20 de lucruri pe care nu le stiai despre... Peugeot
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Familia Peugeot a inceput afacerile in 1810, cand a cumparat o moara de cereale si a transformat-o intr-o fabrica de otel. Primul vehicul Peugeot a fost creat 79 de ani mai tarziu, in urma colaborarii dintre Leon Serpollet si Armand Peugeot.
2. Sigla care a consacrat marca Peugeot a fost creata in anul 1847 si a inceput sa fie folosita din 1850. In anul 1858, aceasta a fost inregistrata oficial. Leul simboliza cele trei calitati ale lamelor Peugeot – duritatea zimtilor, flexibiliatea lamei si viteza de taiere.
3. Fratii Peugeot au produs si biciclete, primul model fiind construit in anul 1882. Acesta se numea Grand Bi, si avea o roata imensa in fata – care servea atat ca roata motoare, cat si ca roata directoare - si o roata de dimensiuni mici in spate. Calitatea era un lucru important pentru fratii Peugeot, acestia devenind celebri in scurt timp pentru modelele pe care le-au realizat. Patru ani mai tarziu, bicicleta Peugeot a primit un lant.
4. In anul 1889, Armand Peugeot a prezentat prima masina Peugeot, care era un vehicul cu trei roti propulsat de un motor cu aburi. Un an mai tarziu, motorul cu aburi a fost eliminat in favoarea unui motor cu ardere interna. In 1892, Peugeot fabrica 30 de unitati pe an, pentru ca mai apoi, in 1900, sa ajunga la un numar de 500 de masini pe an. In tot acest timp, varul lui Armand Peugeot, Eugene Peugeot, fabrica biciclete, reusind sa atinga o productie de 20.000 unitati pe an
5. Compania lui Armand Peugeot si cea a lui Eugene Peugeot au fuzionat in anul 1907, ca apoi sa se dezbine din nou in 1926. In 1958, Cycles Peugeot a intrat din nou in productia de automobile, urmand sa fabrice elemente necesare industriei auto, pe motiv ca piata de biciclete era saturata, iar vanzarile erau slabe.
6. Desi infatisarea leului de pe sigla Peugeot a fost schimbata de-a lungul timpului, acesta a ramas simbolul marcii frantuzesti. Leul Peugeot a primit modificari subtile de-a lungul anilor, care au implicat adaugarea unor umbre si crearea unui profil mai deosebit.
7.
Peugeot a fost primul producator de automobile din lume care a montat anvelope din cauciuc pe modelele sale. Acest lucru se intampla in 1891, o vreme in care ceilalti producatori foloseau roti din lemn.8. Peugeot a produs prima masina cu doua axe cu came si patru supape pe cilindru si a creat prima masina cu suspensie independenta pe fata in standard.
9. Ettore Bugatti a fost designer la Peugeot si a creat un model extrem de popular la acea vreme, BP1, care a fost vandut in 3.000 de exemplare pe an – realizare deosebita pentru anul 1913.
10. In anul 1934, producatorul francez de automobile a prezentat primul acoperis retractabil electric de tip hard top, cu 50 de ani inainte de folosirea acestuia pe modele precum Peugeot 206 CC si Mercedes-Benz SLK.
11. In anul 1943, fabricile din Franta ale tuturor producatorilor de automobile au fost puse sub controlul celor de la Volkswagen. Dupa incheierea razboiului, Peugeot era din nou o marca libera.
12. Peugeot 403 este primul model de automobil din lume care a atins cifra de 1 milion de unitati produse. De asemenea, model francez este primul automobil din lume echipat cu un parbriz convex. Totodata, Peugeot 403 este primul automobil de productie din lume echipat cu un ventilator electric, alimentat de catre motor si activat de o termocupla. Douazeci si patru de ani mai tarziu, in 1979, modelul 604 este primul autoturism de productie de serie echipat cu un motor turbodiesel. Revolutia diesel nu s-a terminat aici, modelul 607 fiind primul automobil din lume care a fost echipat in standard cu un filtru de particule, la 21 de ani de la introducerea motorului turbodiesel in gama 604.
13. Primul Peugeot electric a fost lansat in anul 1995. Acesta putea sa parcurga pana la 80 de kilometri, cu o viteza maxima de 89km/h. Modelul era construit cu componente standard si a fost disponibil la vanzare pentru o perioada scurta de timp.
14. Cea mai mica masina cu patru usi din lume a fost modelul Peugeot 104, care a fost lansat in 1972.
15.
Peugeot a detinut un pachet insemnat de actiuni la Chrysler, in aceeasi perioada in care a cumparat marca Citroen. Astfel, in anul 1978, Peugeot era cel mai mare producator de automobile din Europa. Astazi, Peugeot este cel de-al doilea producator de automobile din Europa, avand o cota de piata de 13.8% (alaturi de Citroen, prin grupul PSA Peugeot-Citroen). Asemeni celor de la Citroen si Renault, Peugeot a incetat sa comercializeze modele pe piata din Statele Unite ale Americii. Ultima prezenta Peugeot in SUA a avut loc in anul 1991, dupa o activitate de 33 de ani.16. Marca Talbot a fost detinuta de Peugeot, iar modelul care ar fi trebuit sa fie Talbot Arizona a devenit Peugeot 309. In 1986, Peugeot a renuntat la productia de autoturisme sub marca Talbot. Marca britanica a fost folosita pana in 1992 pentru productia de autovehicule comerciale, dupa care a fost inchisa definitiv.
17. Peugeot a activat si in Formula 1, ca furnizor de motoare. Cele mai importante colaborari au avut loc cu cei de la McLaren – in 1994, Jordan in 1995, 1996 si 1997, precum si cu cei de la Prost, in sezoanele 1998, 1999 si 2000.
18. Peugeot produce si scutere, unul dintre cele mai populare modele ale acestora fiind Speedfight2, care este oferit cu o garantie de 2 ani, fara limita de kilometri. Acest scuter a aparut si in filmul Taxi 2, creat de Luc Besson, alaturi de vedeta filmului, modelul 406.
19. Modelul Peugeot 606 nu a existat, succesorul lui 605 fiind modelul 607. Cu toate acestea, Peugeot a avut un model 606, dar acesta nu are legatura cu generatia de modele.
20. In anul 2007, un roman a castigat cea de-a patra editie a Concursului de Design Peugeot. Proiectul Flux al designerului Mihai Panaitescu a fost ales dintre 4.000 de propuneri si a fost costruit in marime naturala si apoi expus la Salonul Auto de la Frankfurt din acelasi an.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Peugeot in Romania
-
Peugeot 2008 facelift Preţ: 14.147 - 20.964 €
-
Peugeot 208 facelift Preţ: 10.601 - 23.160 €
-
Peugeot 3008 Preţ: n/a - 29.176 €
-
Peugeot 3008 GT Preţ: 33.410 €
-
Peugeot 301 facelift Preţ: 11.781 - 14.399 €
-
Peugeot 308 facelift Preţ: n/a - 31.714 €
-
Peugeot 308 SW facelift Preţ: n/a - 26.328 €
-
Peugeot 5008 Preţ: 22.014 - 35.195 €
-
Peugeot Boxer Preţ: 21.004 €
-
Peugeot e-2008 Preţ: 35.391 €
-
Peugeot e-208 Preţ: n/a €
-
Peugeot Expert Preţ: 19.486 - 22.106 €
-
Peugeot Partner (2015-prezent) Preţ: 15.243 - 17.085 €
-
Peugeot Partner Tepee Preţ: 15.866 - 19.264 €
-
Peugeot Traveller Preţ: 24.871 - 38.080 €
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
ramai atunci unde te pricepi mai bine, adica la munca de jos... nu-ti mai da cu parerea in domeniul auto ca esti praf ! auzi, peugeot premium :))) iti dau o veste: pentru Laguna s-a spus ca are interior premium, dar pentru 407 NICIODATA !
FOARTE CORECT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dar lumea nu stie..............
Bravo !
Articol foarte bun, acum Peugeot, au fost Citroen si Renault. A fost si Dacia.
Multumim!!
" 19 de lucruri pe care nu le stiai despre... Peugeot "
totusi prea multa bataie de cap... lasati asa baieti, sa se simta bine si proprietarii de pejos...
In rest articolul mi se pare foarte bun... Am ramas cu ceva din ea. Voi nu? Ca pana la urma urmei acesta este rolul. Si nu sa ne certam pe opinii personale. Oricare dintre masini ar fi vazut ca fiind "mai bun" fiecare are calitatile sale.
Poate ca in momentul de fata de exemplu Laguna este mai innovativ ca 407 dar sa nu uitam ca este un model mult mai nou.
PS: cand mai faceti articole de genul e bine sa cercetati si alte surse decat cele dedicate fanilor marcii respective, pentru ca am mai vazut neclaritati si la alte "Stiati ca..."-uri.
Asa ca oricare ar fi opinia fiecaruia dintre voi ganditiva doar ca nu degeaba a luat Peugeot 3 ani consecutiv Premiul 1 pentru cel mai bun motor diesel, a detronat chiar si maretul Mercedes care este stapanul motoarelor diesel, sincer mie unu nu imi place Peugeot dar decat sa imi iau Renault care este de dealeri romani importat din Turcia mai bine merg "pe jos" :P
ce mai "tehnologie germana" acum in 2009
asta dupa ce in 2008 daca nu aveau accidente probabil ieseau invingatori de atunci
http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/accueil_fr.html
Ma baeti cei care se mandresc cu tot felul de masini! Peugeot daca nu punea cauciuc pe roata masini voi umblati si acuma cu roti din lemn!:P:P:P :-)))))era si mai bine ca nu va mai certati cu nimeni despre puterea masinilor voastre!
Acum sa le aud pe aceia care spun ca Peugeot nu este masina buna!:-)))))
Noapte buna!
Doar nu esti atat de naiv sa crezi ca masina aceea este integral un produs Peugeot. Ai auzit tu vreodata da vreo cutie de viteze proiectata si fabricata de Peugeot? Sau de vreo pompe de injectie diesel? Sau de planetare Peugeot?
Inca ceva: NU mai incercati sa comparati Renault Motorspor cu Renault Sport pentru ca sunt departamente total diferite care nu au legatura cu productia de serie. Si da, consider ca in motorsport Peugeot este peste Renault. Incepand de la F1 (chiar daca nu a luat vreun titplu mondial-insa a fost mai putin timp in F1) si terminand cu Le Mans, WRC- va spun ceva 205 GTI si 206 WRC?) si Dakar cu 205. Dar repet, e absurd sa spui care e mai bun in motorsport pentru ca e foarte greu sa desemnezi un castigator :)
Clio 3 lider in vanzari pe piata franceza. (segment B)
http://www.automarket.ro/stiri/renault-megane-conduce-topul-vanzarilor-in-franta-in-prima-jumatate-a-anului-22494.html
Laguna 3... da a fost recunoscuta pentru calitate premium
http://www.automobileromania.ro/stiri-auto/Noul-Renault-Laguna-Premium-a-la-France/88/
http://www.zf.ro/companii/renault-laguna-estate-break-cu-veleitati-premium-in-segmentul-mediu-3095493/
Renault, cea mai populara companie de pe blogurile francezilor
http://www.roportal.ro/stiri/stirea-1597265.htm
In plus istoria peugeot/ citroen a stat intotdeauna in umbra numeroaselor inovatii venite de la Renault ... peugeot s-a chinuit sa tina ritmul, dar a fost intotdeauna cu un pas in urma.
Daca Automarket este un site obiectiv care-si respecta cititorii, nu-mi va sterge comentariul. Multumesc!
Deci, in ultimul semestru, PEUGEOT, a inregistrat intr-un mod alarmant, o gramada babana si constanta (indiferent nivelul de rapiditate al reparatiilor), de defectiuni la diferite tipuri de modele.
Spun diferite ptr ca mai toate au venit cu tot ce vrei in materie de defecte. Electrica, pompe, injectii, display, computer, casete, asamblari, infiltratii, troncanituri ascunse. Descurajant mai oameni buni. Nu pot sa spun care e cauza. Nu pot sa cred ca noi suntem o groapa de gunoi la capitolul vanzari auto "PEUGEOT 4 third world"
Poate este doar o coincidenta, nu stiu. Eu credeam ca sunt cei mai tari dintre frantzuji. Uite ce sunt. Verificati !
Atat.
Dar am cunostinte care au avut mari probleme cu noul passat , de care nu mai stiau cum sa scape , la fel de toyota avensis , care toyota era un etalon pt fiabilitate , skoda este vazuta ca una dintre cele mai fiabile marci , si totusi sunt destul de multi nemultumiti care detin aceasta marca . Mercedes , audi , seat , etc toate , absolut toate marcile si-au retras modele sau au chemat cumparatorii la serviciuri pt diferite defectiuni .
Suntem o societate de consum , ar da faliment daca te-ar tine "bascula" 100.000 km .
O mare problema o am cu conationalii mei , romanii , care detin si care lucreaza in serviciurile din aceasta tara . Sunt de o nesimtire exemplara , tarife prohibitive si treaba mai mult decat de mantuiala .
Dar Peugeot face si masini bune: 207, 308 si mai ales 107 (care e drept ca nu e un produs 100% Peugeot) sunt masini care eu zic ca isi merita banii. :)
Sa stii ca nu e Bosch singurul producator de sisteme de injectie si altele. Si nu totul sta in sistemul de injectie. Tine de intreaga masina cum e conceputa ca sa dea performanta respectiva.
Daca ei au gasit compromisul cel mai bun, bravo lor.
Mi se pare o super performanta sa intri de 3 ani in Le Mans, in al doilea an sa dai rezultate foarte bune si in al 3-lea sa invingi. Hai sa ne uitam la BMW in F1 ca dupa atatia ani nu au facut nimic ...si sunt nemti. Observ la f multi romani mentalitatea stupida cum ca nemtii sunt cei mai tari.
Zi-mi mie o marca germana de cauciucuri mai tare decat Michelin-ul francez..
Ideea este ca fiecare e bun sa faca cate ceva, nu conteaza ce natie e.
Hai si noi romanii sa fim mai "open minded".
De ce Audi R15 care e in cursa de la Le Mans are anvelope Michelin (frantuzesti)? O fi masina aia 100% nemteasca? :)
Daca ai masina ar trebui sa stii cat conteaza cauciucurile.
Nu mai zic la una de curse.
Renault a avut intotdeauna o masina in clasa mare: s-a numit Safrane, mai apoi VelSatis, iar acum revine la denumirea de Safrane... insa la nivelul tau de cultura auto n-aveai cum sa stii toate astea...
ca ai avut tu Laguna 1 sau 2... asa si? ce treaba are cu ce se produce in prezent? Laguna 2 a avut intr-adevar ceva probleme de calitate intre 2001 si 2004, insa dupa 2004 s-au remediat . Laguna 3 insa e una dintre cele mai bine facute masini din clasa medie...iti recomand s-o conduci inainte sa-ti exprimi o parere
AM INLOCUIT PARCUL AUTO, CU PEUGEOT BOXER 2,2 HDI, NOI, DIN 2009 SI SUNT UN DEZASTRU PE LANGA CELELALTE. PARTEA DE SERVICE PEUGEOT LASA DE DORIT, LA 7000 KM SE MISCAU TOATE USILE, IAR CEI DE LA MEGA GRUP TIMISOARA, REPREZENTANTA PEUGEOT, IMI SPUN SENIN CA NU AU CE SA LE FACA SI CAM ASA SI ESTE, NU AI CE SA REGLEZI LA ELE, SUNT SLABE, TABLA SE INDOAIE IMEDIAT, CONSUMA MAI MULT DECAT CELELALTE IAR COSTURILE DE REPARATII SUNT ENORME.
ESTE ADEVARAT, SUNT MULT MAI COMFORTABILE, DAR TOTUSI ..............
INCEP SA REGRET AMARNIC ACHIZITIILE PEUGEOT FACUTE , IAR CAND MA GANDESC CAT M-AU COSTAT NU PREA MAI POT SPUNE NIMIC DE BINE REFERITOR LA PEUGEOT, DESI ASA VREA ASTA.
Va doresc tuturor sarbatori fericite si multa sanatate !
Drumuri Bune!