Scăderea producţiei de automobile noi din Europa este cauzată de deciziile unor producători precum Ford şi Opel, care au anunţat că vor închide fabrici pe Bătrânul Continent, dar şi de francezii de la PSA Peugeot-Citroen, care va reduce producţia în uzinele sale.
Publicaţia Financial Times a integrat şi un citat al lui Hakan Samuelsson, CEO-ul Volvo, care a declarat: "În ceea ce priveşte piaţa auto din Europa, putem doar să ne rugăm". În ciuda veştilor proaste pentru producţia de automobile din Europa, nu toţi constructorii europeni se plâng, deoarece mulţi dintre ei au parteneriate joint-venture pe piaţa din China, fiind implicaţi direct în producţie şi vânzări pe piaţa respectivă.Producţia de automobile în China a debutat în anii 1950, când guvernul de atunci a solicitat construcţia unui automobil special pentru demnitari. Spre comparaţie, producţia de automobile pe piaţa din Europa a debutat în 1880, datorită lui Karl Benz. Automobilul chinez cu numărul 1.000.000 a fost construit în 1992, dar cotele de producţie au crescut semnificativ în ultimii ani.
Via FinancialTimes
Vanzarile nu sunt lucruri deloc subiective, sunt chiar f obiective, Toyota vinde aproape 10 milioane unitati pe an, nu stiu cat vinde exact in China dar mare parte vinde in Asia in general plus SUA si Europa, doar China reprezinta o mica parte din ce vand, cel putin in prezent.
@zagado26
In stire se prezinta productia totala de automobile din China, nu spune nicaieri ca sunt doar marci chinezesti, evident ca sunt si producatori europeni si americani acolo, cum sunt si-n Europa producatori japonezi, sud-coreeni sau americani, toti la un loc formeaza productia unei tari sau a unei zone.
Dar asta depinde in mare parte de TINE.
Bani din buzunar ii dai pe Made in China?
Weekendul asta am fost placut uimit sa vad ca filtrul de ulei cumparat era Made in USA.
sI A FOST DOAR $3.70.
Haita noastra de sacali care ne conduc de vreo 20 si ceva de ani, ne platesc doar cat sa le producem lor, ca sa o duca ei bine .
Adica le dai inapoi din salariu banii pe taxe, cu ce mai mananci, cu ce te mai imbraci si cam atit .
Bani de masina, de rate, de taxe, de unde?
Guvernul chinez, stie sa-si pastreze fabricile ca sa scoata bani, nu le vand sa le duca apoi la fier vechi .
Guvernul romaniei, mai are putin si ne vinde si pe noi daca le ies ceva bani ....colonia romania ....
Dupa parerea mea ei produc pe stoc . In timp ce unii din occident se preocupa de alte tehnologii , faptul ca in China se produce o replica al unui automobil deja existent ca tip , dotari , tehnologie etc.. nu este ceea ce se doreste.
Din p. de v. Marketing , cine produce mult , are nevoie de piata de desfacere. Asta insemna poate , mai putin bani in cercetare si poate mai multi bani in vanzari ( ex: organizari de targuri, studii , facilitati , reclama etc..).
Intrebari :
1. Cine va suporta cheltuielile in cazul in care te dezvolti intr-o directie diferita , ca sa nu spunem gresita ?
2. Ce faci daca desfintezi o piata , cum ar fi cea din Europa , care deja astepta un autovehicol nou ?
Personal, eu inclin sa cred, ca orice lucru este bun acolo unde pietele se completeaza una cu alta.
Degeaba muti de exemplu un centru de studii in China, desfintand locuri de munca bine platite de High Engineering in Europa , astfel iti bati cuie in talpa ca pierzi o piata din Europa, nu mai ai clienti pentru masinile noi ... si aloci putere in alta parte , unde nu poti sa formezi o piata pentru asa ceva. Masina , avioanele, motoarele nu sunt telefoane mobile .. gadget -uri , usor de vandut printr-un simplu update de abonament :))))
Sau poate la asa ceva se tinde .. imi fac si eu maine un update .. pe puncte .. daca se poate :)))