34 de Dacii clasice salvate de la Remat au fost recondiţionate şi au intrat în Retromobil Club România

de Mircea Meșter
Marti, 05.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Unii români nu realizează faptul că trimit la casat maşini cu valoare istorică. Dacia 1100, 1300 şi 1310 ajung astfel la fiare vechi în loc să întregească grupul maşinilor de colecţie pe care pasionaţii îl doresc cât mai numeros.

Esential 284 de maşini româneşti sunt atestate în Retromobil Club România.
Programul Rabla, care şi propune să scoată din circuit maşinile vechi şi foarte vechi, trimite uneori la casat modele care pot fi foarte uşor recondiţionate şi tranformate în maşini istorice. Este şi cazul a 34 de exemplare Dacia pe care pasionaţii le-au salvat de la "moarte" şi le-a repus în circulaţie, transformându-le în maşini de epocă prin care tinerii pot să înţeleagă părţi din farmecul romantic al maşinilor de odinioară.

Conform Retromobil Club România, în colecţia de maşini reprezentate cu onoare de cel mai cunoscut club de acest tip din ţara noastră au intrat în primele şase luni ale acestui an 24 de exemplare Dacia 1300, şapte unităţi Dacia 1100 şi trei exemplare 1310. "Pe listă se regăseşte o Dacia 1300 din 1969, primul an în care acest model a fost produs în ţara noastră, în doar 293 de exemplare", notează cei de la Retromobil Club.

Românii preferă REMAT, nu recondiţionare

Dacă legea nu va fi modificata rapid, în lipsa oricăror date certe în ceea ce priveşte perioada de fabricaţie, Oltcit Club, Dacia Sport, Roman, DAC, Dacia 500, Dacia 1310 Seria II şi modelele optzeciste din seriile ARO 10 şi 24 nu au nicio sansă să supravieţuiască.

Bogdan Coconoiu
Preşedinte Retromobil Club România

Cei care se află în conducerea acestui grup de pasionaţi susţin că mulţi proprietari de maşini vechi cu valoarea istorică preferă să-şi trimită maşinile vechi la REMAT contra unui tichet de 6500 de lei în loc să le restaureze: "Încurajăm oamenii să salveze maşinile vechi româneşti, din păcate tot mai puţine. Cu programul RABLA, au dispărut multe exemplare în stare impecabilă, proprietarii preferând să renunţe la <băbuţa> din garaj pentru câteva sute de lei primite pe piaţa gri.

Ne-am dori să nu mai vedem astfel de maşini la centrele de colectare a fierului vechi, ci la parade auto, conduse de tinerii din ziua de azi, care trebuie să cunoască şi să ducă mai departe trecutul industriei auto din România",  spune Ovidiu Măgureanu, preşedintele secţiei Dacia Clasic a Retromobil Club România.

Retromobil Club România deţine în acest moment 284 de maşini româneşti atestate, iar zona Dacia Clasic beneficiază atât de exemplare ale seriilor 1100, 1300 şi 1310, cât şi modele mai rare, precum Dacia 2000, 1301 şi 1300 LS. "Din punct de vedere cantitativ, suntem departe de nivelul pe care-l dorim. Îi felicităm pe cei care conservă un vehicul istoric românesc şi îi incurajăm şi pe alti colegi să salveze, pentru generaţiile viitoare, o fărâma din istoria industriei auto-moto din România", spune Bogdan Coconoiu, preşedintele Retromobil Club România.

Dacă deţineţi o maşină veche eligibilă pentru a face parte din secţia Dacia Clasic a celor de la Retromobil Club, vizitaţi site-ul oficial al secţiei AICI sau pagina web oficială a clubului AICI

Comentarii (10)

  • Hunter
    Romanii nu salveaza aceste masini pentru ca nu au bani de reconditionat nu pentru ca unii nu si-ar dori. Sa nu uitam ca parcul auto din Romania e imbatranit din anumite motive. La fel si prezenta INCA a atator vechituri. Mare parte din oamenii din tara asta trag de o masina pentru ca nu au bani ce sa isi cumpere. Multi prefera vechiturile aduse de dincolo, foarte multi inca se folosesc de ce au si foarte putini isi cumpara masini noi. Prin urmare de unde bani de reconditionat si restaurat masini vechi ?!
    Sa fie o situatie mai buna in tara asta, sunt sigur ca multi care isi dau "rablele" la casat le-ar pastra, mai ales cand ani de zile si zeci de ani, masina a fost in familie.
    41 2
  • daniel
    Sie eu detin (tatal meu) o Dacia 1300 din 1976! Nu intentionez sa o vand dar nici nu cred ca am bani sa o reconditionez... totusi as face-o daca costurile nu ar fi exagerate! E in cea mai mare parte fara modificari semnificative asa cum a venit din uzina insa: motorul nu mai are puetrea de mai demult, benzina cu plumb nu se mai gaseste (alimentez fara plumb, poate si de aici o parte din pierderea de putere), am schimbat de o jumatate de an garnitura de chiulasa si discul de ambreiaj, robinetul caloriferului de caldura... in rest nu s-a umblat niciodata in motor, are putin sub 120 000 km rulati, Totusi e posibil sa fie nevoie de o segmentare deoarece de ceva timp a inceput sa consume ulei... De asemenea uneori are probleme cu carburatorul si cu partea electrica (bobina de inductie, sigurante electrice etc.) Interiorul e de fabrica, fara modificari insa se vede pe alocuri trecerea timpului... ornamente decolorate, unele jupuite sau picate, scaune dein imitatie de piele neagra... rupte in unele locuri (putine) pe 5-6 cm de-a lungul cusaturilor... Exteriorul e cu vopseaua originara, totusi cu petee de rugina (invizibile de la o distanta medie de 3-4 metri) are cateva zgaraieturi mai scurte sau mai lungi iar unele indoituri (mici) ale caroseriei au fost reparate cu chit... in schimb pragurile sunt ruginite vizibil...
    Mai multe persoane s-au aratat interesate sa o cumpere insa nici nu am fost curios sa aflu ce pret ar da pe ea... NU E DE VANZARE!... o voi pastra in aceasta stare sau o voi reconditiona in functie de costuri... de aceea intreb: cat ar costa asta? cat ar costa o reconditionare completa in care masina sa arate ca noua si cat ar costa o reconditionare partiala care sa pastreze ”patina” timpului? macar cu aproximatie...
    17 1
  • Si sa fiu mai explicit, ca o completare la cele spuse de Hunter,. Parcul auto din romania, 75% este invechit. Cine crede, ca daca are in fata blocului un Hotvagen, Opel, Ford, Renault etc de 12,15 ani si arata bine este un proprietar fericit, greseste. Cele mai multe dintre ele sunt uzate cu un rulaj aproape dublu decat ce scrie pe bord. In occident deja se reglementeaza din cauza sigurantei in trafic si are iz de penal daca se adevereste ca se fac inselatorii. Durata de viata a masinii( lor) este explicit mantionat de fabricant. Ca dupa aceasta perioada sumele pentru exploatare nu sunt rentabile, aceste se vand. De ce a inflorit reteaua de servisuri in tara cele autorizata si sa nu vb despre garajisti. Nu pentru ca masinile ar fi foarte bune nu!. Din punct de vedere legislativ si noi o sa urmam acest trend. Firmele de asigurari fac presiuni uriase pentru introducerea a unor noi reglementari. Desiguri intentia lor nu este sa te despagubeasca este sa ramana cu maimulti bani , dar acesta este o alta discutie. Pana cand nivelul de trai nu creste, ca sa ne putem permite sa schimbam masinile nu in- trun interval de 5,6 ani ci macar max 10 in functie de posibilitati o sa fim un pericol unu la adresa celuilalt, la care se mai adauga lipsa drumurilor.
    12 6
  • Perfect de acord, ar fi foarte frumos sa restauram acele masini, Dacia sau alte marci care au o mare valoare istorică.
    DAR...
    să nu uităm că e nevoie de foarte mulţi bani şi timp pentru asta.
    Am avut şi eu o maşină istorică (Simca 1000), nu ştiu dacă mai erau câteva în ţară.
    Am încercat să o vând pe tot felul de site-uri de maşini clasice, tocmai în ideea de a nu ajunge la Remat.
    Am încercat şi la Retromobil să cer ajutor, să găsesc pe cineva pasionat să o recondiţioneze, că îmi era milă de ea să se deterioreze. Răspunsul Retromobil a fost o lista cu preţurile abonamentelor şi cotizaţii de membru... No comment.

    În final, am găsit pe cineva chiar pasionat, care a cumparat-o dar din păcate nu a reuşit nici el să o restaureze din cauza costurilor, iar piesele erau foarte greu de obţinut.
    În final, cu tot regretul meu şi al lui, maşina tot la fier vechi a ajuns.
    14 1
  • foarte bine...
    Aici nu cred ca e cazul sa vorbim de parcul de masini din tara. Nu e cazul sa vorbim de masini vechi sau masini noi. Interventiile le consider off-topic, sa spun asa. Se reped toti sa biciuiasca verbal orice actiune care nu le convine. Suntem primii la criticat si la a arata cu degetul. Aici se vorbeste despre o reconditionare cu iz istoric a masinii de suflet a romanului, care a fost si de serviciu si de vacanta si de carat diverse lucruri. Consider laudabila actiunea celor de la Retromobil si cu siguranta la manifestarile auto de peste 20-30 de ani vor vedea si copiii si nepotii nostri cu ce ''ne dadeam " pe strazi.
    5 3
  • jafuri
    Am reconditionat o dacie acum 4 ani , m-a costat vreo 2000 dolari, acum e ruginita toata ca tot ce am cumparat aripi, contra-aripi, capote s.a.m.d. sunt niste tablarii netratate care ori cum le-ai grundui si vopsi le ia dracu in 5 ani, direct la fiare vechi o duc, nici macar la remat.
    8 2
  • Suleyman Cunoscatoru
    @HUNTER: Mare dreptate ai !!!

    Un roman de rand trebuie sa munceasca o viata intreaga sa-si permita o masina de 20.000euro sa zicem. In situatia in care muncesc o viata, cati ati fi dispusi sa dati pe un Micra 18.000euro ? Toti au buget de maxim maxim 10.000euro. De aceea cand ai 5000euro, toti se orienteaza spre un A4, Seria 3, deoarece si noi chiar daca nu avem bani, am dori sa stim cum e sa ai o masina ,,premium". Atata putem. Toti ar dori ultimele modele aparute, dar nu sunt bani. Eu sa am bani in fiecare an as reconditiona cateva masini.
    La un salariu de 4.000lei, cu nevasta si 2 copii intr-un oras: 1.500lei se duce lejer pe intretinere si chirie, 500lei mancare, mai ceva cumparaturi de vreo 500lei, mai la copii cate o taxa la scoala, un cadou, niste medicamente, etc... mai raman in cel mai bun caz sa pui deoparte 1.000-1.500lei. Adica vreo 200-350euro. Ziceti ca puteti sa adunati 300euro (ar fi super pe luna pentru majoritatea), apoi inmultiti x 12 = 3600euro pe an. In 5 ani 18.000euro, din care mai putem scadea lejer cateva mii deoarece avem nevoie de cate o renovare prin casa, de cate un lucru, mai niste piese pe la masina, mai taxe si impozite si mai ramai in 5 ani cu 10.000euro.
    Si aici vorbim de un salariu pe care multi nu-l au. Toata lumea are sub 2.000lei. Aratati-mi ce masina va luati dintr-un salariu minim pe economie ?
    Asta e problema si situatia trista din Romania la ora actuala pe care nu o vom rezolva in curand si ma doare cand se vorbeste ca noi nu ne luam masini, ca suntem groapa de gunoi a Europei, ca toate cazaturile, toate sh-urile le aducem la noi in tara, etc. Ca sa nu mai vorbim de taxele si impozitele aberante care sunt la noi in tara. De unde sa ne mai cumparam masini noi ?

    Rog mult echipa Automarket sa nu stearga acest comentariu, ca n-am zis nimic rau (uneori mi-ati mai sters comentarii), respect tuturor.
    10 1
  • ... se poate.
    6 2
  • Hunter
    Eu ma intreb oare cine a contestat indemnul celor de la Retromobil ? Cred ca nimeni. Pentru ca este un gest de bun augur si incurajator, insa cei de la Retromobil nu vin sa iti ia masina si sa ti-o faca pe banii lor, dupa care sa ti-o returneze ca sa te dai mare cu ea pe la parade.
    Daca nu bagi bani seriosi, patesti ce descria cineva mai sus, iar sa faci treaba ca lumea, cum de altfel sunt convins ca cei ale caror masini le vedem aici in pozele articolului au facut, ai nevoie de BANI.
    Bani pe care multi nu ii au. Si atata vreme cat saracia e in floare, multi circula cu ce au, iar de a mai si reconditiona ceva, multora nu le mai arde.
    Si dupa cum vedem, unii nici macar sa recunoasca faptul ca suntem un popor rupt in fund nu sunt in stare :) Atunci sa continuam sa ne mintim :)
    5 1
  • rotila
    in concluzie: cei saraci care au nevoie de subventie pentru a cumpara un logan nou sunt mai multi ca cei care isi pot permite sa reconditioneze non stop o masina retro
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru