20 de lucruri pe care nu le stiai despre... MERCEDES-BENZ
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Sigla Mercedes-Benz semnifica cele trei spatii pentru care germanii produc motoare – sol, apa si aer. Aceasta sigla a avut sase versiuni de-a lungul timpului. Incepand cu anul 1910, aceasta este prezenta pe fiecare model Mercedes-Benz.
2. Multi sustin ca Mercedes era numele fiicei lui Karl Benz sau a lui Gottlieb Daimler. Gresit. Primul automobil produs de Daimler-Benz sub numele Mercedes-Benz s-a numit 35 HP. Acest model a fost denumit astfel deoarece Emil Jellinek, un om de afaceri austriac, a achizitionat peste 20 de exemplare ale lui 35 HP in schimbul denumirii acestora “Mercedes”. Numele fiicei afaceristului era Adriana Manuela Ramona Mercedes Jellinek, austriacul numindu-si astfel toate proprietatile.
3. Prenumele Mercedes are origine spaniola si inseamna "mila, milostenie". Este preluat din unul dintre titlurile cu care este gratulata Fecioara Maria in Spania: Maria de las Mercedes (Maria cea milostiva). Printre personalitatile care poarta acest nume se numara mama actualului rege al Spaniei, Juan Carlos I: Maria de las Mercedes Cristina Genara Isabel Luisa Carolina Victoria.
4. Mercedes-Benz are un inspector la fiecare 11 muncitori. Inspectorii verifica minutios fiecare actiune pe care o fac angajatii, asfel ca fiecare model a trecut prin mii de inspectii separate pana sa fie aprobat pentru vanzare.
5. Toate elementele cromate de pe modelele Mercedes-Benz sunt create prin placarea cu doua straturi de cupru, peste care se aplica un strat de nichel. Acestea vor fi placate ulterior cu crom.
6. Scaunele din automobilele Mercedes-Benz sunt proiectate cu ajutorul specialistilor in ortopedie. Astfel, acestea ofera sprijinul necesar pentru genunchi, rinichi si spate. In plus, arcurile scaunelor din modelele clasice Mercedes-Benz au fost proiectate in concordanta cu cele folosite la suspensie, pentru a evita micile “zgaltaieli” care duc la oboseala muschilor si disconfort.
7. Mercedes a introdus primul motor diesel cu cinci cilindri pe un autoturism de serie in 1976. Acesta era OM617 si dezvolta 80 CP si 169 Nm dintr-o cilindree de 2998 cmc.
Motorul a fost folosit pe modelul 240 D 3.0 din seria W115, echivalentul din acea vreme al lui E-Klasse. Totodata, acest automobil era si cel mai puternic autoturism echipat cu un propulsor diesel de la acea vreme.8. Primul autoturism de serie cu motor diesel este Mercedes-Benz 260D, lansat in 1936.
9. Mercedes a facut o serie de inovatii in materie de siguranta pe care le-a impartit cu ceilalti producatori de automobile din lume pentru a imbunatati siguranta trasportului rutier. Printre aceste inovatii enumeram sistemele ABS si ESP, airbag-ul, centurile pretensionate, precum si sistemul de control al tractiunii.
10. Mercedes a creat primele modele cu "cusca de siguranta" si zone cu deformare controlata in anul 1951. Desi tehnologia a evoluat in timp, principiul zonelor cu deformare controlata a ramas acelasi – absorbtia fortei generate in urma impactului.
11. Mercedes a semnat o alianta cu producatorul american Studebaker-Packard in anul 1958. In cadrul acestei aliante, Mercedes putea folosi reteaua de distributie a producatorului de peste Ocean. Studebaker a dat faliment in anul 1963, moment in care fostele reprezentante Studebaker au inceput sa livreze doar modele Mercedes-Benz.
12. Mercedes a creat doua modele experimentale cu motor Wankel. Acestea aveau numele de cod C111 si au fost create in 1969 si 1971. In urma testelor, Mercedes a decis sa se concentreze asupra dezvoltarii propulsoarelor diesel.
13. Modelele Mercedes-Benz au devenit cunoscute in Formula 1 sub denumirea “sagetile argintii” in urma unui regulament de concurs care specifica greutatea maxima pe care o putea avea un model. Deoarece monoposturile Mercedes depaseau plafonul maxim cu cateva kilograme, inginerii au decis sa “rada” vopseaua de pe caroserii pentru ca masa acestora sa scada si sa poata participa in concurs. Modelele au putut concura si au reusit sa castige acea cursa, culoarea argintie a metalului devenind ulterior simbol si fiind folosita ulterior in numeroase alte competitii.
14. Mercedes este prezent in cultura muzicala printr-o piesa cantata acappella de Janis Joplin.
Aceasta se numeste chiar "Mercedes Benz" (fara cratima din denumirea oficiala a constructorului german) si este un comentariu social la adresa modului in care unele persoane considera ca fericirea este strict legata de bani si de bunuri scumpe. "Doamne, de ce nu imi cumperi un Mercedes Benz?" suna primul vers al piesei.
15. Ironia face ca piesa sa fie utilizata ulterior chiar de catre Mercedes-Benz in cateva spoturi publicitare. Ultima data in 2007.
16. Primul vehicul hibrid Mercedes-Benz a fost produs acum 40 de ani. Acesta era un autobuz Mercedes-Benz OE 302 si dezvolta 156 CP constant si un varf de 204 CP la viteze mici. Acest autobuz avea cinci blocuri de acumulatori in partea inferioara, acestia oferind 91 kWh la 380 Volti. Cu ajutorul acestei baterii, autobuzul putea sa functioneze 2.5 ore pe traseul sau. Pe langa motorul electric, autobuzul avea un propulsor diesel cu patru cilindri ce avea o capacitate de 3.8 litri si dezvolta 65 CP. Unitatea diesel era folosita la periferia orasului si funtiona la o turatie constanta pentru a incarca bateriile si a economisi carburant. Autobuzul beneficia de tehnologia regenerarii energiei pierdute la franare.
17. Mercedes a lansat un autobuz 100% electric in anul 1975. Acesta a fost folosit in orasul Esslingen. Modelul se numea O305 si 25 de unitati au fost testate in orase precum Stuttgart, Esslinge si Wesel.
18. Mercedes a lansat primul automobil de serie echipat cu un motor supraalimentat in anul 1923. Acesta era Mercedes 10/40/65 hp si era echipat cu un compresor mecanic.
19. In 2003, Mercedes-Benz a lansat prima transmisie automata cu sapte trepte pentru autoturisme. Aceasta se numeste 7G-Tronic si a fost standard pentru modelele echipate cu propulsoare V8 din gamele E,S,CL si SL.
20. Mercedes a lansat primul sistem cruise control in anul 1975 pe versiunile echipate cu transmisie automata ale modelului S-Klasse. Sistemul putea mentine constanta o viteza ce depasea 40 km/h.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Ce altceva e mai important decat aceste 2 caracteristici?
Designul, sportivitatea, consumul.... ?
Felicitari Mercedes Benz !
Mercedes are standarde foarte inalte mult peste multi producatori .Cel mai bine uitati-va la un mercedes de 20 de ani si comparati calitatea materialelor ,finisarea,motor ,stabilitate cu masini 2009 ,firme mai ieftine si o sa vedeti diferenta.Pacat ca la noi e o masina ,care reprezinta parveniti ...in proportie destul de mare.
Excelent articolul la fel ca si realizarile mercedes.
Barfa spune ca cei de la Mercedes au fost presati sa nu mai produca masini asa de bune si care se strica asa de greu ca asa nu mai vin clienti sa ia altul.
Adevarat sau nu dar cateva modele chiar au fost de rusinea numelui dar eu o sa raman la W126 pana la restul vieti reusind sa-mi fac o colectie frumusica.
Este de fapt ultimul motor diesel din fonta pe un autoturism si asta explica functionarea pana la un milion de km.
MERCEDES RULLZ !
Adriana Manuela Ramona Mercedes Jellinek
Mercedes si BMW. Unul era Mercedesul acela din 1975-76(Bot-de-cal), diesel, 180.000 km. Asta manca ulei mai mult de cat normal, dar functiona superb. Stati sa vedeti o chestie ! Cealalta masina, BMW 320-1984, carburator dublu corp, bobina normala, fara fite, clasica, 4 cilindri.
Asta era enervant de intepat .
Va dati seama, deabia cunosteam si noi in acea perioada si altceva in afara de Dacia.
Acum, cu aceste doua masini am avut ocazia sa abordez aceasi curba situata la intersectia Kisseleff x Jiului, ma rog, sper sa nu bat campii, dar ca sa fiu mai precis: rondul Piata Presei libere, directia dinspre Arcul de Triumf catre Fantana Miorita.
Pe vremea aceea acolo se facea, chiar in acea curba, trecerea de la asfalt la piatra cubica(tot tronsonul pana la Fantana Miorita era piatra cubica).
Mai oameni buni, Mertzanul ala obosit, alb crem, de 180.000 km, care manca ulei, la 100 de km/h a intrat impecabil, neutru, liniar pe traiectorie. Ok, bun, bazandu-ma pe chestia asta, atunci cind am intrat, la cateva zile, cu BMW-ul asta 320 intzepat, foarte agil la vremea lui, cam la aceeasi viteza, a trebuit sa apelez la umilele mele cunostinte de control al directiei, deoarece asta a dorit neparat sa supra-vireze in conditiile de mers constant, fara bruscari, identice cu cele ale Mercedes-ului. Pneurile erau ok la ambele masini, chiar superioare la BMW(dupa care eram lesinat !!!)
Acum, spuneti si voi, cum de se poate asa ceva, ca si comportament pe sosea in aceste conditii identice ?! La asa diferenta de ani si greutate(Mercedesul era in comparatie cu BMW-ul...tanc) !
As dori sa-mi dati gir de incredere deoarece nu doresc sa fiu partizan nici macar uneia dintre marci, ci, doar obiectiv !
Topicul acesta m-a facut sa simt nevoia sa va impartasesc aceasta experienta. Restul concluziilor le veti trage singuri.
Acuma vor fi multi care vor zice "normal, e mercedes, si mercedes e cel mai misto" dar sa fim realisti, is multe chestii care intra in discutie.
numai bine.
Cum e pana la urma?
Mercedes inseamna calitate,precizie,minutiozitate tipic germana,confort,calitate.Un Mercedes te face sa te simti un om in toata firea,spre deosebire de un Lamborghini,Porsche&co.,care te fac sa pari un copil de 7 ani.