În așteptarea unor versiuni de performanță semnate de Polestar pentru modelele XC90 și S90, divizia sportivă a constructorului suedez a umblat puțin la actualele produse din ofertă. Este vorba despre V60 și S60 Polestar, modelele care ar trebui să pună probleme unor nume grele din segment, cum sunt BMW M3 sau Mercedes C63 AMG Estate.
Polestar a decis să umble sub capotă pentru a le oferi clienților ceva mai multă putere. Și bine a făcut. Gândindu-se la eficiența celor două modele, Polestar a renunțat la vechiul motor turbo de 3.0 litri și a ales unul de numai 2.0 litri, supraalimentat și cu turbină, împrumutat de la fratele mai mare S90.
După mai multe modificări la nivelul turbocompresorului și al admisiei, această unitate reușește să livreze 367 de cai putere și 470 de Nm, cu 17 cai și 30 de Nm mai mult decât în cazul vechiului model. Exploatarea se face cu ajutorul unei transmisii Geartronic cu 8 rapoarte, modificată de Polestar, așa cum este și sistemul de tracțiune integrală.
Cum era și normal, aceste îmbunătățiri se simt și la capitolul performanță.
Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 4.7 secunde în cazul sedanului și în 4.8 secunde în cazul lui V60. Ambele mașini își îmbunătățesc timpul cu 0.2 secunde față de versiunile anterioare. Viteza maximă rămâne limitată la 250 de km/h. Micșorarea capacității motorului vine și cu cifre mai mici la capitolul emisii și consum. Volvo susține acum că S60 Polestar consumă în medie 7.8 litri/100 de km și emite 179 g/km, iar fratele său break înghite 8.1 litri/100 de kilometri și are emisii de 186 g/km. Valorile se datorează și faptului că Polestar a reușit să reducă masa ambelor mașini cu 20 de kilograme (1751 de kg cântărește S60 și 1796 de kg are V60).Cele mai rapide produse ale divizii Polestar sunt individualizate cu aceeași vopsea albastră pentru caroserie, cu discuri de frână ventilate și cu jante de 20 de inch construite din aliaj ușor.
Odată cu noile S60 și V60 Polestar, divizia scandinavă își va extinde prezența mondială de la 13 la 47 de piețe, urmând să-și dubleze și producția de la 750 la 1500 de unități anual.
via Volvo
sigur nu e gluma de 1 aprilie?
ala de 500 de cai a fost demostratorul technologic, doar cateva au fost construite pt teste
Ca sa activezi modul sport+ trebuie sa treci cutia pe modul sport, sa tii apasat levierul pe upshift cu mana dreapta si in acelasi timp cu mana stanga sa tragi de paleta de schimbat downshift de pe volan de doua ori. Pe ecran o sa iti flashuiasca de doua ori simbolul S+, asa ai confirmarea ca modul Sport+ e activat.
Eu sunt de parere ca masinile astea nu ajung intregi la 100.000 km, comparativ cu cate 500.000 km cat duce in medie un motor bun de Volvo din ala mai vechi.