În Europa, vehiculele electrice produse în China devin din ce în ce mai comune. Anul trecut, din aproximativ 300.000 de vehicule electrice vândute în Uniunea Europeană, 19,5% au fost produse în China, iar acest număr va crește, conform unui articol publicat de un ONG numit T&E.
Articolul prezice că vehiculele electrice produse în China vor reprezenta 25% din cota de piață a vehiculelor electrice din UE în acest an, dacă traiectoria din anul trecut continuă. Acest lucru include modele de la Tesla și Dacia, dar și de la companii chinezești precum BYD.
Anul trecut, cel mai mare importator de vehicule electrice produse în China în UE a fost Tesla (28%), urmat de Dacia (20%). Cu toate acestea, ritmul în care producătorii auto chinezi își intensifică exporturile în UE a crescut rapid.
Acest număr este pe cale să crească și mai mult, cu ONG-ul care prezice că mărci auto autohtone precum BYD, MG, NIO și altele ar putea ajunge să reprezinte 20% din piața de vehicule electrice până în 2027.
De obicei, vehiculele electrice produse în China sunt mai ieftine decât competitorii lor produși în Europa, ceea ce este benefic pentru clienți.
Cu toate acestea, achiziționarea unui număr mare de mașini fabricate în străinătate înseamnă că banii vor părăsi Europa, finanțând dezvoltarea ulterioară a vehiculelor electrice în China.Cu toate acestea, T&E oferă câteva soluții la aceste probleme, cea mai importantă fiind creșterea tarifelor de import. În prezent, UE are o taxă de import de 10% pentru vehiculele electrice produse în China, dar ONG-ul crede că creșterea acestei taxe la 25% ar avea numai efecte pozitive pe termen lung.
O opțiune similară, dar mai riguroasă, este discutată și în Statele Unite. Majorarea tarifului ar face vehiculele electrice de dimensiuni medii chinezești mai scumpe decât competitorii lor din UE, în timp ce SUV-urile compacte și mașinile mai mari ar rămâne ceva mai ieftine.
Tariful de import pentru celulele de baterii ar trebui, de asemenea, să fie majorat, având în vedere că în prezent este de doar 1,3% în UE, cel mai mic în comparație cu China (care percepe 10% pentru celulele fabricate în UE) și Statele Unite (10,9% pentru celulele fabricate în China).
Producători majori chinezi, precum BYD și CATL, își gândesc deja viitorul și planifică să construiască fabrici în UE care ar evita tarifele majorate, oferind totodată oportunități de muncă pentru lucrătorii locali.
Totodată, dacă firmele chinezești vor investi în fabrici de mașini în UE, concomitent cu achiziția sau “renașterea” de branduri auto europene (sau, de ce nu, crearea unora noi), iar know-how-ul l-ar aduce de la propriile centre de dezvoltare, atunci lucrurile vor fi din ce în ce mai dramatice pentru constructorii consacrați europeni.
Cum ar fi să cumpere BYD, de exemplu brandul Olcit sau ARO și să construiască mașini electrice sub aceste denumiri, ca implant direct al tehnologiei modelelor Seal sau U8?
Vezi și cazul MG (brand englezesc, cu uzine închise de ani buni)
Este vorba despre perspectiva, nu isterie cum o numesti tu malitios. Patrunderea agresiva si masiva a masinilor chinezesti ar fi inca un cui batut in cosciugul economiei Europene. Electricele nu sunt o patratica complet izolata de celelelalte ramuri industriale. Hai ca esti in stare de gandire logica, nu iti lispesc cunostintele minime pentru o analiza de bun simt.
Comentariul tau e demn de clovnul tiktokar, sheriff.
Iti sugerez sa recitesti articolul si ingrijorarile legate de importul de chinezisme.
1. Nu prea am vazut ingrijorari de genul asta la articole legate de Romania care treieste din importuri si imprumuturi de vreo 5 ani.
2. In ultimii 15 ani importurile din China in UE au crescut de 10 ori, de la 40 la 400 miliarde euro asa ca alte cateva miliarde in plus ar fi fix pix.
3. Electricele chinezesti importate in EU nu impresioneaza cu nimic si mai ales nu impresioneaza prin pret care ar trebui sa fie principalul lor atu.
4. Jumatate din cele 20% electrice chinezesti au fost Tesla si Dacia, branduri cunoscute cu retele de dealeri si logistica deja stabilite. Pentru brandurile noi este mult mai greu sa o ia de jos si putine firme chinezesti isi permit asta.