Nissan s-a specializat în ultimii ani pe crossovere, iar gama s-a simplificat mult odată cu eliminarea din program a lui Qashqai+2, model "înghițit" de noua generație X-Trail, ceva mai domesticită și mai adaptată pentru asfalt decât generațiile sale anterioare. Odată cu renunțarea la aspectul tipic utilitar, adaptarea lui X-Trail nu s-a văzut însă și în gama de motorizări, acolo unde SUV-ul cu șapte locuri al celor de la Nissan a rămas blocat în motoarele pe care le oferă și fratele ceva mai mic, bestseller-ul Qashqai.
Ei bine, acest lucru urmează să se schimbe începând cu facelift-ul pe care îl va primi X-trail în cursul anului viitor, anunțat deja acum câteva săptămâni de "fratele" american Nissan Rogue. Conform presei britanice, Nissan vrea ca X-Trail să țină pasul cu noile apariții din segment (a se citi "noul Skoda Kodiaq") și plănuiește o versiune diesel ceva mai puternică care să ofere alternativă la motorizările mai puternice ale concurenței.
În acest moment, cel mai puternic motor diesel disponibil pe X-Trail este un 1.6 dCi de 130 de cai putere, în timp ce SUV-ul Skoda care se bate direct cu X-trail pentru clienți mizează implicit pe un 2.0 TDI declinat în două versiuni de putere: 150 și 190 CP.
Mai mult, Kia Sorento și Hyundai Santa Fe oferă și ele motoare mai puternice, versiunile 2.2 diesel ale acestora oferind 200 de cai putereConform primelor informații, motorul pe care Nissan îl pregătește pe noul X-Trail va fi ales între 1.6 dCi de 160 CP (existent deja pe Renault Talisman și Espace, de exemplu) și un 2.0 dCi de 190 de cai putere pe care Renault-Nissan îl oferă deja pe piețe non-europene, urmând să fie adus la standardele Euro6 înainte de a fi pus pe piață.
via Autoexpress
- de ce nu ambele motoare, atat 160 cat si 190 cai?
2.0 177 CP în Coreea de Sud pe Renault Koleos, de exemplu. De văzut dacă vine și în Europa cu motorul ăsta.