20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... cum trimite Dacia maşini în afara ţării

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 29.06.2011
Ştiaţi că România este singura ţară din Europa în care este mai ieftin să tranporţi marfă cu trenul decât cu trailerele auto?

1. Cel de-al şaptelea exportator al ţării în 2010, Centrul Renault Industrie Roumanie – International Logistics Network reprezintă cel mai mare centru de logistică din reţeaua Renault-Nissan. Acesta are sediul la Mioveni şi a exportat 837.036 metri cubi de piese în 2010. Dacă aceste piese ar fi fost duse în Rusia în portbagajul unui Duster, acesta ar fi trebuit să facă 1.862.000 de drumuri dus-întors.

2. Dacia a vândut 348.279 de unităţi în 2010, din care 90% au plecat la export. Doar 600 de angajaţi au asigurat expedierea acestor vehicule din Mioveni, din care 30% au fost transportate de Gefco România, unul dintre primii cinci furnizori de servicii logistice din ţara noastră . Cei de la Gefco au doar 82 de angajaţi în România. Concernul PSA Peugeot-Citroen este acţionar principal.

3. Gefco este unul dintre primii cinci furnizori de servicii de logistică industrială din România şi este principalul partener al Electrolux în ceea ce priveşte transporturile.

4. Dacia, Ford, Peugeot şi Citroen vor utiliza acelaşi transportator pentru activităţile de import-export în sau din România. La nivel global, printre clienţii corporaţiei respective se numără şi Renault, L’Oreal, Ikea, Michelin, Philips, BMW, Hyundai, Valeo, Kiabi, Delphi, Alexandros Motors, Arctic, Schneider Electric, Carrefour şi alţii.

5. Cele 13 trenuri de marfă care transportă autovehicule Dacia în Europa de Vest trebuie să le cedeze prioritatea trenurilor de pasageri cu care se întâlnesc pe traseu. Acest lucru provoacă întârzieri, dar nu mai mari decât cele cauzate de închiderea Portului Constanţa în caz de vreme rea.

6. România este singura ţară din Europa în care este mai ieftin şi mai ecologic să transporţi mărfuri cu trenul decât cu mijloacele rutiere. De vină este infrastructura rutieră, într-o stare mai proastă decât infrastructura feroviară, spun reprezentanţii Gefco, unul dintre primele zece grupuri europene de logistică.

Ţara noastră are peste 15 companii de transport feroviar, iar competiţia dintre acestea este benefică pentru cei care exportă marfă. Spre comparaţie, Franţa are doar trei companii de transport feroviar, iar SNCF a deţinut monopolul vreme de câteva decenii.

7. Pe lângă activităţile proprii, platforma industrială de la Mioveni asigură componente pentru producţia modelelor produse pe plaforma Logan pentru fabricile din Maroc, India, Columbia, Africa de Sud, Brazilia, Rusia şi Iran.

8. Dacia are 73 de furnizori în România, dintre care trei sunt localizaţi pe plaforma industrială de la Mioveni.

9. 5% din preţul unei maşini este reprezentat de costul de transport al acesteia. În cazul unui Dacia Duster, banii pe care un client îi dă pe transport reprezintă minim 557.5 Euro.

10. Dacia trimite 125 de camioane cu piese în fiecare săptămână, iar majoritatea ajung în Rusia.

11. Patru zile îi sunt necesare unui tren cu piese să ajungă din Rusia în Franţa, cu tot cu transferul containerelor de pe garniturile ruseşti pe garniturile din Europa de Vest (diferenţa de ecartament a şinelor nu permite continuarea drumului în aceeaşi formaţie). Traseul respectiv are în jur de 3000 kilometri.

12. În acelaşi timp, un tren cu piese sau automobile ajunge de la Mioveni la portul Agigea în 24 de ore. În unele cazuri, acesta are nevoie de mai mult timp. În cel mai bun caz posibil, trenul are nevoie de 10 ore pentru drumul Mioveni-Port Agigea. Din portul Agigea, piesele şi automobilele Dacia sunt transportate în Europa de Vest, Orientul Mijlociu, Ţările Golfului şi Africa la bordul vapoarelor.

13. La fiecare staţionare a trenului cu automobile Dacia, garnitura este păzită de o companie de pază, pentru a preveni furturile şi pagubele cauzate de vandali.

14. Cel mult 0.5% dintre maşinile exportate de Dacia ajung la destinaţie cu daune uşoare.

Acestea sunt reparate pe cheltuiala asiguratorilor, care suportă pagubele respective. Unele sunt cauzate de condiţiile meteo, în timp ce altele sunt provocate de răufăcători.

15. Franţa, Germania şi Algeria sunt principalele pieţe de desfacere pentru Automobile Dacia. Francezii au cumpărat 280.986 de maşini Dacia din 2004 până la 31 decembrie 2010, în timp ce nemţii au cumpărat 176.565 unităţi.

16. Dacia este cel mai mare exportator al României în 2010, iar Nokia este pe locul doi. Pe locurile următoare se clasează Rompetrol Rafinare, ArcelorMittal Galaţi, OMV Petrom şi Petrotel Lukoil. Cu excepţia Nokia, primii zece exportatori ai României în 2010 au o legătură puternică cu industria auto şi cu transporturile.

17. Transportul multimodal (rutier plus feroviar) şi maritim aplicat de Dacia şi Gefco a "salvat" atmosfera de la 17 tone de CO2 care ar fi fost emise de camioanele utilizate în acest scop.

18. 1.750 de camioane trec porţile centrului International Logistics Network România în fiecare săptămână pentru a livra piesele necesare producţiei de automobile Dacia. Dacă poarta Dacia s-ar bloca şi acestea ar trebui să stea în şir, coada ar ajunge într-o lună la 34 de kilometri de Bucureşti.

19. Circa 60% dintr-un automobil Dacia este reprezentat de piesele fabricate sau asamblate în România.

20. În Franţa, un tren de marfă poate să circule cu o viteză de până la 120 km/h, în timp ce trenurile de marfă din România abia ating 40 km/h.

Comentarii (22)

  • asa da
    Foarte interesant ! Multumim Automarket !
    45 4
  • concluzie
    infrastructura noastra e praf si pulbere. Pacat, mare pacat... toti avem de pierdut enorm din cauza asta. Nu e frumos sa fac cu 8-9 ore cu trenul de la Iasi la Bucuresti sau 15 ore de la Iasi la Timisoara. Aceleasi distante in alte tari civilizate fiind acoperite in maxim 3 ore.
    Bravo exportatorilor nostri, dar ar cam trebui sa se prezinte cu bata la guvern sa le-ndrepte spatele pana ne-ndreapta si ei drumurile si caile ferate
    51 3
  • fain...
    bravo Automarket.:)
    31 4
  • @dumbravaandrei
    Pai "de-asta" vrea "marinarul" sa regionalieze Romania, cica vrea sa repare infrastructura tarii. :)) :p
    Foarte interesant articolul si buna ideea de a-l publica. :)
    28 5
  • Nedumerire
    Pana la urma despre cine este vorba in articol? Despre Gefco sau despre Dacia?
    Daca vorbim despre Gefco poti spune doar ca nu-s prosti cei de la PSA!
    5 22
  • @rolf
    Vbim despre transportul automobilelor Dacia in strainatate. Esti greu de cap?! Faptul ca PSA e actionar Gefco trece in plan secund si da, demonstreaza ca PSA stie sa faca investitii inteligente.
    27 2
  • Dacia..si Nokia
    Respect atat pentru Dacia cat si pentru Nokia..un producator la care am apreciat faptul ca nu s-a dus in China sa faca telefoane pentru Europa spre deosebire de Apple si toti ceilalti!
    13 2
  • Cristi
    @dumbravaandrei
    Cred ca avantajul serviciilor de cai ferate straine, este sustinut si oarecum de pretul serviciilor acestora. Am fost uimit sa vad cum o gara poate sa fie in reparatie si sa fie angajati cateva sute de oameni care erau pusi strategic prin acea gara doar pt a informa calatorii pe unde sa se deplaseze. Pe de alta parte am facut legatura cu pretul biletului, numarul de calatori care merg "cu nasul", faptul ca trenurile sunt pline de calatori care nu au nevoie sa se deplaseze cu o masina...
    In speranta ca se vor trezi transportatorii si vor trece din ce in ce mai multi pe linia ferata.
    Frumos articolul!
    12 0
  • andrei
    ....
    la partea cu trenurile nu`i chiar asa, oradea - cluj, am fost si cu 65.
    7 0
  • Precizare
    de fapt cei care transporta masinile sunt cei de la Grup Feroviar Roman (GFR), GEFCO este doar proprietarul vagoanelor, daca vedeti un tren uitati-va atent la ce scrie pe locomotiva
    11 0
  • @andrei
    Presupun că ai mers cu un tren de pasageri, nu unul de marfă. Trenurile de marfă trebuie să meargă mai încet. E vorba de o masă mai mare şi de o inerţie crescută, care duce la solicitări mai puternice pentru frâne.

    @marklin
    Unele vagoane aparţin de Gefco, altele de GFR, depinde.

    @all
    Mulţumim pentru aprecieri.
    14 0
  • @Cristi
    Sau constructori de camioane sa se gandeasca la hibrizi. ;))
    11 1
  • Renault si Ford
    Bravo lor, cei de la Dacia-Renault fac treburile cu cap.
    Spre deosebire de unii care se pling ca nu pot sa exporte atitea masini cite fac...sau mai bine zis ar face....
    Asta ca sa-i plinga lumea si mai mult pe coreeni, care faceau ceva, nu mincau &^$%^#, precum Ford.
    11 1
  • viteza tehnica/comerciala
    Cred ca este o mica eroare la punctul 20 unde se compara o viteza tehnica a francezilor (120 Km/h) cu o viteza comerciala a romanilor de ("abia 40Km/h"). Nicaieri in lume la transportul de marfa nu exista o viteza comerciala de 120 Km/h.
    11 0
  • Infrastructura praf - cine draq are nevoie de ea
    Lasa lasa, ca presedintele nostru cel chior dar cu viziune adanca-n viitor ne-a zis ca nu avem nevoie de infrastructura. Turistii vin cu avionul la noi.

    Sa exporte si Dacia masinile tot cu avionul.

    Ce carcotasi suntem.

    Dupa ce ca ne lasa sa respiram gratis in Rromanica lor, mai si cartim.
    10 3
  • crysti09
    . 5% din preţul unei maşini este reprezentat de costul de transport al acesteia. În cazul unui Dacia Duster, banii pe care un client îi dă pe transport reprezintă minim 557.5 Euro.

    Deci daca bat eu drumul pana la uzina am sa o iau mai iesfin cu suma de mai sus...aiurea....
    transportul pana unde? Germania, Ungaria, slobozia....niste hoti
    4 3
  • @crysti09
    Ar trebui sa numesti hoti intreaga industrie auto pentru ca asa merg treburile aici copile... Dacia ca ORICE alt constructor care se respecta are aceleasi preturi in toata reteaua. Altfel ar fi concurenta neloiala si niciun dealer de la nicio marca n-ar vrea sa se complice cu asa ceva. Si atunci sa te vad eu cum stai la "coada" la Mioveni in spatele miilor de doritori... Data viitoare sa gandesti mai mult.
    6 1
  • dandana
    Offtopic
    Si asa trimite Mercedes, masini in Bulgaria:

    http://www.flickr.com/photos/lexion/5880514999/sizes/o/in/photostream/
    1 0
  • din nou cu 20 de lucruri
    1 0
  • ha ha ha
    sihihigur ca da MHM
    Vagoanele care transporta marfa, spre deosebire de cele care transporta calatori, sunt mai instabile, adica daca nu le incarci corespunzator, se pot rasturna ;
    Ma indoiesc de faptul ca Duster ar fi in stare sa parcurga un milion si ceva de drumuri ;
    Da, e G.F.R, firma unor romi ;
    In final care e treaba cu Tirurile, daca vin si pleaca piese cu trenul ?11FB
    1 2
  • Nimeni
    aiurea
    Mai bine mai verificati informatiile inaite sa dati "dude"!!! Peste tot in lume se prefera transportul feroviar pt ca este mai ieftin decat cel rutier!!! De ce francezii si englezii nu incarca masinile pe trailer sa le transporte prin EuroTunel? De ce americanii, australienii si altii folosesc trenurile pt a transporta marfa la distante mari si nu folosesc transportul auto?
    Raspuns: PENTRU CA E MAI IEFTIN!!!
    E logic, daca ai de trimid 100 de masini, iti trebuiest 60 de camioane, care consuma cat casa, si au de plata o groaza de taxe. Asa ca le urca pe un singur tren care consuma curent nu motorina (in majoritatea cazurilor).
    Mai simplu, sa inteleaga toata lumea: cum e mai ieftin sa plecati 5 prieteni in concediu cu 5 masini, sau doar cu una?
    3 0
  • cristi
    ciudat pentru mine
    ce cauta renault duster in mioveni (romania) ???
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru