20 de lucruri pe care nu le stiai despre... VOLKSWAGEN
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Numele initial al Volkswagen a fost Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, compania fiind infiintata in 28 mai 1937. La un an si jumatate mai tarziu, in 16 septembrie 1938, compania a fost redenumita “Volkswagen GmbH”.
2. Logo-ul VW, ramas in mare neschimbat de la inceputuri si pana astazi, a fost desenat de Franz Reimspiess, un inginer al companiei, cel care a dezvoltat si motorul primului Beetle. Pentru realizarea sa, germanul a primit 50 de marci germane.
3. Povestea lui Beetle este una interesanta. Stim cu totii ca Adolf Hitler este personajul principal din spatele modelului german, Fuhrerul cerandu-i lui Ferdinand Porsche sa creeze un automobil care sa poata atinge 100 km/h, sa transporte doi adulti si trei copii si sa consume doar 7 litri de carburant la 100 kilometri parcursi. Cu toate acestea, pretul viitorului model nu trebuia sa depaseasca 1.000 marci germane.
4. Ceea ce se stie mai putin este faptul ca Hitler s-a gandit la acest automobil in 1924, in timp ce era in inchisoare pentru o tentativa nereusita de lovitura de stat. De altfel, desi Porsche este creditat cu designul modelului, Hitler a desenat prima schita a lui Beetle in anul 1932, in timp ce astepta sa fie servit la un restaurant.
5. "Beetle" a fost in prima faza o simpla porecla. Aceasta a fost adoptata din cauza formei masinii: Hitler le-a spus designerilor Porsche sa analizeze natura pentru a obtine linii corecte. De aceeea, modelul trebuia sa arate ca o broasca.
6. Beetle nu avea radiator, modelul fiind racit cu aer. Primul Beetle a aparut in 1934, ca prototip. Modelul de serie a fost produs incepand cu 1938.
7. In timpul celui de-al doilea razboi mondial, fabrica Volkswagen din Wolfsburg a fabricat armament. Circa 20.000 de muncitori au fost pusi sa lucreze in fabrica de armament Volkswagen din acea perioada, acestia provenind din randurile prizonierilor de razboi sau din lagarele de concentrare.
8.
Volkswagen si-a recunoscut eroarea mai tarziu, infiintand o fundatie si un fond umanitar in anul 1998 in amintirea muncitorilor care au fost fortati sa lucreze in fabrica de armament de la Wolfsburg. Circa 2.050 persoane din 26 de tari au primit ajutoare umanitare datorita acestui fond creat de Volkswagen.9. In 1966, Volkswagen a inceput sa concureze in Formula Vee, o competitie pe circuit in care concurau modele construite din piese Volkswagen. Aceasta a fost deosebit de populara. In 1971, Volkswagen a avansat la Formula Super Vee, competitie care a devenit celebra pentru descoperirea unor noi talente. In cei 11 ani in care s-a desfasurat Formula Super Vee, competitia a descoperit piloti cum sunt Niki Lauda, Jochen Mass, Nelson Piquet, Jochen Rindt si Keke Rosberg.
10. Volkswagen Golf II a fost primul model al constructorului din Wolfsburg care a fost asamblat de roboti. Acest model era construit intr-o cladire construita special, intitulata Hall 54.
11. Cel mai rar model de productie al companiei Volkswagen este G60 Limited. Compania germana a produs doar 71 de unitati ale acestui model. Acest model era echipat cu un propulsor de 1.8 litri cu 16 supape si era supraalimentat cu un compresor mecanic G60 care il ajuta sa dezvolte 210 CP.
12. Monovolumul Transporter, care a facut istorie in anii '70-'80, a fost poreclit in SUA "Brick" (Caramida). Odata cu trecerea anilor, porecla s-a schimbat in "Granny" (Bunicuta).
13. Celebrul Golf, modelul care a inventat segmentul compact, nu se numeste astfel peste tot in lume. In SUA, prima generatie a modelului german a primit denumirea Rabbit, in timp ce in America de Sud acesta a fost numit oficial Caribe. Datorita faptului ca Rabbit a fost primul model VW construit in Statele Unite si multumita consumului sau extrem de redus, popularitatea sa peste Ocean a fost extrem de ridicata.
14.
Volkswagen a utilizat denumirea Rabbit in SUA pana in 1984. La lansarea lui Golf 5, germanii au anuntat ca acesta va purta din nou numele Rabbit in loc de Golf. Modificarea a tinut insa doar 4 ani, Golf 6 intrerupand din nou linia onomastica Rabbit in SUA.15. VW Golf a fost desenat de un italian: Giorgetto Giugiaro.
16. Desi este o marca de volum cu modele care a prins la public, Volkswagen are in palmares un singur titlu European Car of the Year in toata istoria de 45 de ani a concursului. Acesta a fost castigat de Golf 3, care a fost numit Masina Anului in Europa in 1992.
17. Victoria din Dakar 2009 este prima pentru Volkswagen in aceasta competitie. Motivul: modelul Touareg, modificat extrem pentru a participa in rally-raid, a aparut in 2003.
18. VW Touareg se produce in Bratislava (Slovacia), in aceeasi uzina si pe aceeasi platforma cu Audi Q7 si Porsche Cayenne.
19. Denumirea lui Touareg provine de la numele unui trib african din centrul Saharei. Pronuntia numelui SUV-ului este una dificila pentru vorbitorii de limba engleza, astfel ca, in primele reclame pentru Touareg, Volkswagen ii invata pe privitori cum sa pronunte corect numele modelului.
20. In afara de Touareg si Tiguan, SUV-urile VW, celelalte modele au denumiri preluate fie de la numele unor vanturi cunoscute (Passat – Passat, Golf – Gulf Stream, Jetta – Jet Stream, Bora – Bora, Scirocco – Sirocco), fie de la numele unor animale (Lupo, Beetle, Rabbit).
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Ford schimbă șeful calității, după un an plin de rechemări în service
- Toyota a lansat primul monovolum PHEV din Japonia
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Producătorii europeni cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face electricele mai atractive
Frumusetea acestei marci auto deriva din 3 lucruri, sa stiti si voi:
1.VW a introdus pe piata conceptul de hatchback
2.VW pastreaza o linie conservatoare la design, clasica, ca si suratele ei mai de lux (Porsche, Audi). De asta ma amuz cand ii aud pe unii cum se plang de faptul ca VW Golf de exemplu ar fi prea conservator la design. Pai e si normal domnilor sa fie asa.
3.VW este incredibil de functional pentru pretul platit pe masina. Tocmai asta e frumusetea si rafinamentul tehnologic al acestei marci de volum mare. Luati de ex un VW Golf........un Renault Megane.......un Fiat Bravo.........un Hyundai i30........si o Toyota Corolla, cu motoare de cilindree si puteri asemanatoare, chit ca tehnologiile difera intr-o mica sau mai mare masura.
Va garantez eu ca masina VW a nemtzoteilor, asamblata in fabrica lor din Wolsburg (deci la mama lor acolo), daca ar fi sa functioneze zi si noapte, le ingroapa pe celelalte. Primul care cade e Renaultul......dupa inca 250 000 km urmeaza Fiatul si Hyundaiul.....si dupa inca 250 000 km vine si randul Toyotei sa-si dea ultima suflare din motor. Dar motorasul de VW tot va mai toarce in continuare un timp, pana sa moara si el.
Asta numesc eu inginerie pe paine.
Iar la partea cu golf-ul nu e vorba ca e un design conservator, e vorba ca scoti cateva mii de euro pe un golf 6, un model nou, dar care e mai mult un facelift decat un model nou.
Ca masina per total, intr-un vw golf, de exemplu, ma simt mult mai bine decat intr-o corolla; este o alta ambianta, parca mai eleganta prin conservatorismul practicat de vw, nu se remarca atat de mult plasticul ieftin. Nu sunt fan al acestei marci, dar trebuie sa recunosc ca stiu sa faca masini in care sa te simti bine, parerea mea!
App in cartea tehnica scrie viteza maxima 181 si inca mai reusesc s-o ridic.
VW Golf 2 GT cu peste 300.000km
VW Passat 1,9 tdi 2004 cu 380.000km care a ajuns la 220Km/h pe Autobahn cu 4 persoane in el.
Si nu in ultimul rand ... am o cunostinta care a ajuns cu VW Polo '98 la 999.000km (in jur de 300km pe zi), dupa care s-a resetat ....
Mie mi se pare ca e o coincidenta prea mare ca cele mai grozave cazuri de fiabilitate pe care le cunosc (nu mi s-au povestit) sunt de la VW.
Si nu in ultimul rand, am mai spus si o mai spun ... nu sunt fan o marca anume ci sunt fan al masinilor bune.
Lumea se cufunda in detalii marunte, dar se pare ca nu multi vad initiativa Automarket in sine.
Incep sa cred ca internetul romanest e plin de frustrati si complexati care nu au unde sa se exprime si refuleaza aici.
Multumesc Automarket.
pt uivil : daca vine din dreapta si se aude din interior poate fii de la a/c ,daca este din exterior si se aude sub bord poate fii de la caseta de directie sau de la conductele de sevo care alimenteaza caseta de directie.
VW face masini bune, indiscutabil Golf inca mai este referinta clasei compacte, desi concurenta e din ce in ce mai puternica. In privinta kilometrilor eu zic ca e mai mult o chestie psihologica. Nu vad de ce va mirati ca TDI-urile pot parcurge multe sute de mii de km. Atata timp cat este motor ingrijit poate sa reziste. Orice motor construit bine poate rezista.
In privinta punctului 4, este foarte adevarat. Iar modelul propus de Ferdinand Porsche arata de-a dreptul hidos, groznic. Hitler a "rotunjit" caroseria facand-o mai placuta ochiului.
Automarket, ati omis ceva important. Dupa al doilea razboi mondial, cand englezii au ajuns la uzinele VW au hotarat sa le inapoieze statului german, pentru ca au considerat ca nu aveau ce face cu ele. In opinia lor Bettle era o prostie. Si culmea e ca dupa aprox 10 ani au inceput sa produca Mini. Deci s-au "tapit" :))
:))) destepti americanii...asa ar trebui sa se numeasca 80% din cutiile vw...
golf... cea mai reprezentativa masina de la vw...pacat ca:
VW Golf a fost desenat de un italian: Giorgetto Giugiaro.
1993 la 80 000 km si am rulat pina la 480 000 fara sa umblu la motor.
AM VINDUTO CU JUMATATE PRETUL CU CARE AM CUMPARATO,dar
MERITA MAI MULT ,,si acuma o visez a facut parte din familie".
Un Automobil legendar.