20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... victoria Audi din Le Mans 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Distanţa dintre maşina care a trecut prima linia de sosire (Audi R18 TDI) şi locul al doilea (Peugeot) în urma celor 24 de ore de competiţie a fost de 13.854 secunde, cea mai mică din istoria Cursei de 24 de ore de la Le Mans. În raport cu viteza medie, aceaastă distanţă se traduce prin 765 de metri între cele două maşini.
2. Cel puţin o maşină Audi s-a clasat pe podium în fiecare dintre cele 13 participări la Le Mans ale constructorului german. În total, din cele 39 de maşini care au luat startul pentru Audi din 1999 până azi, 24 s-au clasat pe podium. Procentul este de 61.5%, unul neegalat de nimeni în istoria competiţiei.
3. În cursa din 2011, Audi a reuşit să îşi adjudece o triplă întâlnită foarte rar în istoria Le Mans: maşinile germanilor au avut pole position, victorie şi cel mai rapid tur de circuit.
4. Viteza medie de rulare a maşinii care a câştigat competiţia a fost de 201.266 km/h. În cele 24 de ore de cursă, maşina Audi cu numărul 2 a parcurs cu puţin peste 4835 de kilometri, echivalentul distanţei dintre Bucureşti şi Le Mans şi retur.
5. Un amănunt interesant: Andre Lotterer, pilotul care a înregistrat cel mai rapid tur de circuit în 2011, a depăşit timpul de pole position: 3:25.289. De altfel, cel mai rapid tur al celor de la Audi a depăşit cu peste o secundă cel mai rapid tur al celor de la Peugeot (3:26.298).
6. Ce mai mare viteză înregistrată de o maşină în ediţia 2011 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans a fost cea a unui Audi R18 TDI: 336.4 km/h. Dacă o maşină ar putea menţine constantă această viteză, ar ajunge de la Bucureşti la Constanţa în 42 de minute sau de la Bucureşti la Braşov în aproximativ 30 de minute.
7. Apropo de Audi R18 TDI, noua maşină a celor de la Audi este a treia care câştigă cea mai tare cursă de anduranţă pe circuit la prima participare.
Anterior, R8 (în 2000) şi R10 TDI (în 2006) reuşiseră aceeaşi performanţă.8. Maşina câştigătoare a trecut pe la boxe de 31 de ori. Durata totală în care maşina a stat la standuri este de 21 de minute şi 3 secunde.
9. Nouă seturi de pneuri Michelin au fost utilizate de maşina Audi cu numărul 2 pentru a cîştiga această cursă. Cel mai mare stint realizat cu un singur set de pneuri a fost de 54 de tururi.
10. Din totalul de 24 de ore, Safety Car-ul a condus cursa timp de 4 ore şi 44 de minute. Au existat cinci intrări ale Safety Car-ului pe parcursul cursei, cea mai lungă perioadă parcursă sub Safety Car fiind de două ore şi 20 de minute.
11. Intrările îndelungi ale maşinii de siguranţă a făcut ca media consumului să scadă simţitor. Astfel, maşina care a câştigat cursa a consumat 37.08 litri de motorină/100 km. Este pentru prima dată când consumul maşinii câştigătoare scade sub 40 de litri. De dragul cifrelor, există câteva modele de stradă (cu motoare pe benzină) care se apropie ameninţător în regim urban de consumul de mai sus. Şi vorbim de cifrele din cartea tehnică!
12. Marcel Faessler este primul elveţian care triumfă la Le Mans în istoria competiţiei. În echipajul câştigător s-au mai aflat japonezii naturalizaţi Andre Lotterer şi Benoit Treluyer.
13. După victoria echipajului de pe maşina cu numărul doi din acest an, toţi cei nouă piloţi pe care Audi i-a aliniat la startul competiţiei în 2011 au cel puţin câte o victorie în palmaresul personal.
14. Audi a câştigat pentru a zecea oară la Le Mans, constructorul german ocupând astfel a doua poziţie în clasamentul all-time.
Pe primul loc se află Porsche.15. Pole positionul este considerat de mulţi piloţi un ghinion. Până la cursa din 2011, doar patru piloţi care plecaseră din pole au reuşit să câştige cursa. Benoit Treluyer a reuşit să devină al cincilea. Distincţia se acordă începând cu 1963.
16. Wolfgang Ullrich, şeful diviziei de motorsport a celor de la Audi, a câştigat pentru a 11-a oară Cursa de 24h de la Le Mans. La cele 10 victorii cu Audi se adaugă una cu Bentley, în 2003.
17. La cursa Le Mans din acest an au luat parte 249.500 de spectatori. Adică nouă stadioane Steaua pline-ochi sau aproape toată populaţia oraşului Braşov (foto).
18. A fost a şasea victorie pentru o maşină diesel la Le Mans. Audi şi-a adjudecat cinci dintre acestea.
19. Porecla pe care maşina câştigătoare o are la boxele Audi este Red Sonja. Numărul de şasiu al maşinii este R18-106.
20. A 79-a ediţie a Cursei de 24 de ore de la Le Mans a fost una foarte dură pentru maşinile aflate în competiţie. La linia de sosire au ajuns doar 28 dintre cele 56 de maşini angrenate în cursă.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
gen... " 8. Maşina cîştigătoare a trecut pe la boxe de 31 de ori " ... poate " cAstigatoare " ... dar oricum nu mai observa aproape nimeni asa ca da-ti-i inainte !!!!
P.S. Bun materialul. Foarte bun.
La 7. ai spus ca 3 masini audi au castigat Le Mans, R8, R10, R18 , insa anul trecut nu a castigat tot Audi? si masina nu se numea R15+ ? insemnand ca 4 masini audi au castigat la Le Mans? corecteaza-ma daca ma insel te rog
R15+ a câştigat într-adevăr în 2010, însă maşina a debutat în 2009, sub numele R15, atunci când Peugeot 908 HDI a învins. Iat textul se referă la maşinile Audi care au câştigat la debut.
In plus despre venirea lui Audi la Le Mans cu motoare pe motorina se spune ca este vorba mai mult de un... "trend". Se stia ca Peugeot va veni cu diesel dinainte cu un an de prima participare, iar Audi a speculat lucrul asta si a adus un TDI chiar in anul in care Peugeot a facut anuntul. Nu a fost tocmai fair play, dar ce conteaza cand asta in joc este vorba de imagine, marketing si evident vanzari mai mari ale masinilor cu motoare TDI?