BMW şi grupul PSA Peugeot-Citroen în ceea ce priveşte motoarele mici pe benzină. Conform unor informaţii publicate astăzi de Bloomberg, care citează surse din cadrul celor două companii, povestea va fi încheiată la cererea celor de la BMW, care nu mai doresc continua colaborării deoarece bavarezii au decis să-şi dezvolte singuri motoarele mici pe benzină necesare asamblării pe modelele din segmentele inferioare.
Anul 2016 va marca finalul poveştii colaborării dintreContractul de colaborare dintre PSA şi BMW a fost semnat în 2002, cele două părţi stabilind la acea oră să dezvolte şi să producă în paralel circa un milion de unităţi turbo pe benzină. Pentru că rezultatele au fost foarte bune, bavarezii şi francezii au mers mai departe şi au plănuit în plus dezvoltarea unor componente comune pentru sistemele de propulsie hibride (benzină-electric).
Planurile au fost date peste cap de apariţia în ecuaţie a celor de la General Motors, care au intrat într-o colaborare cu PSA în 2012 în aceeaşi arie de interes.Cel mai cunoscut produs rezultat în urma colaborării dintre PSA şi BMW a fost motorul de 1.6 litri care a echipat în diferite versiuni de putere, gama Mini şi modelele din segmentele B-C-D ale grupului PSA. Printre maşinile franceze care au beneficiat de aportul unui astfel de motor se numără Citroen DS3, C4, DS4, DS5, C5 şi Peugeot 208, 2008, 308, 508 şi RCZ.
Comentarii (1)