20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... cum trimite Dacia maşini în afara ţării
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Cel de-al şaptelea exportator al ţării în 2010, Centrul Renault Industrie Roumanie – International Logistics Network reprezintă cel mai mare centru de logistică din reţeaua Renault-Nissan. Acesta are sediul la Mioveni şi a exportat 837.036 metri cubi de piese în 2010. Dacă aceste piese ar fi fost duse în Rusia în portbagajul unui Duster, acesta ar fi trebuit să facă 1.862.000 de drumuri dus-întors.
2. Dacia a vândut 348.279 de unităţi în 2010, din care 90% au plecat la export. Doar 600 de angajaţi au asigurat expedierea acestor vehicule din Mioveni, din care 30% au fost transportate de Gefco România, unul dintre primii cinci furnizori de servicii logistice din ţara noastră . Cei de la Gefco au doar 82 de angajaţi în România. Concernul PSA Peugeot-Citroen este acţionar principal.
3. Gefco este unul dintre primii cinci furnizori de servicii de logistică industrială din România şi este principalul partener al Electrolux în ceea ce priveşte transporturile.
4. Dacia, Ford, Peugeot şi Citroen vor utiliza acelaşi transportator pentru activităţile de import-export în sau din România. La nivel global, printre clienţii corporaţiei respective se numără şi Renault, L’Oreal, Ikea, Michelin, Philips, BMW, Hyundai, Valeo, Kiabi, Delphi, Alexandros Motors, Arctic, Schneider Electric, Carrefour şi alţii.
5. Cele 13 trenuri de marfă care transportă autovehicule Dacia în Europa de Vest trebuie să le cedeze prioritatea trenurilor de pasageri cu care se întâlnesc pe traseu. Acest lucru provoacă întârzieri, dar nu mai mari decât cele cauzate de închiderea Portului Constanţa în caz de vreme rea.
6. România este singura ţară din Europa în care este mai ieftin şi mai ecologic să transporţi mărfuri cu trenul decât cu mijloacele rutiere. De vină este infrastructura rutieră, într-o stare mai proastă decât infrastructura feroviară, spun reprezentanţii Gefco, unul dintre primele zece grupuri europene de logistică.
Ţara noastră are peste 15 companii de transport feroviar, iar competiţia dintre acestea este benefică pentru cei care exportă marfă. Spre comparaţie, Franţa are doar trei companii de transport feroviar, iar SNCF a deţinut monopolul vreme de câteva decenii.7. Pe lângă activităţile proprii, platforma industrială de la Mioveni asigură componente pentru producţia modelelor produse pe plaforma Logan pentru fabricile din Maroc, India, Columbia, Africa de Sud, Brazilia, Rusia şi Iran.
8. Dacia are 73 de furnizori în România, dintre care trei sunt localizaţi pe plaforma industrială de la Mioveni.
9. 5% din preţul unei maşini este reprezentat de costul de transport al acesteia. În cazul unui Dacia Duster, banii pe care un client îi dă pe transport reprezintă minim 557.5 Euro.
10. Dacia trimite 125 de camioane cu piese în fiecare săptămână, iar majoritatea ajung în Rusia.
11. Patru zile îi sunt necesare unui tren cu piese să ajungă din Rusia în Franţa, cu tot cu transferul containerelor de pe garniturile ruseşti pe garniturile din Europa de Vest (diferenţa de ecartament a şinelor nu permite continuarea drumului în aceeaşi formaţie). Traseul respectiv are în jur de 3000 kilometri.
12. În acelaşi timp, un tren cu piese sau automobile ajunge de la Mioveni la portul Agigea în 24 de ore. În unele cazuri, acesta are nevoie de mai mult timp. În cel mai bun caz posibil, trenul are nevoie de 10 ore pentru drumul Mioveni-Port Agigea. Din portul Agigea, piesele şi automobilele Dacia sunt transportate în Europa de Vest, Orientul Mijlociu, Ţările Golfului şi Africa la bordul vapoarelor.
13. La fiecare staţionare a trenului cu automobile Dacia, garnitura este păzită de o companie de pază, pentru a preveni furturile şi pagubele cauzate de vandali.
14. Cel mult 0.5% dintre maşinile exportate de Dacia ajung la destinaţie cu daune uşoare.
Acestea sunt reparate pe cheltuiala asiguratorilor, care suportă pagubele respective. Unele sunt cauzate de condiţiile meteo, în timp ce altele sunt provocate de răufăcători.15. Franţa, Germania şi Algeria sunt principalele pieţe de desfacere pentru Automobile Dacia. Francezii au cumpărat 280.986 de maşini Dacia din 2004 până la 31 decembrie 2010, în timp ce nemţii au cumpărat 176.565 unităţi.
16. Dacia este cel mai mare exportator al României în 2010, iar Nokia este pe locul doi. Pe locurile următoare se clasează Rompetrol Rafinare, ArcelorMittal Galaţi, OMV Petrom şi Petrotel Lukoil. Cu excepţia Nokia, primii zece exportatori ai României în 2010 au o legătură puternică cu industria auto şi cu transporturile.
17. Transportul multimodal (rutier plus feroviar) şi maritim aplicat de Dacia şi Gefco a "salvat" atmosfera de la 17 tone de CO2 care ar fi fost emise de camioanele utilizate în acest scop.
18. 1.750 de camioane trec porţile centrului International Logistics Network România în fiecare săptămână pentru a livra piesele necesare producţiei de automobile Dacia. Dacă poarta Dacia s-ar bloca şi acestea ar trebui să stea în şir, coada ar ajunge într-o lună la 34 de kilometri de Bucureşti.
19. Circa 60% dintr-un automobil Dacia este reprezentat de piesele fabricate sau asamblate în România.
20. În Franţa, un tren de marfă poate să circule cu o viteză de până la 120 km/h, în timp ce trenurile de marfă din România abia ating 40 km/h.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
Bravo exportatorilor nostri, dar ar cam trebui sa se prezinte cu bata la guvern sa le-ndrepte spatele pana ne-ndreapta si ei drumurile si caile ferate
Foarte interesant articolul si buna ideea de a-l publica. :)
Daca vorbim despre Gefco poti spune doar ca nu-s prosti cei de la PSA!
In speranta ca se vor trezi transportatorii si vor trece din ce in ce mai multi pe linia ferata.
Frumos articolul!
Presupun că ai mers cu un tren de pasageri, nu unul de marfă. Trenurile de marfă trebuie să meargă mai încet. E vorba de o masă mai mare şi de o inerţie crescută, care duce la solicitări mai puternice pentru frâne.
@marklin
Unele vagoane aparţin de Gefco, altele de GFR, depinde.
@all
Mulţumim pentru aprecieri.
Spre deosebire de unii care se pling ca nu pot sa exporte atitea masini cite fac...sau mai bine zis ar face....
Asta ca sa-i plinga lumea si mai mult pe coreeni, care faceau ceva, nu mincau &^$%^#, precum Ford.
Sa exporte si Dacia masinile tot cu avionul.
Ce carcotasi suntem.
Dupa ce ca ne lasa sa respiram gratis in Rromanica lor, mai si cartim.
Deci daca bat eu drumul pana la uzina am sa o iau mai iesfin cu suma de mai sus...aiurea....
transportul pana unde? Germania, Ungaria, slobozia....niste hoti
http://www.flickr.com/photos/lexion/5880514999/sizes/o/in/photostream/
Ma indoiesc de faptul ca Duster ar fi in stare sa parcurga un milion si ceva de drumuri ;
Da, e G.F.R, firma unor romi ;
In final care e treaba cu Tirurile, daca vin si pleaca piese cu trenul ?11FB
Raspuns: PENTRU CA E MAI IEFTIN!!!
E logic, daca ai de trimid 100 de masini, iti trebuiest 60 de camioane, care consuma cat casa, si au de plata o groaza de taxe. Asa ca le urca pe un singur tren care consuma curent nu motorina (in majoritatea cazurilor).
Mai simplu, sa inteleaga toata lumea: cum e mai ieftin sa plecati 5 prieteni in concediu cu 5 masini, sau doar cu una?