20 de lucruri pe care nu le stiai despre... VOLVO
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Denumirea “Volvo” (din verbul latin volvere – a rasuci, a invarti) a fost inregistrata in 1915. Marca ar fi trebuit sa apara pe eticheta unor rulmenti produsi pentru piata din Statele Unite, insa acestia nu au fost pusi niciodata in vanzare. Primul produs de piata care a aparut sub marca Volvo a fost, astfel, o masina.
2. Primul model Volvo a fost produs de catre Assar Gabrielson si Gustav Larsson in 14 aprilie 1927, intr-o mica fabrica din Goteborg. Modelul a fost botezat Volvo OV4 si s-a vandut in 297 de exemplare in primul an. Porecla primului exemplar produs de cei doi suedezi a fost "Jakob".
3. Scopul declarat al celor doi ingineri suedezi a fost acela de a produce o masina care sa reziste soselelor proaste din Suedia si temperaturilor scazute din iernile scandinave.
4. Sigla Volvo – un cerc si o sageata indreptata in sus spre dreapta – este simbolul zeului roman al razboiului, Marte. Acelasi simbol este utilizat de catre ingineri in desene pentru a ilustra otelul.
5. Bara oblica metalica de pe grilele Volvo a aparut pentru ca aceasta avea rolul de a tine sigla in centrul grilei. In aplicatia originala de patent pentru sigla (1927), Assar Gabrielsson si Gustav Larson au copiat pur si simplu grila vazuta din fata a unui exemplar OV4.
6. Un inginer Volvo a creat una dintre cele mai apreciate inventii din istoria automobilului. Este vorba Nils Bohlin si de centura de siguranta cu prindere in trei puncte, inventata in 1958. Un an mai tarziu, toate modelele Volvo beneficiau deja de acest tip de centura. Solutia adoptata atunci de Bohlin este utilizata astazi pe toate modelele de pe piata. Citeste AICI mai multe despre centura de siguranta cu prindere in trei puncte.
7. Volvo a inceput sa ridice problema sigurantei in 1944, cand suedezii au montat geamuri din sticla laminata pe modelul PV. Intre 1944 si astazi, Volvo a introdus pe modelele sale elemente de siguranta care nu existasera pana atunci in industria auto. Acestea sunt insa extrem de cunoscute astazi: zone de deformare controlata, scaune pentru copii cu montare inversa, coloane de directie care se dezintegreaza in caz de accident, stopul central posterior expus pe luneta, sau protectie la impactul lateral.
Lista completa a sistemelor de siguranta inaugurate de Volvo poate fi gasita aici.8. In Statele Unite exista un club al posesorilor celor mai vechi si fiabile modele Volvo. Acesta este deschis oricarui posesor de model Volvo care a depasit 200.000 de kilometri si se numeste, simplu, Volvo High Mileage Club. Fiecare membru al clubului primeste o insigna speciala si un sticker care sunt purtate cu deosebita onoare.
9. De altfel, rezistenta proverbiala a modelelor scandinave sta la baza sloganului actual companiei: Volvo for life.
10. Modelul cu cei mai multi kilometri la bord existent in acest club are 4.200.000 de kilometri parcursi si este un 1800S produs in 1966. Acesta se afla in posesia new-yorkezului Irv Gordon. De altfel, masina sa a intrat in Cartea Recordurilor la capitolul "Modelul auto cu cei mai multi kilometri parcursi de proprietarul sau original in regim non-comercial".
11. Primul european din clasament se gaseste pe al doilea loc: finlandezul S.E. Makinen. Acesta a realizat 2.600.000 de kilometri la bordul unui model 245 GL Diesel din 1979. In top exista si doi romani. Primul este Adrian Moldovan, care are un 440 TD din 1996 cu care a parcurs putin peste 250.000 de kilometri. Al doilea este Andras Lucaciu, care a reusit sa adune 240.000 de kilometri la bordul unui 244 GL din 1979.
12. La nivel mondial, varsta medie a modelelor Volvo aflate in circulatie este de 19.8 ani. Singura marca care sta mai bine la acest capitol este Mercedes.
13. Volvo pune la dispozitia clientilor sai, chiar si astazi, piese originale pentru completarea celor lipsa de pe modelele sale produse incepand cu anul 1930. Piesele disponibile merg de la simple suruburi pana la motoare.
14. Numarul modelelor produse de Volvo pana astazi a depasit cu putin 15.000.000.
15. Volvo detine o imagine foarte buna la capitolul siguranta. Toate modelele suedezilor sunt testate inainte de lansare in Volvo Safety Center, cea mai mare constructie din lume dedicata exclusiv sigurantei.
Principalele sale parti sunt o hala de testare si doua tuneluri de 108 metri lungime, unul dintre acestea putand sa isi schimbe unghiul de incidenta pentru ca Volvo sa genereze diverse tipuri de accidente in hala de test. Tunelul cantareste 600 de tone.16. Volvo poate sa reproduca in Volvo Safety Center pana la 45 de accidente pe zi.
17. Pretul de revanzare al unui model Volvo este, in medie, de 60-65% din valoarea initiala. Vorbim de una dintre companiile ale carei modele isi pastreaza cel mai bine valoarea in timp.
18. Cota medie de piata a celor de la Volvo la nivel mondial este de 1-2%. In tara de origine, Suedia, procentul se invarte in jurul a 20%. Altfel spus, fiecare a cincea masina vanduta in statul scandinav este un Volvo. In Rusia – piata pe care marca a intrat doar de cativa ani – Volvo este constructorul numarul 1 in vanzari in segmentul premium, depasind Audi, BMW, Mercedes si Lexus.
19. Desi modelele Volvo au o imagine mai degraba sigura si de familie, compania suedeza a participat cu succes si in motorsport. Primul model care a luat drumul circuitului a fost Volvo 240, la mijlocul anilor ’80. Acesta a participat in Campionatul European de Turisme. Modelul a castigat aceasta competitie in 1985 si 1986.
20. Volvo s-a remarcat printr-o prezenta sporita in afara industriei auto. Compania suedeza a creat in 2001 si sponsorizeaza si astazi Volvo Ocean Race, o competitie anuala intre iahturi care are loc in jurul lumii. De asemenea, Volvo este sponsorul principal a doua mari turnee de tenis: Volvo Masters (Spania) si Volvo China Open. Cultura este un alt domeniu predilect de activitate a suedezilor: Volvo sponsorizeaza Opera si Orchestra Simfonica din Goteborg.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volvo in Romania
-
Volvo S60 facelift (2013-2018) Preţ: 27.542 - 46.423 €
-
Volvo S90 Preţ: 46.117 - 67.110 €
-
Volvo V40 Cross Country facelift Preţ: 26.342 - 40.968 €
-
Volvo V40 facelift Preţ: 23.363 - 38.819 €
-
Volvo V60 Preţ: 39.655 - 54.815 €
-
Volvo V60 facelift (2013-2018) Preţ: n/a - 44.999 €
-
Volvo V90 Preţ: 52.600 - 60.974 €
-
Volvo V90 Cross Country Preţ: 54.366 - 63.719 €
-
Volvo XC40 Preţ: 30.935 - 47.005 €
-
Volvo XC60 Preţ: n/a - 67.503 €
-
Volvo XC90 Preţ: 50.820 - 123.871 €
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Revenind totusi la articol, NOTA 10 !
Pe cand Honda ?
multumesc !
Ar fi trebuit sa scrieti putin si despre celelalte divizii Volvo si anume Volvo Trucks, Volvo Penta, Aero, Constructions Equipament si Financial Services, pentru ca Volvo nu inseamna numai autoturisme. cati stiu ca, de exemplu, Volvo fabrica inclusiv motoare de rachete cosmice? :)
persoane care au scapat in viata dupa ce au suferit accidente cu o masina Volvo!
Foarte tare articolul oricum...chestii interesante....si cum zic unii....la cat mai multe asemenea "20 de lucruri despre...." alte marci :D
@Atentie: ce era cu berea aia?
As adauga si eu ceva. Daca in trecut fiecare brand auto era puternic individualizat si se faceau masini bune, pt o viata, bine gandite si foarte reusite......in prezent, desi au tot ce le trebuie, inclusiv supercalculatoare, nu reusesc efectiv sa mai faca masini bune. Nu e vorba doar de "societatea de consum" despre care se vorbeste.
O sa dau un exemplu concret. Mai sus am citit sloganul marcii "Volvo for life". OK. Pai daca eu imi cumpar un Volvo S40, ce masina am de fapt? Mai e o masina pt o viata sau demna pt categoria ei? NU...........E o platforma impartita cu Ford Focus si alte modele, trenul de rulare in mare parte are la baza tehnica ford, iar motorul 1.6 este de fapt imprumutat de la frantuji, celebrul 1.6HDI. Interiorul si calitatea mai buna a caroseriei mai face diferenta.
Si in aceste conditii de globalizare mizerabila, ce Volvo imi iau eu?
Si mai afirm ceva. Sunt mari diferente intre un Volvo vandut in Suedia, unul vandut in Romania si altul in Filipine. Deci, pe de o parte cumpar o masina upgrade-atata si fara demnitate, pe de alta parte o iau si la o calitate discutabila, sub cea standard, pt ca efectiv sunt considerat second-hand citizen al uniunii europene.
Concluzia: nu e in regula nici prostia si indolenta de pe plaiurile mioritzei, dar nici bagabonteala si vrajeala americanilor si vest europenilor. Nota Bene.
Bleah cred ca i era foame...
Cu putina rabdare rezolvam problema.
La cat mai multe! Sa nu uitati sa mai si salvati din stiri din timp, sa nu cumva sa pice site-ul :P
Oricum ar fi, interesanta rubrica.
Succes mult in continuare!
Bafta.
Multa vreme am tot "colindat" pe fel si fel de siteuri auto, in speranta de a ma stabili la unul singur si de a fi informat zilnic. In cele din urma am ales automarket.ro. E beton siteul, cu informatii de prima clasa.
O rugaminte as mai avea si eu la voi, in special la designer si administratorul siteului. Incercati sa fiti mai nemtzi decat nemtzii....:P......si simplificati mai mult designul in paginile siteului. Si hai sa facem un forum special ca sa-i concuram pe cei de la www.ams-online.ro
Apropo de simplitate...nemtzii si japonezii dau in prezent tonul in domeniul auto, tocmai pt ca au adoptat un stil avangardist, curat, simplu si cu atitudine. Asta e tot secretul.
Toate bune!
Automarket are cateva surprize pentru viitorul apropiat, cateva sectiuni de comunitate care vor inlocui practic un forum clasic, despre care eu sustin ca nu mai are viitor. Exista moduri mult mai placute si deschise de a conversa placut decat un forum.
Ne mai auzim.
Mircea.
Cautati ID 46.
Masina inca merge si este postata si la ei pe site.
Cautati poza 2878
inca odata BRAVO AUTOMARKET!