20 de lucruri pe care nu le stiai despre... TATA NANO
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Constructorul indian Tata a lansat astazi, la Mumbai, dupa o jumatate de an de asteptare, cel mai ieftin model din lume. Este vorba de Nano, cel care in doar un an de la prezentarea oficiala a devenit o curiozitate si un punct de interes pentru intreaga lume. Miscarea celor de la Tata are, pe langa un aspect economic, si unul social: nano este vazut ca modelul care va schimba total piata auto din India, a doua tara ca populatie de pe Glob.
Desi Nano a fost prezentat oficial in luna ianuarie a anului trecut si trebuia pus in vanzare inca de la sfarsitul lui 2008, constructorul a amanat lansarea din cauza faptului ca fabrica principala de productie a modelului a fost ridicata in proportie de 90% si apoi lasata in acest stadiu din cauza unor probleme cu proprietarii pamanturilor din jurul acesteia. In aceste conditii, compania indiana a fost nevoita sa construiasca alta uzina, aceasta aflandu-se inca in constructie.
1. Unde a fost prezentat tata Nano pentru prima data?
Modelul indian a fost dezvaluit in fata presei din toata lumea in New Delhi, in 10 ianuarie 2008.
2. Ce inseamna Nano?
Denumirea modelului vine din prefixul "nano-", derivat din cuvantul grec nanos, care inseamna "pitic". De asemenea, Nano inseamna "mic" in limbajul Gujarati, vorbit de membrii familiei Tata, detinatorii imperiului Tata Motors.
3. Cat va costa Tata Nano?
Pretul la iesirea din fabrica este de 100.000 de rupii (1450 de euro). Insa, pentru a o putea ridica din showroom, clientii vor fi nevoiti sa plateasca cu 30% mai mult, in acest pret fiind incluse taxele si comisionul dealerului. Evident, vorbim de versiunea de baza. Pentru elemente de confort sau siguranta aditionale, clientul va plati in plus.
4. Ce inseamna acest pret?
In primul rand, pretul sau scazut a dus modelul Nano in Cartea Recordurilor la categoria "Cea mai ieftina masina din lume". In al doilea rand, pretul scazut inseamna publicitate. Toate publicatiile auto, economice, financiare sau generaliste au scris despre Tata Nano de la lansarea sa. Incercati sa numiti un alt model construit in India. 99% dintre dumneavoastra nu vor sti sa nominalizeze un model.
5. Au indienii bani sa cumpere Nano?
Conform specialistilor, intrarea lui Nano pe piata indiana va aduce o crestere cu 65% a vanzarilor auto din aceasta tara. In concluzie, indienii vor face rost de bani pentru a-si schimba scuterele si motoretele.
6. Apropo, cat costa un scuter sau o motoreta in India?
Preturile unui astfel de vehicul pornesc de la 30.000 de rupii si ajung pana la 1.2 milioane de rupii.
7. Cum a fost creat designul lui Nano?
Tata Nano a fost desenat in Italia, de catre institutul IDEA (Institute of Development in Automotive Engineering). Una dintre cererile clare ale sefului Tata a fost pastrarea unui singur stergator de parbriz.
8. Cand va putea fi vazut Nano pe soselele din India?
Desi exista preturi si s-a dat drumul la comenzi, dealerii indieni sustin ca modelul va fi ridicat de clienti de abia in vara acestui an.
9. Cate exemplare Nano va produce Tata?
Productia la scara mare a fost amanata din cauza problemelor cu uzina de productie. Constructorul indian a luat astfel o masura de compromis, producand Nano in uzinele deja existente in India. Analistii estimeaza ca in primul an se vor produce circa 50.000 de exemplare Nano. Incepand cu 2010, cand va fi terminata uzina principala de la Gujarat, productia modelului va intra in ritm sustinut, ajungand la 250.000 de exemplare/an.
10. Cate persoane intra intr-un Nano?
Nano dispune de patru locuri pentru pasageri, incluzandu-l pe sofer. Seful companiei, Ratan Tata, a spus anterior ca sursa de inspiratie pentru Nano a fost familia clasica indiana, obisnuita sa circule in corpore pe o singura motocicleta. Vorbim de un peisaj extrem de des intalnit in India.
11. Este Nano o masina sigura?
Conform producatorului, nivelul de siguranta al lui Nano depaseste actualele norme existente in India. Sasiul modelului este fabricat din otel iar sistemele de siguranta includ zone de deformare controlata, usi rezistente la impact lateral, centuri si puncte de ancorare. Nano dispune de pneuri tubeless. Versiunea europeana a modelului va fi mult mai sigura, urmand sa dispuna de sisteme ca ABS, ESP, sau de airbaguri.
12. Este Nano un model care respecta normele de poluare?
Tata afirma ca nivelul emisiilor lui Nano este sub cel al unei motorete sau al unui scuter, principalele solutii de transport existente in India la ora actuala. Versiunea Nano Europa - cea destinata Batranului Continent - va emite sub 100 de grame CO2/km si se va incadra in normele Euro 5.
13. Ce motor are Nano?
Este vorba de un propulsor asezat posterior. Are doi cilindri si o cilindree de 623 centimetri cubi. Dezvolta 33 de cai putere si consuma 5 litri/100 km in oras si 3.8 litri in regim extraurban. Volumul rezervorului lui Tata Nano este de 15 litri. Sistemul de injectie este semnat de Bosch.
14. Alte motoare?
Tata dezvolta in acest moment si un motor diesel pentru Nano.
15. Vor exista si versiuni (si mai) ecologice?
Da. Tata lucreaza la o versiune propulsata de un motor care functioneaza pe aer comprimat. Indienii lucreaza la dezvoltarea acestuia impreuna cu francezii de la MDI (Moteur Development International). Mai tarziu va fi disponibila si o varianta electrica, denumita E-Nano. Aceasta va fi construita in colaborare cu specialistii norvegieni de la Miløbil Grenland AS.
16. Ce versuni de echipare are Tata Nano?
Exista trei variante de echipare pentru Nano: Standard, Deluxe si Luxury. In versiunea de baza, Tata Nano are scaune fixe (cu exceptia celui pentru sofer) si aer conditionat. Versiunile superioare primesc spoilere in culoarea caroseriei, jante din aliaj, proiectoare de ceata sau geamuri electrice.
17. Cum a ajuns Tata sa construiasca si sa vanda un model atat de ieftin?
Jantele lui Nano sunt facute din otel presat, costurile de productie fiind mult mai mici decat in cazul celor din aliaj. Pozitionarea motorului - in spatele scaunelor posterioare - este un alt element care taie costurile. Apropo de motor, acesta este construit in-house de Tata Motors. Unul dintre pionii principali in crearea lui Nano este compania germana Krug, care a reusit sa reduca la minimum alte costuri de productie, cum sunt cel al vopselei sau cel al uneltelor necesare pentru constructia lui Nano. Cu toate acestea, Ratan Tata a afirmat ca pretul de start al modelului - 100.000 de rupii - va fi disponibil pentru o perioada limitata.
18. Cati indieni dispun de o masina in acest moment?
Proportia este de 9 masini/1000 de persoane, cu mult sub media din tarile civilizate. Daca aceasta proportie s-ar mentine in Bucuresti, in capitala ar circula 18.000 de masini. Intr-un oras ca Bistrita (80.000 de locuitori), numarul masinilor ar ajunge la 720.
19. Cand vine Tata Nano in Europa?
In 2012. Desi oficialii Tata spun ca modelul destinat Europei va fi in mare acelasi, exceptie facand elementele de siguranta, unele voci spun ca Tata va aduce pe Batranul Continent a doua generatie a lui Nano, care va fi lansata exact peste patru ani.
20. Cat va costa la noi?
Tata Nano Europa este estimat deocamdata la 4500-5000 de euro. Pretul final nu a fost insa stabilit pana acum.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Tata in Romania
-
Tata Telcoline Preţ: n/a €
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Daca nu am bani de o masina mai bine merg pe jos.
P.S.Sunt chiar din Bistrita,si nici nu poate fi vorba de 720 de masini..:)) Sunt mai multe decati oameni:)),
si masini, in sensul de lor adevarat:X6,Maseratti,Corvette,S-klasse AMG cate vrei,nissan 350 Z...
cine da 4500~5000euro pe "...." ...(nu tiu cum sa-i zic)
Da. tata lucreaza la o versiune propulsata...
"Tata" nu "tata"... pt a evita eventualele confuzii...
problema compararii cu Logan, ar merita cel mult varianata electrica sau cu aer comprimat...... pt oras
Exista Nano: Standard, Deluxe si Luxury. - Luxury are bricheta?
Tata Nano Europa este estimat deocamdata la 4500-5000 de euro - WHAT?!?!?!
Cele doua modele nu-s chiar atat de departe unul de celalalt, numai dimensiunile difera si motorizarea, ceea ce se si reflecta in diferenta de pret. Cat despre bricheta... nici la Logan nu primesti nici macar bricheta in versiunea de baza.
Am devenit un popor arogant si ignorat. Acuma 20 de ani daca avea cineva in tara asta un Lastun sau un Fiat 500, sau Topolino, era ala mai tare... dar acuma nu mai... suntem tari cu jeepanuri straine si morti cu sutele pe sosele si ne uitam cu dispret la alte popoare care incerc si ei sa faca ceva sa aiba o masina.
E foarte simplu, daca in Romania s-ar mentine proportia de 9 masini la 1000 locuitori in orasul xxx din tara noastra cu o populatie de 80000 de locuitori ar fi 9x80 = 720 masini.
Adica dragi matematicieni si experti in masini, atatea masini am vedea pe strazile orasului xxxxx din Romania daca s ar pastra proportia aceea!!!!.
Puneti mana pe matematica clasa a II a !!!
Tu chiar nu esti in stare sa verifici chestiile pe care le spui? In afara de Land Cruiser care pe hartie e mai scump decat GL (la dotare echivalenta si ala e mai ieftin) toate modelele Mercedes sunt mai/mult mai scumpe decat modelele echivalente de la Toyota.
In alta ordine de idei, valoarea masinilor in America este nereala din cauza producatorilor authtoni care vand in pierdere dupa care iau bani de la stat. Iar ceilalti, unii dintre ei, ca sa poata sa concureze, vand cu marja minima sau chiar in pierdere. Bine, dupa aia isi scot ei parleala, dar la vanzare merg pe minim.
Abia astept sa dea faliment cei 3 ca sa vedeti si voi ce inseamna preturi reale la masini. Ca v-ati cam invatat comunisti ...sa va dea statul subventii si sa traiti pe credite fara garantie pe care tot statul le va acoperi...din banii celor care muncesc si-si platesc impozitele...Bolsevism de ultima speta...