Citroen aniversează 100 de ani de la înființarea companiei, iar pentru a marca acest moment, francezii au pregătit o mulțime de evenimente speciale. Pe lista oficialilor Citroen s-au aflat și două concepte aniversare. Primul dintre acestea se numește Ami One și a fost expus în cadrul Salonului Auto de la Geneva, iar cel de-al doilea poartă numele de 19_19 Concept.
Conform oficialilor Citroen, noul 19_19 Concept a fost dezvoltat pentru a rescrie regulile în ceea ce privește viziunea cu privire la mobilitate. Conceptul are un design futurist cu elemente preluate din lumea aviației.
Fiind un Citroen, francezii au pus accentul pe confort, iar 19_19 Concept este echipat cu suspensiile Progressive Hydraulic Cushions care integrează acum și un sistem de control activ inteligent. Oficialii Citroen afirmă despre noul concept că poate fi considerat drept un covor zburător capabil să transporte pasagerii în cele mai bune condiții.
Citroen 19_19 Concept are o lungime de 4.655 de mm, lățimea ajunge la 2.240 de mm, iar înălțimea menționată de francezi este de 1.600 de mm.
Ampatamentul noului concept din Hexagon este de 3.100 de mm, valoare care se traduce prin spațiu interior extrem de generos.Jantele cu diametrul de 30 de inch au fost încălțate cu anvelope dezvoltate de Goodyear. Acestea integrează o serie de senzori care comunică cu sistemele mașinii.
Citroen 19_19 Concept este un prototip autonom și electric. La baza acestuia se află două motoare electrice, cât unul pe fiecare punte, care dezvoltă un total de 462 CP și 800 Nm. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 200 km/h.
Mulțumită unei baterii cu capacitatea de 100 kWh, conceptul producătorului francez poate parcurge până la 800 de kilometri (standard WLTP) cu o singură încărcare. La o stație de încărcare rapidă, acumulatorul poate înmagazina până la 80% din capacitatea totală în doar 20 de minute. De asemenea, francezii spun că 19_19 Concept poate fi încărcat și wireless.
La interior, prototipul electric dezvoltat de constructorul din Hexagon propune elemente orientate către confort.
Scaunul șoferului a fost croit special pentru a oferi senzația de sportivitate, în timp ce scaunul pasagerului din dreapta a fost inspirat de fotoliile folosite în aeronavele private. Pasagerii din spate vor călători pe o banchetă asemănătoare cu o canapea, în timp ce locurile sunt delimitate cu o consolă centrală fabricată din materiale ușoare care imită marmura.Citroen 19_19 Concept dispune de un asistent personal echipat cu inteligență artificială. Acesta poate prelua complet controlul vehiculului sau poate susține șoferul în acțiunile sale atunci când acesta din urmă alege să conducă.
Asteptam replica germanilor cat mai curand.
800-900 km este autonomia masinilor clasice actuale, cu motor pe benzina sau motorina.
In maxim 2-3 ani lucrurile vor merge spre electrice din ce in ce mai mult...
De dragul de a te percepe lumea ca evoluat “în pas cu vremurile”, îţi baţi joc de propria-ţi moştenire culturală…De fapt, am mai tratat eu problema în cauză: spaima de a nu “rămâne de căruţă” (de parcă ar crede că i-ar lua cineva capul, dacă nu s-ar “alinia la trend”) îl impinge pe omul supermodern (faza următoare lui “postmodern”) să-şi dezvăluie gândirea conformistă, şablonardă, uneori ridicolă, alteori de-a dreptul grotescă…
Eu, unul, am ajuns la suprasaturaţie în privinţa electricelor/autonomelor. Prin urmare, voi evita subiectul în mod categoric şi...constant (mai ales că l-am analizat pe toate feţele, dar…cam în zadar, căci unii – nu puţini – înţeleg tot numai ce vor ei sau ce le-a “explicat” şi le-a inoculat ca “axiome” propaganda lui Zeus Eco, mai mult sau mai puţin oficială).
Scuzaţi-mă, mă întorc la “halba de carburant” recomandată recent (cel mai probabil de Mafia). Oricât m-ar sâcâi, “concertul” motorului Diesel mă atrage mai mult decât jucăriile cu baterii şi decât cutiile invariabil fade ale viitorului “mirific”. Aşa că aveţi liber, ca pe mirişte, la orgasm necenzurat (”Bravos, Tesla!”) şi la întrebări de preşcolari nerăbdători (“Pe când şi la noi?”). Şi nu mai veneraţi UE (care adoră ideea de…hârburi “revalorificabile” în/de către “înapoiatul” de Est, pe principiul “Eco doar la noi, fum, în schimb, la boi”), ci direct…Norvegia (care nici măcar nu este stat membru al conglomeratului bruxellez).