2010 va fi cel mai negru an din istoria industriei auto
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In timp ce toti marii constructori auto dau asigurari ca apogeul crizei auto s-a sfarsit si ca tot ce a fost mai greu a trecut, analistii de la Standard&Poor's au anuntat ca anul viitor va pune la grea incercare industria de profil. Potrivit acestora, "2010 va consemna cele mai slabe vanzari din istorie pentru industria auto, care momentan se afla intr-o perioada de tranzitie: producatorii isi consolideaza pozitiile existente iar cei doi mari giganti din Detroit si-au declarat falimentul".
Intr-un raport privind evolutia pietei auto, analistii afirma ca ajutoarele oferite de guvernele europene pot stabiliza situatia pentru moment dar in timp efectele nu sunt tocmai pozitive: procesul de rationalizare este incetinit iar supraproductia nu va ajuta deloc repozitionarea brandurilor pe pietele viitoare.
Potrivit estimarilor Standard&Poor's, vanzarile pe piata europeana vor suferi o scadere de 13.5% pe parcursul acestui an, insa vremurile grele pentru principalele state de pe Batranul Continent vor veni abia in 2010.
In tari precum Germania, Franta si Italia piata auto va scadea anul viitor cu 32%, 11.5% si respectiv 9.3%.Singurele state care se vor bucura de o crestere a vanzarilor vor fi Coreea de Sud, Brazilia, Rusia, India si China, multumita ajutoarelor oferite de guverne.
via | Repubblica
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Italia plănuiește să reducă sprijinul acordat industriei auto din Italia cu 4.6 miliarde de euro. Acest lucru ar putea afecta și mai mult capacitatea de producție a celor de la Stellantis. (29.10)
-
Din cauza vânzărilor slabe, Stellantis a decis să oprească producția modelelor Jeep Grand Cherokee și Dodge Durango în SUA. Producția va fi reluată la începutul lui noiembrie. (29.10)
-
Conducerea Volkswagen intenționează să închidă cel puțin 3 fabrici, să reducă zeci de mii de locuri de muncă și să taie salariile cu 10% pentru angajații rămași, conform unei declarații din partea reprezentanților angajaților. (29.10)
- Primele imagini cu noua Kia Sportage facelift
- Noul Opel Mokka facelift: parte frontală redesenată și sistem multimedia nou
- Skoda Fabia: ediție de performanță cu motor de 190 CP
- Noul Scout Terra Pickup: versiune cu range extender care mărește autonomia cu 800 km
- Alfa Romeo Junior Ibrida, debut pe piața europeană: start de la 28.000 euro în România
Surse oarecum interne spun inclusiv neoficial (deci nu e numai optimism de fatada) ca din toamna-iarna lucrurile se vor schimba in bine. Evident totul depinde si de celelalte ramuri ale economiei mondiale.
So daca investitiile oprite din primavara si care se doresc a fi reluate in toamna se vor duce pe apa sambetei, insemna ca cei din domeniul auto sunt niste bisnitzari de mana'doua.
In al doilea rand, daca lumea a mai cumparat masini in 2009 cu banii ramasi din 2008, apai in 2010 lucrurile se imput de-a dreptul. Anul asta, activitatile comerciale aproape ca au ajuns in impas, comenzi si contracte ioc, deci bani din parti pe o durata de cel putin 2 ani. Si, in conditiile astea, cum ar putea sa-si revina piata in toamna? Cred ca pasaricile alea "interne" de ti-au soptit vestea nu-s decat niste 'bagaboante' ordinare, puse pe amagit lumea.
In rest sper doar sa te inseli si sa vedem ca primavara va veni in...toamna. Spre binele nostru.