20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... victoria Audi în Le Mans 2010
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Ediţia 2010 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans a fost cea mai rapidă din istorie. Viteza medie a maşinii câştigătoare a fost de 225.228 km/h.
2. Odată cu cea de-a noua victorie în Le Mans, Audi a egalat Ferrari la titluri. Cele două mărci se află pe locul al doilea all-time, după Porsche (16 victorii). Cu toate acestea, ...
3. ...Audi este cea mai eficientă marcă prezentă vreodată la Le Mans. Germanii au câştigat cele nouă titluri în doar 12 participări.
4. Mai mult, Audi a reuşit să urce pe podium la fiecare dintre cele 12 ediţii la care a participat. Cele mai bune clasări Audi au avut loc în 2000, 2002, 2004 şi 2010. Germanii au furat întreg podiumul la aceste ediţii.
5. 2010 a fost primul an în care o maşină diesel a reuşit să câştige toate locurile de pe podium.
6. Audi a aliniat la startul cursei de la Le Mans 39 de maşini din 1999 încoace. Au terminat cursa 31 dintre acestea (79.5%). Nouă maşini au luat locul întâi, cinci locul al doilea şi nouă locul al treilea.
7. Maşina Audi R15 TDI care a câştigat în 2010 competiţia a purtat numărul 9 şi a parcurs 5.410,713 kilometri în cele 24 de ore de cursă. Este recordul absolut al istoriei Le Mans. Precedentul fusese stabilit în 1971 de un Porsche 917 (5.335,313 kilometri). Pe atunci, circuitul Le Sastre de la Le Mans nu avea şicane.
8. În ciuda vitezei medii foarte ridicate, media de consum a maşinii câştigătoare a fost de 43.43 litri/100 km.
Rezultatul este cu mai mult de 10% mai bun decât la prima victorie a celor de la Audi în Le Mans (2000), când viteza medie de rulare a fost cu 17 km/h mai mică.9. Întreaga distanţă a cursei a fost completată de maşina câştigătoare utilizând 11 seturi de pneuri Michelin. Altfel spus, fiecare set de pneuri a "dus" 491.9 kilometri. În 2009, schimbul de pneuri a fost realizat la fiecare 330 de kilometi parcurşi.
10. maşina câştigătoare a intrat de 33 de ori la boxe, timpul total petrecut la standuri fiind de 20 de minute. Singurele opriri neprevăzute au fost din cauza înlocuirii unei oglinzi laterale şi a unei pene survenite aproape de finalul cursei.
11. Maşina câştigătoare a condus cursa pe parcursul a 133 din cele 397 de tururi parcurse.
12. Echipajul Timo Bernhard (29 de ani), Romain Dumas (32 de ani) şi Mike Rockenfeller (26 de ani) a avut o medie de vârstă de 29 de ani. Este cea mai scăzută medie de vârstă a unui echipaj câştigător la Le Mans în toată istoria competiţiei.
13. Tom Kristensen a participat la a 14-a sa cursă în Le Mans şi a reuşit al 11-lea podium. Opt dintre aceste podiumuri au fost victorii. Danezul deţine recordul all-time de victorii în cursa franceză de anduranţă.
14. Prin victoria din acest an, Timo Bernhard a devenit primul pilot din lume care a câştigat cursele de 24 de ore de la Le Mans, Nurburgring şi Daytona.
15. Ediţia 2010 a cursei de la Le Mans a găzduit doar a treia victorie pentru o maşină propulsată de un motor V10.
16. Pentru Michelin, victoria din 2010 a fost a 19-a la Le Mans.
Michelin a încălţat maşina câştigătoare în ultimele 13 ediţii ale competiţiei (1998-2010)17. Este pentru a doua oară consecutiv când maşina cu numărul 9 a câştigat la Le Mans. În total, maşina cu numărul 9 a câştigat la Le Mans de cinci ori în istorie.
18. Mike Rockenfeller este primul pilot din 1988 încoace care îşi adjudecă în acelaşi an cursele de 24 de ore de la Daytona şi Le Mans.
19. Este pentru a treia oară când Audi câştigă la Le Mans cu o maşină care utilizează o tehnologie nouă pentru această competiţie. După FSI în 2001 şi TDI în 2006, maşina câştigătoare a utilizat în 2010 turbine cu geometrie variabilă.
20. Ediţia 2010 a fost a cincea consecutivă în care un model diesel a câştigat la Le Mans. Audi şi-a adjudecat patru dintre aceste victorii (2006, 2007, 2008 şi 2010) iar rivalii de la Peugeot una (2009).
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Le Mans apare de 2x.
19. Motoarele pe benzina cu care a concurat Audi aveau titulatua FSI (fuel stratified injection), nu TFSI.
Bafta! (poti sa-mi stergi comment-ul dupa ce corectezi)
"6.Audi a aliniat la startul cursei de la Le Mans 39 de maşini din 1999 încoace. Au terminat cursa 31 dintre acestea (79.5%). Nouă maşini au luat locul întâi, cinci locul al doilea şi nouă locul al treilea."
Este o dovada cat de fiabile pot fi masinile Audi de la Le Mans. Dar mai mult decat atat, este o dovada ca, desi au stabilit recorduri mondiale de viteza pe circuitul asta, nu au mers la capacitate maxima. De fapt aici cred ca este secretul victoriei Audi. In timpul cursei, motoarele nu au fost solicititate la maxim (asa cum au facut cei de la Peugeot) si au rezistat fara probleme toata cursa, iar cu toate astea, viteza medie a masinii castigatoare a fost de 225.228 km/h :)
PS: Foarte bun articolul. As recomanda ceva asemanator legat si de WRC (inclusiv masinile care au facut istorie in WRC)
Mare greseala....
Foarte bun articolul baieti :) , intr-adevar AUDI ( sau cel putin cei care se ocupa de partea sportiva a brandului ) face o treaba excelenta la in astfel de situatii. Ca mereu o sa apara cate unu' care sa zica de "rau" diferite treburi... eh suntem obisnuiti nu ?
si ca sa o iau inainte cocalarului de serviciu, posesor de 316, : " da pe langa aia 43.43 litri/100 km cat ulei mananca ? " :))
Pe vremea cand castiga Ferrari si Porsche se dadeau batalii crancene intre multe echipe de uzina puternice.