20 de lucruri pe care nu le stiai despre... AUDI
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Al treilea episod al seriei Automarket dedicate curiozitatilor lumii auto se opreste in Germania. Astazi ne vom ocupa de Audi, unul dintre cei mai cunoscuti constructori auto mondiali si o marca respectata la nivel international. Parte a VW Group, Audi reuseste sa se bata cu succes pe segmentul premium cu Mercedes si BMW, alte doua nume de top ale industriei auto germane si mondiale.
1. Multi sustin ca AUDI este un acronim care deriva din "Auto Union Deutschland Ingolstadt". Gresit.
2. Numele companiei a aparut in 1909, cand August Horch, fondatorul sau, a fost fortat sa iasa din cadrul acesteia. Acesta a continuat insa sa faca masini sub brandul Horch, dar a fost dat in judecata. Intr-o reuniune de familie, fiul lui August Horch a venit cu ideea de a utiliza termenul latin Audi.
3. Horch inseamna, in germana, "Asculta!". Audi inseamna, in latina, "Asculta!".
4. August Horch a fost inginerul cu ajutorul caruia Karl Benz a dezvoltat prima masina din lume, Motorwagen, in 1886.
5. Mai tarziu, in 1932, Audi s-a aliat din nou cu Horch, dar si cu DKW si Wanderer, formand Auto Union. In acel moment a aparut pentru prima data logo-ul cu patru cercuri.
6. Acestea reprezinta cele patru marci unite: primul e Audi, al doilea e DKW, al treilea e Horch iar al patrulea e Wanderer.
7. Sloganul Audi este "Vorsprung durch Technik", adica "Progres prin tehnologie". Este utilizat din 1970 de Audi in toate campaniile sale publicitare.
8. Sloganul a devenit atat de cunoscut incat a fost utilizat in filme. Intr-unul dintre episoadele serialului "Only Fools and Horses" (1986), un personaj masculin spune aceasta replica atunci cand o femeie de origine germana sa pregateste sa nasca.
9. Daca va place muzica de calitate, incercati cu incredere "Vorsprung Dyk Technik" - Paul van Dyk. Acelasi slogan apare in versurile piesei Zooropa (U2) sau ale melodiei Parklife (Blur).
10. Audi este primul producator german care a lansat o masina cu volanul pe partea stanga: Type K (1921). Pana atunci, in toate modelele teutone, soferul avea pozitie centrala.
11. Audi a ajuns la Ingolstadt in 1949, dupa ce rusii au demolat toate uzinele Auto Union in urma razboiului.
12. Auto Union a apartinut, pentru 6 ani, companiei Daimler (1958-1964). Volkswagen a cumparat ulterior compania si a redenumit-o Audi.
13. Primele modele Audi au fst denumite in functie de puterea dezvoltata de motoarele lor. Astfel au aparut Audi 50, Audi 80 sau Audi Super90
14. Quattro este o denumire inregistrata de Audi si folosita la denumirea tehnologiei sau sistemelor de tractiune integrala de pe modelele sale.
15. Quattro se scrie de fapt "quattro", fara majuscula. Litera mica deriva din faptul ca termenul cu majuscula ilustra modelul cu acelasi nume lansat de Audi in 1980. Iar Audi a vrut sa faca diferenta dintre sistem si numele acestui model.
16. Audi este primul constructor auto care a organizat un crash-test. Se intampla in 1938.
17. Audi R8, cel mai agresiv model al gamei actuale, este "umplut" cu piele la interior. Numarul cusaturilor este de exact 36.520. Cifra este identica in fiecare exemplar.
18. Audi a fost, in 1997, primul producator european care a lansat pe piata un model hibrid: A4 Avant.
19. in 2006, Audi a reusit prima victorie la Le Mans cu un model motorizat de un propulsor diesel. Motorul V12 a modelului R10 TDI a reusit un consum de 41 de litri/100 km. Un motor pe benzina reuseste abia 50-60 de litri/100 km in conditii de cursa la Le Mans.
20. Intre filmele care au subliniat calitatile dinamice ale modelelor Audi se numara Ronin (1998 - Audi S8), Layer Cake (2004 - Audi RS6 Avant), Transporter 2 si Transporter 3 (Audi A8 W12), Taken (2008 - Audi A3) sau Iron Man (2008 - Audi R8)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Audi in Romania
-
Audi A1 Sportback facelift Preţ: 18.392 - 31.532 €
-
Audi A3 e-tron facelift Preţ: 38.249 - 40.598 €
-
Audi A3 facelift Preţ: 25.830 - 44.893 €
-
Audi A3 Sedan facelift Preţ: 24.610 - 56.930 €
-
Audi A3 Sportback facelift Preţ: 23.599 - 46.318 €
-
Audi A4 (2015-prezent) Preţ: n/a - 62.005 €
-
Audi A4 Allroad Preţ: 44.833 - 56.436 €
-
Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: 33.897 - 85.004 €
-
Audi A5 Cabriolet Preţ: 48.196 - 70.873 €
-
Audi A5 Coupe Preţ: 37.684 - 67.373 €
-
Audi A5 Sportback Preţ: 36.916 - 64.465 €
-
Audi A6 Preţ: n/a - 63.204 €
-
Audi A6 allroad quattro facelift Preţ: 65.029 - 69.193 €
-
Audi A6 Avant Preţ: 56.005 - 66.005 €
-
Audi A7 Sportback Preţ: 70.741 - 73.080 €
-
Audi A8 Preţ: 92.588 - 98.587 €
-
Audi Q2 Preţ: 23.532 - 35.879 €
-
Audi Q5 Preţ: 45.664 - 65.454 €
-
Audi Q7 Preţ: n/a - 94.236 €
-
Audi Q7 e-tron Preţ: 85.829 €
-
Audi Q8 Preţ: 76.541 €
-
Audi TT Coupe Preţ: 37.887 - 56.727 €
-
Audi TT Roadster Preţ: 41.108 - 59.948 €
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Ford schimbă șeful calității, după un an plin de rechemări în service
- Toyota a lansat primul monovolum PHEV din Japonia
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Producătorii europeni cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face electricele mai atractive
Sunt curios
si tu esti neamt
>:)
de imperativ ai auzit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Horch
giz?s
ia uita-te exact la anul 1997
google te ajuta oricand ?)
PS. dapp, de acord, trebuie amintit si filmul I,Robot
PS2. @.marius. - gandestete ca un Subaru sau Mitsubishi de raliu consuma aprox. 90-100 litri/100km ....deci, 48 e consum bun....
Audi a reusit in ultimii ani sa demonstreze ca este o marca de valoare prin calitate, design si performante.
Toata stima pt Audi.
Cand zici Audi zici progres prin tehnologie si asta se vede si la nivelul vanzarilor care au depasit Mercedes si Bmw.
daca pe plan MONDIAL BMW a vandut 1.250 000 MILIOANE si Audi a VANDUT 1 000 000 milion.???
Alde Audi mai informativa ca sunteti prosti de rajeti.
Audi a inregistrat in 2008 cele mai mari vanzari pe segmentul premium din Romania. Raportul de vanzari, realizat de APIA, claseaza Audi pe prima pozitie, cu un total de 2856 de unitati vandute anul trecut.
SOICHIRO HONDA
·· Medalia Benzii Albastre (Japonia) pentru dezvoltarea motoarelor de capacitate mica in 1952.
·· Titlul Mercurio d´Oro (Italia) pentru contributia sa la dezvoltarea industriei europene in anul 1971.
·· Premiul cultural al Ministerului de Transporturi (Japonia) pentru sprijinirea industriei auto din aceasta tara in anul 1973.
·· Premiul "Grande Ufficiale dell Ordine al Merito"(Italia) pentru sprijinirea relatiilor japonezo-italiene prin activitati economice si organizarea de conferinte internationale in anul 1978.
·· Titlul de Comandant cu Ordinul Coroanei (Belgia) pentru contributia sa la dezvoltarea industriei belgiene in anul 1979.
·· Titlul de Cavaler Comandant cu Ordinul Regal al Stelei Polare (Suedia) pentru contributia sa la dezvoltarea stiintelor si tehnologiilor si pentru sprijinul sau in vederea relatiilor japonezo-suedeze in anul 1980.
·· Titlul de Ofiter cu Ordin in Stiinte Intelectuale (Franta) pentru sprijinul relatiilor japonezo-franceze prin programul Discoveries in anul 1980.
·· Medalia Holley a Societatii Americane a Inginerilor Automobilisti (SUA) pentru contributia sa la dezvoltarea motoarelor de mica capacitate care au influentat transportul in comun mondial in 1980.
·· Titlul Primordial al Comorilor Sfinte (Japonia) pentru dezvoltarea industriei automobilului in 1981.
·· Titlul de Ofiter al Legiunii Onorifice (Franta) in 1984.
·· Un loc de cinste in faimoasa Automotive Hall of Fame (SUA) ca si primul constructor asiatic de automobile in 1989.
·· Titlul Marii Cruci a Ordinului inmanat de catre regele Leopold II-lea al Belgiei in 1990, pentru contributia sa la imbunatatirea relatiilor culturale dintre cele doua tari din timpul presedentiei sale la Festivalul de Arta, Europalia din 1989.
·· Medalia de aur a FIA pentru meritele sale in cea mai inalta categorie a sportului cu motor, Formula 1 in 1990, devenind astfel al doilea si ultimul constructor de automobile alaturi de Enzo Ferrari distins cu acest premiu.
·· Premiul MIC-Key (SUA) pentru contributia sa la dezvoltarea industriei moto in anul 1991.
Membru in asociatii profesioniste:Soichiro Honda
·· 1949 - Membrul exceptional in comitetul japonez al "Asociatiei Inginerilor Automobilisti".
·· 1972 - Membru de onoare al "Asociatiei Industriei Metalurgice" din SUA.
·· 1975 - Membru al senatului "Institutului Japonez pentru Inventie si Inovatie"
·· 1978 - Membru al "Academiei Antreprenorilor de Exceptie" al Institutului Babsen College (SUA).
si primele 3 puteau fi unu singur ;)
si la filme mai e si I, Robot ;)
da oricum e interesant articolul
la filme cred ca trebuie adaugat si "I robot" chiar daca nu era decat un prototip
@ bbb
Soichiro Honda a fost intr-adevar un tip genial...dar asta n-a fost de-ajuns...din pacate...
Ce se face in ziua de azi la Honda s-a abatut mult de la principiile stabilite de jupan...daca ar vedea nea Soichiro, de exemplu, ca Type-R-ul de azi are suspensie semi-independenta pe spate, i-ar trimite la saormarie pe toti inginerii companiei...si nu ca sa faca saorme, ca asta e deja sarcina complexa, ci ca sa mature pe jos, la sfarsitul programului...
Ma bucur ce am putu citi bravo
Pentu a compara doua marci de auto trebuie sa posezi si sa pobezi macar un timp cate un exemplar din aceiasi clasa.
Bafta!
Merci pentru articol.
PS: in Taken nu era cumva Audi A4 in urmarirea de la sfarsit? am vazut filmul de vreo 4 ori si sunt sigur ca nu era A3.
Asa e...Honda face niste lucruri pe care nu le intelege decat unu` care a facut doar doua clase...si alea la fara frecventa...intr-o scoala speciala...si care nu stie sa scrie corect in limba materna si care foloseste exprimari pleonastice cu eticheta de filozofie existentiala...
Daca nu stii despre cine vorbesc, uita-te in oglinda...dar sa fie de Honda ca este de 50 de ori mai buna decat oricare alta...
NU E VORBA IN ASTA .
DOAR CA BMW este un PIC MAI BUN.