2020: Călătoriile cu maşina vor fi mai ecologice decât cele cu trenul
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cele mai eficiente automobile ale anului 2020 vor fi mai puţin poluante decât trenurile electrice de mare viteză aflate în serviciu în prezent. Vestea vine de la Richard Parry-Jones, unul dintre cei mai respectaţi ingineri ai industriei auto, care a vorbit la o conferinţă din Londra pe tema transportului inteligent din viitor. Potrivi estimărilor lui Parry-Jones, un automobil ecologic lansat în 2020 va emite aproximativ 40 de grame de CO2 pe kilometru, ceea ce se traduce în 25 de grame de CO2 pe kilometru pentru fiecare pasager, valoare comparabilă cu majoritatea trenurilor electrice folosite de marile căi ferate ale lumii.
"Vorbim despre o dezvoltare remarcabilă, având în vedere faptul că media emisiilor de CO2 per automobil era de 140 de grame per kilometru în anul 2000.", a completat Parry-Jones. Specialistul în transporturi declară că sistemul britanic de căi ferate nu este pregătit pentru creşterea traficului, acesta fiind deja supraaglomerat. În viziunea sa, finanţarea privată este soluţia pentru îmbunătăţirea căilor ferate din Regatul Unit.
Cele 25 de grame de CO2 pe kilometru calculate de Parry-Jones reprezintă o medie, luând în vedere faptul că majoritatea vehiculelor aflate în circulaţie au 1.6 ocupanţi. Secretul acestor automobile ecologice va fi posibilitatea de comunicare de la distanţă, permiţând să informeze sistemele de management ale traficului despre ritmul în care se circulă pe anumite secţiuni, pentru a preveni un ambuteiaj care va duce la creşterea consumului de carburant pentru toţi participanţii la trafic.
Via | Autocar | Sursa Foto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Technologia este duficient de avansata astazi pt a face schimbari majore dar se misca intr-un ritm lent din motive diverse.
Dar oricum noi vom fi generatia care vom trai aceste schimbari in transportul de persoane.
Dar iarasi face parte din realitatea zilnica indivizi care au scapat de la institutiile medicale si/sau traiesc intr-o lume virtuala personala.
Masinile electrice sunt o solutie de viitor ce va deveni tot mai accesibila celor multi. Masinile electrice sunt aici sa ramana. Ca nu accepti tu... who cares?!!
ete un articol (in engleza, dar merge goangleTranslate destul de bine) :
http://web.mit.edu/newsoffice/2012/profile-sadoway-innovative-approach-batteries-0423.html
despre un nene si o inventie :)
acelasi nene, intr-un "spici" la TED : http://blog.ted.com/2012/02/29/reinventing-the-battery-donald-sadoway-at-ted2012/
asemenea inventii pot sa aduca "pe pamant" enerfia vantului si a soarelui, intr-o forma continua pe care te poti baza 100% din timp.