Conform Retromobil Club România, în colecţia de maşini reprezentate cu onoare de cel mai cunoscut club de acest tip din ţara noastră au intrat în primele şase luni ale acestui an 24 de exemplare Dacia 1300, şapte unităţi Dacia 1100 şi trei exemplare 1310. "Pe listă se regăseşte o Dacia 1300 din 1969, primul an în care acest model a fost produs în ţara noastră, în doar 293 de exemplare", notează cei de la Retromobil Club.
Românii preferă REMAT, nu recondiţionare
Cei care se află în conducerea acestui grup de pasionaţi susţin că mulţi proprietari de maşini vechi cu valoarea istorică preferă să-şi trimită maşinile vechi la REMAT contra unui tichet de 6500 de lei în loc să le restaureze: "Încurajăm oamenii să salveze maşinile vechi româneşti, din păcate tot mai puţine. Cu programul RABLA, au dispărut multe exemplare în stare impecabilă, proprietarii preferând să renunţe la <băbuţa> din garaj pentru câteva sute de lei primite pe piaţa gri.
Ne-am dori să nu mai vedem astfel de maşini la centrele de colectare a fierului vechi, ci la parade auto, conduse de tinerii din ziua de azi, care trebuie să cunoască şi să ducă mai departe trecutul industriei auto din România", spune Ovidiu Măgureanu, preşedintele secţiei Dacia Clasic a Retromobil Club România.Retromobil Club România deţine în acest moment 284 de maşini româneşti atestate, iar zona Dacia Clasic beneficiază atât de exemplare ale seriilor 1100, 1300 şi 1310, cât şi modele mai rare, precum Dacia 2000, 1301 şi 1300 LS. "Din punct de vedere cantitativ, suntem departe de nivelul pe care-l dorim. Îi felicităm pe cei care conservă un vehicul istoric românesc şi îi incurajăm şi pe alti colegi să salveze, pentru generaţiile viitoare, o fărâma din istoria industriei auto-moto din România", spune Bogdan Coconoiu, preşedintele Retromobil Club România.
Dacă deţineţi o maşină veche eligibilă pentru a face parte din secţia Dacia Clasic a celor de la Retromobil Club, vizitaţi site-ul oficial al secţiei AICI sau pagina web oficială a clubului AICI.
Sa fie o situatie mai buna in tara asta, sunt sigur ca multi care isi dau "rablele" la casat le-ar pastra, mai ales cand ani de zile si zeci de ani, masina a fost in familie.
Mai multe persoane s-au aratat interesate sa o cumpere insa nici nu am fost curios sa aflu ce pret ar da pe ea... NU E DE VANZARE!... o voi pastra in aceasta stare sau o voi reconditiona in functie de costuri... de aceea intreb: cat ar costa asta? cat ar costa o reconditionare completa in care masina sa arate ca noua si cat ar costa o reconditionare partiala care sa pastreze ”patina” timpului? macar cu aproximatie...
DAR...
să nu uităm că e nevoie de foarte mulţi bani şi timp pentru asta.
Am avut şi eu o maşină istorică (Simca 1000), nu ştiu dacă mai erau câteva în ţară.
Am încercat să o vând pe tot felul de site-uri de maşini clasice, tocmai în ideea de a nu ajunge la Remat.
Am încercat şi la Retromobil să cer ajutor, să găsesc pe cineva pasionat să o recondiţioneze, că îmi era milă de ea să se deterioreze. Răspunsul Retromobil a fost o lista cu preţurile abonamentelor şi cotizaţii de membru... No comment.
În final, am găsit pe cineva chiar pasionat, care a cumparat-o dar din păcate nu a reuşit nici el să o restaureze din cauza costurilor, iar piesele erau foarte greu de obţinut.
În final, cu tot regretul meu şi al lui, maşina tot la fier vechi a ajuns.
Un roman de rand trebuie sa munceasca o viata intreaga sa-si permita o masina de 20.000euro sa zicem. In situatia in care muncesc o viata, cati ati fi dispusi sa dati pe un Micra 18.000euro ? Toti au buget de maxim maxim 10.000euro. De aceea cand ai 5000euro, toti se orienteaza spre un A4, Seria 3, deoarece si noi chiar daca nu avem bani, am dori sa stim cum e sa ai o masina ,,premium". Atata putem. Toti ar dori ultimele modele aparute, dar nu sunt bani. Eu sa am bani in fiecare an as reconditiona cateva masini.
La un salariu de 4.000lei, cu nevasta si 2 copii intr-un oras: 1.500lei se duce lejer pe intretinere si chirie, 500lei mancare, mai ceva cumparaturi de vreo 500lei, mai la copii cate o taxa la scoala, un cadou, niste medicamente, etc... mai raman in cel mai bun caz sa pui deoparte 1.000-1.500lei. Adica vreo 200-350euro. Ziceti ca puteti sa adunati 300euro (ar fi super pe luna pentru majoritatea), apoi inmultiti x 12 = 3600euro pe an. In 5 ani 18.000euro, din care mai putem scadea lejer cateva mii deoarece avem nevoie de cate o renovare prin casa, de cate un lucru, mai niste piese pe la masina, mai taxe si impozite si mai ramai in 5 ani cu 10.000euro.
Si aici vorbim de un salariu pe care multi nu-l au. Toata lumea are sub 2.000lei. Aratati-mi ce masina va luati dintr-un salariu minim pe economie ?
Asta e problema si situatia trista din Romania la ora actuala pe care nu o vom rezolva in curand si ma doare cand se vorbeste ca noi nu ne luam masini, ca suntem groapa de gunoi a Europei, ca toate cazaturile, toate sh-urile le aducem la noi in tara, etc. Ca sa nu mai vorbim de taxele si impozitele aberante care sunt la noi in tara. De unde sa ne mai cumparam masini noi ?
Rog mult echipa Automarket sa nu stearga acest comentariu, ca n-am zis nimic rau (uneori mi-ati mai sters comentarii), respect tuturor.
Daca nu bagi bani seriosi, patesti ce descria cineva mai sus, iar sa faci treaba ca lumea, cum de altfel sunt convins ca cei ale caror masini le vedem aici in pozele articolului au facut, ai nevoie de BANI.
Bani pe care multi nu ii au. Si atata vreme cat saracia e in floare, multi circula cu ce au, iar de a mai si reconditiona ceva, multora nu le mai arde.
Si dupa cum vedem, unii nici macar sa recunoasca faptul ca suntem un popor rupt in fund nu sunt in stare :) Atunci sa continuam sa ne mintim :)