să pui motorizările astea pe un break și o berlină care nu sunt concepute pentru performanță mi se pare doar marketing. Cine își ia un break ca să facă liniuțe cu el sau să se ia la întrecere? Sper ca cei de la Volvo să își revină și să îi lase pe cei de la BMW și Audi să umple știrile cu mașini făcute praf. Nu poți face o mașină și rapidă și sigură. Cu viteza și accelerația scade siguranța, deci Volvo își pierde identitatea. Să țină astfel de versiuni pentru circuite.
    4 29
  • Marius
    Din curiozitate câte din cele 750 de mașini făcute anul trecut s-au și vândut? Nu cumva multe din ele sunt și acum la vânzare pe site-ul dealerilor Volvo? Ceea ce indică cât de ridicat e interesul persoanelor pentru aceste mașini cu cai mulți?
    3 14
  • Marius
    Pentru cei interesați, găsiți pe Volvo selekt Germania sau Olanda câte 10 bucăți. Nu prea e lumea interesată de așa ceva, deci nu cred că va fi o investiție prea bună și o mișcare inteligenta din partea Volvo să producă asemenea modele în condițiile în care doar în 2 țări găsești încă 20 de bucăți nevândute după mai bine de un an de zile. Sunt doar modele ținute de dealeri pentru expoziție și test-drive. Fanii Volvo vor siguranță, nu cai putere. Ar trebui să fie foarte clar pentru Volvo mesajul.
    3 13
  • arogantul
    @ q
    ala de 500 de cai a fost demostratorul technologic, doar cateva au fost construite pt teste
    10 3
  • arogantul
    ce nu este scris in acest articol este ca noile S60 si V60 polestar au acum si un mod Sport+ , care pe versiunea veche nu exista.
    Ca sa activezi modul sport+ trebuie sa treci cutia pe modul sport, sa tii apasat levierul pe upshift cu mana dreapta si in acelasi timp cu mana stanga sa tragi de paleta de schimbat downshift de pe volan de doua ori. Pe ecran o sa iti flashuiasca de doua ori simbolul S+, asa ai confirmarea ca modul Sport+ e activat.
    8 2
  • @arogantul
    Si dupa ce vezi flashul ca s-a activat modul Sport+ iti apare si mesajul "check engine" si trebuie sa vizitezi cel mai apropiat service =))
    Eu sunt de parere ca masinile astea nu ajung intregi la 100.000 km, comparativ cu cate 500.000 km cat duce in medie un motor bun de Volvo din ala mai vechi.
    5 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru