Esential
3 | luni le-au fost necesare celor două vehicule să parcurgă călătoria de 13.000 km. |
4 | ore pe zi au circulat cele două vehicule Piaggio Porter. |
60 | km/h este viteza maximă cu care au circulat cele două modele. |
3 | luni le-au fost necesare celor două vehicule să parcurgă călătoria de 13.000 km. |
4 | ore pe zi au circulat cele două vehicule Piaggio Porter. |
60 | km/h este viteza maximă cu care au circulat cele două modele. |
Italienii de la VisLab au realizat două vehicule comerciale automate care au parcurs o călătorie de 13.000 kilometri. Scopul drumului din Milano în Shanghai a fost de a colecta informaţii importante şi de a îmbunătăţi inteligenţa vehiculelor controlate de computer. În primul vehicul a fost prezent un şofer în toate momentele în care acesta a circulat, iar scopul său era de a conduce maşina prin zonele dificile care nu fuseseră cartografiate până în momentul respectiv. Cel de-al doilea vehicul a fost însă liber şi mergea în spatele primului vehicul. Deşi ar fi avut capacitatea să facă acest lucru, scopul celui de-al doilea vehicul nu a fost imitarea manevrelor şi mişcărilor făcute de primul vehicul, ci urmărirea informaţiilor GPS şi utilizarea scannerelor pentru a urma calea potrivită şi de a evita obstacolele.
Cele două modele Piaggio Porter au fost echipate cu panouri solare pentru a putea alimenta procesoarele şi senzorii numeroşi pe care i-au folosit pe tot parcursul călătoriei. Viteza maximă a acestui model este de 60 km/h, iar cele două vehicule electrice au circulat doar patru ore pe zi, în fiecare zi.
Motivul este strâns legat de autonomia celor două modele, redusă semnificativ de echipamentele cu care au fost echipate. Pe viitor, cercetătorii italieni vor folosi modele echipate cu motoare pe benzină, pentru a realiza mai rapid călătoriile respective.Italienii de la VisLab încearcă să dezvolte vehicule automatizate, care să poată să-şi transporte pasagerii de la punctul A la punctul B în siguranţă şi fără niciun fel de problemă. Dificultatea cu care este implementată această tehnologie şi diferenţele semnificative de standarde rutiere din ţările lumii îi împiedică pe aceştia să realizeze acest sistem mai repede, ceea ce va implica o perioadă mai lungă de timp în care vor fi folosiţi şoferi observatori.
Via | Cartech
Comentarii (0)