2011: Taxa auto pentru un motor Euro 5 de 1.4 litri şi 2 ani vechime va fi de 125 euro
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Laszlo Borbely, Ministrul Mediului şi Pădurilor, a făcut astăzi prima afirmaţie punctuală despre taxa auto din 2011. Ministrul s-a referit în principal la automobilele echipate cu motoare Euro 5 şi a dat drept exemplu un vehicul propulsat de un motor de 1.4 litri, vechi de doi ani, pentru care s-ar plăti o taxă de 125 de euro. În cazul în care vehiculul respectiv ar avea un motor de 3.000 centimetri cubi, taxa auto ar fi de 3.642 euro, informează Capital. Pentru moment, nu există o formulă clară de calcul a taxei auto, dar aşteptăm informaţii suplimentare până la finele lunii.
Luna septembrie a adus o serie de informaţii care ar fi anunţat mai multe variante de taxare pentru automobilele second-hand începând cu 1 ianuarie 2011. Una dintre aceste variante anunţa o taxă auto de 933 de euro pentru automobilele echipate cu un motor Euro 4 de 1.4 litri şi o vechime situată între 4 şi 6 ani. În cazul în care motorul respectivului autoturism ar fi respectat doar norma Euro 3, taxa auto ar fi de peste 3.000 de euro.
Nivelul ridicat al taxei auto pentru un automobil Euro 3 cu o vechime între 4 şi 6 ani ar duce la reducerea semnificativă a înmatriculărilor second-hand în România şi chiar la îngheţarea pieţei de automobile second-hand româneşti.Pentru automobilele echipate cu motoare Euro 1 şi Euro 2, taxa de înmatriculare va "creşte puţin", după spusele ministrului. Majoritatea autoturismelor din această categorie plătesc oricum o taxă de înmatriculare serioasă, deci românii vor fi neinteresaţi "din oficiu" de înmatricularea acestor modele. În schimb, există şi o parte bună în anunţul Ministrului Mediului. Practic, nu a fost anunţată nicio schimbare în ceea ce priveşte impozitarea vehiculelor în funcţie de poluare, dar sunt şanse ca această atribuţie să îi revină Ministrului Finanţelor, sau ca acest criteriu să nu fie schimbat după dublarea impozitelor din acest an pentru vehiculele cu motoare de peste 2.000 cmc.
Via | Capital.ro
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
de ce nu lasa romanu in pace sa cumpere si sa inmatriculeze ce masina vrea cu bani putini(ca V10 si V12 sigur nu se vor inmatricula ca nu sant bani de benzina si altele......)
Cu poluarea e o mare gutuie, o crestere de 5 % a noxelor se traduce in cresterea cu 100% a taxei ?
le doresc sa-si ia coliva de banii astia...iar lui renault SAMI fuga FU!A !
taxa nu iese din calcul decat la cei cu adevarat bazati( ics 6 Qsepti range rover la pisde a8 s-classe etc etc).....dar noua care vrem masini medii(nici 1.2 euro 7 nici 3.0litri euro 3) si care avem o pasiune este PUR SI SIMPLU bataie de joc cu asemenea taxe.....
asta este......trecem pe ulei de soia si de fl-soarelui si gata....ca eu cu 70km/h cu electric nu merg...... sa ii vad atunci ce taxe mai baga pe ulei.....
OK, la o masina second, mai merge o taxa decenta. Treaca de la noi. Ce nu inteleg este, de ce mama dracului mi se percepe taxa pentru cumpararea unei masini noi. Adica imi cumpar un lucru nou, si statul roman ma amendeaza?
La urma urmei, e ca pe vremea comunistilor, in armata:
-Nu stii? Te invatam noi! (sa-ti iei Dacie; ai pe alese)
-Nu poti? Te ajutam noi! (ai o multime de banci dornice sa-ti ia banul si sa te spolieze)
-Nu vrei? Te obligam noi! (iti punem niste taxe auto de toata frumusetea si te-am saturat de scule second).
PS: Daca imi iau o sareta "motorizata" de un magarus, ale carei roti mai sunt ajutate si de un set de baterii lithium-ion cu autonomie 50 km........trebuie sa mai platesc vreo taxa pentru acest atelaj hibrid? Tot voi fi amendat?
Asa ca va fi tot mai rau si greu pt ca noi toti nu ne mai saturam sa inghitim prostiile lor !!
Normal ca sunt ff multe accidente , pai daca ai motor mic si slab/prost (dar fara taxe etc) intri in depasire si faci crucea cu limba.Normal ca toti am vrea motoare mari puternice si fiabile dar in RO nu se poate asta...
cine are ceva bani deoparte, ar face bine sa investeasca in asa ceva. undeva la vila de resedinta sa isi construiasca un sistem de generare curent electric. oricum acum poti face cam totul prin casa cu electricitate, fara gaze. daca mai alimentam si masina, gata treaba. chiar daca are autonomie mica, asta e. alimentam mai des
Din ce in ce mai multi isi inmatriculeaza masinile in alte tari. Si ce daca se scumpeste in Bulgaria. Oricum nu o sa se scumpeasca k la noi.
Cred k avem cele mai mari taxe auto din Europa. Asa k ce rost mai are sa ne inmatriculam masinile aici?
1. Iesim cu totii in strada si blocam bucurestiul timp de 5-7 zile cu masinile
2. Ne mutam cu totii in Bulgaria (ceea ce este mai greu de realizat ;)) )
3. FACEM REVOLUTIE CA LA 1989