20 de lucruri pe care nu le stiai despre... HONDA
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Primul produs fabricat de Honda a fost motorul pentru bicicletele A-type, creat de Soichiro Honda la Institutul Honda de Cercetari Tehnice. Acest institut a fost stabilit in anul 1946, iar motorul a fost produs la doar un an dupa aceea.
2. Istoria Honda are o componenta importanta in industria moto. De altfel, cel mai complex motor de productie pentru o motocicleta este creatia inginerilor Honda. Propulsorul inovator era amplasat pe modelul NR750 din 1992 si avea un piston oval si opt supape. Pentru a asigura o functionare eficienta, pistonul avea doua biele.
3. Honda a intrat in premiera in Campionatul Mondial de Formula 1 in 1983, japonezii iesind din Marele Circ la inceputul sezonului in curs. De altfel, compania nipona are mari sanse sa intre in istoria acestui sport intr-un mod neplacut pentru palmaresul sau. Dupa aproape o jumatate de sezon, masina pe care echipa Honda a pregatit-o pentru 2009, cumparata ulterior de echipa Brawn GP, este liderul autoritar al competitiei. Honda are astfel mari sanse da a rata primul sau titlu din Formula 1 din cauza unei decizii neinspirate.
4. Soichiro Honda, fondatorul companiei Honda, este primul asiatic introdus in Automotive Hall of Fame, cea mai cunoscuta galerie a personalitatilor care si-au adus contributia la dezvoltarea industriei auto mondiale. Soichiro Honda a intrat in AHF in 1989.
5. Soichiro Honda a ramas in amintirea intregii lumi printr-o serie de fraze memorabile. Va reamintim cateva dintre acestea: "Daca Honda nu e in motorsport, Honda nu exista"; "Inca de cand am fost copil, visul meu a fost sa iau parte la curse cu o masina creata de mine si sa castig"; "Cand SUA impune noi standarde de emisii, noi ne angajam inca 50 de ingineri. GM isi angajeaza inca 50 de avocati".
6. Honda a creat primul autoturism care avea un sistem de directie ce actiona 4 roti la rotirea volanului. Modelul inovator era Prelude 4WS (4 Wheel Steering), si braca rotile din spate in directia opusa fata de cele din fata. Chiar si astazi, Honda Prelude (fabricat intre 1988 si 1991) este singurul model de productie care are directie mecanica pe toate cele patru roti. Un an mai tarziu, BMW lansa noul Seria 8, care beneficia de sistemul de directie integrala AHK (Aktive Hinterachs-Kinematik). Acesta era insa un sistem hidraulic.
7. Honda a creat stramosul ATV-urilor in anul 1970. Modelul se numea ATC 90 si era un vehicul cu trei roti. Dupa 14 ani, Honda a lansat primul ATV cu marsarier si o capacitate de tractare de 320 kilograme. Acest model se numea Big Red ( ATC 200ES). Un an mai tarziu, Honda a lansat primul ATV cu patru roti, care era echipat cu un motor cu un singur cilindru.
8. In 1971, Honda a anuntat tehnologia CVCC ( Compound Vortex Controlled Combustion), care a echipat modelul Civic incepand cu anul 1975. Honda Civic CVCC era singurul vehicul care putea sa respecte normele de mediu din proiectul de lege “Clean Air” din 1970, fara a fi echipat cu un convertor catalitic.
9. Honda Civic CRX-HF este primul automobil produs in masa si echipat cu un motor cu patru cilindri care a reusit sa inregistreze un consum mai scazut de 4.7 litri de carburant la 100 kilometri. Acest eveniment avea loc in anul 1986.
10. Desi sloganul oficial al marcii Honda este “The Power of Dreams” – “Puterea viselor”, marca japoneza nu a folosit niciodata acest slogan pentru a isi promova produsele. Soichiro Honda considera ca produsele construite corespunzator se vor vinde singure.
11. Spotul TV "Cog", care promova in 2003 Honda Accord, este una dintre cele mai apreciate astfel de productii din istoria publicitatii. La conceperea sa s-au folosit piesele de schimb de la doua modele Accord de pre-productie. Echipa de filmare a avut nevoie de 606 duble pentru a filma reclama in forma finala, fara greseli.
12. In anul 2000, Honda a lansat modelul Life Almas, un minicar pentru clientii cu handicap, primul model de acest gen din lume.
13. Honda produce si diferite unelte moto-propulsate, cum ar fi masini de tuns iarba, generatoare electrice si motoare exterioare pentru ambarcatiuni. Atat prin gama larga de produse, cat si prin cota de productie, Honda este cel mai mare producator de motoare din lume.
14. In anul 1981, Honda a creat un vehicul care putea fi controlat doar cu ajutorul picioarelor, prin intermediul sistemului Franz. Doar zece asemenea modele au fost fabricate.
15. Honda este primul constructor din lume care a introdus un sistem de navigatie pentru automobile.
Acest sistem avea doar opt componente interne si functiona prin amplasarea unei harti speciale deasupra unui monitor CTR. Sistemul estima locatia aproximativa a vehiculului pe harta cu ajutorul unui ansablu care avea la baza un giroscop. Inginerii Honda au folosit un giroscop electronic in favoarea unui sistem conventional, pentru a micsora numarul de componente interne ale sistemului.16. Honda a prezentat primul sau vehicul electric in anul 1988. Acesta se numea EV Plus, iar prima versiune a acestuia a iesit pe poarta fabricii in aprilie 1996.
17. Tehnologia distributiei variabile VTEC a dat nastere primului motor care dezvolta 100 CP/litru, valoare nemaintalnita pana in acel moment. Noul propulsor avea o cilindree de 1.6 litri si dezvolta 160 CP la 8.000 rpm. Modelul a fost proiectat pentru a avea o durata de viata de 15 ani sau 250.000 kilometri.
18. In anii ‘60, Honda a introdus prima sa transmisie automata CVT. Inginerii japonezi au fost nevoiti sa inventeze un sistem nou de variere al rapoartelor deoarece motoarele de 1.5 litri folosite de modelele acestora nu erau suficient de puternice pentru a opera o transmisie automata cu un convertor de cuplu traditional. Honda a apelat initial la producatorul BorgWarner pentru a crea o transmisie automata pentru modelele sale. Americanii i-au refuzat deoarece nu aveau nici un fel de cutie de viteze automata care sa poata sa suporte 8.000 rotatii pe minut sau o clindree de 500 centimetri cubi.
19. Honda a lansat in productie de serie limitata, in 2008, primul model care functioneaza pe baza de celule de hidrogen. Acesta se numeste FCX Clarity si va fi produs in circa 200 de exemplare in primii trei ani de la lansare. Primele exemplare au fost cumparate in regim de leasing de actori si regizori celebri de la Hollywood. Printre acestia se numara actrita Jamie-Lee Curtis si producatorul Ron Yerxa (Cold Mountain, Little Miss Sunshine).
20. Noul Honda Insight este primul model hibrid din istorie care termina o luna pe locul intai la capitolul vanzari intr-o piata a lumii. S-a intamplat in aprilie 2009, in Japonia.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
11-una dintre cele mai frumoase reclame auto pe care le-am vazut.
si uite asa mi-a venit o idee: Ce zici Mircea un top 20 reclame auto of all time? cred ca ar merge bine nu?
In ceea ce priveste punctul 17, o sa aveti o surpriza daca veti cauta prin istorie. In 1988, raportul 100 CP/litru era inca un vis si acesta a fost realizat in premiera de inginerii Honda.
"It had always been thought that a normally aspirated engine could not be made to produce 100 horsepower per liter. But Kajitani could see in Kawamoto the passionate vision of an engineer, and he felt inspired by such a straightforward proposal. Of course, he knew it would mean 160 horsepower from only 1.6 liters, at a maximum of 8,000 rpm."
Numai bine tuturor.
dar tot pe bavareze le iubesc.;), dar nu mi-as baga banane in loc de galeria de evacuare.
cum ti se pare propunerea cu top 20 car adds?chiar astept asa ceva
"Active Rear-Axle Kinematics system was standard on all Euro CSis. It's abbreviation (AHK) is the abbreviation of the german expression for it (Aktive Hinterachs-Kinematik). While normal passively steering rear axles allow the wheels to be slightly turned by the forces acting on them when cornering, the hydraulics of the AHK turns in the rear wheels before those forces build up"
ca si completare:
Istoria moto HONDA:
Transformarea Honda in cel mai mare si mai cunoscut producator de motociclete in numai 50 de ani a fost remarcabila. Incepand cu geniul neobisnuit al fondatorului firmei, Soichiro Honda, compania a demonstrat o tenacitate fara precedent in usurinta de adaptare la schimbari si in deschiderea catre pietele noi, totodata mentinandu-si forta creatoare.
In ultimii 25 de ani, activitatea Honda s-a diversificat prin productia de automobile si alte vehicule motorizate, acompaniata de perfectionari in domeniul industriei motocicletelor si de formarea unei retele globale de uzine si statii de cercetare. Nici o alta firma producatoare de vehicule motorizate nu este mai bine pregatita sa faca fata provocarilor noului secol.
Un Om Remarcabil: Soichiro Honda
Soichiro Honda a fost un om remarcabil: atat un visator cu o imaginatie bogata, cat si un bun inginer. Fire non-conformista, parea uneori incapatanat, dar era intotdeauna uman si grijuliu. Cel mai mare fiu al unui fierar, Soichiro s-a nascut la Komyo, langa Hamamatsu, in noiembrie 1906. Atractia sa fata de tot ceea ce insemna mijloc de locomotie s-a nascut in micul atelier in care Soichiro il ajuta pe tatal sau sa repare biciclete.
La zece ani a vazut pentru prima data o masina, lucru care i-a starnit imaginatia si, tanar fiind, a construit mai multe masini de curse, scapand in mod miraculos fara rani serioase in urma unui accident, in martie 1936. In anul urmator, Soichiro a deschis o fabrica de segmenti si a inceput sa studieze metalurgia, ca urmare a problemelor tehnice pe care le imtampinase.
La inceputul celui de-al doilea razboi mondial, Soichiro si-a vandut afacerea si a petrecut un an distrandu-se. Apoi, in 1946 a deschis Institutul de Cercetari Tehnice Honda care, in ciuda numelui grandios, era doar o casa din lemn. Sesizand o nevoie disperata pentru un mijloc simplu de transport intr-o Japonie alarmata de razboi, el s-a gandit la o afacere. A cumparat un lot de 500 de motoare destinate alimentarii statiilor radio militare si a format o echipa care sa-l ajute sa monteze aceste motoare pe biciclete.
In mod normal, au urmat produsele concepute in intregime de Honda si in 1948 s-a format Honda Motor Co. In anii '50, geniul creator al fondatorului a dezlantuit un torent de design-uri inovatoare, facand din Honda intr-un timp uimitor de scurt leader-ul mondial in industria de motociclete.
Impresionat de cursa de la Isle of Man TT, cand a vizitat Europa pentru prima oara, in 1954, Soichiro a facut un tel din castigarea acestei curse, cunoscand faptul ca firma ar putea profita de pe urma acestor succese. Numit de catre angajatii sai "Oyadji" - "Taticul", Honda si-a inspirat angajatii sa-si foloseasca imaginatia pentru a da ce-i mai bun din ei. El vroia sa acorde incredere tinerilor si sa dea frau liber creativitatii lor.
Crezand in ideea ca angajatii trebuie sa avanseze prin merit si nu prin nepotism, Dl. Honda a refuzat sa-si puna rudele in posturi de conducere, iar atunci cand s-a retras, in 1973, a lasat compania in mainile unui om capabil, Kyioshi Kawashima. Soichiro s-a dedicat apoi Fundatiei Honda, cautand armonia intre tehnologie si mediul inconjurator. Implinindu-si nenumarate visuri pe parcursul a peste o jumatate de secol, a murit in 1991, lasand in urma pe sotia sa - Saschi, un fiu si doua fiice.
O Companie Remarcabila: Honda Motor Co. Ltd.
Nici o alta companie din domeniul auto nu a realizat atat de multe in 50 de ani. De la infiintare, in 1948, cresterea meteorica a Honda catre o firma de nivel mondial s-a bazat pe excelenta inginereasca, o mare forta creatoare, cele mai bune tehnologii si nevoia continua de inovatie.
Soichiro Honda a fost, fara indoiala, forta conducatoare in acei ani de inceput, dar trebuie sa-l amintim de asemenea si pe Takeo Fujisawa, care s-a alaturat echipei in 1949. Rolul sau a fost acela de a completa geniul creator al D-lui Honda cu cunostintele sale temeinice in domeniul economic.
Fujisawa l-a ajutat pe Honda sa treaca printr-o perioada dificila la mijlocul anilor '50, pentru a pune apoi la punct o expansiune fara precedent a vanzarilor si retelelor de service in Japonia. Finetea sa in intelegerea aspectelor legate de marketing a pus bazele fenomenalei dezvoltari mondiale a Honda, care a inceput in 1959, primul an in care Honda a participat la cursa Isle of Man TT.
Stiind ca succesul competitional este cheia cresterii vanzarilor la nivel mondial, Soichiro Honda s-a intors din vizita sa de la Isle of Man TT 1954 cu gandul de a atinge si a depasi inaltele standarde de inginerie pe care le-a vazut in actiune.
Din 1959, cand s-au pus bazele American Honda Motor Co., gama de modele mici, de inalta calitate ale companiei, a fost capabila sa tina piept rivalilor de pe piata americana. Masinile marca Honda incepeau si acestea sa fie vazute in Europa, unde producatorii locali reprezentau o provocare dificila pentru un importator, in special pentru unul aflat la o distanta atat de mare. Productia fabricilor Honda din Japonia a atins recordul de 100,000 unitati lunar in cursul anului 1961, iar profiturile erau reinvestite in noi unitati de cercetare si in diversificarea constanta a gamei de modele. Acest lucru i-a permis firmei Honda sa raspunda cu modelele sale cererilor unor piete variate. Tot in acel an s-a infiintat si un sediu european in Germania.
Honda a obtinut prima victorie la cursa TT in anul 1961, cand a castigat primele trei locuri in cursele de 125 si 250 cmc. Era o perioada de expansiune puternica si ambitioasa, cand Honda a transformat lumea motocicletelor. In 1963 a demarat si productia in Europa, la uzina Honda Benelux din Belgia producandu-se mopeduri. Honda a deschis si alte centre europene in Germania si Marea Britanie, in acelasi timp formandu-se si Asian Honda Motor Co in Tailanda. Vanzarile in Statele Unite au atins in acel an un nivel de 150,000 de unitati, Honda ocupand pozitia de lider pe piata motocicletelor.
Din 1965, Honda a eliminat orice diferenta existenta intre modelele interne si cele destinate exportului si o noua gama de modele a fost introdusa, nu numai pentru a corespunde cerintelor pietei, ci si pentru a oferi noi tipuri de motociclete destinte petrecerii timpului liber. In 1970, gama de modele acoperea toate segmentele pe piata, de la mopeduri la supermotociclete care atingeau 125 mph; prin infiintarea unor fabrici locale, Honda a reusit sa satisfaca cerintele specifice ale diferitelor piete. Au fost construite fabrici de motociclete in Brazilia si Mexic, urmate de fabrica Honda din America, din Mayersville, Ohio, construita in 1978, destinata productiei modelului Gold Wing. Tot in acel an s-a infiintat Honda Europa cu sediul in Belgia.
In lumea sporturilor cu motor, Honda a castigat toate titlurile rezervate constructorilor si anii '70 au adus noi titluri in cursele de motocros, anduranta si raliuri maraton. O noua ofensiva in domeniul curselor moto de viteza a adus in anul 1983 titlul de campioana echipei Honda, care a atins treptat suprematia in cursele de Grand Prix, pe care o mentine si in ziua de astazi.
Productia de motociclete a depasit uluitoarea cifra de 100 de milioane de unitati si Honda este impartita in patru mari divizii: Japonia, America, Asia si Europa. Centrala diviziei europene pentru motociclete este localizata la Roma, cu trei fabrici in zona: una la Atessa, in italia, unde se fabrica modelele NX650 Dominator, Transalp si CB500 impreuna cu cateva motociclete usoare; fabrica Montessa din Spania, care produce motociclete usoare - modelele Deauville si SLR650 si, in final, o fabrica in Turcia.
Dupa cincizeci de ani de progres continuu si expansiune, spiritul inovator este mai puternic ca niciodata. Anii urmatori vor prezenta noi obstacole tehnice ce trebuie depasite, in special in ceea ce priveste poluarea si protectia mediului, care sunt privite ca obiective prioritare. Dar Honda este angajata de asemenea in urmarirea aspectului placut al motociclismului.
'63 - Lansarea primei masini sport Honda (S500) si a camionetei usoare (T360).
'66 - Incep vanzarile si exportul pentru modelului S800.
'67 - Este lansat modelul N360, un automobil de clasa mica cu tractiune pe rotile din fata.
'68 - Seria N a modelelor de clasa mica intra in topul vanzarilor din Japonia.
- Incepe exportul pentru modelele N360 si N600.
'70 - Modelul N360 este cel mai bine vandut automobil in Japonia timp de 3 ani de zile de la lansarea oficiala.
- Modele Z si Vamos sunt introduse pe piata.
'71 - Lansearea modelui de clasa mica Life.
'72 - Lansarea modelului Civic.
- Lansarea modelului Life Step Van.
'76 - Lansarea lui Accord CVCC(1600cc).
- Vanzarile modelului Civic ajung la 1 milion de unitati.
'78 - Lansarea modelului Prelude.
Anii '80:
'80 - Productia modelului Accord ajunge la 1 milion de unitati.
'81 - Lansarea modelului City.
'85 - Lansarea concomitenta a modelelor? Today (clasa mica)? si Legend.
? Lansarea modelului Quint Integra.
'87 - Productia modelului Civic ajunge la 5 milioane de unitati.
'88 - Incepe exportul modelului Accord Coupe produs in S.U.A. catre Japonia.
Productia de automobile atinge cota de 15 milione de unitati.
'89 - Lansarea modelului Accord Inspire.
Anii '90:
'90 - Lansarea modelului sport NSX.
'91 - Lansarea in Japonia a modelului, produs in SUA, Accord Wagon.
- Lansarea modelului cabrio de clasa mica, Beat.
'92 - Productia mondiala de automobile atinge 20 de milioane de unitati.
'94 - Lansarea modelului Odyssey.
'95 - Productia mondiala a modelului Civic atinge 10 milioane de unitati..
- Noul Civic, cu motor V-TEC in trei stagii si Honda Multi-Matic.
- Lansarea SUV-ului CR-V.Productia mondiala atinge 30 milioane de unitati.
'96 - Lansarea modelului Step WGN (Wagon)
'97 - Lansarea pe piata japoneza a modelelor LEW (emisi reduse de noxe) Civic Ferio si Partner 1.6.
- Lansarea noului model Life.
'99 - Lansarea automobilului sport Honda S2000.
- Lansarea modelului Lagreat, produs in Canada.
- Lansarea modelului hybrid Insight.
Anii 2000:
'00 - Lansarea modelului Life Almas, prima masina de clasa mica cu dotari suplimentare, pentru persoanele cu mobilitate redusa.
- Lansarea minivan-ului Stream.
'01 - Lansarea modelului Fit.
- Lansarea modelului Civic hybrid.
'02 - Lansarea pe piata japoneza a modelului Fit Aria,? fabricat in Thailanda.
'03 - Honda devine primul fabricant auto japonez care produce 10 milioane de masini in SUA.
- Lansarea noului Odyssey.
'04 - Lansarea modelului Accord Diesel 2.2i-CTDI pe piata europeana, avand primul motor diesel de provenienta Honda.
'05 - Lansarea in S.U.A a modelului Ridgeline, camioneta viitorului. Honda Motor America incepe vanzarile la produsul Phill, primul dispozitiv reincarcabil pentru vehicule propulsate de gaz natural, dispozitiv destinat consumatorul de rand.
- Incepe vanzarea de vehicule propulsate de celule de combustibil (FCX) pentru consumul casnic.
- Vanzarea la nivel mondial a vehiculelor Honda Hybrid antinge cota de 100.000.
'06 - Prezentarea modelului Zest.
- Incep vanzarile pentru modelul Flexible Fuel Vehicle (FFV), destinat pietei braziliene.
- Este demonstrata performanta noii generatii de automobil propulsat cu celule de combustibil, FCX Concept.
'07 - Lansarea modelului Crossroad.
1. Cum recunosc un automobil Honda?
2. Cum recunosc din ce perioada face parte un automobil Honda?
3. Cand si-a inceput activitatea firma Honda Motor Co. Ltd.? Dar in Europa respectiv Romania?
4. Cine este Honda Motor Co. Ltd. in cifre?
5. Care sunt caracteristicile principale ale automobilelor marca Honda?
6. Unde se produc automobilele Honda si din ce locatii ajung acestea pe continentul nostru respectiv tara noastra?
7. Cine sunt concurentii automobilelor Honda?
8. Am auzit de linia modelelor Type R dar cunosc prea putin despre ele, in linii mari, ce ar fi bine de stiut despre acestea?
9. In vremurile in care aspectele ecologic si economic joaca un rol tot mai important si in industria auto, care este aportul firmei Honda Motor Co. Ltd. la aceasta respespectiv pot fi considerate automobilele Honda ca si automobile ecologice?
10. Ce simbolizeaza sloganul firmei, "The Power of Dreams" ?
11. In ce sporturi cu motor la nivel mondial poate fi urmarita marca Honda?
1. Cum recunosc un automobil Honda?
Un automobil Honda este usor de recunoscut si anume dupa logo-ul de pe grila sau capota masinii, ce simbolizeaza litera "H" , de culoarea cromului, inscris (de cele mai multe ori) intr-un chenar de aceiasi culoare. Acelasi tip de logo se foloseste si pe posteriorul automobilelor, tot acolo dar pe lateral mai fiind de gasit si denumirea modelului (exceptie facand doar modele Integra, S2000 si NSX).
Logo-ul este prescurtarea numelui firmei si este la randul ei numele intemeietorului firmei, Soichiro Honda.
2. Cum recunosc perioada din care face parte un automobil Honda?
Indiferent cate posibilitati exista de a depista varsta aproximativa a unui autovehicul, noi alegem recunoasterea acestuia dupa forma farurilor (forma grilei radiatorului si plasarea logo-ului fiind doua variabile).
In principiu exista patru forme distincte de design ale acestora, incepand cu primele automobile de la inceputul anilor ´60 si pana la cele din zilele noastre. Dar nici exceptiile nu lipsesc, de aceea vom incepe cu formele standard urmate de exceptiile acestora:
- perioada clasica (1963 - 1976)
Indiferent de clasa din care fac parte automobilele aparute in aceasta perioada, designul farurilor e dominat de modele cu faruri rotunde exceptiile fiind doar modelele 1300 Coupe, 145 Coupe si TN-7 ce dispun de faruri elipsoidale, aceste modele nefiind insa intalnite pe continentul nostru.
- perioada de dezvoltare (1976 - 1990)
Avand in vedere diversificarea paletei de modele si deci prin urmare diferitele clase nou-aparute, designul unic nu-si mai are locul astfel ca pe intreaga perioada numita, se pot distinge patru forme de design in functie de clasa si tenta automobilelor:
modelele clasei compacte si medii dispun de faruri patrate (1978-1982)
modelele claselor mica, medie si mare dispun de faruri mari, dreptunghiulare si prelungite pe lateralul automobilului
modelele clasei compacte dispun de faruri patrate
modelele claselor medie si mare dar cu tenta sportiva dispun de faruri escamotabile
Exceptia acestei perioade o reprezinta modelul Accord (1976-1980) ce dispune de faruri elipsoidale, acest model fiind intalnit si pe continentul nostru.
- perioada moderna (1990 - 2000)
Aceasta perioada este marcata de expansiunea marcii Honda spre tot mai multe piete mondiale cu tot mai multe modele de serie mare si de nisa dar in mare tendintele acestei perioade se pot imparti in doua curente:
modelele clasei compacte dispun de faruri dreptunghiulare, mici si prelungite pe lateralul automobilului, mai tarziu acestea devenind nedefinite cu forme rotunjite pronuntate si lipsite de unghiuri drepte
modelele clasei medii si mari dispun de faruri dreptunghiulare, lungi si inguste, prelungite pe lateralul automobilului, mai tarziu acestea pierzandu-si din lungime dar castigand pe latime
Exceptia acestei perioade o reprezinta modelul Integra (1995- 2000) ce dispune de faruri elipsoidale, acest model fiind intalnit si pe continentul nostru.
- perioada contamporana ( 2000 - )
Perioada aniilor 2000 gaseste designul frontal al automobilelor Honda cu doua tipuri a grilei radiatorului ( de marimi medie sau mare in cinci puncte sau infima, cu lamele) dar cu nenumarate forma ale farurilor, la care se disting trei curente:
modelele clasei compacte dispun de faruri triunghiulare cu usoare forme rotunjite mai apoi dreptunghiulare alungite cu o forma dinamica foarte accentuata
modelele clasei medii nu sufera schimbari de forma ci doar de nuanta, acestea devenind mai dinamice si mai expresive
modelele clasei mari sufera si ele schimbari in designul farurilor, acestea devenind mari si insotite de o usoara tenta migdalata conferindu-le acestora dinamica si personalitate.
3. Cand si-a inceput activitatea firma Honda Motor Co. Ltd.? Dar in Europa respectiv Romania?
Honda Motor Co. Ltd. (jap. Honda Giken Kogyo Kabushiki Kaisha) si-a inceput activitatea pe 24 Septembrie 1948 ca urmare a transformarii Honda Technical Research Institute (jap. Honda Gijutsu Kenkyujo) infiintata la 12.12.1946, din firma de cercetare in societate de capital ce are scopul de a fabrica si vinde produse motorizate.
In Europa, firma japoneza ajunge in Mai 1961 cand infiinteaza la Hamburg in Germania subsidiara sa europeana, European Honda GmbH, mai tarziu mutata in Marea Britanie, automobilele Honda lasandu-se asteptate pana in Octombrie 1967 odata cu aparitia pe piata a modelului N360.
Prima fabrica infiintata de Honda pe batranul continent este una de motociclete, in Belgia - Honda Belgium N.V. - care si-a inceput activitatea in Septembrie 1962.
Prima fabrica auto din Europa situata la Swindon, comitatul Wiltshire, Marea Britanie, isi incepe activitatea la 10 Octombrie 1992 prin fabricarea modelului Accord.
In tara noastra, autombilele Honda ajung pentru prima data in anul 199? importate fiind de catre firma Carpati Motors. In Octombrie 2006, subsidiara romaneasca a Honda Trading, HTRO isi incepe activitatea avand ca scop importul exclusiv al automobilelor Honda si vanzarea lor prin propria retea de dealeri precum si repozitionarea brandului Honda pe piata romaneasca.
Celelalte produsele ale firmei japoneze sunt importate in continuare de importatori privati.
4. Cine este Honda Motor Co. Ltd. in cifre?
Inca de la infiintarea sa in anul 1948, Honda Motor Co. Ltd. a fost pe o pozitie fruntasa, furnizand produse de cea mai buna calitate, creatoare de noi valori la preturi rezonabile, pentru toti clientii din intreaga lume. In plus, compania si-a condus mereu activitatile cu un angajament sporit fata de mediul inconjurator marind totodata siguranta produselor sale in societatea mobila mondiala.
Firma japoneza a vandut in anul financiar 2008 - 2009 aproximativ 18.818.000 de produse motorizate, de departe fiind cel mai mare producator de motoare cu ardere interna si totodata cel mai mare producator de motociclete din lume.
Grupul Honda detine 396 subsidiare proprii si 105 companii afiliate. In cazul de fata subsidiare insemnand firme proprii importatoare, fabrici, societati bancare, studiouri R&D, s.a.m.d.
Cotata inca din 1957 la bursa tokyota, Honda Motor Co. Ltd. se mai regaseste si pe parchetul burselor din: Osaka, Nagoya, Fukuoka, Sapporo, New York (1977), Londra (1981), Paris (1985) si Zürich (1983), valoarea bursiera totala a firmei consemnandu-se la peste 31,5 mld. € (dupa grupurile VW si Toyota). *
Clasandu-se ca si al II-lea mare constructor auto japonez si al VII-lea la nivel mondial, brandul Honda este evaluat la o valoarea neta de 16,6 mld. $, clasandu-l pe pozitia a XXXVII-a in clasamanetul mondial al celor mai valoroase branduri din lume, respectiv pozitia a V-a intre constructorii auto (in spatele brandurilor Toyota, Mercedes, Porsche si BMW).**
Dispunand de o varietate larga de produse structurate pe divizii (Automobile, Motociclete, Echipamente, Robotica, Aviatica si Panouri Solare), cifrele financiare din urmatoarele randuri, nu vor face referire decat la primele trei categorii.
In date si cifre, conform datelor financiare stabilite de Honda Motor Co. Ltd. la sfarsitul anului fiscal (31 Martie 2009), acestea se pot descrie dupa cum urmeaza:
Cei 167.231 angajati ai firmei, se impart astfel:
121.691 in sectorul auto
33.137 in sectorul moto
10.415 in sectorul echipamente
1.988 in sectorul financiar
Numar angajati in anii trecuti.
31.3.2005 - 137.827
31.3.2006 - 144.785
31.3.2007 - 167.231
31.3.2008 - n.c.
Cele 32 de locatii de productie din cele 19 tari se prezinta astfel:
Oras, Zona Tara Numar Angajati Categorie
Sayama, Saitama, Japonia, 5.286, Automobile
Hamamatsu, Shizuoka, Japonia, 3.376, Motociclete, echipamente si transmisii
Suzuka, Mie, Japonia, 7.102, Automobile
Ohzu-machi, Kikuchi-gun Kumamoto, Japonia, 2.923, Motociclete, ATV, echipamente si motoare
Marysville, Ohio, S.U.A., 6.895, Motociclete si automobile
Anna, Ohio, S.U.A., 2.850, Motoare
East Liberty, Ohio, S.U.A., 2.596, Automobile
Lincoln, Alabama, S.U.A., 4.563, Automobile
Swepsonville, North Carolina, S.U.A., 566, Echipamente
Timmonsville, South Carolina, S.U.A., 1.603, ATV
Alliston, Ontario, Canada, 4.585, Automobile
El Salto, Mexic, 487, Motociclete si automobile
Swindon, Wiltshire, U.K., 4.046, Automobile si motoare
Ormes, Franta, 171, Echipamente
Atessa, Italia, 760, Motociclete, echipamente si motoare
Barcelona, Spania, 293, Motociclete
Guangzhou, China, 1.096, Automobile
Chongqing, China, 881, Echipamente
Greater Noida, India, 1.331, Automobile
Gurgaon, India, 2.598, Motociclete
Karawang, Indonesia 1.218 Automobile
Alor Gajah, Malaysia 1.204 Automobile
Lahore, Pakistan 587 Automobile
Manila, Philipine 646 Motociclete si echipamente
Laguna, Philipine 687 Automobile
Pingtung, Taiwan 661 Automobile
Ayutthaya, Thailanda 2.546 Automobile
Bangkok, Thailanda 2.697 Motociclete si echipamente
Vinhphuc, Vietnam 1.108 Motociclete si automobile
Sumare, Brazilia 1,947 Automobile
Manaus, Brazilia 6.462 Motociclete si echipamente
Gebze, Turcia 539 Automobile
MOTOCICLETE
Inca de la inceputurile firmei acestea sunt proiectate exclusiv in regie proprie, fabricate fiind in cele mai multe dintre cazuri tot in regie proprie, posibilitatea unui joint-venture cu parteneri locali fiind exceptia de la caz. Acestea cuprind toate genurile de motorizari, de la mic litraj peste mediu si mare (50cmc - 1.800cmc), cu racire pe aer sau apa, in doi sau patru cilindri, de tip sport, enduro, chopper si business.
Motocicletele Honda se vand in Europa printr-o retea de aproximativ 1.950 dealeri, acestia reusind sa comercializeze in anul financiar trecut 276.000 unitati (-11,8%). In Japonia cei 7.700 dealeri au reusit comercializarea a 232.000 unitati ( -25,4%) , iar in America de Nord cele 330.000 unitati ( -29,4%) au fost aduse catre clienti prin cei 1.250 dealeri. Pe continentul asiatic vanzarile ridicandu-se la 7.523.000 unitati (+ 13,4%). Restul regiunilor globului si-au disputat restul de 1.763.000 unitati ( +9,5%).
Cifrele finale ale anilor anteriori:
2002 - 2003: 8.080.000 unitati
2003 - 2004: 9.206.000 unitati
2004 - 2005: 10.482.000 unitati
2005 - 2006: 10.271.000 unitati
2006 - 2007: 10.369.000 unitati
2007 - 2008: 9.320.000 unitati
2008 - 2009: 10.114.000 unitati
AUTOMOBILE
Asemeni motocicletelor si automobilele Honda sunt proiectate exclusiv in regie proprie, fabricate fiind in cele mai multe dintre cazuri de asemenea in regie proprie, posibilitatea unui joint-venture cu parteneri locali fiind exceptia de la caz. Paleta modelelor se intinde de la Kei-Car-urile de mic litraj (656cmc) de pe piata domestica peste automobilele de clasa mica, compacta, medie si mare ( 3.700cmc) cu motoare cu racire pe apa, in patru si sase cilindri.
Honda intretine fabrici de automobile pe intreg mapamondul, cei 121.691 muncitori au fabricat anul trecut 3.517.000 unitati (- 10,4%).
Automobilele Honda se vand in Europa printr-o retea de aproximativ 1.800 dealeri, acestia reusind sa comercializeze in anul financiar trecut 350.000 unitati (- 10,5%).
In Japonia cei 912 retaileri cu un total de 2.352 magazine au reusit comercializarea a 556.000 unitati ( -9,6%) , iar in America de Nord cele 1.496.000 unitati ( - 19,1%) au fost aduse catre clienti prin cei 1.288 dealeri. Tot acolo mai activeaza si reteaua dealerilor Acura cu un numar de 268 de locatii. Dealerii asiatici (cu exceptia Japoniei) au vandut anul trecut 793.000 unitati (+5,0%), restul regiunilor globului si-au disputat restul de 322.000 unitati (2,5%).
Cifrele finale ale anilor anteriori:
2002 - 2003: 2.888.000 unitati
2003 - 2004: 2.983.000 unitati
2004 - 2005: 3.242.000 unitati
2005 - 2006: 3.391.000 unitati
2006 - 2007: 3.652.000 unitati
2007 - 2008: 3.925.000 unitati
2008 - 2009: 3.517.000 unitati
ECHIPAMENTE
Echipamentele marcii Honda, al III-lea pilon de baza al afacerilor firmei nipone sunt asemenea celor doua categorii mai sus descrise, proiectate exclusiv in regie proprie, fabricate fiind in cele mai multe dintre cazuri, de asemeni in regie proprie, posibilitatea unui joint-venture cu parteneri locali fiind exceptia de la caz.
Paleta de articole incepe cu motoare de mic litraj, continua cu cele de clasa medie ambele intalnite pe kartinguri, echipamente pentru spatii verzi si generatoare si se termina cu produsele nautice, toate acestea cu motorizari intre 1CP si 225CP, motoare in patru timpi, cu racire pe apa sau pe aer.
Honda intretine fabrici de echipamente pe intreg mapamondul, cei 10.415 muncitori au fabricat anul trecut 5.187.000 unitati (-14,4%).
Echipamentele Honda se vand in Europa printr-o retea de aproximativ 7.400 dealeri, acestia reusind sa comercializeze in anul financiar trecut 1.306.000 unitati (- 22,9%).
In Japonia cei 1.420 retaileri au reusit comercializarea a 516.000 unitati ( - 6,2%), iar in SUA cele 1.893.000 unitati ( -21,6%) au fost aduse catre clienti prin cei 5.700 dealeri. Dealerii asiatici (cu exceptia Japoniei) au vandut anul trecut 970.000 unitati (+6%), restul regiunilor globului si-au disputat restul de 502.000 unitati ( +3,7%).
Cifrele finale din anii anteriori:
2002 - 2003: 4.584.000 unitati
2003 - 2004: 5.047.000 unitati
2004 - 2005: 5.300.000 unitati
2005 - 2006: 5.876.000 unitati
2006 - 2007: 6.421.000 unitati
2007 - 2008: 6.057.000 unitati
2008 - 2009: 5.187.000 unitati
** sursa: ** - sursa: http://www.sfgate.com/cgi-bin/blogs/...entry_id=25870
5. Care sunt caracteristicile principale ale automobilelor marca Honda?
Caracteristicile automobilelor Honda, indiferent de clasa si capacitatea lor, sunt conform producatorului lor, presei de specialitate dar si a posesorilor lor, inalta fiabilitate recunoscuta pe plan international, doza de sportivitate de care dispun acestea, aspectele ecologic si economic dar si practicabilitatea lor.
Mixul acestor caracteristici puse in balanta cu pretul rezonabil, fac din automobilele Honda o oferta interesanta pe piata auto mondiala.
6. Unde se produc automobilele Honda si din ce locatii ajung acestea pe continentul nostru respectiv tara noastra?
In vremurile globalizarii si chiar cu mult inaintea lor, Honda Motor Co. Ltd. s-a decis sa-si fabrice automobilele pe cat mai multe continente, nu numai pentru a-si dovedi increderea in comunitatea locala dar si pentru a inlesni exportul catre alte piete inter-continentale.
Printre continentele ce dispun de fabrici Honda, se numara si Europa, iar printre tarile ce importa oficial automobile Honda, se numara si tara noastra.
Cum e si de asteptat, o marca japoneza, oricat de global ar activa, intotdeauna va tine sa-si etaleze produsele fabricate in tara mama, pe orice piata a lumii, asadar nici Honda nu putea face exceptie.
In Europa, automobilele Honda au fost mereu importate din Japonia, pana in anul 1991 cand avea sa-si faca aparitia modelul Accord Aero Deck din productie americana, fiind mai apoi urmat de versiunea Coupe a acestuia.
Spre sfarsitul anului urmator, avea sa urmeze si livrarea unui automobil din productie europeana, odata cu lansarea pe piata a unei noi generatii a modelului Accord, de data aceasta in versiune sedan.
O alta noutate avea sa o reprezinte livrarea pe piata europeana a unui model auto din productie turceasca, se intampla in anul 2001 prin modelului Civic Sedan. Tot de acolo dar patru ani mai tarziu avea sa soseasca si modelul City, dar numai pe anumite piete europene care nu includ si tara noastra.
Cu putin timp inaintea ultimului model amintit, avea sa-si faca aparitia in Europa un alt model dintr-o noua locatie de productie, Jazz-ul sosea din productie (partiala) chinezeasca.
Modelele anului 2009 ce se vand in tara noastra, sunt modele importate din Marea Britanie (CR-V si intreaga gama Civic cu exceptia versiunii Hibrid), restul lor fiind importate din Japonia.
7. Cine sunt concurentii automobilelor Honda?
In principiu orice producator auto de talie mondiala poate fi privit ca si concurent, la care cei de origine asiatica au “intaietate”, dar privite mai indeaproape lucrurile, nu putem sa nu remarcam faptul ca pentru orice producator asiatic prezent pe o piata non-asiatica, comparatia cu un producator local sau zoanl este una nefavorabila, de la nivelul “concurent” putand usor sa devina “alternativa”.
Exceptiile care nu si-au gasit sau isi gasesc un concurent intre producatorii mondiali de serie mare au fost/sunt modele precum*: NSX, S2000 si Legend ce au reprezentat intotdeauna o alternativa viabila la modele prestigioase ale unor producatorilor auto premium.
8. Am auzit de linia modelelor Type R dar cunosc prea putin despre ele, in linii mari, ce ar fi bine de stiut despre acestea?
Linia modelelor Type R simbolizeaza varful de gama al unor anumite modele de serie, disponibile pe piata auto mondiala incepand cu anul 1992. Unele dintre acestea sunt editii speciale limitate (Integra Type R in Europa, NSX-R in Japonia), altele sunt disponibile in "serie mare", de cele mai multe ori in variantele sport ale modelelor de baza, coupe sau hatchback, exceptie facand doar Integra Sedan Type R 1995 (Japonia), Accord Type R 1999 (Europa), Accord Euro-R 1998/2003 (Japonia) si Civic Type R 2007 (Japonia).
Versiunile Type R se diferentiaza fata de geamanele de serie prin faptul ca sunt masini speciale de inalta performanta, construite si adaptate la conditii de racing, prin faptul ca dispun de o dotare limitata, utilizarea unor materiale de constructie mai usoare, motoare performante, sasiu si suspensii sport, s.a.m.d., toate aceste ducand la o greutate totala redusa, ceea ce face dintr-un automobil de serie Type R, un automobil usor de controlat si de manuit chiar si in cele mai sportive conditii.
Culoarea cel mai des intalnita printre pasionatii acestui tip de automobile si oarecum specifica liniei Type R, este culoarea alba (Championship White), acestea vrandu-se un omagiu adus primelor monoposturi concurente in cursele de Grand Prix de la inceputul aniilor ´60, fiind o reminiscenta a traditiei constructorului nipon in sporturile cu motor.
Sigla de culoare rosie este si ea specifica liniei Type R si nu denota altceva decat inrudirea foarte apropiata fata de orice automobil/monopost Honda de curse, acestea din urma purtand intotdeauna o astfel de sigla.
Targetul de piata al acestui de tip de automobile, care sunt semnificativ mai scumpe decat versiunile de serie mare, si clientela sa foarte restransa, ii confera fiecarui posesor al sau o oarecare doza de exclusivism.
9. In vremurile in care aspectele ecologic si economic joaca un rol tot mai important si in industria auto, care este aportul firmei Honda Motor Co. Ltd. la aceasta respespectiv pot fi considerate automobilele Honda ca si automobile ecologice?
Compania japoneza Honda Motor Co. Ltd., face parte din randul companiilor ce-si iau in serios responsabilitatea fata de mediul inconjurator atat din prisma activitatilor de productie cat si a gazelor nocive rezultate din produsele sale. Eforturile firmei japoneze in aceasta privinta, incep de la cooperarile cu diferite universitati de talie mondiala si producatori insemnati dintr-un domeniu sau altul si pana la proprii furnizori, avand ca scop sprijinul proceselor de optimizare ale productiei sau crearea de noi produse si terminand cu studiile aprofundate si dezvoltarea de start-up.uri in regie proprie in diferite domenii tehnice, deasemenea cu scopul de a descoperi sau imbunatati tehnologii sau produse.
Pe langa faptul ca Honda a castigat in anul 2007 pentru a IV-a oara consecutiv premiul de cel mai ecologic producator de autovehicule din SUA acordat de “Uniunea oamenilor de stiinta americani”*** , aportul Honda la mediul inconjurator a inceput cu peste patru decenii in urma, cele mai importante angajamente fiind enumerate mai jos:
1963
- Honda este primul producator auto ce monteaza un motor complet din aluminiu pe automobilele de serie, avand ca urmare economisirea de carburant la un randament mai mare
1972
- este lansat motorul CVCC ( motorul compus cu combustie controlata prin miscare rotativa) pe modelul Civic, facand din acesta, primul model auto din SUA, ce nu mai avea nevoie de un convertor catalitic
1973
- in productia Auto/Moto Honda foloseste numai vopsele solubile in apa
1976
- ia fiinta programul de (re)plantare a padurilor din preajma tuturor fabricilor, valabil pana in zilele noastre peste tot in lume
1988
- este prezentat motorul VTEC (sistemul de distributie variabila a supapelor)
1991
- este prezentat motorul VTEC-E
- este introdus sistemul de reciclare al componentelor auto
1993
- Honda Dream, automobilul solar al firmei nipone, participa pentru prima data la “World Solar Challenge” in Australia, castigand si stabilind un nou record mondial
1994
- in nici o fabrica Honda din lume nu se mai folosesc substante nocive pentru patura de ozon
- modelul Civic VX este declarat cel mai econom automobil de pe piata americana
1995
- este prezentat motorul de tip ULEV (Ultra Low Emission Vehicle)
1996
- este prezentat modelul auto Honda EV Plus (Electrical Vehicle)
1997
- este lansat programul intern pentru incetarea productiei de motoare in doi timpi
- este anuntata dezvoltarea unui motor de tip ZLEV (Zero Level Emission Vehicle)
1998
- Honda se angajeaza tot mai mult in domeniul energiei solare pentru dezvoltarea a noi resurse de energii, patru ani mai tarziu fiind prezentat si un nou tip de celula solara
- este lansat pe piata modelul Civic GX / NGV propulsat pe baza de gaz metan comprimat
1999
- este lansat pe piata modelul Insight, primul model auto hibrid al companiei japoneze si totodata cel mai econom automobil din lume
- sunt prezentate primele doua generatii ale prototipului FCX V1 si FCX V2 ce au la baza propulsia cu pila de combustie
- este prezentat motorul de tip SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle) disponibil pe modelul Accord (SUA)
- toate fabricile Honda din Japonia si cele mai multe din lume, sunt certificate cu ISO 14001, in cursul deceniului urmator acestea avand sa ajunga la nivel de “Green Factory”
- in Japonia si Singapore este probat conceptul de mobilitate denumit "ICVS" ce are ca scop o mobilitate inteligenta bazata pe mijloace de transport in comun propulsate de motorizari hibride si electrice
2000
- este prezentat prototipul FCX V3 ce are la baza propulsia cu pila de combustie
2001
- este prezentat modelul Stream propulsat de un motor i-VTEC
- este prezentat prototipul FCX V4 ce are la baza propulsia cu pila de combustie
2003
- incepe dezvoltarea unui nou sistem de injectie pentru motociclete, gestionat electronic fiind primul din lume de acest gen
- este prezentata mini-termocentrala de casa “Home Energy Station” care pe langa alimentarea locuintei cu electricitate si apa calda, mai are rolul de a transforma gazul metan in hidrogen pentru utilizarea sa ca si propulsie principala pentru un potential automobil cu pila de combustie
2005
- isi face aparitia noua generatie a modelului FCX
2006
- incepe dezvoltarea tesaturii biologice ce va fi folosita in interiorul prototipului FCX
- in Brazilia sunt lansate pe piata modele Civic FFV si Fit FFV ce ofera in paralel o propulsie bazata pe bioetanol (E100)
- incepe cooperarea in scop de cercetare dintre Honda si "Research Institute of Innovative Technology for the Earth" (RITE) in vederea productiei de bioetanol transformat din biomasa
2007
- ia fiinta Honda Soltec Co. Ltd., subsidiara proprie ce se ocupa cu dezvoltarea si fabricarea panourilor solare
2008
- se lanseaza in regim de leasing FCX Clarity, in California si Japonia
2009
- se lanseaza pe piata modelul Insight a doua generatie
Automobilele Honda pot fi considerate pe buna dreptate modele auto ce tin cont de aspectul ecologic, cu conditia ca motorul modelului respectiv sa fie unul dezvoltat in ultimii ani, ceea ce in cazul modelelor S2000 si Legend, nu mai este cazul.
Incepand cu cele 109g/km emanate de Civic Hibrid, declarat campion national in multe tari in privinta acestui aspect si trecand peste cele 129-137g/km ale modelului Jazz si 139-158g/km ale modelului Civic (Type-R: 215g/km) si pana la cele 184-223g/km ale modelului Accord si 282g/km ale modelului Legend, de amintit mai sunt si cele 173-195g/km ale modelului CR-V precum si cele 236g/km ale potentului motor de 2.0L de pe roadsterul S2000.
10. Ce simbolizeaza sloganul firmei, "The Power of Dreams" ?
Ca orice alta marca de talie, si Honda Motor Co. Ltd., dispune de un slogan global de brand ce o reprezinta in toate activitatile sale. Sloganul actual, “The Power of Dreams” (rom. “Puterea Visurilor”) dateaza de la inceputul acestui mileniu si este mostenitorul celebrului “First man, than machine” inspirat chiar din vorbele celebrului Soichiro Honda.
In spatele acestor simple si convingatoare cuvinte, nu sta altceva decat dorinta de a exprima ambitia de a realiza si a inspira vise prin inovatiile deja realizate.
Insasi firma Honda a fost infiintata din visul intemeietorului ei de a oferi mobilitate tuturor semenilor sai, prin automobilele si motocicletele ce-i poarta numele si sunt create de angajatii sai, de a participa in sporturile cu motor cu proprii bolizi, de a se inalta spre ceruri cu propria-i propulsie, de a studia tehnici noi cu inginerii proprii si de a cerceta tehnologii avansate cu oamenii de stiinta din laboratoarele proprii.
Honda este o firma ce-si incurajeaza angajatii sa-si dea frau liber imaginatiei, sa-si exprime liber ideile si propunerile si ii sustine daca acestea usureaza un proces din productia de serie, aduc vreun bine comunitatii sau naturii sau pot influenta catusi de putin in bine un produs al firmei.
11. In ce sporturi cu motor la nivel mondial poate fi urmarita marca Honda?
Declarata pe buna dreptate marca cu cea mai mare prezenta in sporturile cu motor, Honda Motor Co. Ltd., nu exagereaza cand spune ca ADNul sau este unul de curse daca ne gandim ca performanta de a participa in cursele de Grand Prix la scurt timp dupa lansarea automobilelor de strada, nu o mai reusisera decat firme precum Ferrari si Lotus. Fondatorul companiei nipone a inteles de la inceput ca pentru a crea produse de serie de inalta clasa sau tehnologii inovatoare, oamenii care le creaza au nevoie de aptitudini ingineresti deosebite, iar acestea pot fi deprinse cel mai simplu dintr-un singur mediu: cursele auto. Fiindca in ele se contopesc abilitatile ingineresti, designul, testele de anduranta, inovatia tehnologica dar si nervii celor implicati direct la fata locului.
Anual, firma nipona isi trimite viitorii ingineri din producita de serie in garajele circuitelor din intreaga lume, alaturi de propriile-i echipe sau echipele client pentru a fi initiati, scoliti si experimentati in cele mai severe imprejurari.
La nivel mondial, sporturile cu motor in care poate fi urmarita evolutia participarii firmei nipone se impart in doua categorii:
- pe doua roti
- pe patru roti
Competitiile sportive mondiale categoria patru roti se impart la randul lor in doua categorii:
- monoposturi
- turisme
Pentru marca nipona, monoposturile au reprezentat intotdeauna provocarea absoluta astfel ca prezenta sa actuala se rezuma la:
IRL - campionatul american de monoposturi (http://racing.honda.com/indycar/)
FN - Formula Nippon (http://www.f-nippon.co.jp/fn_eng/index.php)
Campionatele de turisme la nivel international unde poate fi urmarita evolutia firmei nipone sunt:
WTCC - cel mai popular campionat european de turisme (http://www.fiawtcc.com)
ALMS - pendantul american al curselor de anduranta (www.americanlemans.com)
JGTC - campionatul japonez GT (http://supergt.net/en/)
24h Nürburgring - pendantul german al curselor de andurata (http://adac.24h-rennen.de/live/ergeb...datenbank.html)
Inainte de a fi un constructor auto, Honda Motor Co. Ltd., este un constructor moto iar prezenta sa in sporturile cu motor la nivel mondial, este una destul de abundenta, astfel ca marca japoneza poate fi urmarita in urmatoarele campionate:
Campionatul Mondial de viteza pe circuit la clasele 125 (HONDA RS125), 250 (HONDA RS250R) si clasa MotoGP (HONDA RS212V).
Campionatul Mondial de SuperBike. (HONDA CBR1000RR FireBlade)
Campionatul Mondial de SuperSport. (HONDA CBR600RR)
Campionatul Mondial de Anduranta (HONDA CBR1000RR FireBlade)
Campionatul Mondial de SuperMoto (HONDA CRF450SM)
Campionatul Mondial de MotoCross. (HONDA CRF250R, CRF450R)
Campionatul Mondial de Enduro (HONDA CRF450X)
Campionatul Mondial de Rally-Raid (HONDA XR650R DAKAR)
* sursa: http://hondafan.etp.ro/gallery/v/hon...+auto.JPG.html
< http://www.youtube.com/watch?v=jfUE4ZXuxBM >
< http://www.hondayoungtimer.de/t4071f260-Bilder-HCC.html >
Multi considera ca nemtii au cele mai bune masini. Eu as zice ca au cea mai buna imagine de marca. In toate topurile japonezele sunt in varf, iar Honda este poate cea mai inspirata alegere pentru ca ofera un raport calitate/pret mai bun (de ex. un Accord e mai ieftin decat un Seria 3 si totusi e mai bun-mai fiabil).
Mircea, de ce nu ati scris nimic despre robotii Honda? Din cate stiu Honda are cel mai performant robot ("uman") din lume sau ceva de genul asta :)
Honda lucreaza "tare" si in domeniul panourilor solare, au un super avion, HONDA JET cu rezervoarele pe aripa. etc...........
sunt deja din alta lume :)
ASIMO:
http://www.youtube.com/watch?v=kFgXEkzMq7A&feature=fvst
http://www.youtube.com/watch?v=Cf5szwz6Qzc - dirijor
HONDA JET:
http://www.youtube.com/watch?v=xPwtzs2uav8
http://www.youtube.com/watch?v=tSGiEHiCe8s
PANOURI SOLARE:
http://www.youtube.com/watch?v=5gcna-6AkNM - BElgia
ETC..............
cer scuze !
1965 – Honda utilizeaza primul motor cu 12 cilindri si capacitate de 1495 cm3, dotat cu 48 de supape (4 supape / cilindru);
1971 – Realizarea primului proiect pentru air-bag-uri;
1981 – Honda introduce primul sistem de navigatie care utiliza un sistem girocator;
1986 – Honda lanseaza pistonul oval, ceea ce permite asezarea a doua camere de ardere obtinandu-se motoare de 8 cilindrii cu doar 4 pistoane;
1987 – Honda Legend este prima masina japoneza dotata cu sistem SRS;
Honda Prelude 4 WS, prima masina cu sistem de directie integrala;
Echiparea in premiera mondiala a modelelor de motociclete din seria curenta cu sistem ABS (Anti Look Brake System);
1988 – Honda introduce la seria curenta de autoturisme cea mai avansata tehnologie de distributie variabila dezvoltata in cursele de Formula 1– Honda VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control System);
1989 – Primul autoturism din lume construit integral din aluminiu – modelul super sport Honda NSX = 285 CP la 3.200 cm3;
1992 – Honda contruieste primul sau prototip de avion echipat cu motare cu reactie, caracterizat ca un avion de business ce poate decola si ateriza pe piste foarte scurte (300 m);
- Honda CR-X Del Sol – prima masina de serie curenta din lume, echipata cu hard-top electric, si primul motor aspirat natural care dezvolta 100CP/litru (1600 cm3 – 160 CP), tehnologie derivata din motoarele utilizate de monoposturile Honda participante la cursele de Formula 1;
1996 – Primul motor din lume aspirat natural care depaseste 100 CP/litru – montat pe modelul Integra Type-R = 106 CP/litru;
- Echiparea in premiera mondiala a unui autoturism Honda Civic cu cutie de viteze cu variatie continua a rapoartelor de transmisie (Cutie de viteze cu transmisia prin curele metalice - CVT);
1996 – 1998 Honda domina cursele de Indy Car din SUA;
1997 – Honda realizeaza primul robot humanoid care se deplaseaza ca un om, si poate realiza diverse operatii;
1999 – Cel mai puternic motor aspirat natural existent in lume, 120 CP/litru, cu care este echipat modelul Roadster S2000 = 240 CP o capacitate cilindrica de 2000 cm3
Trebuie sa recunosc ca am mai invatat niste lucruri astazi.
Pasionatii de Honda ma surprind de cate ori au ocazia.
Respect !!!
P.S. Nu am vazit inca nimic postat de BogdanC, probabil ca nu a vazut inca articolul :)
Din pacate, eu nu sunt multumit de evolutiile actuale ale marcii, vorbind strict de partea auto. Un iz mult prea comercial a inceput sa bantuie marca, iar progresul tehnologic se cam lasa asteptat.
SOICHIRO HONDA - IMPARATUL VISURILOR !!!
"A invata inseamna a te corecta. A fi pregatit pentru asta inseamna succes. Fara aceste doua-viziuni si vointa succesul nu este posibil."
"Tehnica este a tuturor celor ce se ocupa de ea."
"In spatele tutoror planurilor si intreprinderilor stau oameni, oameni cu dreptul la fantezie si gandire."
"Singurele momente cu adevarat valoroase in viata unui om sant acelea in care sufletul este atins."
"Succesul ia fiinta din osteneala si reflexie."
"Actiunea fara filozofie este o arma mortala. Filozofia fara actiune nu are sens."
Soichiro Honda? Un om extraordinar. A fost un visator, un non-conformist si un inginer versat. A avut puterea de a visa intr-o lume extrem de rigida. Visurile sale l-au ajutat sa inoveze si sa aduca numele sau pe buzele oamenilor din lumea intreaga. Honda Motor Company, compania pe care a infiintat-o in 1948 ca si producator de motociclete, iar din 1963 si de automobile, este departe de a fi un colos de rangul General Motors, Ford sau Toyota. Si totusi ramane cel mai inovator constructor din lume. Si pentru ca Soichiro Honda a avut puterea de a visa.
Biografie:
·· 1906 (17 noiembrie) - Se naste Soichiro Honda in satul Komyo (astazi Tenryu), in apropierea orasului Hamamatsu, prefectura Shizuoka.
·· 1922 - 1928 - Isi incepe ucenicia totodata si primii ani de lucru in atelierul retelei de service Art Shokai.
·· 1928 - 1937 - Cumpara franciza Art Shokai pentru orasul Hamamatsu.
·· 1937 - 1945 - Infiinteaza si conduce compania "Tokai Seiki Corporation Ltd" un fabricant de pistoane.
·· 1946 - 1948 - Infiinteaza si conduce compania "Honda Gijutsu Kenkyujo" (Honda Techical Research Institute).
·· 1948 (24 septembrie) - Infiintata compania "Honda Motor Company Ltd", la conducerea careia va ramana pana in octombrie 1973.
·· 1974 - Devine membru al Consiliului Director al Honda Motor Company Ltd ca si Supreme Advisor (Consultant Suprem). In acelasi an infiinteaza "International Association of Traffic and Safety Sciences"
·· 1977 - Infiinteaza propria sa fundatie de caritate.
·· 1982 - Se retrage din Consiliul Director al Honda Motor Company Ltd., dar ramane mai departe Supreme Advisor.
·· 1983 - Devine presedintele Societatii Japonezo-Belgiene.
·· 1983 - 1988 - Este membru al Comisiei pentru Consultanta in cadrul Referendumului Economic si Prezidial din Japonia.
·· 1987 - Este ales presedinte al Comitetului Europalia in Japonia.
·· 1991 (5 august) - La Clinica Universitara Juntendo (Tokyo) inceteaza din viata Soichiro Honda la varsta de 84ani, lasand in urma sa un concern international cu 88.000 locuri de munca (astazi 131.500).
Viata de familie:
·· Tatal Gihei Honda (fierar si reparator) si mama Mika. Soichiro este cel mai in varsta dintre
cei 5 frati.
·· Se casatoreste cu Sachi, din aceasta legatura luand nastere cei 4 copii dintre care 3 sant in viata: fiicele: Keiko (nascuta pe 7 octombrie 1936) si Chikako (nascuta pe 29 octombrie 1940) si fiul: Hirotoshi (nascut pe 12 aprilie 1942). Al doilea fiu a fost Katsuhisa (nascut pe 2 septembrie 1948, decedat pe 4 martie 1973).
Studii:
·· Facultatea Tehnica din Hamamatsu, dar fara examen terminal, devenind astfel primul om de stiinta japonez fara a detine o diploma.
Titluri onorifice in doctorat si stiinte tehnice acordate de catre:
·· Universitatea Sophia (Japonia) in 1973.
·· Universitatea Tehnica a Statului Michigan (Statele Unite ale Americii) in 1974.
·· Universitatea de Drept, Stiinte si Economie din Aix-Marseille (Franta) in 1980.
Titlul onorific de doctor in stiinte intelectuale acordat de catre:
·· Universitatea Statului Ohio (Statele Unite ale Americii).
Alte titluri onorifice:
·· Medalia Benzii Albastre (Japonia) pentru dezvoltarea motoarelor de capacitate mica in 1952.
·· Titlul Mercurio d´Oro (Italia) pentru contributia sa la dezvoltarea industriei europene in anul 1971.
·· Premiul cultural al Ministerului de Transporturi (Japonia) pentru sprijinirea industriei auto din aceasta tara in anul 1973.
·· Premiul "Grande Ufficiale dell Ordine al Merito"(Italia) pentru sprijinirea relatiilor japonezo-italiene prin activitati economice si organizarea de conferinte internationale in anul 1978.
·· Titlul de Comandant cu Ordinul Coroanei (Belgia) pentru contributia sa la dezvoltarea industriei belgiene in anul 1979.
·· Titlul de Cavaler Comandant cu Ordinul Regal al Stelei Polare (Suedia) pentru contributia sa la dezvoltarea stiintelor si tehnologiilor si pentru sprijinul sau in vederea relatiilor japonezo-suedeze in anul 1980.
·· Titlul de Ofiter cu Ordin in Stiinte Intelectuale (Franta) pentru sprijinul relatiilor japonezo-franceze prin programul Discoveries in anul 1980.
·· Medalia Holley a Societatii Americane a Inginerilor Automobilisti (SUA) pentru contributia sa la dezvoltarea motoarelor de mica capacitate care au influentat transportul in comun mondial in 1980.
·· Titlul Primordial al Comorilor Sfinte (Japonia) pentru dezvoltarea industriei automobilului in 1981.
·· Titlul de Ofiter al Legiunii Onorifice (Franta) in 1984.
·· Un loc de cinste in faimoasa Automotive Hall of Fame (SUA) ca si primul constructor asiatic de automobile in 1989.
·· Titlul Marii Cruci a Ordinului inmanat de catre regele Leopold II-lea al Belgiei in 1990, pentru contributia sa la imbunatatirea relatiilor culturale dintre cele doua tari din timpul presedentiei sale la Festivalul de Arta, Europalia din 1989.
·· Medalia de aur a FIA pentru meritele sale in cea mai inalta categorie a sportului cu motor, Formula 1 in 1990, devenind astfel al doilea si ultimul constructor de automobile alaturi de Enzo Ferrari distins cu acest premiu.
·· Premiul MIC-Key (SUA) pentru contributia sa la dezvoltarea industriei moto in anul 1991.
Membru in asociatii profesioniste:
·· 1949 - Membrul exceptional in comitetul japonez al "Asociatiei Inginerilor Automobilisti".
·· 1972 - Membru de onoare al "Asociatiei Industriei Metalurgice" din SUA.
·· 1975 - Membru al senatului "Institutului Japonez pentru Inventie si Inovatie"
·· 1978 - Membru al "Academiei Antreprenorilor de Exceptie" al Institutului Babsen College (SUA).
Activitati private in societate sau servicii publice:
·· 1967 - 1980 - Vicepresedinte al "Uniunii Constructorilor Auto Japonezi" - JAMA.
·· 1972 - Directorul Comitetului de sustinere al "Uniunii Tinerilor Cabanieri" din Tokyo.
·· 1978 - Membru al Consiliului de administratie al "Inventatorilor Japonezi"
·· 1979 - Vicepresedinte al Camerei Comertului si Industriei in tara natala.
"·· Medalia de aur a FIA pentru meritele sale in cea mai inalta categorie a sportului cu motor, Formula 1 in 1990, devenind astfel al doilea si ultimul constructor de automobile alaturi de Enzo Ferrari distins cu acest premiu."
Apreciez site-ul Dvs., dar nu strica putina atentie si documentare in folosirea termenilor corecti.
Ex. Corect biela si nu bieleta! (biela, fus maneton, fus palier, etc.)
Stima.
Multumim.
Cat despre Hondari - s-auzim numai de bine, am Civic 5d si sunt sunt super multumit de el.
daca cauti pe net, este o Honda Civic coupe 1995 cu 1 milion de mile la bord :)
< http://www.autoblog.com/2007/10/01/craigslist-find-of-the-decade-930-000-mile-95-honda-civic/ >
The first generation incorporated many of Mitsubishi's contemporary performance-enhancing technologies, such as full time all wheel drive, four wheel steering, active aerodynamics featuring automatically-adjusting front and rear spoilers, a tuneable exhaust and electronically controlled suspension (ECS).
De altfel, in mai toate caracterizarile despre Honda, fraze ca "prima care" sau "primul care" sunt destul de dese. Fondatorul companiei era recunosut pentru indrazneala cu care experimenta diverse tehnici pe care altii le-ar fi considerat imposibile sau nerealizabile.
- Recent au intrat si in lumea producatorilor de biciclete mountain bike, producand prima bicicleta care foloseste un sistem intern de schimbare a vitezelor, si anume Honda RN-01 G-Cross.
- 1993-Honda castiga competitia WORLD SOLAR CHALLENGE,datorita modelului Honda Dream.
- 1966-Honda castiga Campionatul Constructorilor la Motociclism in toate clasele(50cc,125cc,250cc,350cc,500cc)la World Grand Prix,o premiera internationala.
- 1984-Echipa Ralt Honda stabileste un nou record mondial,cu 12 victorii consecutive,in Formula 2
- 1987- Legend devinde primul automobil japonez echipat cu airbaguri
Record detinut si in prezent. Locul II Ferari 117cp/Litru
Demonstratia a avut loc pe 11 decembrie la Tokyo, unde Honda Motor si-a tinut participantii tot timpul atenti la noile functii implementate in ASIMO! Compania japoneza isi doreste ca in scurt timp sa construiasca un robot cu adevarat folositor, capabil sa se descurce autonom intr-un mediu in care interactiunea cu oamenii este iminenta.
ASIMO stie acum sa gestioneze mai eficient sarcinile, astfel ca in cazul existentei mai multor cerinte pe "foaia de lucru", va analiza atent optiunile si va alege sarcina cea mai importanta si cea mai apropiata de robot! In cazul atingerii unui anumit nivel al acumulatorului, ASIMO se indreapta singur spre docking station, nu inainte de a transmite wireless sarcinile altui robot aflat in apropiere!
Camerele incorporate ii permit vizualizarea oamenilor din jur, astfel ca in orice moment sunt calculate directia si viteza acestora, calea de acces cea mai apropiata fiind aleasa fara a bloca deplasarea anumitor persoane!
ASIMO poate cobori scari, poate alerga, poate lucra in echipa pentru servirea oamenilor cu racoritoare, dupa cum bine se observa in poza. Camerele ii permit sa recunoasca anumite persoane, ba chiar sa raspunda la mici comenzi vocale!
Istoria robotilor Honda a inceput in 1986, cu modelele E1, E2 si E3, care au incercat sa simuleze mersul uman. Mai tarziu, prototipurile au primit cap, trunchi so membre superioare pentru a castiga echilibru. Primul umanoid a fost P1, destul de masiv, apoi P2 si P3, cu un aspect tot mai placut si functii avansate de locomotie.
Viitorul lui ASIMO poate fi reprezentat de aplicatii multiple in domeniul sanatatii si industriei, unde asistarea oamenilor in varsta, patrunderea intr-un incendiu sau locuri periculoase, curatarea unor substante toxice, pot fi lucruri ideale realizabile cu precadere de catre un robot!
Urmare acestor cercetări în 1993, Honda intră în competiţia World Solar Challange, cu prototipul Dream I şi câştigă competiţia stabilind un nou record mondial. Trei ani mai târziu, intră în competiţie cu modelul Dream II, care doboară precedentul record.
Interesul constant acordat, pentru dezvoltarea noilor tehnologii nepoluante, a permis Honda să devină la ora actuală unul din cei mai mari producători şi utilizatori de panouri solare. Această formulă de producere a energiei, este implementată de Honda la nivel mondial, in toate centrele sale de producţie, realizându-se în acest mod importante reduceri de emisii nocive în atmosfera.
Noile panouri solare create de Honda folosesc un aliaj inovator din cupru, indiu, galiu si seleniu cunoscut drept CIGS, care necesită la fabricare un consum de energie cu 50% mai mic comparativ cu panourile convenţionale din cristale de siliciu. În plus aceste panouri au cea mai mare eficienţă energetică din clasa lor.
Fabrica de motoare de la Hosoe, Japonia este doar un exemplu a modului în care Honda înţelege implementarea noilor tehnologii. Prin acoperirea tavanului fabricii cu noile panouri solare, s-a reuşit producerea a 100.000KWh/an iar consumul de electricitate a fost redus cu 50% faţă de cel al unei fabrici convenţionale.
==================================================
Din octombrie 2007 Honda a inceput productia de masa a celulelor fotovoltaice in noua fabrica Honda Soltec din Kumamoto. Pe piata japoneza este deja oficial : Honda a intrat in industria solara.
Noua facilitate are o capacitate anuala de 27,5 megawati care va fi atinsa in primavara lui 2008.
Honda va produce suficient pentru a asigura energie pentru 9000 de case japoneze.
Deja subsidiara Soltec are 80 de distribuitori in Japonia si doreste sa ajunga la 200 la sfarsitul anului 2008. In acelasi timp noua fabrica va incepe si exporturile.
S-au creat 180 de noi locuri de munca.
Honda devine astfel producator de energie .
Pe langa generatoarele pe gaz, compania produce generatoare casnice si dezvolta noi tehnologii pentru a produce etanol din celuloza ajungand pana la a vinde autovehicule "verzi".
Initial Honda Soltec va produce doua module unul de 125 wati si 115 wati. Interesant este ca ambele module au aceleasi dimensiuni de 1417 x 791 x 37 mm.
Preturile de vanzare sunt de 511 USD si respectiv 442 USD dar ele vor varia functie de tara si taxele fiecarei piete.
Produsele Soltec Honda sunt negre, culoare care dupa producatori poate fi integrata usor in orice tip de construtie fara ai afecta designul.
Ma inclin, voie buna !
Multumesc frumos !
Ce facusi mai baiete? Bausi apa dupa CTR? Nu ca pana acum ai fi avut vreun discurs admirabil dar parca nu era atat de gretos precum al lui CTR. Acum ai scapat si tu caii in lucerna de au ajuns la calea ferata.
Eu te-am lasat in pace sa te bucuri la maxim de "festinul" Honda si tu te-ai trezit sa-mi faci morala de birt si sa-mi tii prelegeri de Radio Sant. Si daca ai fi venit cu o informatie "tare" mai ziceam, dar sa te iei tu de viata mea cu asemenea aberatii e prea de tot.
Trecand (cu mare dificultate) peste greata provocata de setul de intrebari naroade cu raspunsuri libidinoase si sfertodocte, peste gugumaniile insirate copios pe zeci de pagini si peste prosternarea gratuita si nejustificata fata de aceasta marca, am ajuns la “perla coroanei”. Fara sa te intrebe absolut nimeni, fara sa fi avut parte de comentarii tendentioase nici macar de la altii, te-ai apucat tu sa mai iei pe mine la bani marunti. Si ca sa nu dai peste cap traditia, ai facut-o si de data asta la fel de aiurea: mi-ai scris cu dedicatie desi nu am postat nici un comentariu si ai mai spus si niste prostii de mi s-a ciufulit chelia. Eu cand ti-am spus ca vreau date concrete, am fost foarte clar. M-am referit la cifrele privind rezultatele finaciare. Adica profitul sau pierderea. In loc sa fi tacut din gura si sa fi mers pe burta dat fiind ca situatia o impunea, te-a luat gura (ma rog, mana) pe dianainte si ai inceput sa torni informatii, pe cat de elaborate, pe atat de inutile.
Daca tu n-ai fost in stare sa plantezi in tot puhoiul asta de informatii partial utile, pseudointeligente si preponderent gretoase ceea ce vroiam sa aflu, iti spu eu: Honda a inregistrat pe ultimul trimestru al anului fiscal 2008 - 2009 o pierdere de cca. 3 MILIARDE DE DOLARI. E, acum ca stii ce fel de informatii ti-am cerut eu tie, astept datele pentru urmatorul trimestru. Si daca poti sa mi le livrezi cu acelasi entuziasm cu care ai varsat bla bla-ul si BS-ul asta aici, o sa te si aplaud...
Ceea ce este cu adevarat incredibil este ca voi, cu astfel de discursuri delirante, pline de baliverne si linguseala, reusiti sa faceti prozeliti. Va dati seama cat de dusi cu capu` sunt unii prin tarisoara asta a noastra?
Si ca sa fie tacamul complet, mai vine unu` (adi2mad) si mai tranteste o perla...”Hondist for life”?!?!?! Exprimare care pute a fanatism nazist. Cat de superficial trebuie sa fii ca sa spui asa ceva? Daca Honda infige oistea-n sant (ca urmare a unor decizii de care am vazut deja), ce o sa faci? Sa presupunem ca Honda va face (si) masini proaste sau mult mai scumpe decat concurenta si la fel de fiabile, o sa continui s-o cumperi? Genial, absolut genial...
Altu` (LauCalin), il felicita pe un tip (intamplator se numeste LEE) numai fiindca e mare fan Honda...Not enough at all, dude... It takes more than that. A whole lot more...
(decapotarea m-a lasat masca!)
PUNCT!
off, e tare greu ..............
==================================================
In ciuda pierderilor de 1,9 miliarde $ in primele trei luni ale anului 2009, Honda a terminat anul fiscal 2008-2009 pe profit, departandu-se de majoritatea constructorilor care au anuntat pierderi, informeaza New York Times.
Asemeni tuturor constructorilor, Honda a resimtit criza economica, prin scaderea vanzarilor si necesitatea de reducere a productiei. Insa portofoliul constructorului nipon include atat modele compacte si ieftine, spre care se orienteaza tendintele actuale, cat si cea mai mare divizie de motociclete. De la inceputul crizei, Honda a inchis fabrici, redus personalul si programul de munca si a vandut echipa de F1, pentru a se ajusta la cerintele pietei.
In perioada ianuarie-martie 2009, Honda a inregistrat pierderi de 1,9 miliarde $, fata de profitul de 263 milioane $ in perioada similara a anului trecut.
Pentru anul fiscal ce s-a terminat pe 31 martie, Honda a anuntat un profit de 1,4 miliarde $, in scadere cu 77 de procente fata de anul fiscal precedent, evitand primul an din istoria constructorului terminat in pierderi. Pentru anul fiscal curent, Honda spera sa aiba un rezultat pozitiv, desi profitul este asteptat la valoarea de doar 103 milioane $, datorita scaderii pietelor principale pe care activeaza constructorul, America si Japonia.
Honda si-a pus sperantele in noul hibrid low-cost Insight, introdus in martie, care ar putea deveni principalul model pe piata hibridelor, unde, in prezent, troneaza Toyota Prius.
http://www.auto.ro/auto-economie/Honda-termina-anul-fiscal-2008-2009-pe-profit
===============================================
Ai vazut ?
Nu e greu !!!
Hai ca te intreb eu ceva, dar vreau date concrete:
De unde URA asta fata de HONDA si fanii Honda ?
Oricum nu vei fi sincer...............doar am intrebat!
sa fii sanatos!
< http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1134-DEFAULT,21,text,1/index.pmode >
Acuma, sincer vorbind, ce ai tu cu HONDA ?
Ti-a facut cineva ceva, ai avut accidente in trecut cu un hondar, te-au dat afara de la o reprezentanta Honda, ai pariat pe ei si ai pierdur o suma de bani, maricica, si ai suferit enorm?
Vad ca te bagi in seama mai mult pe topicuri HONDA.............
stai in banca ta si nu mai fi un flamer..........ti-a ajunge!
Invata pe cineva daca stii ceva util, daca nu, tineti gura!
Sau invata ce nu stii!
Doar de asta suntem aici, sa invatam unul de la altul.
Sunt fan HONDA, stiu cateva lucruri despre marca mea preferata si vreau sa invat mai mult.
Daca nu poti sa ma ajuti ( ca nu te pasioneaza acest lucru si nici nu stii ) , atunci invata pe altcineva, mai ales ca sunt multi pusti care acum "deschid" ochii in domeniul auto !
Si te-am rugat frumos, ca sa nu spui ca te-am jignit!
De la tine n-am ce sa invat, tu de la mine, sigur da !
O zi buna !
==================================================
3. Honda n-a intrat in F1 in 1983 ci in 1964:
http://www.hondafan.ro/motorsport.php?id=1
10. Sloganul "The Power of Dreams" dateaza abia de la trecerea dintre milenii si deci ii era necunoscut fondatorului firmei plus de asta nu are rolul de a promova produsele firme ci chiar firma. Produsele de obicei au parte de un slogan particular.
12. Despre ALMAS, treducere libera dupa dictionarul Honda:
Plecand de la conceptul "Respect pentru Individ", compania Honda, dedicata mereu mobilitatii si placerii de a conduce, mai iese odata din tiparele automobilismului nipon atunci cand pe langa automobilele sale sigure si confortabile, se decide sa nu neglijeze nici acea minima potentiala clientela cu abilitati fizice. Astfel ia nastere in cursul anului 1975 primul proiect de sustinere a acestui tip de persoane, pentru inceput aceste automobile fiind puse la dispozitie doar pentru drive-teste, abia sase ani mai tarziu (dupa un boycot al anumitor legi, la care mai iau parte si alti constructori de automobile), Honda putand pune la dispozitie pentru achizitionarea personala un astfel de automobil, exceptie de aceasta dotare facand masinile sport.
Seria automobilelor ALMAS este doar una din cele trei grupuri de automobile de gen, aceasta remarcandu-se prin faptul ca, este construita si adaptata soferiilor / pasagerilor cu deficiente fizice, aici fiind vorba de utilizatorii de carucioare. Aceste automobile au in dotarea lor portiere (dupa caz glisante) cu deschidere automata, punte portbagaj, scaune liftate, volan reglabil in toate directiile, s.a.m.d.
Conceptul modelelor ALMAS isi face aparitia la Honda in anul 1995 prin modelul ACTY, in anul 1997 fiind urmat de modelele LOGO si STEPWGN, astazi (2009) nu mai putin de noua modele de clasa mica, medie si mare fiind disponibile cu astfel de dotari pe piata nativa. Printre acestea numarandu-se si modele cunoscute noua in Europa, precum STREAM sau ACCORD. Numarul mediu de vanzari pe an la aceasta clasa de vehicule este in jur de 200.
Numele ALMAS este o deviere a cuvantului "alma - inima" din limba spaniola si dovedeste "inima" si pasiunea puse in fabricarea acestor automobile.
14. Despre FRANZ SYSTEM, traducere libera dupa dictionarul Honda:
Plecand de la conceptul "Respect pentru Individ", compania Honda, dedicata mereu mobilitatii si placerii de a conduce, mai iese odata din tiparele automobilismului nipon atunci cand pe langa automobilele sale sigure si confortabile, se decide sa nu neglijeze nici acea minima potentiala clientela cu abilitati fizice. Astfel ia nastere in cursul anului 1975 primul proiect de sustinere a acestui tip de persoane, pentru inceput aceste automobile fiind puse la dispozitie doar pentru drive-teste, abia sase ani mai tarziu (dupa un boycot al anumitor legi, la care mai iau parte si alti constructori de automobile), Honda putand pune la dispozitie pentru achizitionarea personala un astfel de automobil, exceptie de aceasta dotare facand masinile sport.
Sistemul FRANZ este primul sistem aparut pe piata din cele trei oferite astazi de compania japoneza si anume in 1983, la propunerea mai multor soferi cu deficiente ale bratelor.
Seria automobilelor ALMAS este doar una din cele trei grupuri de automobile de gen, aceasta remarcandu-se prin faptul ca, este construita si adaptata soferiilor / pasagerilor cu deficiente ale bratelor, aici fiind vorba de utilizatorii de proteze speciale. Aceste automobile se remarca usor fata de celelalte dedicate soferilor cu deficiente fizice, prin faptul ca, au in dotarea lor exclusiva pe langa transmisia automata pe care o poate avea orice alt automobil si multe alte suporturi ajutatoare tipice pentru acest tip de soferi.
Comparativ cu numarul de unitati vandute ale echiparii ALMAS, aceasta de fata nu se poate mandridecat cu un numar foarte redus de vanzari si anume 68 pana la jumatatea anului 2004, aceasta deoarece paleta modelelor oferite cu aceasta optiune, fiind una foarte redusa, de obicei aceasta limitandu-se la un model.
Numele acestui sistem isi are originile in Europa, mai precis in Germania, acest sistem fiind inventat, brevetat si fabricat de catre neamtul Eberhard Franz la jumatatea aniilor ´60, care mai tarziu avea sa vanda licenta de fabricare si companiei nipone.
16. In nici un caz prototipul EV Plus prezentat in 1988 nu se numea asa, ci cel mult EV, Plus fiind adaugat mult mai tarziu, mai multe detalii aici:
http://www.hondafan.ro/modele.php?id=113
18. Nu poate confirma asa ceva. Detine aproape toate prospectele auto ale firmei Honda (EU / JAP / SUA) iar conform documentatiei sale, Honda a prezentat lumii auto prima creatie de gen - denumita pe atunci Multi Matic - in iulie 1995, in productia unui model de serie fiind de gasit pentru prima data in cursul anului 1996 pe modelul Civic Coupe.
================================================
OK ?
Cu stima :)
Punct si de la capat pentru ca ai scris prostii.
In primul rand, eu m-am referit strict la ultimul trimestru al anului fiscal 2008 – 2009. Tu ai inteles altceva. Nu stiu cum naiba ai reusit ca era formulat in asa fel incat sa inteleaga chiar si o gluga de coceni.
In al doilea rand, chiar si cifra pe care mi-o prezinti e cam dubioasa. Baietii care au scris articolul asta au alte cifre:
http://www.automarket.ro/stiri/honda-prima-scadere-trimestriala-a-vanzarilor-dupa-15-ani-20613.html
Sa inteleg ca nici ei nu prea stiu de capu` lor?
Cat priveste...hmmm...”URA” fata de Honda si de fanii Honda, va mai spun o singura data desi v-am mai spus-o de vreo 5 – 6 ori...
Eu chiar nu vreau ca Honda sa da faliment sau sa pateasca belele din astea. Dimpotriva.
Cu fanii Honda iarasi nu am nici o problema. Eu (si in mod sigur si altii) am (avem) o problema cu cretinii incrancenati. Soarta face ca acestia sa fie fani Honda. Si, CA DOVADA A CELOR AFIRMATE, citeste comentariile mele de la articolul asta:
http://www.automarket.ro/stiri/honda-prima-scadere-trimestriala-a-vanzarilor-dupa-15-ani-20613.html
Daca si dupa ce citesti aceste comentarii, mai poti sa-ti sustii afirmatiile, atunci este clar vorba de foarte multa rea vointa si un grav deficit cerebral. Nu numai ca nu m-am luat de un anume fan Honda (BogdanC), dar l-am si laudat ceea ce eu nu fac decat extrem de rar si cu foarte mare ezitare. Si nu l-am laudat gratuit (asa cum nici nu faultez gratuit) ci pur si simplu pentru ca merita. Si cand am considerat ca nu are dreptate, i-am raspuns PERTINENT SI LA OBIECT, concepte cu care voi nu sunteti familiarizati.
Was it honest enough for you?
@ CTR
Vrei sa-nveti mai mult? (Re)inscrie-te in clasa a 1-a si invata gramatica limbii romane. “...ti-a ajunge...”?!? “...tineti gura...”?!?!?!?!?
De fapt, la cat e de grea romaneasca asta, s-ar putea sa nu te-ajute cu nimic dar daca insisti ca vrei sa inveti, fie. N-ai fi primul care incepe scoala generala la 30 de ani...
In concluzie, cand vei fi terminat scoala generala (ca mai departe chiar nu cred ca poti sa ajungi), poate ca voi avea ce sa invat de la tine...As if...Tu, intr-adevar, n-ai ce sa inveti de la mine. De la mine se poate invata ceva numai daca ai un IQ peste 5. Tu il ratezi cu mult...
PS. Deci am 6 voturi negative si doar doua comentarii la adresa mea. Va dati seama ce gaini ciufulite sunt ceilalti 4 de n-au fost in stare sa scrie nici macar 2 cuvinte?
ti-o repet, esti prea mic si neimportant!
sa fii sanatos.
PS - iti votezi singur comentariile cu < - > si te mai intrebi ce si cum... ha ha ha.
tu deja ti-ai incalcat promisiunea si ai atacat si jignit alte persoane, folosind epitete de 2 lei.
iar legat de IQ, crede-ma ca-l am mai mare decat al tau.............
cum spunea si LEE, te votezi singur negativ si te si mai miri...........
vai de caul tau .....
ramai acelasi FLAMER ................ de cand ai intrat pe acest site....
Mestere, vezi ca-ti fura tipu' asta meseria...
Poate ca ai gresit locul in care ai adus in discutie situatiile financiare ale companiilor auto. Aici se vorbeste cu totul alt ceva. Mai citeste o data titlul articolului ca poate ai uitat prin cele peste 50 de comenturi ("aberante"). Asa ca vezi-ti de chelia ciufulita (ca sa te citez) si lasa-ne in "prostia" noastra. Hai sa-ti mearga bine indestructibila masina nemteasca, ca nu are rost sa ma intind la povesti cu tine. Cine-i mai destept cedeaza. ;)
@jaimz = e vorba in acest articol de HONDA...............si stai linistit, nu am pus informatiile pentru tine.
nu inteleg de ce vorbesti aiurea de grupul VAG !? fac si nemtii astia masini bune, au o calitate peste medie si detin o tehnologie suficient de inaintata pt a lansa noi trenduri in industria auto...(de ex. motoarele TSI, un astfel de motor imi echipeaza masina, cumparata noua si nu sh)...
Totusi, in aceste vremuri, in Europa, nu doar tehnologia vinde masini, ci si IMAGINEA DE MARCA!!!
Si daca va intrebati de ce nu se vinde f bine Honda in Romania, in ciuda modelelor bune spre f bune pe care le detine in portofoliu, atunci sunati la departementul lor de marketing!!!
Have a nice day!!!
problema e in alta parte :)
Plus ca romanul e invatat as: masina germna, e masina germana!
eu le transmit asa: masina japoneza, nu minte, nu inseala.
fiecare cu gusturile si placerile lui.
Nu prea am inteles de ce dar fie...
Va las in sublima companie a lui LEE, CTR, dogy & Co.
Have a lot of fun!
Anual, compania JD Power realizeaza un studiu care masoara indicele de satisfactie a proprietarilor de automobile, pe cele mai importante piete de pe glob. Ancheta este realizata pe baza raspunsurilor proprietarilor de automobile cu o "vechime" de cel putin doi ani, iar nota se acorda pe o scala pana la 1.000. Nota este compusa dupa patru criterii: atractivitatea automobilului (32%), costuri de exploatare (26%), raportul calitate - fiabilitate (22%) si satisfactia aftersales (20%).
Unul dintre cele mai recente studii date publicitatii de JD Power vizeaza piata din Franta, realizat pe baza raspunsurilor a 15.900 de automobilisti. Honda a revenit anul acesta pe prima pozitie, urmata, la egalitate de puncte, de Skoda (in urcare de pe locul 5) si Volvo (pe 7 in 2008). Remarcabila este clasarea Dacia pe locul 10 in clasamentul pe marci.
Pentru al treilea an consecutiv, hibridul Toyota Prius se claseaza pe primul loc intr-o ierarhie care totalizeaza 94 de modele. Pe clase, cele mai bine clasate modele sunt Toyota Aygo, Toyota Yaris, Honda Civic, Toyota Prius, BMW Seria 5, Skoda Roomster si Honda CR-V.
TABEL:
http://www.24auto.ro/newsroom/Honda_Skoda_si_Volvo_in_topul_satisfactiei_clientilor_din_Franta.html
=============================================
Hai George, nu fi suparat..............esti pe locul 2.
Audi pe 6, VW pe 14.
nu pleca, avem nevoie de tine.
Nu sunt eu pe locul 2 ci masina pe care o conduc. Putea sa fie si pe locul 1 sau pe 114, tot n-are nici o importanta fiindca topul e facut de niste pafaristi.
De scris am tot scris si am si in continuare ce sa va spun dar nu are rost fiindca mi se sterg comentariile...Be happy about it.
Stire de cateva zile pe net :)
"Alooooo, redactorii Automarket, vedeti ca se lanseaza rachete in jurul vostru si voi dormiti pe camasa. Deschideti si voi ochii si uitati-va-n jur..."
Politica editoriala a site-ului este creata de altcineva, din pacate pentru fanii nostri care si-ar dori sa faca asta.
Numai bine.
Fiecare are alte cai de informare, si uneori eu primesc stiri mai rapide decat altii................iar EI pot primi mai repde decat mine o stire cu 24-48 de ore, deoarece sursele mele lucreaza pe mai multe planuri.............si nu au timp de toate.
sper ca pana maine sa apara stirea aici, dupa verificarile de rigoare.
eu unul nu sunt suparat................
n-am de ce.............
o zi buna!
Ceea ce a spus LEE...
Din punctul meu de vedere nu e vreo stire demna de publicare. Ca sa ajunga la 240 de CP, e suficient sa aplice configuratia motorului de pe S 2000 iar restul sunt lucruri pe care le poate face cam orice casa de tuning.
Dar LEE bate la poarta surescitat pentru orice frunzulita care care cade pe vreo masina Honda.
"Rog moderatorii sa puna mai repede stirea cu intrarea in fabricatie a CR-Z-ului.....e pe net de 3-4 zile :)"
Iti suna cunoscut?
In alta ordine de idei, eu incerc din rasputeri sa raman on topic dar baietii "pasionati" intotdeauna o cotesc spre balarii. Chiar eu le-am spus de-atatea ori sa ramana pe subiect insa rezultatele au fost simbolice...Dupa cum probabil ai vazut, in majoritatea cazurilor raspund punctual afirmatiilor ca sa nu se creada ca respectivii au dreptate. Mai ales ca le comit baietii de numa`- numa`...
poate pe tine nu te intereseaza, dar mai sunt unii care asteapta noutati din partea Hondei ( si eu sunt unul dintre ei ).
Cand AUTOMARKET va crede de cuviinta, le va publica...........
eu sunt rabdator din fire, asa ca astept........
Cateva minute nu inseamna cateva zile. Asta una.
A doua chestie: poate unele noutati nu sunt suficient de importante ca sa ajunga stiri. Dar tu "rogi moderatorii" nu doar sa puna stirea pe site ci sa o puna si "MAI REPEDE". S-a dat drumul la inscrieri pentru cumpararea masinii respective si nu sunt decat 10 bucati disponibile? De ce atata graba?
A treia chestie: formula corecta nu este "Cand AUTOMARKET" ci "DACA AUTOMARKET va crede de cuviinta". Daca te crezi asa de bun, fa-te tu redactor de stiri auto si deschide-ti propriul site.
A patra chestie: daca esti "rabdator din fire", de ce vrei sa fie pusa stirea pe site "MAI REPEDE"? Asta imi suna a contradictie in termeni...
http://www.youtube.com/watch?v=GuyaVcqTgic
http://www.youtube.com/watch?v=CbIUy-Qfm1E&feature=PlayList&p=AE239A7447086CFF&index=0&playnext=1
http://www.youtube.com/watch?v=uIUChm7fJjs
http://www.youtube.com/watch?v=JI2MFvOC94A
http://www.youtube.com/watch?v=iz0xECa9qTg
http://www.youtube.com/watch?v=___tLrTuMpk
http://www.youtube.com/watch?v=3zOdnck3CJo
http://www.youtube.com/watch?v=u4HEst3RSvI
http://www.youtube.com/watch?v=rMgHSuGmp0E
http://www.youtube.com/watch?v=lbai4wJ99ME&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=cvEdFIonspk
http://www.youtube.com/watch?v=5CzXYDDtKE4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2bk1EI_6auM
http://www.youtube.com/watch?v=2W-O7jnoSWo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=RUAfniC9iY0
http://www.youtube.com/watch?v=UXtWkY-XYYw
Si lista poate continua pana maine dimineata :)
vizionare placuta!
e trist k te crezi interesant si k iei multe voturi pozitive si eu acu o sa iau numa negative dak mai citeste cineva articolul asta (si nu e k nu e bun, ci k e veki, k nu e o insulta) da kiar nu vad relevanta acetor voturi si nu imi pasa.
ideea e k nush ce ai dat atatea informatii aici, numa sa pari smeker, si aia inseamna stire sa apara repede k asa dak tio ia unu inainte nu mai citesti o data p fiecare site unde apare si tu asteapta aici , k sigur apare prima data aici.
da tu ca expert honda ai avut macar o honda?
eu nu sunt smecher, am postat ce stiu si m-as bucura sa invete si altii..... ( nu tu, ca sigur nu esti fan Honda )
dar nu-ti strica putina cultura auto :)
Si NU, nu am inca Honda..............
Poti sa iubesti o marca fara sa ai masina respectiva, la fel cum poti iubi o femeie fara sa faci dragoste cu ea :)
sanatate !
numa bine
Baieti, aveti nevoie de subtitrare la reclama ?
Multumim Automarket, foarte interesant.
Am o Honda Prelude din 1980 , care inca mai functioneaza , totul este original pe ea , o folosesc de 18 ani.
Asi dori s-o vand, dar nu ca "rabla",fiindca "merita mai mult"masinuta mea.Un tunung,de exemplu.
Ma poate ajuta cineva,unde sa apelez?