Skoda Superb va primi o variantă Greeline la Salonul Auto de la Frankfurt. Varianta ecologică a modelului ceh va putea fi comandată atât pentru caroseria berlină, cât și pentru caroseria Combi. În ceea ce privește nivelurile de echipare, Skoda oferă această variantă a lui Superb în compania echipărilor Actiev, Ambition și Style. Superb GreenLine anunță un consum mixt de 3.7 litri la sută și emisii de CO2 de 95 de grame pe kilometru. Pentru moment, nu au fost anunțate valori diferite pentru varianta Combi a lui Superb GreenLine. Cei de la Skoda spun că varianta ecologică are un consum mai bun datorită optimizării motorizării 1.6 TDI și a aerodinamicii mașinii, iar noul Superb va putea să parcurgă peste 1.780 de kilometri cu un plin de carburant.
Motorul 1.6 TDI de 120 CP al lui Superb GreenLine este cuplat unei transmisii manuale cu șase trepte, care are rapoarte mai lungi decât unitatea standard și beneficiază de aportul unui sistem Start-Stop și de sistem de recuperare a energiei cinetice.
În plus, variantele GreeLine au sistem SCR (cu adaos de AdBlue) de reducere a emisiilor de CO2. La nivel aerodinamic, Superb GreenLine areun șasiu coborât cu 15 milimetri și un spoiler pentru capacul portbagajului, modificări care i-au adus un coeficient aerodinamic de 0.263 pentru berlină și 0.275 pentru Combi. Varianta standard a lui Superb GreenLine are jante din aliaj de 16 inch echipate cu anvelope cu o rezistență redusă la rulare, dar modelul poate fi comandat și cu jante din aliaj de 17 inch și cu anvelope echivalente. La nivel estetic, un Superb GreenLine se distinge de variantele standard prin siglele "GreenLine" amplasate pe capacul portbagajului și pe grila frontală, iar aceste versiuni au și geamuri spate și lunetă cu tentă fumurie în standard, alături de proiectoare de ceață adaptive.Via Skoda
Eu unul nu as lua acest motor pe Superb.
Principala utilizare este reducerea emisiilor de NOx. Diminuarea emisiilor de CO2 se realizeaza prin utilizarea filtrului DPF in cazul motoarelor diesel, sau a catalizatorului la motoarele pe benzina.
CO2-ul este o constanta (diferita dar apropiata pentru benzina si diesel) pe litrul de carburant ars.
Co2-ul afisat in fisele tehnice tine de
Catalizatoarele si filtrele de particule se ocupa cu spargerea/retinerea altilor compusi rezultati in urma arderii.
Daca ar exista catalizatoare sau filtre care sa sparga CO2-ul n-am mai avea atatea probleme cu emisiile.
La nivel molecular legatura dintre carbon si oxigen este foarte puternica si s-ar consuma foarte multa energie ca sa o desfaca.
Cat despre Superb, doar cuvinte de lauda. O masina foarte pragmatica ce ofera foarte mult spatiu pentru banii ei. La fel de pragmatica este si motorizarea de 1.6.
Daca iti iei Skoda de noua in Romania, e cam acelasi lucru. O dai dupa 70-80.000 km ca sa nu-i scada valoarea prea mult si-i lasi pe altii sa-si bata capul :-)