Transylvania Classic, competiția de regularitate dedicată mașinilor clasice, s-a desfășurat weekend-ul trecut în județul Sibiu. La fel ca în ultimii doi ani, concursul a avut și o componentă dedicată mașinilor electrice.
63 de echipaje au luat startul în Transylvania Classic, iar 25 dintre acestea au concurat cu mașini electrice. Anul acesta, mașinile istorice au avut de parcurs peste 400 de kilometri, în timp ce pentru echipajele care au luat startul cu mașini electrice, traseul raliului de regularitate a măsurat aproape 300 de kilometri.
În prima zi, concurenții au rulat pe drumurile din Mărginimea Sibiului și au trecut prin zone precum Șura Mică, Ocna Sibiului, Ludoș, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului și Rășinari. A doua zi de concurs a avut ca punct de referință urcarea pe Transfăgărășan, până la Bâlea Lac, la o altitudine de 2.043 metri.
Competiția dedicată vechiulelor electrice a fost câștigată de Alexandru Filip și Andreea Arsine, echipaj care a concurat cu un Renault Zoe.
Astfel, Alexandru Filip repetă performanța din 2019 când s-a impus alături de Cristiana Oprea, tot cu un Renault Zoe."Au fost două zile fără fum și fără zgomot cu un Renault Zoe pe drumurile spectaculoase din Sibiu. Sunt bucuros că am reușit să repet performanța de anul trecut împreună cu Andreea Arsine, copilotul meu, care este la prima participare într-o astfel de competiție, mai ales că anul acesta au fost mult mai multe echipaje la start", a declarat Alexandru Filip la finalul competiției.
Și în 2020, competiția dedicată mașinilor electrice s-a desfășurat în memoria jurnalistului George Botezatu, câștigătorul primei ediții, iar învingătorii au primit un trofeu special care îi poartă numele.
Echipajul format din Robert Apostolescu și Elena Apostolescu a încheiat pe locul al doilea cu un BMW i3, în timp ce echipajul format din Adrian Damoc și Alina-Maria Damoc (Jaguar I-Pace) a obținut ultimul loc pe podium.
Printre celelalte mașini electrice aliniate la strat s-au numărat și Tesla Model S, Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf, Opel Corsa-e, Mini Cooper SE și Porsche Taycan Turbo.
Competiția dedicată vehiculelor istorice a fost câștigată de echipajul format din sibienii Gabriel Cotârlea și Darius Borș (Volkswagen 1300 din 1970).
Pe locul secund a încheiat echipajul Bogdan Iancu Cristina Iancu, în timp ce pe ultima treaptă a podiumului au urcat Cristian Hiver și Aurelia Hiver.
Raliurile de regularitate sunt competiții asemănătoare cu raliurile de viteză, dar în cadrul cărora nu câștigă cel mai rapid, ci cel care ajunge la finișul probelor după un timp stabilit pe baza unor viteze medii. Acest tip de competiție se desfășoară în trafic deschis, iar vitezele medii impuse de organizatori nu depășesc niciodată vitezele maxime de pe tronsonul de drum cronometrat. Iar Transylvania Classic este o competiție de regularitate. Altfel spus, nu prea contează resursele mașinii cu care concurenzi.