2012: EuroNCAP pune accentul pe siguranţa pietonilor. "Încă nu există un model de cinci stele!"

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 25.08.2011
Protecţia pietonilor va deveni mult mai importantă în clasificarea siguranţei unui model testat de EuroNCAP. Schimbarea are loc din 2012, iar niciun model actual nu ar obţine cinci stele.

Oficialii EuroNCAP au anunţat că vor aplica norme mai stricte de siguranţă la testele lor din 2012. Aceste norme nu se vor aplica la toate testele la care vor fi supuse vehiculele, ci se referă doar la protecţia pietonilor. Astfel, începând din 2012, un automobil trebuie să obţină minimum de 60% din punctajul maxim la testul de impact cu pietonii pentru a fi eligibilă pentru clasificarea de cinci stele EuroNCAP. În prezent, un automobil testat de EuroNCAP trebuie să primească doar 40 la sută din punctele puse în joc la impactul cu pietonii.

Cei de la EuroNCAP au mai trecut printr-o schimbare a sistemului de notare, care viza atât introducerea unui test nou – impactul din spate, cât şi evaluarea eficienţei ESP-ului şi a altor sisteme de prevenire a unui accident. În plus, organismul independent a decis ca automobilele testate să nu primească cinci stele de siguranţă dacă nu oferă ESP în standard, de unde şi clasificarea cu patru stele a unor modele care nu ofereau acest sistem de siguranţă pe toate versiunile.

Cel mai elocvent exemplu este Kia Picanto, care a obţinut patru stele EuroNCAP din această privinţă, ESP-ul fiind standard doar pentru modelele vândute în Regatul Unit.

Introducerea noului sistem de punctare în prezent ar schimba dramatic rezultatele tuturor modelelor testate. Practic, nu există niciun model de cinci stele EuroNCAP pus la vânzare în prezent dacă judecăm după criteriile din 2012. Volkswagen Jetta se mândreşte cu cel mai mare punctaj la testul de impact cu pietonii, 56 de procente, punctaj insuficient pentru a obţine cinci stele EuroNCAP dacă se aplică noile criterii fără ca modelul să fie modificat.

Via | Autocar

Comentarii (21)

  • Unde sunt aia care sustineau ca testele EuroNcap nu sunt relevante pentru siguranta?? V-ati ascuns ca soriceii...
    10 1
  • @
    Ce sa zic, or sa scoata masini cu design urat, cum a scos si Toyota acum 3-4ani... tot din acelasi motiv, ca sa asigure o cadere ,,relaxata" pietonului =)).
    Pietonul sa se uite pe unde merge, si sa nu stea in calea masinilor, si sa nu sara ca , animalul inaintea unei masini, cum se intampla in Romania !
    Inca ceva: Cred ca o sa le faca din ,,burete", ca sa ia 5 stele , iar structura masinii, va fi afectata la un accident cu un alt autoturism.
    5 2
  • Mi se pare un lucru foarte bun, dar nu este suficient. Parerea mea este ca trebuie sa se schimbe si celelalte grile de punctaje. Uite, asa cum e Picanto... daca ar avea si ESP standard ar avea 5 stele, desi ofera siguranta de 4.
    0 15
  • foarte tare asta cu "o stea daca ai ESP" .. de parca esepeu' te scapa cand intra unu de cretin in tine ... sau cand mergi ca vita cu 70 si pe jos este polei ..

    @mda .. suntem tot aici, dar uneori mai suntem si ocupati :))
    4 12
  • EuroNcap
    Daca si cu Parca se plimbau c-o barca!
    @unckle @LauCalin

    Nu a spus nimeni ca daca ai 5 stele poti sfida legile fizicii... prin reducere la absurd, poti sa ai 5 stele cu un Q7 sau Hummer, tot se va gasi ceva si mai mare pe soselele din Romania care te poate face acordeon... asa ca scutiti-ne de comparatia masina usoara-masina grea... comparatia se face intre masini apartinand aceleiasi clase... de aia testele euroncap sunt reprezentative... e bine de stiut ca ai o masina cu 5 stele , preferabil luate cu punctaj maxim. Si indiferent ca va place sau nu, aportul Renault in domeniul sigurantei e incontestabil.

    Oricum...

    nu s-a inventat si nici nu exista pe Terra materiale care sa nu sufere nicio deformare la un impact de > 80 km/h asa cum vreti voi... la fel cum nici Supra-Omul nu exista care sa reziste unui asemenea soc... daca aveti asemenea asteptari, eu zic sa luati drumul Hollywood-ului
    10 1
  • Pai in cazul asta eu zic ca daca de ex ai Logan sa refuzi un accident cu o masina mai mare, ca nu e in aceasi clasa cu Loganul.
    Ce am vrut eu sa subliniez e faptul ca este irelevant ca se loveste de un zid si vai, e cea mai sigura. Cati dintre cei pe care ii cunosti au avut impact frontal de un zid? Inclin sa cred ca niciunul.
    Nu este vorba ca imi place ceva sau nu... vad ca esti fan Renault, bravo tie. Ar trebui totusi sa sti legaturile dintre Renault si Volvo in privinta sigurantei (legaturi mai mult sau mai putin publice).
    2 11
  • EuroNcap
    @LauCalin
    ...sa refuzi un accident cu ORICE masina...!! hai ca esti absurd ! acum o dam in copilarii?? cum ti se pare un accident la 90 km/h intre un Volvo XC90 si un TIR??? Te aduna cu farasul din Volvo baiatule...

    Inca odata repet : cand se spune "cea mai sigura masina de la cutare marca" comparatia se face cu alte masini din clasa ei. Iar "legaturile" dintre Volvo si Renault la siguranta, sunt doar in imaginatia ta bolnava.
    6 0
  • Una e sa faci un test cu o masina pe care o lovesti de un zid si alta e cand o lovesti de alta masina, la asta m-am referit. Pentru ca in viata de zi cu zi sunt sanse mult mai mari sa te lovesti de o masina decat de un zid. Si este evident ca rezultatele sa difere in functie de masinile testate... asa cum ai dat si tu exemplu. Nimic mai adevarat.
    Eu as zice sa nu fi atat de sigur... gandeste-te ca brusc Renault a luat pe linie 5 stele, in conditiile in care a investit mult in siguranta (cel putin asa zic ei) si totul s-a intamplat cand Renault a renuntat la Volvo. Asta ar trebui sa-ti dea putin de gandit.
    Inca ceva: asa cum a luat Kia Picanto 4 stele ca nu avea ESp, asa a luat jumatate din gama Renault o stea ca avea avertizor de centuri nepuse.
    1 10
  • poate ar fi inteligent sa nu alergam de cretini pe sosele... sa nu facem depasiri pe linie continua fara vizibilitate ... sa ne cumparam pneuri de iarna... sa nu trecem de ITP cu masini "bune" ... prevenirea are 7 stele ;)

    Baietii de la Volvo au busit o masina intr-un tir incercand sa demonstreze un sistem de prevenire .. au ratat un pic actiunea dar cred ca fost mai interesant asa, stau si ma gandesc la faptul ca acel "accident" este foarte probabil sa fi fost voit, pentru ca o stire de senzatie are un efect mult mai puternic, iar in cazul Volvo nu poate stirbi foarte tare din reputatia de masina "sigura".

    @EuroNcap - crezi ca daca se introduce un test de impact din spate mai ia vre-o masina mai mult de 3 stele :P ? ... sau daca se introduce o deviatie la impactul frontal ... sau daca se ... incerc sa iti pictez o imagine cum ca mai toate masinile sunt facute mai mult pentru stelele de la EuroNcap decat pentru siguranta... poate te prinzi si tu ;)
    2 7
  • EuroNcap
    @unckle
    Esti pe dinafara. Exista deja la euroncap un test de impact din spate.

    @LauCalin
    Renault nu a luat brusc 5 stele baiatule. Renault a avut nenumarate cercetari in domeniu si a fost primul constructor care a introdus centurile de siguranta cu limitator de efort integrat, centurile de siguranta cu pretensionare si airbag-urile adaptive in productie. Drept urmare, la 2 ani de la aparitia EuroNCAP, Megane a fost prima masina care a obtinut 4 stele. iar dupa inca 2 ani s-au perfectionat si au creat prima masina de 5 stele - Renault Laguna

    Mai aveti de invatat !
    10 0
  • EuroNcap
    @LauCalin
    PS: Renault nu avea cum sa "renunte" la Volvo, pentru ca Renault nu a avut niciodata divizia Volvo Cars. Au fost niste discutii si atata tot. Ideea a fost abandonata la inceputul anilor '90.
    12 0
  • @EuroNcap
    Esti tu sigur ca a cincea stea s-a dat pe merit? Ma cam indoiesc. Inseamna ca nu stiu care erau conditiile acum 10 ani ca sa primesti din start o stea.
    0 8
  • EuroNcap
    @LauCalin
    Nu, EuroNcap imparte stele din compasiune, spaga si alte interese... Tu te auzi ce spui?! :))

    EuroNcap e un organism indepentent sustinut de 7 guverne europene si respectat de toti constructorii ce aspira la o cota de piata semnificativa in Europa.

    EuroNcap nu are nicun interes sa avantajeze Renault sau alt producator. Iar conditiile de acum 10 ani erau valabile pentru toti, nu doar pentru Renault. La fel cum este si in prezent.

    E o tentativa demna de mila ce incerci tu acum...
    7 0
  • Prietene, nu am spus ca este vorba de vreo spaga sau vreun interes. Nu exagera. Nu asta e ideea. Acum 10 ani EuroNCAP a venit cu ideea sa ofere o stea masinilor care au avertizoare de centura nepusa, iar Renault a fost printre primii care s-au conformat. Dintr-o data toate modelele au avut avertizor standard si o stea era asigurata. Cu toate astea sa obtii 4 stele acum 10 ani nu era tocmai usor. Au fost modele cu pretentii care au luat 4 stele tocmai pentru ca nu aveau avertizoare, gen Clasa C (careia in 2002 daca nu ma insel i s-au facut ceva ranfosari + acel senzor si a fost a doua masina care a luat 5 stele), BMW Seria 3, X5, Volvo S60 etc. Oare chiar asa de incompetenti sa fie inginerii aia si asa genii sa fie cei de la Renault?
    Dupa cativa ani s-au prins si restul si au avut si ei standard avertizoare.
    Povestea se repeta acum cu ESP si prima "victima" a fost Kia Picanto.
    Pariu ca in 2-3 ani inclusiv Dacia va avea standard ESP? :)
    2 7
  • EuroNcap
    @LauCalin
    Oricat te scremi tu sa minimizezi importanta realizarilor Renault, lucrurile stau foarte clar scrise pe site-ul euroncap.

    Renault Laguna , 5 stele, testat 2001
    Initial tests indicated that the new Laguna was close to gaining a five-star rating. This spurred Renault to improve some safety features and it was agreed that the car could be re-tested. The company re-tuned the restraint systems and side airbags and that had the desired effect. The car body proved extremely stable and provided good protection for occupants. No points were lost in the side impact and only one was deducted for its frontal impact performance.

    BMW Seria 3 , 4 stele, testat 2001
    Euro NCAP allowed BMW to retest the 3-series after it improved side impact protection and attended to a door latch release problem. Even so, the car only just did well enough to merit a four-star rating. The driver risked chest injury in the frontal impact, and protection for his legs was mediocre. In the side impact, he risked abdominal injury. Finally, protection for pedestrians was also disappointing.

    Volvo S60 , 4 stele, testat 2001
    The S60 provides a structurally stable safety cage and is particularly good at protecting its occupants in a side impact, deploying airbags to protect their heads and bodies. In the frontal impact, testers found scope for improvements to reduce chest injuries. THE FASCIA WHERE OCCUPANTS’ KNEES MIGHT STRIKE COULD ALSO CAUSE INJURIES. Protection for children is well thought out, but that for pedestrians needs more work.
    7 1
  • Eu zic sa o lasam asa ca oricum nu ajungem nicaieri.
    Nu ma screm sa fac nimic... doar ca imi spun o parere. Si atata timp cat nu gasesc argumente concrete care sa-mi schimbe opinia...
    Repet: ignori un lucru esential, in 2001 o stea aveai din start daca masina era dotata cu avertizor acustic pentru centuri nepuse, lucru pe care doar Laguna il avea standard.
    3 7
  • EuroNcap
    @LauCalin
    In 2001 nu se punea atat accentul pe avertizor acustic pentru centuri nepuse, deci ce spui tu cu o stea oferita numai pentru asta e o aberatie totala. Abia din 2002, la 1 an dupa ce a fost testata Laguna, EuroNcap a inceput sa acorde puncte pentru avertizoare acustice. Din 2009 s-a acordat cate un punct pentru fiecare loc adaptat cu senzor pt centuri nepuse. Dar in niciun caz o stea intreaga. 2 puncte EuroNcap (senzor sofer+pasager) nu inseamna o stea.

    Daca nu ma crezi cauta aici:

    http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS_Seatbelt_reminders.pdf

    PS: oricum... cu sau fara avertizoare acustice, in 2001 Volvo S60 nu ar fi putut sa ia fata Renault -ului, pentru ca era pur si simplu o masina nesigura comparativ cu Laguna testata in acelasi an. Nu te supara... imi place sa spun lucrurilor pe nume... prea lauzi / preaslavesti Volvo si denigrezi Renault... ar trebui sa fii mai ponderat
    8 1
  • exista un test care pune la incercare forma scaunului si a tetierei si acorda stele pentru protectia la impact pentru pasager ... dar nu ia in considerare ca masina se face muci si tocmai ti-a murit nevasta si copilul dare stateau linistiti pe locurile din spate.. ca deh.. masina are 5stele dom'le ..
    2 3
  • EuroNcap
    @unckle
    Testul simuleaza un impact din spate si "pune la incercare" nu forma scuanelor, ci coloana vertebrala si organele interne ale ocupantilor. In cazul unui impact mai grav ce duce la distrugerea celulei de supravietuire, nu ai ce face indiferent in ce masina te afli... Inca odata: e bine sa renunti la iluziile Science Fiction si sa revii la realitate... inca nu s-au inventat scuturi magnetice sau materiale cu proprietati deosebite care sa te protejeze la impact sever. Si chiar daca s-ar fi inventat, nu cred ca ar fi rezistat organele interne la asemenea inertie. Sigur, solutii pentru cresterea sigurantei in continuare exista, insa asta e un "dead-end". O solutie e ideea celor de la Nissan cu sistemul Eporo ce calculeaza posibilitatea coliziunii iminente si modifica parametrii normali pentru a evita un accident.


    Tot tu erai ala care spuneai ca
    5 0
  • siguranta pietonilor
    siguranta pietonilor.
    asta e cu dus si intors
    intr-adevar ne dorim, ca noi, oamenii sa iesim cat mai putin sifonati din diverse situatii critice, cum ar fi si accidentul auto-om.
    suntem niste fiinte relativ fragile, chiar daca cateodata organismul uman (al anumitor indivizi) da dovada de niste abilitati superioare.
    - am un punct de vedere foarte ofticat pe aceasta tema.
    sa stea pietonii la locul lor si sa se uite de mai multe ori inainte de a intra in calea vreunei. masini. ca sa asiguri un coeficient de siguranta sporita pt pietoni cred ca masinile ar deveni niste aberatii, cu un design cretin si non-aerodinamic. sau poate cine stie ce designuri sci-fi ar naste
    - si celalat punct de vedere, mai temperat, exprimat in primul alineat. e de asteptat ca orice creatie umana sa fie construita pt poftele si siguranta oamenilor, dooh.

    as fi foarte curios daca euroNcap la banii care ii are ar angaja o companie de design auto pt a crea proiectul pt masina perfecta din punct de vedere al sigurantei pietonilor, si a pasagerilor. centrele moderne de design au si ingineri, si deci ar acoperi toate aspectele necesare.
    si atunci ar scoate marca de masina "euroncap" cea mai sigura de pe planeta pt toti oamenii. eventual sa nici nu polueze :P
    0 1
  • siguranta pietonilor
    siguranta pietonilor.
    asta e cu dus si intors
    intr-adevar ne dorim, ca noi, oamenii sa iesim cat mai putin sifonati din diverse situatii critice, cum ar fi si accidentul auto-om.
    suntem niste fiinte relativ fragile, chiar daca cateodata organismul uman (al anumitor indivizi) da dovada de niste abilitati superioare.
    - am un punct de vedere foarte ofticat pe aceasta tema.
    sa stea pietonii la locul lor si sa se uite de mai multe ori inainte de a intra in calea vreunei. masini. ca sa asiguri un coeficient de siguranta sporita pt pietoni cred ca masinile ar deveni niste aberatii, cu un design cretin si non-aerodinamic. sau poate cine stie ce designuri sci-fi ar naste
    - si celalat punct de vedere, mai temperat, exprimat in primul alineat. e de asteptat ca orice creatie umana sa fie construita pt poftele si siguranta oamenilor, dooh.

    as fi foarte curios daca euroNcap la banii care ii are ar angaja o companie de design auto pt a crea proiectul pt masina perfecta din punct de vedere al sigurantei pietonilor, si a pasagerilor. centrele moderne de design au si ingineri, si deci ar acoperi toate aspectele necesare.
    si atunci ar scoate marca de masina "euroncap" cea mai sigura de pe planeta pt toti oamenii. eventual sa nici nu polueze :P
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru