20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... ce înseamnă să deţii o maşină electrică
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Studiul CABLED, realizat de Mitsubishi şi Smart în Marea Britanie în ultimele 12 luni, arată că posesorii maşinilor electrice le pot folosi fără probleme pe acestea în viaţa de zi cu zi. Cele 45 de maşini intrate sub lupă (25 de exemplare iMiEV şi 20 de exemplare Smart Fortwo EV) le-au folosit celor care le-au închiriat şi folosit în regim normal, niciuna dintre maşini nefiind descărcată complet în cele 12 luni de utilizare.
2. 77% dintre călătoriile realizate de şoferii maşinilor electrice durează mai puţin de 20 de minute. În Bucureşti, acest lucru înseamnă o călătorie de la oricare dintre intrările în oraş până la Universitate în zilele cu trafic lejer.
3. Media descărcării bateriei la o călătorie este de 12% din capacitatea totală a acesteia.
4. Doar 2% dintre cei care au testat maşinile electrice în viaţa de zi cu zi au folosit cel puţin o dată mai mult de 50% din energia bateriei până să ajungă la prima destinaţie.
5. Altfel spus, 98% dintre cei care au testat maşinile electrice în condiţii normale ar fi putut ajunge de fiecare dată înapoi acasă fără a fi nevoiţi să încarce bateria maşinii.
6. Conform analizei datelor primite de la familiile care au ales să testeze maşinile electrice, posesorii acestora au circulat pe distanţe din ce în ce mai lungi pe măsură ce a trecut timpul, iar încrederea în autonomia maşinii a crescut.
7. O maşină electrică stă parcată în 97.2% din timpul unei zile.
Acest lucru echivalează cu 23 de ore şi 22 de minute. Altfel spus, niciun posesor al unei astfel de maşini nu ar putea spune că nu are timp să lase maşina la încărcat.8. Nu există un anumit "nivel de încărcare a bateriei" la care posesorii acestui tip de maşini încep să le alimenteze. Analiza celor 12 luni arată că maşinile sunt puse la încărcare de fiecare dată când şoferul parchează într-o zonă cu puncte de încărcare dedicate. Practica este echivalentă cu cea a posesorilor de telefoane mobile care-şi cuplează instinctual device-urile la priză de fiecare dată când ajung la birou sau acasă.
9. În medie, fiecare maşină electrică participantă la test a fost pusă la încărcat atunci când bateria mai avea 81-87% din capacitate.
10. Timpul mediu în care şoferii care au testat maşinile le-au ţinut pe acestea la încărcat este de două-trei ore. În acest timp, bateriile maşinilor s-au încărcat la aproximativ jumătate din capacitate.
11. Transferul de energie a fost de 6 kWh, cantitate care echivalează cu un rând de haine spălate de maşina automată de spălat.
12. În condiţiile în care un kWh costă 0.37 lei în România, fiecare astfel de încărcare ar costa în jur de 2.2 lei.
13. Vârfurile orare în care maşinile au fost băgate în priză au fost 7-9 (orele la care testerii ajungeau la birou), 18-19 (orele la care ajungeau acasă) şi după 23, atunci când maşinile se pregăteau să fie încărcate peste noapte.
14. Conform concluziilor studiului realizat de Mitsubishi, o încărcare completă a bateriei înseamnă, în medie, cinci călătorii cu maşina electrică fără ca posesorul să fie nevoie să o realimenteze între timp.
15. Media nivelului "curentului" din baterie după o zi de utilizare fără încărcare a fost de peste 40%.
16. Utilizatorul tipic al unei maşini electrice va încărca maşina o dată la două sau trei zile.
În 85% dintre cazuri, acesta va alege punctul de încărcare de acasă în dauna celor de la birou, supermarket sau din eventualele parcări speciale ale oraşului.17. Un studiu paralel, realizat de MINI în California în aceeaşi perioadă de timp, a arătat că cei care au testat versiunea electrică a modelului britanic consideră că o astfel de maşină satisface 90% din nevoie zilnice de transport.
18. În studiul Mini, 71% dintre cei care au testat maşinile au condus mai puţin de 65 de kilometri în fiecare zi.
19. 99% dintre testerii Mini E au spus că încărcarea maşinii de la o priză normală este extrem de uşoară şi că nu a ridicat nicio problemă, în nicio circumstanţă.
20. 88% dintre cei care au testat Mini E pe parcursul unui an au anunţat că au în vedere achiziţia unei astfel de model sau a unui hibrid în următorii trei ani.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Da-mi voie sa spun ca acesti "subiecti" si calatoriile lor care in "medie" dureaza 22 de minute nu sunt reprezentativi ... parerea mea :)
Eu stiu ca orice om rational cand are de ales intre o solutie scumpa si neperformanta (masina electrica) si una ieftina si performanta (masina normala) o alege pe cea avantajoasa.
si observa, in functie de preturi (ale masinilor si carburantilor) care varianta este mai avantajoasa.
si daca totusi ai mai multi bani, cea mai rationala alegere mi se pare o masina electrica cu extensor de autonomie: Chevrolet Volt / Opel Ampera.
Mergi 60 km electric si, daca ai nevoie de mai mult, porneste motorul pe benzina.
Frumoasa reclama, dar este interesant ca nimeni nu a folosit o astfel de masina in afara orasului, de exemplu un drum de 200-250 Km. Intr-un an chiar nu au avut nevoie sa plece din oras cu masina?
Imi mentin parerea - o astfel de masina poate fi folosita numai ca a doua masina.
Mai bine isi indreapta atentia catre dezvoltarea de hibrizi diesel, un 1.2 diesel poate avea 80-90CP, si pe o masina gen Golf sau Focus va avea destul de mult succes, si un consum foarte mic.
Sa dai, cum spunem noi romanii "o caruta de bani" pe o masina pe care sa o ai parcata 23 de ore si 20 de minute pe zi, si sa te numesti om chibzuit, e mare lucru.
este o tirada pro masini electrice. Nu satisface curiozitatea ....doar aduce argumente. SLAB
@andt
citeste tot articolul, nu numai ce-ti convine
@Ion
Arata-mi tu acel om rational care face in oras, cu familia dupa el, intr-o iarna geroasa cu zapada, 90km. Hai sa fim seriosi.
Hai sa nu mai fim chiar asa ingusti in viziune si sa vedem potentialul acestor masini. Pentru ca tehnologia evolueaza zilnic.
http://www.monitorulsv.ro/Auto/2010-04-07/Nissan-lucreaza-la-un-model-electric-cu-o-autonomie-de-300-Km
Dar ce ii poti cere (de)generatiei de genul BAC 2011?
Poate ca snobii cu prea multi bani isi permit un autoturism electric, dar in nici un caz omul de rand nu-si permite (si asta e valabil si pt europeanul de rand).