1200 de kilometri in stil zoom-zoom
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Daca as fi rugat sa numesc o masina anume pe care am placut-o inca din primul moment in care am vazut-o, aceasta este noua generatie Mazda 6. Se intampla undeva inaintea Salonului Auto de la Frankfurt, in septembrie 2007, atunci cand constructorul japonez a aratat lumii primele imagini ale noului model. La acea vreme se vorbea de un design "zoom-zoom", o idee stilistica pe care Mazda o are la inima de ceva ani si prin care isi caracterizeaza orice creatie. E si asta o strategie. E usor sa iti ascunzi gandurile in spatele unor cuvinte, fie ele si o expresie care inspira dinamism. In cazul Mazda insa, strategia este perfecta. Zoom-zoom inseamna exact ce este si este exact ceea ce inseamna.
Revin. Mazda 6 a fost dintotdeauna o aparitie interesanta pe sosele. Model care face parte din strategia comuna a Grupului Ford, "6-le" este vazut de multi ca un Mondeo cu o alta palarie, mai ales in conditiile in care cele doua modele au aparut la un interval de timp relativ scurt unul de celalalt. Dar nu e asa. Vorbim de altceva.
In cazul lui Mazda 6 vorbim de un alt feeling, un alt fel de a aborda problema, de un model care se preteaza la o altfel de abordare. Ca imagine, Mondeo a adus Ford pe o culme a liniei Kinetic, cu o eleganta subtila care contrasteaza pe alocuri cu modul interesant in care designerii si-au imaginat formele noii generatii. Mazda 6 este mult mai curata. Nu este creata pe baza de artificii, nu este construita pentru a atrage atentia prin forme socante. Totul este gandit meticulos, oarecum clasic. Toate insa intr-un registru extrem de dinamic. De la blocurile optice frontale – primul element cu care intri in contact – si pana la stopuri, si ele abordate fata de precedenta versiune, totul insufla stil si dinamism. Grila frontala a modelului este si ea creata in aceeasi abordare iar linia profilului nu face decat sa intregeasca imaginea lui Mazda 6.
Automarket a avut in test, pentru trei zile, nou-lansata versiune diesel de 2.0 litri. Cunoscand know-how-ul celor de la Ford si subliniind caracteristicile motoarelor pe motorina construite de Grup, nu am avut emotii legate de consum sau de prestatii, astfel ca am pus masina la bataie si i-am dat bice de-a lungul tarii, pana in nord si inapoi. 1200 de kilometri parcursi in ritm alert (deh, timpul ne preseaza), sustinut, fara a incerca sa abordez problema din punctul de vedere al consumului.
Prima impresie atunci cand ai la dispozitie mai mult timp cu masina si incepi sa o intelegi pe aceasta este legata de faptul ca ea nu are probleme din punct de vedere dinamic. Sta extrem de bine pe sosea, fiind – sincer – unul dintre modelele testate de mine care intra intr-un Top 3 personal din acest punct de vedere. Nu simti virajele – fie ele largi sau stranse – iar masina nu iti da impresia ca ar subvira sau supravira in niciun moment.
Dupa o perioada in care am incercat sa le inteleg si sa le cunosc, cutia si motorul m-au ajutat si ele, cuplul maxim disponibil abia de la 2000 de ture fiind unul dintre elementele cu care trebuie sa te obisnuiesti pentru a-i punea veni in intampinare. Da, altii pot mai bine decat atat iar depasirile au nevoie de o perioada de acomodare pentru a-ti semnala oficial faptul ca masina poate mai mult. Asta pentru ca in prima faza pare destul de greoaie, cele 1500 de kilograme spunandu-si cuvantul in anumite momente. Diferenta este mare fata de versiunile pe benzina si vine exact de acolo de unde ar trebui sa o simti in sens pozitiv: din masa proprie a blocului motor.
Cutia cu sase trepte calibrata foarte bine pune insa umarul la efortul motorului, ajutandu-te prin treptele scurte superioare si prin cuplul distribuit linear pe plaja de turatii.
Dupa peste 1000 de kilometri ajungi insa la concluzia ca totul merita. Consumul mediu mixt (rulare cu precadere in afara orasului) afisa 6.6 litri, un sofat "cuminte" abordat usor, la drum lung, reusind sa scada consumul mediu – pe anumite portiuni "cuminti" – pana la 5.5 litri. Deloc rau.Interiorul este excelent. Ajungi la concluzia ca iti gasesti foarte usor pozitia la volan si ca nu ai nicio problema in abordarea corecta a comenzilor. Singurul buton asezat oarecum departe de tine este cel de avarie, care in mod normal este utilizat in afara granitelor relativ rar. In tara insa, acesta devine o necesitate pe filiera unui bun simt de care soferii romani dau dovada la cateva secunde dupa ce apucasera sa il injure printre dinti pe cel din fata ca nu ii lasa sa treaca, desi acesta si-ar fi dorit sa poata sa faca acest lucru.
Nu am avut nevoie de foarte multe bagaje, astfel ca nu pot sa va dau detalii picante despre cum poti sa cladesti genti peste genti in portbagaj. Dar, la nivel vizual, spatiul respectiv te ajuta sa fii optimist si sa iti dai seama ca, in caz de nevoie, nu ai cum sa ai probleme. Bancheta din spate reuseste sa iti dea si ea un sentiment de spatiu. Indiferent de inaltimea si greutatea persoanei care a nimerit pe unul dintre cele trei locuri confortabile din spate, aceasta nu a avut vreo problema de adaptare la noile cerinte Mazda.
Concluzia sejurului cu noua berlina Mazda in versiune diesel bate spre pozitiv. Iar la acest lucru contribuie din plin si reactiile celor din jur, care nu au vazut noul model decat in fotografii.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
Comentarii (0)