2011: Noua benzină E10 poate fi dăunătoare pentru motorul tău

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 11.11.2010
Din 2011, staţiile de alimentare cu carburant vor introduce benzina E10 şi un sortiment diferit de motorină. Unele autoturisme ar putea avea probleme din cauza acestei schimbări, aşa că tranziţia va fi progresivă.

Esential

5 la sută etanol conţin actualele sortimente de benzină disponibile la pompă în Uniunea Europeană.
10 la sută este conţinutul de etanol al sortimentelor de benzină care vor fi introduse din 1 ianuarie 2011.
15 la sută este conţinutul de etanol al benzinei E85 folosite de vehiculele flex-fuel din Statele Unite ale Americii. Acestea poluează mai puţin, dar au nevoie de modificări pentru a suporta carburantul respectiv.

Toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene vor introduce un nou tip de benzină şi un nou tip de motorină la pompe din 1 ianuarie 2011, informează Capital. Mai exact, Directiva Europeană 2009/30/EC le va obliga pe companiile petroliere care operează în Uniunea Europeană să utilizeze benzină E10, care va conţine 10% etanol şi motorină B7, care va conţine 7% FAME (biodiesel cu adaos de metanol). Actuala benzină furnizată de staţiile de alimentare conţine 5% etanol şi este notată cu indicativul E5. Din fericire pentru cei care ar putea avea probleme cu acest tip de carburant, benzina de tip vechi va fi oferită în paralel cu benzina E10 până în 2013 şi chiar mai târziu, în funcţie de vechimea parcului auto din ţara respectivă.

Deşi nu pare la prima vedere, un număr ridicat de modele este afectat direct dacă se va face trecerea de la benzina E5 la benzina E10. În timp ce motorina E7 nu afectează niciun tip de motor diesel, adaosul de etanol din benzină le-ar putea cauza probleme unor şoferi mai puţin norocoşi. Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile au prezentat deja lista vehiculelor care ar putea fi afectate de această problemă pentru a preveni şoferii acestora de utilizarea benzinei cu adaos de etanol fără modificări.

În timp ce posesorii vehiculelor cu injecţie electronică şi aprindere electronică cu ajustare automată prin senzorii de detonaţie ar putea să nu fie afectaţi deloc de această problemă, vehiculele alimentate prin carburaţie şi unele sisteme de injecţie vor avea nevoie de reglaje suplimentare pentru a funcţiona corect. Spre exemplu, unele vehicule echipate cu prima generaţie de sisteme de injecţie directă pe benzină, apărute după 1995, ar putea avea dificultăţi cu noul tip de carburant. Există şi alte sisteme care vor avea probleme dacă vor trece la E10, dar oficialii ACEA nu au specificat în ce constau acestea. Potrivit celor de la Capital, singurii constructori ale căror modele nu sunt afectate de această schimbare sunt BMW, Citroen, Dacia ( posibil să nu fie luate în calcul motoarele pe carburator), Ford (cu excepţia lui Mondeo SCI CD 132), Jaguar ( după 1992) , Land Rover ( după 1996) , Maybach, Mini (după 2000), Peugeot, Porsche (după 1998), Rolls Royce (după 2003), Smart, Volvo (excepţie motorul 1.8 GDI al lui S/V40). Mercedes-Benz este singurul constructor de automobile care a recunoscut că modelele alimentate prin carburaţie, care sunt scoase din producţie de mai bine de 25 de ani, vor fi afectate de trecerea la benzina E10.

Nu este clar cum va afecta noul tip de benzină motoarele motocicletelelor ( majoritatea modelelor produse până în 2001 fiiind alimentate prin carburaţie), scuterelor şi a altor motoare pe benzină pentru aplicaţii de acest gen. Generatoarele pe benzină ar putea fi şi ele afectate de această problemă, iar vehiculele cu motoare în doi timpi vor avea şi ele probleme cu noua benzină E10.

Motoarele pe benzină pentru aplicaţii marine sunt afectate de acest tip de carburant deoarece etanolul este alcool şi poate să absoarbă sau să atragă apa, ducând la separarea carburantului în două soluţii diferite. În acest caz, Uniunea Europeană ar putea extinde perioada în care va fi oferită benzina E5 în paralel cu E10, termenul minim fiind 2013. Comisia Europeană speră ca modelele incompatibile cu E10 să fie adaptate la noul tip de carburant sau scoase din uz până la termenul respectiv pentru a evita orice fel de problemă.

O altă problemă a noului carburant E10 reprezintă creşterea consumului de carburant. În mod normal, consumul de carburant al unui vehicul care trece pe E10 va fi de 2-7%, dar există situaţii în care acesta va consuma cu 20% mai mult. Valoarea adevărată depinde de la un vehicul la altul, de starea motorului, de cilindreea acestuia şi de modul în care este folosit. Carburantul E10 le face probleme şi motoarelor noi, un studiu al EPA (Organismul de Protecţie a Mediului din SUA) arătând că un propulsor nou, de cilindree mică, va consuma cu 2-3% mai mult utilizând E10.

Filtrele de benzină vor trebui schimbate mai des odată cu introducerea carburantului E10, deoarece acesta are proprietăţi de curăţare, care vor duce toată murdăria din rezervor în filtru şi apoi în sistemul de alimentare. Există posibilitatea ca pompa de benzină să fie nevoită să facă un efort suplimentar pentru utilizarea carburantului respectiv deoarece rezistenţa dată de un filtru de benzină înfundat va fi mărită semnificativ. Este indicat să nu folosiţi niciun aditiv de carburant odată ce folosiţi E10, deoarece veţi creşte şi mai mult consumul de carburant al vehiculului respectiv.

În mod paradoxal, în timp ce etanolul este mai ieftin decât benzina per litru, economia de 20-40% pe care o vor întâmpina petrolierii cu braţele deschise nu se va vedea şi la pompă. Carburantul E10 va fi mai puţin eficient decât benzina E5 şi benzina fără etanol, iar clienţii vor trebui să cumpere mai mult carburant pentru a obţine aceeaşi cantitate de energie calorică. Dacă v-aţi speriat deja de consumul de carburant ridicat în cazul utilizării benzinei E10, aflaţi că scăderea eficienţei vehiculului dumneavoastră este cea mai ieftină parte a trecerii pe E10, costurile utilizării alcoolului în carburant fiind mult mai mari, deoarece vorbim de potenţiale pagube la nivelul motorului.

O altă problemă a carburanţilor cu etanol este faptul că se deteriorează foarte repede.

Dacă un vehicul poate folosi benzină ceva mai veche în prezent, benzina E10 se deteriorează în aproximativ 90-100 de zile - timp în care benzina va pierde cel puţin 3 puncte octanice. După această perioadă, aceasta poate fi foarte dăunătoare pentru motorul dumneavoastră. Dacă nu sunteţi siguri că veţi consuma toată benzina din rezervor în trei luni, alimentaţi cu o cantitate mai redusă de carburant. Evitaţi păstrarea benzinei E10 în canistre şi folosit un instrument de măsurare a denstităţii lichidelor pentru a măsura concentraţia de alcool din benzină.

Pentru a evita toate problemele legate de benzina E10, instalaţi un filtru de separare a apei pe traseul de alimentare – acesta trebuie să fie mai "fin" de 10 microni. Dacă observaţi că motorul funcţionează incorect, mergeţi rapid la service pentru o diagnoză – puteţi întâmpina probleme extrem de grave. Alcoolul din benzina E10 dezintegrează şi dizolvă garniturile de cauciuc şi unele componente din plastic, usucă furtunele, afectează pompele de carburant şi chiar pistoanele şi provoacă diverse probleme de funcţionare ale motorului. Niciun aditiv de benzină nu poate să readucă la starea iniţială benzina E10 care s-a "stricat", deci nu irosiţi banii pe aşa ceva. Evitaţi orice fel de aditiv de carburant care este solubil în apă sau care conţine orice formă de alcool ( fie ea, metanol, etanol sau derivaţi ai acestora).

CLICK AICI PENTRU A VEDEA LISTA COMPLETĂ DE MODELE ŞI MOTOARE AFECTATE DE BENZINA E10

Via | Capital.ro

Comentarii (26)

  • Asta e un fel de teapa legala stiu ca le face rau dar cu toate astea ne-o baga pe gat...... treptat, asta e cel mai amuzant. La mine in specificatii scrie clar ca nu am voie sa alimentez cu biodiesel in nici un procent si mai e si sensibila masina la motorina de la noi.
    31 0
  • Deci nu vad logica, costa mai putin etanolul si pouleaza mai putin, dar consuma mai mult masina, deci beneficii aproape 0, si mai pot aparea si probleme destul de grave la motoare.

    La asa o stupizenie m-as fi asteptat de la guvernul tarii noastre si nu de la mmm.... UE
    26 1
  • Nu e chiar asa!
    Diferenta de consum e nesemnifucativa, motorul nu se strica cu una cu doua.
    9 22
  • aaa.. deci producatorii masinii sunt niste nepriceputi de asta au scris taiat biodiesel la mine, clar, noroc ca apare Ion sa le explice cum e treaba :)
    18 4
  • Cea mai mare prostie e UE asta. vai de capu nostru si cinste popoarelor care prin nustiu cate referendumuri nu au vrut sa intre in UE.
    18 1
  • Ovidiu
    conspiratie...
    Eu am inteles din acest articol ca vor fi afectate direct auto benzinare...posibile avarii la carburatie, motoare defecte, consum crescut de benzina, filtre schimbate mai des, E10 mai putin eficient deci cumparam mai mult:), petrolistii fac economie dar nu se vede in pret...etc.
    Colegi, asistam la moartea industriei auto asa cum o stiam...in mod clar ei nu vor sa folosim auto mai mult de 3-4 ani, timp in care investim serios in intretinere si carburanti, apoi cumparam auto nou...
    Se pune intrebarea CUI BONO? cine beneficiaza? Pai stiti voi, mogulii aia rai din industria auto si de petrol...
    Va pupa tata...golanas mic, Rockefeller, si pe tine Exxon si pe voi toti din umbra(Bilderberg) si bisnitarii din Comisia Europeana...:)O fi facut si Patricelu lobby pe acolo?
    18 0
  • Distractiv...
    Cred ca o sa revenim la carul cu boi....mai ales la boii care au gandit asa ceva! Bicicleta o sa reintre in viata noastra la fel cum era prin anii 1900- sau trecem pe electric sau gpl :)!
    In plus cred ca anuntul cu privire la modelel de masini ce nu vor fi afectate, nu vad scris nimic de Renault, VW, Honda, Mitsu' Toyota, aston, opel, TATA :), Ferrari, Chevrolet...samd sau astia nu produc masini!
    6 1
  • Asa ne trebuie
    Daca am vrut in UE.Vorba aia... cine se aseamana se aduna.Incompetent si prost este statul roman dar nici astia de la UE nu sunt departe!
    14 0
  • ha ha
    sa speram ca faptul ca noi sintem in urma cu 50 de ani fata de restul lumii ne va ajuta de data asta ..nororc ca am diesel(aoleu trebuie sa-ntreb si eu dealerul cum sta treaba cu biodieselu' la jafu' meu)
    3 0
  • crysti09
    Stai mai fratilor ca asta e inceputul. Urmatoarea benzina va distruge numai motoarele masinilor produse in afara spatiului UE.

    Stiti voi, cum e cu virusurile alea genetice
    5 2
  • Cristi-Tg.Mures
    era de asteptat...
    Asa cum ne-a bagat si ne baga in continuare U.E tot felul de alimente cancerigene(dovedite), de ce sa nu ne bage si magaria asta sa ne determine sa mergem mai des la serviceuri(degeaba)sau sa cumparam masini noi facute de ei care sa functioneze cu magaria aia de combustibil.I-mi vine sa vomit unde a ajuns omenirea asta;o forma mai perversa de sclavagism,crezi ca esti liber dar esti mai sclav ca negrii de pe plantatiile de acuma 100-150 de ani.D-zeu sa aiba mila de noi ca gunoaiele care conduc lumea,nu! Satanistii drakk...
    11 0
  • @ccp
    '... motorina E7 nu afectează niciun tip de motor diesel ...", iar biodieselul are vascozitate ( ceea ce afecteaza motoarele ) si punct de inflamare mai mare , putere si durata de pastrare mai mica
    5 0
  • hrares
    masini electrice
    Sigur este o conspiratie pentru a ajuta masinile electrice sa fie vandute. PAi ei se chinuiesc de atata timp sa scoate masini electrice...trebuie sa se asigure ca atunci cand aceste a vor fi pe piata sa se si vanda...pentru asta trebuie sa-l convinga pe posesorul auto sa renunte la masina cu combustibil petrolier. Cum? pai uite asa.....nu le mai dai combustibil...sau faci sa se strice masinile si sa aiba batai de cap sa nu mai fie convenabil utilizarea lor...nu sunt prosti astia...sunt baieti de afaceri foarte isteti, stiu cum sa isi adune bani in cont...ha!
    5 0
  • @AdrianosFidi
    aha deci sa stau linistit..mersi de explicatie
    1 0
  • @hrares
    si mie-mi lasa aceeasi impresie
    2 0
  • kumite
    iuropa
    Nici acum nu realizati ca ioropa este in urma altor tari normale?Inca nu stiti ca benzina kfc nu afecteaza nici macar motoarele diesel?Puneti la macerat kfc-ul si hamburger-ul,si veti obtine combustibil pt.toate tipurile de motoare.Engage!
    Unul" hais,"si altul" cea"!
    1 1
  • erata
    E85 are 85% etanol si doar 15% benzina
    3 0
  • +1 pentru comentariul lui Ovidiu
    E vai si amar de capu nostru de sute de ani incoa' ... nush' ce va mai mira. Oricum oamenii sunt o natie de cobai foarte simpatici, inrobiti de sistemul monetar, tratati ca pe o turma de oi, cu o constiinta strangulata de sistemul educational din ce in ce mai putred la radacina. Ce ma amuza e ca in mod paradoxal majoritatea spera la mai bine... Pai cum naiba sa fie mai bine cand consumerismul este crescut in mod artificial in fiecare zi prin tehnici care de care mai stupide, mai "pe fata", iar noi suntem obligati sa le inghitim fara sa avem vre-o posibilitate de a riposta. Nu stiu voua... da mie ca posesor de benzinar euro 4 caruia ii place tare benzina de 95, fara posibiltati materiale de a cumpara alta masina NOUA, momentan imi vine sa plec pe Marte... dar mi-e frica sa nu dea si acolo FMI-u peste mine sa se ofere "sa ma ajute"! Multa sanatate va urez, ca si sistemu' sanitar tot la pamant e din pacate!
    3 0
  • Daca avem noroc, pana in 2013 poate five sfarsitul lumii si ne rade pe toti.
    Nah ca nu mai apucati sa ne bagati etanol pe gat.
    Toate cele bune
    1 1
  • bitcosmin
    In cartea tehnica a lui E39 525D scrie negru pe alb ca nu este contraionicat biodiesel-ul
    2 0
  • sparge_monopolul_petrom
    Sparge monopolul OMV PETROM
    Hai sa fim noi cei care facem ceva! , sau asteptam sa se faca 10 RON/litru ? cautati SPARGEMONOPOLUL pe google, veti gasi un site care va va spune ce e de facut!
    1 0
  • Intrebatoare
    Nu sunt doar noi metode de a vinde in plus ?
    Daca motorul consuma 5 litri de benzina normala, sau 10 L de benzina E10... in final cantitatea de benzina pura arsa nu e aceiasi? Si deci.. poluarea.. e cam aceiasi.. Asta daca daca alegi sa mergi in conditii decente, si nu cu viteza unui biciclist.
    Cat despre renuntarea la modelele de motoare incompatibile.. e o porcarie.
    1 0
  • Marius
    TRABANTU OARE MERGE CU ASA CEVA ?
    Oare la trabant merge carmazul asta ? Se amesteca cu uleiul ? Nu de alta dar am un trabant in fundu curtii si vreau sa stiu daca merita sa bag asemenea cocartz in el . Vorba cuiva de mai sus, revenim la carul cu boi.....si se zice ca expira si ca ii scade cifra octanica.....la trabant e numai bine daca expira, se dilueaza mai bine uleiul si face mai bine amestecul. Parrrrparrrprmprmprrampampam......ecologia lu peste
    1 0
  • Documentati-va inainte sa comantati!
    In state se merge fara probleme cu 85% etanol si 15% benzina(E85)! Ca o companie petroliera incearca sa-ti bage pe gat la pret ridicat ethanol si sa spuna ca este ineficient si ca face probleme este din cauza ca nu vor sa treaca pe combustibili ieftini, pe care fiecare , in mod teoretic, il poate fabrica.
    E85 are cifra octanica 100-103. Cum sa consumi mai mult???
    Cititi aici:
    http://www.ehow.com/how_4830461_use-ethanol-as-alternative-fuel.html


    http://www.microfueler.com/t-technology.aspx

    http://www.driveflexfuel.com
    0 0
  • AnnaLaura
    Te-ai intrebat vtordaea de ce e obligatoriu sa porti casca pe motor? Sau de ce sunt asa multe cruci pe malul lacului de acumulare de la Paltinu?Logica "eu nu inteleg motivele pentru care exista legea asta deci nu o voi respecta" e geniala. Pe lacul de acumulare e interzis sa faci lucruri obisnuite pentru ca nu e un lac normal si prezinta pericole ascunse, adancime mare, mal abrupt, cioturi de la arborii scufundati etc. (plus ca o potentiala operatiune de cautare a starvului ar fi anevoioasa, ar putea necesita oprirea unor echipamente. In general ar fi o operatiune scumpa si delicata doar pentru ca cineva s-a gandit ca nu exista motiv pentru care sa fie interzis inotul in lacul de acumulare). Daca nu iti place Romania, nu mai sta. Serios, iti faci rau aiurea tot gandindu-te la bielete si capete de bara.
    0 0
  • Am bagat benzina racing cu 15 lei. Ma costa acum 5000 de euro sa ii refac motorul.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru