Piaţa de maşini noi din România continuă să crească într-un ritm asemănător cu cel din primele trei luni ale anului, în ciuda faptului că autorităţile nu au demarat încă programul Rabla.
Datele publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că românii au înmatriculat 6.147 de maşini noi în luna aprilie, în creştere cu 12.62% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Dacia deţine aproximativ un sfert din această piaţă cu 1.685 de unităţi înmatriculate, însă creşterea faţă de anul trecut este anemică (0.84%). Constructorul român este urmat în top de Skoda, care a înregistrat un avans de 30.31% până la 662 de unităţi, în timp ce podiumul este completat de Volkswagen cu 540 de unităţi.
În segmentul premium, lupta a devenit una extrem de echilibrată: Mercedes îşi păstrează poziţia de lider cu 290 de unităţi înmatriculate în aprilie, însă BMW s-a apropiat ameninţător după ce a reuşit să înmatriculeze 286 de unităţi, în creştere cu 88% faţă de perioada similară a anului trecut. Audi este însă în continuare departe, cu 135 de unităţi, în creştere cu 25%.În ansamblul primelor 4 luni ale anului, românii au înmatriculat 23.645 de unităţi, în creştere cu 18.73% comparativ cu primele patru luni ale anului trecut.
Dintre acestea, 6.906 unităţi au purtat marca Dacia, pe următoarele două locuri fiind Skoda (2.195) şi Volkswagen (2.003).Via DRPCIV
Cel mai probabil, VW vinde mult mai multe mașini firmelor decât celelalte mărci. Românul, fie el și de clasă mijlocie, cu greu își permite un VW nou care e, în unele cazuri, cu câteva mii de euro mai scump decât rivalii din clasă.
Audi mai vinde pt ca are tractiune fata, deci ceva mai usor de manevrat pe zapada. Dar BMW recupereaza cu al lor X1 care cred ca va bate la fund bine de tot Q3 si Q5(diferenta mica dimensional).
Ai dreptate Moldovene, insa sa stii ca si Dacia care e cea mai ieftina marca de pe piata, vinde cel mai mult in Romania la flote. Sunt putini romani care-si mai fac credite sa achizitioneze o masina de 8-9.000 de euro la care sa plateasca ani buni dintr-un salariu de 15-20.000 de lei/luna. Au trecut vremurile "magice" din 2006-2008.
În clădirea unde lucrez mai are sediul Bayer şi până de curând Volksbank. Bayer au doar Volkswagen şi Skoda, iar Volksbank clar că doar Volkswagen. Mai văzusem că cei de la Raiffeisen aveau Mondeo mk4. Şi desigur, multe Dacii. Dar cel mai des întâlnite sunt extremele. Între Dacia şi Volkswagen mai puţin din restul mărcilor. Megane III cei de la Orange (firmă franceză) şi Opel Astra J cei de la Xerox. Vodafone e și el aproape exclusiv pe Volkswagen. Focus nu prea am văzut ca flote şi nici din restul mărcilor nu prea. Buburezele C1/107 ale celor de la Wu Xing se pun? :))
În final, mai bine am numi articolul "ce mașini mai cumpără firmele". Că românul, fie şi din clasa mai mijlocie, cu greu îşi permite o maşină nouă.
... sincer nu cred ca tractiunea fata sau spate are un rol in decizia de cumparare, pe la noi se cumpara masini pentru ca "ne plac" si, intr-un fel, este si normal, masinile in zilele noastre sunt similare la performante si, daca tot dai un ban, il dai pe aia care iti place mai mult dpdv estetic.
ps. masinile cu tractiune spate si raport al maselor 50:50 (audi, bmw, mb etc) nu prea sufera de belele de acum multi ani ale masinilor cu tractiune spate si mase 70:30
Pentru ca asa se traieste in Romania. Ne furam caciula singuri.
Călin, au apărut zilele astea detaliile unei alte ”superafaceri” a MAI ( ghiciți? ) tot cu Porsche România! Ușor ușor se sparge buba și DNA-ul ne va pune la curent.