2012: EuroNCAP pune accentul pe siguranţa pietonilor. "Încă nu există un model de cinci stele!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oficialii EuroNCAP au anunţat că vor aplica norme mai stricte de siguranţă la testele lor din 2012. Aceste norme nu se vor aplica la toate testele la care vor fi supuse vehiculele, ci se referă doar la protecţia pietonilor. Astfel, începând din 2012, un automobil trebuie să obţină minimum de 60% din punctajul maxim la testul de impact cu pietonii pentru a fi eligibilă pentru clasificarea de cinci stele EuroNCAP. În prezent, un automobil testat de EuroNCAP trebuie să primească doar 40 la sută din punctele puse în joc la impactul cu pietonii.
Cei de la EuroNCAP au mai trecut printr-o schimbare a sistemului de notare, care viza atât introducerea unui test nou – impactul din spate, cât şi evaluarea eficienţei ESP-ului şi a altor sisteme de prevenire a unui accident. În plus, organismul independent a decis ca automobilele testate să nu primească cinci stele de siguranţă dacă nu oferă ESP în standard, de unde şi clasificarea cu patru stele a unor modele care nu ofereau acest sistem de siguranţă pe toate versiunile.
Cel mai elocvent exemplu este Kia Picanto, care a obţinut patru stele EuroNCAP din această privinţă, ESP-ul fiind standard doar pentru modelele vândute în Regatul Unit.Introducerea noului sistem de punctare în prezent ar schimba dramatic rezultatele tuturor modelelor testate. Practic, nu există niciun model de cinci stele EuroNCAP pus la vânzare în prezent dacă judecăm după criteriile din 2012. Volkswagen Jetta se mândreşte cu cel mai mare punctaj la testul de impact cu pietonii, 56 de procente, punctaj insuficient pentru a obţine cinci stele EuroNCAP dacă se aplică noile criterii fără ca modelul să fie modificat.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- Prima imagine cu viitorul SUV de performanță electric Mercedes-AMG
Pietonul sa se uite pe unde merge, si sa nu stea in calea masinilor, si sa nu sara ca , animalul inaintea unei masini, cum se intampla in Romania !
Inca ceva: Cred ca o sa le faca din ,,burete", ca sa ia 5 stele , iar structura masinii, va fi afectata la un accident cu un alt autoturism.
@mda .. suntem tot aici, dar uneori mai suntem si ocupati :))
Nu a spus nimeni ca daca ai 5 stele poti sfida legile fizicii... prin reducere la absurd, poti sa ai 5 stele cu un Q7 sau Hummer, tot se va gasi ceva si mai mare pe soselele din Romania care te poate face acordeon... asa ca scutiti-ne de comparatia masina usoara-masina grea... comparatia se face intre masini apartinand aceleiasi clase... de aia testele euroncap sunt reprezentative... e bine de stiut ca ai o masina cu 5 stele , preferabil luate cu punctaj maxim. Si indiferent ca va place sau nu, aportul Renault in domeniul sigurantei e incontestabil.
Oricum...
nu s-a inventat si nici nu exista pe Terra materiale care sa nu sufere nicio deformare la un impact de > 80 km/h asa cum vreti voi... la fel cum nici Supra-Omul nu exista care sa reziste unui asemenea soc... daca aveti asemenea asteptari, eu zic sa luati drumul Hollywood-ului
Ce am vrut eu sa subliniez e faptul ca este irelevant ca se loveste de un zid si vai, e cea mai sigura. Cati dintre cei pe care ii cunosti au avut impact frontal de un zid? Inclin sa cred ca niciunul.
Nu este vorba ca imi place ceva sau nu... vad ca esti fan Renault, bravo tie. Ar trebui totusi sa sti legaturile dintre Renault si Volvo in privinta sigurantei (legaturi mai mult sau mai putin publice).
Inca odata repet : cand se spune "cea mai sigura masina de la cutare marca" comparatia se face cu alte masini din clasa ei. Iar "legaturile" dintre Volvo si Renault la siguranta, sunt doar in imaginatia ta bolnava.
Eu as zice sa nu fi atat de sigur... gandeste-te ca brusc Renault a luat pe linie 5 stele, in conditiile in care a investit mult in siguranta (cel putin asa zic ei) si totul s-a intamplat cand Renault a renuntat la Volvo. Asta ar trebui sa-ti dea putin de gandit.
Inca ceva: asa cum a luat Kia Picanto 4 stele ca nu avea ESp, asa a luat jumatate din gama Renault o stea ca avea avertizor de centuri nepuse.
Baietii de la Volvo au busit o masina intr-un tir incercand sa demonstreze un sistem de prevenire .. au ratat un pic actiunea dar cred ca fost mai interesant asa, stau si ma gandesc la faptul ca acel "accident" este foarte probabil sa fi fost voit, pentru ca o stire de senzatie are un efect mult mai puternic, iar in cazul Volvo nu poate stirbi foarte tare din reputatia de masina "sigura".
@EuroNcap - crezi ca daca se introduce un test de impact din spate mai ia vre-o masina mai mult de 3 stele :P ? ... sau daca se introduce o deviatie la impactul frontal ... sau daca se ... incerc sa iti pictez o imagine cum ca mai toate masinile sunt facute mai mult pentru stelele de la EuroNcap decat pentru siguranta... poate te prinzi si tu ;)
@LauCalin
Renault nu a luat brusc 5 stele baiatule. Renault a avut nenumarate cercetari in domeniu si a fost primul constructor care a introdus centurile de siguranta cu limitator de efort integrat, centurile de siguranta cu pretensionare si airbag-urile adaptive in productie. Drept urmare, la 2 ani de la aparitia EuroNCAP, Megane a fost prima masina care a obtinut 4 stele. iar dupa inca 2 ani s-au perfectionat si au creat prima masina de 5 stele - Renault Laguna
Mai aveti de invatat !
EuroNcap e un organism indepentent sustinut de 7 guverne europene si respectat de toti constructorii ce aspira la o cota de piata semnificativa in Europa.
EuroNcap nu are nicun interes sa avantajeze Renault sau alt producator. Iar conditiile de acum 10 ani erau valabile pentru toti, nu doar pentru Renault. La fel cum este si in prezent.
E o tentativa demna de mila ce incerci tu acum...
Dupa cativa ani s-au prins si restul si au avut si ei standard avertizoare.
Povestea se repeta acum cu ESP si prima "victima" a fost Kia Picanto.
Pariu ca in 2-3 ani inclusiv Dacia va avea standard ESP? :)
Renault Laguna , 5 stele, testat 2001
Initial tests indicated that the new Laguna was close to gaining a five-star rating. This spurred Renault to improve some safety features and it was agreed that the car could be re-tested. The company re-tuned the restraint systems and side airbags and that had the desired effect. The car body proved extremely stable and provided good protection for occupants. No points were lost in the side impact and only one was deducted for its frontal impact performance.
BMW Seria 3 , 4 stele, testat 2001
Euro NCAP allowed BMW to retest the 3-series after it improved side impact protection and attended to a door latch release problem. Even so, the car only just did well enough to merit a four-star rating. The driver risked chest injury in the frontal impact, and protection for his legs was mediocre. In the side impact, he risked abdominal injury. Finally, protection for pedestrians was also disappointing.
Volvo S60 , 4 stele, testat 2001
The S60 provides a structurally stable safety cage and is particularly good at protecting its occupants in a side impact, deploying airbags to protect their heads and bodies. In the frontal impact, testers found scope for improvements to reduce chest injuries. THE FASCIA WHERE OCCUPANTS’ KNEES MIGHT STRIKE COULD ALSO CAUSE INJURIES. Protection for children is well thought out, but that for pedestrians needs more work.
Nu ma screm sa fac nimic... doar ca imi spun o parere. Si atata timp cat nu gasesc argumente concrete care sa-mi schimbe opinia...
Repet: ignori un lucru esential, in 2001 o stea aveai din start daca masina era dotata cu avertizor acustic pentru centuri nepuse, lucru pe care doar Laguna il avea standard.
Daca nu ma crezi cauta aici:
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS_Seatbelt_reminders.pdf
PS: oricum... cu sau fara avertizoare acustice, in 2001 Volvo S60 nu ar fi putut sa ia fata Renault -ului, pentru ca era pur si simplu o masina nesigura comparativ cu Laguna testata in acelasi an. Nu te supara... imi place sa spun lucrurilor pe nume... prea lauzi / preaslavesti Volvo si denigrezi Renault... ar trebui sa fii mai ponderat
Tot tu erai ala care spuneai ca
asta e cu dus si intors
intr-adevar ne dorim, ca noi, oamenii sa iesim cat mai putin sifonati din diverse situatii critice, cum ar fi si accidentul auto-om.
suntem niste fiinte relativ fragile, chiar daca cateodata organismul uman (al anumitor indivizi) da dovada de niste abilitati superioare.
- am un punct de vedere foarte ofticat pe aceasta tema.
sa stea pietonii la locul lor si sa se uite de mai multe ori inainte de a intra in calea vreunei. masini. ca sa asiguri un coeficient de siguranta sporita pt pietoni cred ca masinile ar deveni niste aberatii, cu un design cretin si non-aerodinamic. sau poate cine stie ce designuri sci-fi ar naste
- si celalat punct de vedere, mai temperat, exprimat in primul alineat. e de asteptat ca orice creatie umana sa fie construita pt poftele si siguranta oamenilor, dooh.
as fi foarte curios daca euroNcap la banii care ii are ar angaja o companie de design auto pt a crea proiectul pt masina perfecta din punct de vedere al sigurantei pietonilor, si a pasagerilor. centrele moderne de design au si ingineri, si deci ar acoperi toate aspectele necesare.
si atunci ar scoate marca de masina "euroncap" cea mai sigura de pe planeta pt toti oamenii. eventual sa nici nu polueze :P
asta e cu dus si intors
intr-adevar ne dorim, ca noi, oamenii sa iesim cat mai putin sifonati din diverse situatii critice, cum ar fi si accidentul auto-om.
suntem niste fiinte relativ fragile, chiar daca cateodata organismul uman (al anumitor indivizi) da dovada de niste abilitati superioare.
- am un punct de vedere foarte ofticat pe aceasta tema.
sa stea pietonii la locul lor si sa se uite de mai multe ori inainte de a intra in calea vreunei. masini. ca sa asiguri un coeficient de siguranta sporita pt pietoni cred ca masinile ar deveni niste aberatii, cu un design cretin si non-aerodinamic. sau poate cine stie ce designuri sci-fi ar naste
- si celalat punct de vedere, mai temperat, exprimat in primul alineat. e de asteptat ca orice creatie umana sa fie construita pt poftele si siguranta oamenilor, dooh.
as fi foarte curios daca euroNcap la banii care ii are ar angaja o companie de design auto pt a crea proiectul pt masina perfecta din punct de vedere al sigurantei pietonilor, si a pasagerilor. centrele moderne de design au si ingineri, si deci ar acoperi toate aspectele necesare.
si atunci ar scoate marca de masina "euroncap" cea mai sigura de pe planeta pt toti oamenii. eventual sa nici nu polueze :P