Ziua de 29 ianuarie a intrat în istoria lumii ca fiind momentul în care s-a născut oficial automobilul. Toate mașinile de pe mapamond ar trebui să aducă un omagiu ilustrului strămoș, care împlinește astăzi 130 de ani. O vârstă venerabilă și o istorie pe măsură.
În data de 29 ianuarie 1886, Karl Benz înregistra primul patent al unui automobil. Asta după ce muncise tot anul 1885 la dezvoltarea unei soluții de mobilitate, pusă în mișcare de un motor cu combustie internă.
Prima mașina era de fapt o trăsură cu trei roți, echipată cu un motor de 0.95 litri în partea din spate. Motorul oferea 0.6 cai putere și îi permitea vehiculului să atingă o viteză maximă de 16 km/h. Creația fragilă, botezată Patent Motorwagen, a fost înregistrată oficial, iar părintele său, Karl Benz a intrat în istorie, deși în acel moment erau și alți ingineri talentați care testau soluția: Gottlieb Daimler și Wilhelm Maybach.După înregistrarea primului vehicul din istorie, Karl Benz a început să construiască și alte exemplare, cel mai puternic oferind doi cai putere. Demonstrația de forță și fiablitate a fost dată de soția lui Karl, Martha Benz, care a luat mașina fără ca soțul ei să știe și a parcurs o distanță de aproape 200 de kilometri. Ea a demonstrat astfel că există un viitor pentru acest tip de vehicule motorizate.
Încântat și convins de performanța soției sale, Karl Benz a arătat tuturor invenția sa în cadrul Târgului Mondial de la Paris, desfășurat în anul 1889. Doar 25 de exemplare Patent-Motorwagen au fost create.
via autoexpress
istoria e alta, dar sa ii lasam intotdeauna pe naivi ca germanii
sunt primii
un articol trist pentru cei care mai citesc si din alte surse :DDD
in butucul rotii spate e sigla BMW
:DDDDD
“Nu ȋncerca să pătrunzi ȋn Sfânta Scriptură cu dinții ȋnțelegerii de lapte” (Părintele Cleopa). Ȋn cazul de față, Scriptura noastră este automobilismul. Trăsură, da, sună altfel, la fel și triciclu, dar, privit ȋn ansamblu, Benz Patent-Motorwagen a fost automobil!!! Definiția automobilului? Aud???
“Marsadas nu se ȋnființase”…Mercedes era o femeie! Poate firmele nu erau ȋnființate: Daimler și Benz (iar după ce au fuzionat, mașinile lor se numeau Mercedes-Benz, care puteau fi produse sau nu, dar la ȋnființare/desființare se preta, logic, doar compania, adică Daimler-Benz). Greu cu cultura asta “automobilitică” (vă amintiți termenul?).
NICIODATĂ să nu tulburi și să nu batjocorești un moment aniversar, chiar dacă ȋl urăști pe cel sărbătorit. Astfel, nici măcar pe tine ȋnsuți nu te respecți…Oricum, ȋmi vine greu să cred că te poți ȋnjosi ȋntr-atât, Mafioffalescu.
Teribil, monșer. N-o vom scoate niciodată la capăt, așa-i? Mă văd silit de situația intolerabilă ȋn care a ajuns acest site (altădată savuros) să subliniez următoarele:
1) Oare Mafia se consideră pe sine un iubitor și un promotor al “japelor” ? Cum susține el cauza acestor mașini? Denigrând concurența și maculându-i efectiv pe cei care preferă alte mărci?! Știe dumnealui, de pildă, că eu, unul, am ajuns să mă uit, cu repulsie, la toate “japele” , deși ȋnainte ȋmi plăceau oarecum? Așa cum a precizat cineva deunăzi, ele n-au nicio vină, săracele, dar patosul demențial paroxistic cu care le idealizează neobositul nostru propagandist (Goebbels japonez) mă face să-mi nesocotesc propria-mi rațiune atunci când, ȋn mod involuntar (!), ȋmi sare ȋn ochi vreo “japă” – instantaneu, ȋn mintea mea iritată, o asociez cu insul care ne poartă zilele pe AM, astfel că o resping din start, din toate punctele de vedere…
Așadar, ȋn loc să mă câștige ca potențial client, el m-a pierdut ca simplu admirator!
2) Am intrat pe forumurile Toyota din România (inclusiv de pe FB), dar n-am găsit ȋntr-ȋnsele nicio iotă care să ateste prezența zbirului nostru (cu tot cu personalitatea lui "proeminentă”) printre deținătorii autohtoni de Toyote care comunică ȋntre ei. Par niște site-uri de pasionați ca oricare altele; nimic ieșit din comun…Carevasăzică, primul toyotist al țării nu este (re)cunoscut ȋn tagma cea largă (tot la nivel de țară) ?!? Hm, nu se poate așa ceva, trebuie să mai cercetez o dată, de-a fir a păr.
3) Ei Cătălin (Mădălin), acu-i acu / Ca să-ți ȋncerci norocul…
@Automarket, vă sugerez cu fermitate să-i ȋncredințați omniscientului un…test drive (cu orice produs al Grupului Toyota, desigur). Urmat de articolul de rigoare (he, he, păi normal; să nu scape doar cu plimbarea). Pur și simplu mă roade curiozitatea: cum ar concepe Mafia un articol “oficial” care să rupă gura târgului. Ȋn primul rând, m-ar interesa stilul lui de a compune, descoperit ȋn lumina inedită a responsabilității asumate ȋn public. Acoperiți-i fața ȋn poze și nu-i dezvăluiți numele real – acceptăm și varianta asta, numai să vedem de ce este capabil cu adevărat…Destul cu cacealmaua! Ce se poate constata dincolo de “Marsadas Banz”, “Bembeu”, “Biemdabăliu”, “Fake VAG”, “Volzvagan”, “meseriașii de pe aici”, “i-a loc”, “la a câta berică te afli, tovarășe pamfleșteanu/cioflingeanu/sugășteanu” etc.
Atunci se va arăta pricina…Doar așa ne vom (va) convinge ȋn legătură cu vasta, profunda, ȋnalta, incomparabila, imbatabila, celesta lui cultură – deci, va fi automobilistică sau automobilitică? Sau nu va fi deloc? (testul)
EPILOG
Vă cer scuze pentru că am sporovăit despre altceva decât subiectul ca atare, dar eu nu mai vreau să mă mulțumesc cu postura de…curcă predestinată ȋncremenirii ȋn ploaie. Ȋn loc să ne bucurăm – ȋn general, nu numai de această aniversare (nu importantă, ci…cea mai importantă) – ȋnghițim flegmele gratuite și abundente ale…cum să-l mai calific, că mi s-au epuizat epitetele la purtător.
Aspectul cel mai trist este că totul se ȋntâmplă cu ȋngăduința și spre amuzamentul redacției (dar una este să râzi cu/de Mafia și alta este să te doară undeva de starea de spirit a celorlalți cititori…), oricâte semnale de avertizare ar primi.
Până la urmă, care este lucrul cel mai dificil, și de ȋnțeles, și de administrat? LIBERTATEA. Particularizând, “după libertatea presei nu țipă decât cel care vrea sa abuzeze de ea” (Goethe).
Revenind insa pe site, la absolut orice articol dai de dobitocul de peste Prut si incepi sa ai un gust amar si sa-ti pui intrebari. Lasand la o parte respectul sincer pentru toata munca depusa de oamenii din redactie si pentru toate obstacolele pe care trebuie sa le treaca dincolo de ceea ce vad cu ochii cititorii de zi cu zi, totusi .... exista un mare TOTUSI. Ce caut eu aici? Cum a ajuns in halul asta un forum care alta data cu toate divergentele membrilor avea un farmec al lui?
Lasand la o parte originea basarabeana a dobitocului in cauza, idiotul e doar o alta palma pe obrazul unor locuitori ai Romaniei care sunt momentan rupti de tara mama. Locuitori care nu au nici o vina ca sunt bagati in aceeasi oala cu un cretin monstruos care se balega cu nesimtire pe orice site-uri intra. Si uite asa, munca unor oameni pe care ii respecti, se duce pe apa sambetei pentru ca acesti oameni, desi atentionati de vizitatorii acestui site de sute de ori in ultimii ani, continua sa tolereze un tampit si un descreierat.
Din pacate redactorii nu-si dau seama ca munca lor e murdarita zilnic de o toleranta prost inteleasa. Ca si Merkel, sa dai voie unor barbari sa-ti intre in tara si sa-si impuna regulile cu care au venit din salbaticie, nu are decat un singur efect: alienarea celor de care ar trebui sa ai grija.
Daca Automarket.ro considera ca asta este mediul in care trebuie cititorii sa-si petreaca timpul liber, atata cat mai exista in ziua de azi, eu cred ca redactia a luat o decizie gresita. Imi pare foarte rau, desi stiu c-o sa-mi vina greu, eu am s-o raresc considerabil cu prezenta pe site-ul asta. Scopul este s-o termin complet, dar vom vedea cat este de mare "dependenta" de acest site.
Este foarte trist, exact cum spunea si inexorabil mai sus, intr-o astfel de zi sa stai cu un rahat mirositor sub nas. Daca asta e atitudinea, eu tot ce pot sa va spun este "Felicitari, mi-a facut placere si ne vedem data viitoare".
@inexorabil
Există uneori momente când oamenii din redacție sunt pe drum spre casă, sunt ocupați cu altele și așa mai departe. Seara asta a fost un moment de genul ăsta. Comentariile userului pe care-l pomeniți mai sus au fost șterse. Când comentează la subiect, chit că suntem/sunteți de acord cu opiniile lui, totul e ok din punctul nostru de vedere. Suntem liberi să discutăm. Când derapează însă în ceilalți useri sau în editorii site-ului, există o problemă și aici. No worries. Vedem tot.
@madalescu_georgian
Consideră că ăsta e un prim avertisment pe site. Nu tolerăm derapajele de orice fel. Discuția se termină aici, orice replică a ta care nu e pe subiectul știrii sau care are rolul de a ataca ceilalți useri sau editorii va fi amendată cu ștergerea utilizatori și interzicerea accesului pe acest site. Mulțumesc.
OK, regula va fi regulă, fără deosebire și fără crâcnire!!
Zărne, mi-ar plăcea să enumeri cele mai reușite modele (ȋn opinia ta), respectiv “eșecurile” lui Daimler-Benz (dacă ți s-ar părea ca ar fi fost vreunul), de-a lungul ȋntregii istorii a companiei. Fără explicații, doar enumerare…Ȋncearcă și tu, @raduvlase. Eu nu pot decât să mă ȋncumet “pe felia mea”, dar nu-i cazul nici acum, nici pe acest topic.
Celebrul Motorwagen patentat de Karl Benz în 1885, primul automobil dotat cu motor cu ardere internă și realizat în producție de serie.
Ce vezi in poze este Motorwagen.
@inoxerabil - desi sunt un fan Mercedes-Benz, mie imi place sa fiu obiectiv si sa recunosc ca printre minunatiile scoase pe banda rulanta, Mercedes-Benz a tras si gherle. Personal consider ca MB100 este o jena de masina, apoi C-Sport Coupe, Vaneo (bazat pe prima generatie A Class), 130H (1934), prima generatie A-Class.
Ca esecuri manageriale, consider ca alianta cu Chrysler a fost cea mai proasta. Acesta este si motivul pentru care modelele din perioada 1998-2004 au avut si cele mai multe probleme, atat din punct de vedere al fiabilitatii cat si al calitatii asamblarii si al materialelor. Spun 2004 fiindca din acel moment si-au dat seama ca alianta nu e sanatoasa pentru niciuna dintre parti si au inceput sa ia masuri pentru remedierea problemelor. Daimler a dorit sa scoata profit cu tripleta Chrysler-Dodge-Jeep si din acest motiv au investit exagerat de multi bani, neglijand in acelasi timp cea mai importanta marca a grupului: Mercedes-Benz. Sincer, m-am bucurat nespus de mult cand mariajul Daimler-Chrysler s-a destramat. Rezultatul acestui mariaj a fost ca Mercedes a pierdut foarte mult teren in fata rivalilor directi Audi si BMW iar revenirea a durat mai bine de 10 ani.
Să ne înțelegem, autoheviculul din articol a fost primul cu motor pe benzină. Nu a fost primul autovehicul, nu a fost nici primul care să fi avut motor cu combustie internă (fusese deja produs cu vreo 80 de ani înainte).
Apoi, cred că trebuie să știm și despre ce vorbim, vehiculul nu este ceva cu motor, ci ceva folosit la transport. Aici intră și căruța, de exemplu. Și cred că din astea au existat cu mult înainte de a se fi născut Karl Benz.
Și, da. De la un site pretins de specialitate de aștepți să nu se facă astfel de greșeli.
Tony, nu te baga bolovanule
era un comentariu la misto, dar nu ai "percutat"
si iluzii optice or fi dar nu aici
butucul rotii are un desen care seamana cu sigla BMW
de asta am si comentat, sa se agite astia ca tine :DDDDD
Revenind la articol, definitia autovehiculului este:
AUTOVEHÍCUL, autovehicule, s. n. Vehicul terestru, autopropulsat, suspendat pe roți, șenile sau tălpi de alunecare, care servește la transportul oamenilor sau al bunurilor. [Pr.: a-u-] – Din fr. autovéhicule.
Deci AUTOPROPULSAT, asta inseamna ca modul in care se face propulsia nu trebuie sa fie neaparat cu motor cu ardere interna.
Termenul vine din franceza si nu din germana. Dar putem sa ii consideram primii tot pe nemti si la asta.... :DDDD
@andrei , eu ti-am dat copy-paste din wiki din istoria automobilului si da ce vezi tu , este un automobil. Iti mai dau o data ce scrie pe wiki :
'Celebrul Motorwagen patentat de Karl Benz în 1885, primul automobil dotat cu motor cu ardere internă și realizat în producție de serie' .
Acum daca vrei sa fii gica contra , eu nu te pot opri.
Ce nu pricepi tu e altceva. E automobil. Dar automarket zice, la un moment dat, că e primul vehicul. Asta una. A doua, e primul autovehicul cu motor pe benzină. Nu primul autovehicul. Și nu e nici primul cu motor cu ardere internă. Respectivul avea un motor ce funționa cu hidrogen.
Repet , eu am scris primul autovehicul cu ardere interna SI realizat in profuctie de serie.
Poate n-ar strica sa-ti faci user?