Luni, 01.08.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am mers în capitala Germaniei pentru a testa un automobil iconic, dar şi pentru a gusta din celebrii cârnaţi nemţeşti. Am primit în schimb un strănepot rebel şi un crenvurşti cu sos de soia, într-o chiflă de hamburger american. Am fi dat orice pentru vechiul şi tradiţionalul wurst german.
Într-un Berlin al contrastelor, al amestecului de nou şi vechi, nu îşi putea face apariţia decât un model al contrastelor. Noul Beetle. Strămoşul său, ajuns la 73 de ani, este în continuare la fel de iubit. Stârneşte zâmbete, atrage priviri curioase şi chiar smulge fotografii, semn că şarmul său este tot acolo.
După 22.5 milioane de unităţi vândute la nivel global, Volkswagen propune o nouă reţetă a clasicului german, o reţetă care nu îşi permite să se abată prea mult de la valorile care au consacrat modelul. Şi totuşi...
Motor / Transmisie
Broasca cea veche a devenit acum un gândac simpatic, titulatura de Beetle fiind primită cu ovaţii de publicul larg. Spre deosebire de vechea generaţie însă, avem de a face cu o lighioană ceva mai energică, greu de strivit, ţinută în viaţă de o gamă de motorizări actuale, moştenite de la părintele Volkswagen.
Adio motor posterior, adio tracţiune spate, adio motor aspirat. Bun venit motoarelor turbo şi tracţiunii faţă. Beetle s-a reinventat pentru a oferi mai multă plăcere de a conduce. Oare?
Am vrut să simţim asta la volanul celui mai puternic motor disponibil pe gândacul german: 2.0 TSI, cunoscut publicului de pe Golf GTI. 200 de cai putere şi 280 de Nm reprezintă multă energie, chiar şi pentru gândacul nostru. Zvâcnirile se simt încă de la 1800 de rotaţii, acolo unde începe plaja de cuplu, iar energia explodează pe la 5100 de rotaţii, acolo unde se atinge puterea maximă. O zestre care va face furori printre cei iuţi la mânie, cu piciorul greu şi temperament vulcanic.
Şi pentru ca profanarea să fie completă, VW a sfinţit totul cu celebra transmisie DSG. Eficienţă? Da. Timp de răspuns? Excelent în modul sport. Liniaritate? Ca întotdeauna. Deranjează însă excesul de zel al cutiei cu dublu ambreiaj. În modul Drive se grăbeşte să schimbe rapoartele eficient, astfel încât există mereu senzaţia subturării. Şoferul simte un motor sufocat, care respiră greu şi cere o treaptă inferioară pentru o gură de aer proaspăt.
Consum
Zestrea părintelui ocrotitor presupune şi motoare eficiente pentru obiectul de cult. "Benzinarul" lui Golf GTI obţine valori mici de consum şi pe versiunea remasterizată a vechiului Kafer. Volkswagen anunţă o valoare medie de 7.7 litri la 100 de kilometri pentru versiunea cu DSG şi una de numai 7.4 litri/100 de kilometri pentru vesiunea cu transmisie manuală.
În cadrul testului nostru, desfăşurat într-un Berlin mai aglomerat ca oricând, pe o ploaie măruntă ce s-a prelungit obsesiv pe şosele şerpuite şi mai apoi pe 40 de kilometri de autostradă, Beetle a înghiţit 9.3 litri/100 de kilometri. Aerul proaspăt a fost însă întreţinut de climatizarea automată.
Comparat cu câţiva rivali la fel de iconici sau în devenire, ce nu pot egala însă puterea versiunii testate de noi, Beetle se descurcă mai bine decât Citroen DS3 1.6 THP şi decât Audi A1 1.4 TFSI, dar este surclasat de Mini Cooper S.
Performanţe
Profanarea trăsăturilor de propulsie ale vechiului Beetle s-au făcut cu un scop bine definit, pe care începi să-l înţelegi atunci când calci pedala de acceleraţie. Performanţele versiunii testate de noi îţi pun sângele în mişcare, îţi cresc tensiunea cu câteva unităţi şi aştern un rânjet pe faţa oricărui pasionat.
Sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 7.5 secunde. Cum se traduce asta? Cu un scârţâit de roţi la pornire, o zmucitură sănătoasă şi un recital plăcut urechii, pe măsură ce acul se îndreaptă către zona roşie. Viteza maximă face şi ea din strănepotul lui Kafer un urmaş zglobiu, ce poate alerga alături de sedanuri medii până la 225 de km/h.
Nu vă îmbătaţi însă cu apă rece, pentru că în segment există Mini Cooper S şi Audi A1 1.4 TFSI, care reuşesc 7 respectiv 6.9 secunde până la 100 de km/h, deşi au mai puţini cai sub capotă.
Interior
Nemţii au fost conştienţi că farmecul vechiului Kafer nu poate fi alterat de gadget-urile zilelor nostre. Habitaclul trebuia să rămână un loc virgin, neatins de evoluţia tehnologică. S-a întâmplat aşa doar parţial. Eforturile de a păstra intact spiritul vechiului Beetle sunt timide.
Un torpedou asemănător celui clasic, dublat de unul convenţional (pentru orice eventualitate), un instrumentar cu afişaj simplist (dar cu multe beculeţe) şi trei ceasuri cocoţate în centrul bordului (disponibile doar pe anumite versiuni) amintesc de ceea ce a fost odată Kafer.
Aspectul rudimentar, lipsa ergonomiei, butoanele ciudate, pedalele cu prindere în podea, "băţul" semnalizării şi volanul subţire cu direcţie greoaie unde sunt? Spiritul tradiţional a pălit odată cu apariţia apetitului mercantil dezvoltat de părintele Volkswagen.
Scaunele sunt confortabile, amplasarea butoanelor este simplă şi intuitivă, pata de culoare este asigurată de ecranul tactil de 7 inch, iar volanul este îmbrăcat în piele. Un singur lucru aminteşte, poate, de rudimentar. Materialele. Plasticul folosit pe feţele uşilor şi pe consola centrală este deosebit de dur şi neprietenos. În deplin contrast cu finisajul frontal al bordului, care imită fibra de carbon.
Pe locurile din spate vor încăpea, la limita confortului doi pasageri, în timp ce în portbagajul de 310 litri vor intra mai multe bagaje decât în cel al generaţiei precedente (209 litri).
Preţ de achiziţie
Atunci când a fost prezentat pentru prima dată publicului, în 1938, Kafer a fost promovat ca o maşină a poporului, deosebit de simplă, extrem de ieftină. Dintre-o maşină a maselor, Beetle a evoluat în ultimele două decenii către un obiect de cult. Evoluţia poate fi văzută însă şi ca o involuţie, având în vedere că nemţii au pierdut din vedere o trăsătură fundamentală: preţul abordabil.
La 16.000 de euro fără TVA, noua generaţie a lui Beetle pare să ridice ştacheta şi să se îndepărteze mult de cele 990 de mărci percepute de Hitler înainte de Al doilea Război Mondial. Deşi preţul este doar o estimare a importatorului român, un preţ de pornire apropiat de 20.000 de euro va face din modelul german un obiect de cult destul de costisitor.
Dacă ne uităm în segment, Mini şi Audi A1 se învârt în jurul unor preţuri de pornire de 16.678 respectiv 17.211 euro. Fără îndoială, cea mai ieftină alternativă din segment rămâne însă Citroen DS3, la numai 15.500 de euro.
Siguranţă
Dezvoltat pe o platformă de Golf, Beetle era de la bun început un candidat perfect pentru cinci stele EuroNCAP. Distincţia i-a fost acordată fără probleme broscoiului contemporan, care beneficiază de una dintre cele mai bune valori ale rigidităţii torsionale din segment. Pe lângă acest atu, care are probabil nevoie de traducere pentru mulţi, Beetle vine cu ESP în standard şi airbaguri frontale şi laterale.
Beetle se poate lăuda cu unul dintre cele mai bune punctaje pentru protecţia pasagerilor adulţi şi a copiilor. Coloana de direcţie este singura problemă în caz de impact frontal, aceasta putând afecta pasagerii de diferite dimensiuni. Sistemul de control al stabilităţii este oferit în standard, iar Beetle are avertizare pentru cuplarea centurii de siguranţă pe toate locurile din habitaclu.
Ţinută de drum
Volkswagen a vrut să şteargă cu buretele experienţa neplăcută a generaţiei precedente, care nu s-a bucurat de o ţinută de drum tocmai bună. Noul Beetle vine să spele ruşinea, ba mai mult, caută să se adreseze chiar şi celor care apreciază sportivitatea la volan.
Volkswagen oferă opţiunea unei suspensii sportive, menită să îmbie tinerii aflaţi în căutarea unei maşini fiţoase, dar capabile. Totul a fost rigidizat pentru a ţine mai bine maşina pe viraje, pentru a păstra o aderenţă cât mai bună şi pentru a îndepărta senzaţia de ruliu. Diferenţialul electronic cu alunecare limitată XDS contribuie decisiv la atingerea acestor puncte. Direcţia nu este pe atât de precisă pe cât şi-ar dori-o pasionaţii, însă nu creează mari probleme.
Chiar dacă nu se apropie de Mini şi ţinuta de drum a unui cart de stradă, Beetle poate fi recomandat acum şi bărbaţilor.
Vizibilitate
Deşi moşteneşte designul exterior al străbunicului, cel puţin în linii mari, Beetle se bucură de o suprafaţă vitrată bună, chiar şi pentru pasagerii de pe locurile din spate. Oglinzile laterale, împrumutate parcă de la Scirocco, sunt bine proporţionate, iar luneta adoptă un design convenţional, mult mai practic decât cel generaţiei din 1938. Beetle nu ar trebui să pună mari probleme în parcările aglomerate nici măcar pentru domnişoarele care nu se pricep la acest "sport".
Tehnologie
Volkswagen, ca de altfel mai toţi constructorii auto, suferă de maladia transplantului. Sună ciudat, dar poate fi explicată. Nemţii caută să introducă pe fiecare model proaspăt scos din cuptor, toate ingredientele disponibile în cămara sa tehnologică.
În interiorul lui Beetle veţi regăsi un amalgam de gadget-uri, unele mai utile, altele mai puţin, împrumutate de la fraţii săi mai mari. Nu lipseşte deja tradiţionalul ecran tactil de 7 inch, care înglobează funcţiile climatizării, sonorizării şi navigaţiei.
Să le luăm însă pe rând. Navigaţia se achită bine de îndatoriri, fiind foarte bine concepută. Cel puţin aşa s-a simţit pe şoselele de lângă Berlin. Pentru melomani, dar mai ales pentru cunoscători, Volkswagen oferă în lista de opţionale un sistem audio dezvoltat alături de Fender, nume ce nu mai are nevoie de prezentări. Nu lipsesc farurile bi-xenon, senzorii de lumină şi ploaie, camera pentru marşarier, comenzile pe volan şi pilotul automat.
Design
Atunci când departamentului de design Volkswagen i-a fost ordonat să deseneze noul Beetle, în birou s-a lăsat linişte. Toţi ştiau că a venit clipa în care legenda trebuie reinventată. O misiune sinucigaşă pentru oricine încerca să traseze linii curajoase. S-a preferat o soluţie sigură, la care Volkswagen se pricepe de minune: conservatorismul.
Nemţii au decis să prezinte un model retuşat, dar care musteşte încă de seva creatoare a strămoşului său. Gândacul contemporan a păstrat blocurile optice rotunde, linia aproape verticală a parbrizului, silueta unui coupe şi bosajele foarte profilate. Până aici avem un Kafer 100%.
Dacă privim însă cu atenţie la cele 15 LED-uri injectate în farurile tradiţionale, la buza spoilerului faţă furată de la Golf, la oglinzile preluate de la Scirocco, şi la designul jantelor regăsite şi pe celelalte modele VW, Broasca îşi pierde din strălucire. Pus alături de Kafer-ul original, Beetle pare un adolescent rebel, cu piercing, cu coafură rasta şi haine colorate, în deplin contrast cu moşuleţul simpatic, care a îmbătrânit frumos şi păstrează nostalgia a câteva sute de mii de kilometri.
Departamentul de marketing a încercat să ajute imaginea rebelului cu ideea inscripţionării poreclelor pe care Kafer le-a primit de-a lungul vieţii sale în toate colţurile lumii: Bug (SUA), Coccinelle (Franţa), Fusca (Brazilia), Maggiolino (Italia) şi chiar Broască (România).
Ne-a placut
- Motorul puternic
- Răspunsul cutiei DSG
- Lista de opţionale bogată
Nu ne-a placut
- Plasticul din interior
- Preţul piperat
- Asemănările cu celelalte modele VW
Date tehnice - Volkswagen Beetle (2011-2016) 2.0 TSI 220CP Aut Sport | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
Altfel, el se simta exact cum trebuie, in functie de stilul de mers.
De ce sa-l simti plin de viata daca tu mergi lejer si relaxat? Ar insemna sa-i ceri ceva ce tu nu ai nevoie in acel moment.
Cam greu de inteles, ha? Multa lume nu intelege asta. Eficienta asta, boala grea! Dar cand esti invatat sa scoti untul din masinile altora prin teste, cam uiti de realitate si eficienta, cel putin in cazul vostru.
Ca sa mai dau doua exemple si de alte motoare si cutii, SLK cu motorul turbo de 1,8 schimba la 1500 rpm, la mers normal. BMW 740d, la fel.
Stie constructorul mai bine cand trebuie sa fie schimbata viteza si cum trebuie sa se simta motorul atunci. De asta se si mareste nr. de masini ce au cutii automate, in special cele cu motoare mai mari, din cauza lipsei de eficienta a soferilor , care schimba haotic, prea jos sau prea sus, ori cand nu trebuie.
http://www.automobile.de/cgi-bin/deeplink.pl/cgi-bin/magazin/autonews/Tests%20und%20Fahrberichte/index.pl?id=30284&type=bild&quereinstieg=1&archiv=tests&bild=1&herstellerid=48&modellid=M1216
Nu vrei tu sa aplici pentru un post de inginer la VAG si sa ne lasi cu comentariile tale...
Chiar nu are rost sa iti irosesti cunostintele neaplicat. Fa un bine umanitatii si mai "thaci" ...
740d shimba la 1500rpm .... inseamna ca atunci cand intra in treapta superioara motorul scade la 1500rpm ? (pentru ca, daca "da" inseamna ca masina mergea ..normal pentru un diesel..)
in ceea ce priveste slelkau' ... posibil era pe setarea "superconfort - nu ma deranja cu sunetul" ... pentru ca este destul de jos sa schimbi un motor pe benzina la 1500rpm --- nu imposibil.. poti trai o viata cu asta, dar daca vrei sa ai vreo tasnire in trafic te-ai fript :)
@unckle
Am zis "schimba", nu "scade". Nu vad ce e atat de greu! Deci schimba la 1500.
Daca vrei sa ai o "tasnire", in momentul in care infingi piciorul in pedala, cutia retrogradeaza automat-kickdown, simplu, si aici e foarte usor. Nu va "tasni" din treapta a 5-a, stai calm!
Serios? Si cum v-ati dat seama ca fosta generatie avea tinuta de drum tocmai buna? In caz ca nu stiati Beetle a fost facut pe platforma tehnica de Golf, adica de clasa superioara. Motiv pentru care tocmai tinua de drum era si este unul din punctele forte. :))
Nu se poate compara de exemplu cu Fabia sau Polo.
Pariu ca nu v-ati urcat in fosta generatie.
off-topic: am mers azi cu un taxi, golan 1.5dci "fara turbina" dupa declaratiile soferului .. cica "baietii" vandusera turbina si au bagat aer pe direct ... se pare ca se poate :) (de nedescris puterea emenata de saracul motor)
Cat despre acel Logan, WTF? De ce sa faca asa ceva? E prima oara cand aud de un motor la care sa-i scoti turbina si sa-l faci aspirat. Si cand zici "putere", banuiesc ca este la figurat, nu? Vai mama lui de motor. Oare cati dintre caii initiali mai are, si aia putintei?
Aplic eu pentru tine la VAG, doar daca promiti ca vei renunta sa comentezi stirile de cancan:
http://www.9am.ro/comunitate/forum/view_topic/19041/Este-Dani-Otil-marul-discordiei-dintre-Mihaela-Radulescu-si-Elan-Schwartzenberg/1.html
De la: dragos_thaci, la data 2008-10-22 17:09:11
asa se practica in lumea mondena:casatorii,divorturi si tot asa..........pana la a zecea casatorie.pentru ele noi nu insemnam nimic.s-ar zice chiar ca e la moda acu sa incerci cat mai multe(adica zeci daca se poate).
sunt multe masini de generatie noua, automate, care schimba la 1400-1500 rpm.
De exemplu s320 cdi 7G pe modul "comfort" schimba la 1500 rpm, chiar si 1400 uneori in trepte mai superioare. Cand ai nevoie de putere, cutia retrogradeaza chiar si 2 trepte daca e nevoie.
Asa ca daca in viata asta nu prea ati avut tangente cu masinile noi automate numai vorbiti... uneori e mai bine sa taci, sti cum se spune.
Am impresia ca tu ai niste probleme psihice! Nu stiu ce-i cu site-ul ala si nici cum ai ajuns tu acolo sau numele meu acolo ;)))!
2008, OMFG, nici nu-mi vedeam capul de treaba. Cred ca nu deschideam calc. cu saptamanile :)))), darmite pe asemenea subiecte care ma lasa rece.
Amice, esti intreg la minte? Probleme de securitate la adresa de messenger am cam avut. Ma intreb daca nu cumva stii mai multe despre acest lucru. Esti tare dubios. M-ai pus pe ganduri.
OMFG, mare-i gradina...! Nici nu-ti trebuie multa minte sa-ti dai seama ca nu sunt scrise de mine acele randuri.
Te invat o chestie pe care cred ca nu o cunosti, desi "nu-ti trebuie multa minte sa-ti dai seama" cum functioneaza. Deschide www.google.ro si inserezi "dragos_thaci", dupa care dai enter.
Vei fi surprins sa vezi ca, exact pe prima pagina incarcata apare site-ul http://www.9am.ro/comunitate/forum/view_topic/19041/Este-Dani-Otil-marul-discordiei-dintre-Mihaela-Radulescu-si-Elan-Schwartzenberg/1.html, unde ti-ai dat si tu cu parerea.
Nu-ti mai pierde viata scriind commenturi. Numai bine
nu stiu dar cu apare unul mai rasarit care se pricepe si are ceva de spus trebuie sa-l traga cineva in mocirla langa el...
Din cand in cand apar modele care devin de referinta. Noul Beetle va fi unul dintre ele.
"Mai cretinule, esti prost de bubui" nu isi are locul intr-o dezbatere - daca vrei sa ii demonstrezi ca-i prost scoate niste argumente irefutabile si probabil el va cadea in penibil recurgand la jigniri ...
@vasilica - am o japoneza - 2500000km... si merge mai bine ca 80% dintre golanii de romania ;) (cealalta merge foarte bine... dar mai ajunge omu' prin oras si fara masina... ce vrei.. nu prea ai unde parca si te sui intr-un taxi.. )
Cine stie ce debil mai aveam pe atunci prin lista de messenger, caruia i-a placut asa tare acest nume :)). Ca pana la urma e doar o postare amarata :)). Nici nu ma durea capu' daca era, intr-adevar, facuta de mine. Dar nu-mi place deloc sa mi se atribuie lucruri sau actiuni care nu-mi apartin.
Nu vezi ca specimenu' e pornit pe mine? El de la inceput n-a avut treaba cu articolul, iar moderatorul "doarme". M-am cam luat de baieti pe la testele lor, asa ca am o vag banuiala :)! Daca ma insel, multe regrete :)!
Nu trebuie să găsești o mașină din exemplele de mai sus că sunt mai scumpe și mai rare. Poți să te urci într-o mașină mai ieftină și mai comună dar care să aibă indicator pentru schimbarea treptelor. Și ai să vezi cum proștii de ingineri ai constructorului mașini îți recomandă să schimbi pe la 1500 de ture de ajungi cu o amărătă de octavia în treapta a șasea de pe la 70-80 de km/h. Ce fac cei de la automarket nu e altceva decât să arate cât de needucați suntem noi românii, inclusiv în ceea ce privește condusul.
Oameni buni, puneti-va cutitele inapoi in teci ca e cam mult sange pe pereti degeaba. )) In loc sa ne "simtem" si noi bine pe-aici voi va certati de mama focului. Chill, bro, chill!
Si referitor la modul cum schimba cutiile automate, in mod normal da, atunci cand schimba intr-o treapta superioara motorul are aprox 1500 rpm (cel mai mult am condus Astra cu SensoDrive ca masina cu cutie automata si acolo am vazut lucrul asta cel mai des). In situatii in care se pleaca mai in forta motorul se tureaza mai mult si nu mai schimba la 2500 ci pe la 3000-3500 rpm si in treapta superioara are 2000-25000 rpm. Deci depinde ce ii ceri.
Ideea e ca, dpdv tehnic nu prea e recomandat sa mergi cu 1500 rpm de exemplu. Consumul e mai mare si ti se pare ca nu trage deloc, iar inginerii care au proiectat cutia aia sunt niste cretini.
Din punct de vedere tehnic, ceea ce spui tu nu are nicio bază. Dacă, câtă vreme ai condus mașina respectivă te-ai fi uitat la consum ai fi văzut că la 1500 de rotații consumul era mai mic decât la 2500. La fel cum, tot din punct de vedere tehnic, nu se întâmplă nimic dacă mergi la turație cât mai mică. Doar consumi mai puțin. Atâta tot. Dar e drept, e ușor să spunem că niște oameni, mulți și bine pregătii, care construiesc mașini pentru constructrii auto sunt cretini iar noi știm întotdeauna mai bine.
Ideea este ca de multe ori o automata cand schimbi face cam ce vrea ea, ori la o manuala poti sa schimbi astfel incat sa ai turatia de 2000 rpm dupa ce ai schimbat, Motorul sa traga mai usor si implicit consumul sa fie ceva mai redus.
Ai avut grija sa-mi stergi comentariul meu, dar daca imi spui care din comentariile acelui specimen este on-topic, esti un mare campion.
@LauCalin
Ce pot sa spun! Afirmatia ta este EPICA si tipica unui roman get-beget.
Inginerii VAG sunt cretini, cei de la Mercedes sunt cretini, cei de la BMW, de asemenea!!!
Ce stiu ei despre motoare si transmisii? Mai nimic. Ei doar le proiecteaza, le construiesc si inventeaza tehnologii. In rest, nu stiu mai nimic :))!
Sunt de-a dreptu' idioti. Fac ei transmisii cu 7-8 rapoarte si in curand 9, la noul S-Class. Ce cretini!
Romanasul tipic si majoritar, care se pricepe la toate si de fapt la nimic, are nevoie doar de 4, doua pt. oras si doua pt. in afara :)). El tre' sa mearga aproape de zona rosie, ca altfel simturile lui idioate si amortite cred ca masina n-are viata. De asemenea, aceleasi simturi ii spun ca de fapt masina atunci consuma cel mai putin si este si mai fiabila:)), spulberand legile elementare ale fizcii. Bine, asta conform tot unor "experti" mioritici, de prin "zona" asta.
Iar consumul mai mare la cele automate este de domeniul trecutului si valabile la cele vechi.
Daca te vei uita la cele cu tehnologie noua de la Merc, BMW, vei vedea ca datele de consum sunt mai mici decat la cele manuale.
Chiar si la unele modele cu DSG de la VAG.
Poate ca tu ai studii in domeniu... uite ca nu toata lumea e asa desteapta ca tine. Hai atunci sa le spunem la toti ca sunt romani autentici... cu alte cuvinte ar fi vai de capul lor, mai putin de al tau. Forumul de genii este in alta parte.
Bafta!
„În modul Drive se grăbeşte să schimbe rapoartele eficient, astfel încât există mereu senzaţia subturării. Şoferul simte un motor sufocat, care respiră greu şi cere o treaptă inferioară pentru o gură de aer proaspăt.”
Sa inteleg ca Mirica trebuia sa te intrebe mai intai pe tine daca senzatiile pe care le-a avut el cand a condus masina sunt aceleasi pe care le ai si tu?
A expus in test o opinie PERSONALA despre cum a simtit el motorul in modul Drive. A precizat ca schimbarea rapoartelor e EFICIENTA, doar ca a avut SENZATIA SUBTURARII. Probabil tu ai testat deja masina inca din faza de productie si „feelingul” tau a fost altul.
Pentru tine a scrie commenturi e un mod de viata. Te legi de orice chestie pe care sa o critici si cred ca ai o bucurie interioara dupa fiecare comment "doamne ce le-am zis-o, cat de bun sunt". Suferi ca unele elucubratii pentru care depui un efort urias iti sunt sterse. Induci subliminal ideea ca eu as fi redactor.
dar de la motorul ala care se misca "ca ochiu' mortului" pana la sabii si mitraliere pe site AM este cale lunga .. mai calm copii, ce draq.