În condiţiile în care francezii de la Renault caută să obţină un avans în domeniul vehiculelor electrice, Volkswagen nu poate sta cu mâinile în sân. Tocmai de aceea, constructorul german şi grupul cu acelaşi nume promit o ofensivă susţinută în următorii ani.
În cadrul unei conferinţe de presă organizate în California, Rudolf Krebs, şeful diviziei de vehicule electrice din cadrul Grupului VW, a dezvăluit planurile pentru următoarea perioadă. Potrivit acestuia, normele de poluare ce urmează a fi impuse în următoarea perioadă vor putea fi respectate doar dacă se utilizează electrificarea automobilelor.
Volkswagen este conştient de acest lucru şi şi-a fixat o ţintă ambiţioasă încă de anul trecut, când a anunţat că în 2018, aproximativ 3% din unităţile vândute vor fi propulsate electric sau hibrid.
Primul model care va sparge gheaţa în acest segment va fi versiunea electrică a lui Up!, programată să debuteze la mijlocul lui 2013. Micul e-Up!, căci aşa va fi botezat mezinul gamei, va fi urmat în 2014 de o versiune electrică a lui Golf, programată să ajungă pe mai multe continente, nu doar pe cel european.
Krebs a ţinut să sublinieze că vehiculele electrice pure au o problemă reală cu autonomia, însă aceasta poate fi evitată atunci când vorbim despre hibride alimentate la priză. Această soluţie este viabilă atât pentru vehicule de mici dimensiuni, cât şi pentru cele mai mari.
În segmentul de lux, Porsche 918 Spyder va fi primul model hibrid electric ce va sparge gheaţa chiar anul acesta. El va fi urmat de versiuni hibride alimentate la priză ale modelelor Audi A3, A6, A8 şi Q7, programate să debuteze după 2014. Şi Golf şi Passat se vor bucura mai apoi de această tehnologie. Ea le va permite modelelor hibride cu alimentare la priză o autonomie cuprinsă între 55 şi 65 de km, în modul de funcţionare pur electric.Oficialul Volkswagen a declarat şi că un automobil electric costă până şi de cinci ori mai mult decât unul convenţional din cauza bateriei. hibrid cu alimentare la priză ar putea reduce aceste costuri pentru că în dezvoltare s-ar folosi un pachet de baterii mai mic.
Un automobilvia plugincars
Halal ambitii, dar realiste la urma urmei atata timp cat si deja obositul E-tron a cazut la fel ca un fotbalist care s- nascut talent si murit speranta si care mai si avea vreo 1800 Nm si 800 CP :)
Si astia vor sa fie nr.1 mondial...poate doar cumparand pe toti restul producatorilor si insumandu-si in felul asta toate vanzarile.
Dar nu-i bai atat timp cat inca "dieselul" nu are moarte si tehnologiile din '80 inca se mai regasesc sub ale loc capote la pret de cocaina...
In Paris sunt deja destule puncte de incarcare prin oras par example ...
Problema reala cu VW este ca vand masini chinezesti care le-au cam stricat numele si fiabilitatea.
Unde este important infrastructura este deja pusa la punct si chiar curentul este dat pe gratis in multe parcari publice.