Esential
35 | de ani se împlinesc de la lansarea primului Golf diesel. |
Volkswagen sărbătoreşte în acest an cea de-a 35-a aniversare a primului motor diesel care a fost montat sub capota modelului compact Golf. Evenimentul avea loc în 1976, la doi ani de la lansarea oficială a modelului.
Primul Golf diesel a purtat denumirea Golf GLD, avea un motor de 1.5 litri care livra 50 de cai putere la 5000 rpm şi dispunea de un cuplu maxim de 80 Nm la 3000 rpm. Evident, lansarea motorului diesel a fost acompaniată de o campanie pe măsură, Golf GLD devenind la acea oră cea mai economică versiune de pe piaţă: consum ed 6.5 litri/100 km. Performanţele erau unele bune pentru acea perioadă, dar care astăzi par derizorii: 19 secunde pentru 0-100 km/h şi viteză maximă de 141 km/h.
La această oră, cel mai economic diesel oferit pe cea de-a şasea generaţie a modelului german este TDI-ul Bluemotion de 1.6 litri şi 105 cai putere. Acesta oferă un consum de carburant de 3.8 litri/100 km, iar performanţele vizează 10.9 secunde pentru 0-100 km/h şi 190 km/h viteză maximă.
De cealaltă parte, lansarea noii generaţii Golf a coincis cu prezentarea versiunii performante GTD, care îşi atrage clienţii cu 170 de cai putere şi 350 Nm. Golf GTD accelerează în 8.1 secunde de la 0 la 100 km/h, viteza maximă fiind de 222 km/h.via | VW
... daca vrei mai multe date tehnice mergi la muzeu .. este cam singurul loc unde mai gasesti o astfel de masina ...
VW azi a transformat toata flota de masini intr-o afacere si a dezertat in curtea cu celor cu preturi mari, cu fiabilitate cam scurtuta, cu revizii scumpe, cu piese scumpe si cu masini fara suflet.
Eu nu mai recunosc vw azi nici ca masina pentru popor si nici existential aproape, e cam rusine ce s-a intamplat nu aveam decat stima pt constructorul asta, acuma am cam mai opusul.
Un golf 1 era si este cool, si chiar imi place sa am asa un produs nemtesc, azi nu pot spune ca mai gasesc modele nemtesti cool la nici un constructor nemtesc.
E ca o bicicleta sau un moped, asa minimalist dar te cucereste, ca pentru pustani :-p asa analogie
VW si toti constructorii au motoare diesel rafinate si economice datorita lui Fiat care a brevetat Common Rail.
VW traieste
mi-a fugit un degete din greseala pe mouse pad ul laptopului, scuze