Sfârșit de drum pentru caravana Porsche Performance Drive. După ce ieri am vizitat Transfăgărășanul și ne-am oferit clipe de neuitat pe una dintre cele mai frumoase șosele ale Europei, astăzi am reluat drumul spre Budapesta cu ultima parte a maratonului nostru început marți. Sibiu-Oradea-Budapesta urma să fie ruta pe care o urmam vineri, cele 10 Porsche Panamera și mașinile de asistență fiind puse în fața celei mai lungi etape ale competiției.
BĂTAIE ÎNTRE UNGARIA ȘI UCRAINA
După ce cele două echipe ale României fuseseră declasate după prima zi din cauza unei greșeli de strategie care a adus cu sine o depunctare serioasă și ștergerea oricăror șanse la primele poziții, astăzi nu ne rămânea decât să asistăm la bătaia pe viață și pe moarte între Ungaria și Ucraina. Regulile erau aceleași: etapa a fost împărțită în două manșe. Sibiu-Oradea urma să fie parcurs în patru ore și jumătate fix (orice minut în plus sau în minus aducea o penalizare), în timp ce Oradea-Budapesta trebuia stins în alte trei ore și jumătate fix, în aceleași condiții. În plus, la mijloc stătea și consumul, care trebuia să fie cât mai mic posibil.
După o zi plină de peripeții (Ucraina s-a pierdut și a făcut 20 de kilometri în plus, iar România 1 a încercat fără succes o rută ocolitoare către Oradea), am ajuns la Budapesta cu un consum de 6.6 litri cu Panamera diesel, model care - vă reamintim - dispune de un motor V6 de 250 CP și 550 Nm și a dus patru jurnaliști pe toate segmentele traseului. Ritmul a fost însă alert - pe autostrada maghiară am menținut o viteză de 150 km/h pentru a fi siguri că ajungem relativ în timp. Ar fi trebuit să ne grăbim însă și mai mult, pentru că la punctul de final de la Budapesta - Centrul Porsche din capitala maghiară - am întârziat cu exact cinci minute.
UCRAINA CÂȘTIGĂ, ROMÂNIA PE 5 și 7
consum excepțional - 6.3 litri - au depășit Ungaria chiar în ziua în care caravana a ajuns la Budapesta. Echipajele României au terminat pe locurile 5 și 7, România 2 reușind însă să se claseze pe locul al treilea în clasamentul general al consumului mediu pe tot parcursul competiției, după Ucraina și Ungaria - țări ale căror echipaje au apelat însă la tot arsenalul de mici șmecherii cu rol de îmunătățire a consumului, de la climatizare oprită și umflarea pneurilor către 4-5 atmosfere la izolarea fantelor capotei și a farurilor cu bandă adezivă.
La final, marii câștigători ai zilei au fost ucrainenii, care deși s-au pierdut și grație unuiÎn zilele următoare vom publica un reportaj complet care va concentra povestea întregului eveniment Porsche Performance Drive, plecând de la experiența de circuit de la Istanbul și ajungând la Budapesta cu Panamera diesel după ce am trecut prin România și am traversat Transfăgărășanul cu 30 de exemplare Boxster și 911.
O poveste excepțională în mijlocul unor mașini fantastice.
Va plangeti de cei "ahtiati" de victorie (asa scrie in josul unei fotografii). Voi de ce nu ati fost la fel de inventivi? Sau poate mai inventivi? Pana la urma urmei a fost un test - de viteza si consum. Si daca este un test (concurs, competitie - spuneti-i cum vreti) sunt si niste reguli.
Echipa Ucrainei a urmat regulile si a stiut sa fie inventiva. Cat a ajutat banda adeziva? Nu stiu. Cat au ajutat cauciucurile umflate peste norme? Nu stiu. Cat a ajutat oprirea climatizarii? Nu stiu.
Dar stiu un lucru: ei au incercat si au reusit!
Lasati articolul despre Transfagarasan si mai bine scrieti un articol cu toate greselile voastre: asa se va vedea ca ati invatat ceva din aceasta experienta. Altfel, nu au fost decat 4 zile de condus si nimic mai mult!
Oare cand o sa intelegeti ca o competitie este o competitie si un drive-test este un drive-test?
Pentru mine voi ati fost cei care ati luat locul 1. Nu poti sa mergi intr-un Panamera si sa-i lipesti farurile cu banda, sa te dai jos din masina transpirat ca un tractorist si sa impingi la ea ca la o Dacie din 1980. Ma mir ca Porsche a permis asemenea comportament.
Cand conduci o masina de genul asta nu ai voie sa cobori sub anumite standarde. Daca o faci ti-ai lipit pe tine o eticheta pe care nici o masina din lume nu ti-o mai poate da jos. Eticheta care devine cu atat mai vizibila cu cat masina este mai class, mai rara, etc.
Eu zic ca ati procedat cel mai corect si sunt mandru ca ati ales calea asta ca si reprezentanti ai Romaniei. Competitia asta a vrut sa scoata in evidenta latura economica a lui Panamera. Dar nu cred a vreodata un proprietar de Porsche isi va impinge masina in garaj sau va merge transpirat la birou doar ca sa scoata 200 de grame mai putin la consum. De aceea rezultatul vostru mi se pare cel mai realist.
Cand treci anumite granite nationale comportamentul oamenilor se schimba radical. Acest lucru se vede si in cazul comentariilor de pe Automarket din ultimele saptamani. Salbaticia de pe soselele Rusiei se reflecta perfect si in gandirea semenilor nostri crescuti si indobitociti intr-un sistem barbar in care valoarea omului e egala cu zero. Chiar daca semenii acestia vorbesc limba romana ca si noi. Ma rog, o limba romana mai mult sau mai putin coerenta ...
@mafia .. vezi de drum prietene ca aici vorbim de japite nemtesti nu fiabilitate supertehnologizata din japonia ... nu are rost sa te consumi aici.