Drivetest Volkswagen Beetle (2011-2016)

2.0 TSI 220CP Aut Sport
Volkswagen Beetle (2011-2016) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 01.08.2011
Înapoi în viitor

Am mers în capitala Germaniei pentru a testa un automobil iconic, dar şi pentru a gusta din celebrii cârnaţi nemţeşti. Am primit în schimb un strănepot rebel şi un crenvurşti cu sos de soia, într-o chiflă de hamburger american. Am fi dat orice pentru vechiul şi tradiţionalul wurst german.

Într-un Berlin al contrastelor, al amestecului de nou şi vechi, nu îşi putea face apariţia decât un model al contrastelor. Noul Beetle. Strămoşul său, ajuns la 73 de ani, este în continuare la fel de iubit. Stârneşte zâmbete, atrage priviri curioase şi chiar smulge fotografii, semn că şarmul său este tot acolo.

După 22.5 milioane de unităţi vândute la nivel global, Volkswagen propune o nouă reţetă a clasicului german, o reţetă care nu îşi permite să se abată prea mult de la valorile care au consacrat modelul. Şi totuşi...

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Broasca cea veche a devenit acum un gândac simpatic, titulatura de Beetle fiind primită cu ovaţii de publicul larg. Spre deosebire de vechea generaţie însă, avem de a face cu o lighioană ceva mai energică, greu de strivit, ţinută în viaţă de o gamă de motorizări actuale, moştenite de la părintele Volkswagen.

Adio motor posterior, adio tracţiune spate, adio motor aspirat. Bun venit motoarelor turbo şi tracţiunii faţă. Beetle s-a reinventat pentru a oferi mai multă plăcere de a conduce. Oare?

Am vrut să simţim asta la volanul celui mai puternic motor disponibil pe gândacul german: 2.0 TSI, cunoscut publicului de pe Golf GTI. 200 de cai putere şi 280 de Nm reprezintă multă energie, chiar şi pentru gândacul nostru. Zvâcnirile se simt încă de la 1800 de rotaţii, acolo unde începe plaja de cuplu, iar energia explodează pe la 5100 de rotaţii, acolo unde se atinge puterea maximă. O zestre care va face furori printre cei iuţi la mânie, cu piciorul greu şi temperament vulcanic.

Şi pentru ca profanarea să fie completă, VW a sfinţit totul cu celebra transmisie DSG. Eficienţă? Da. Timp de răspuns? Excelent în modul sport. Liniaritate? Ca întotdeauna. Deranjează însă excesul de zel al cutiei cu dublu ambreiaj. În modul Drive se grăbeşte să schimbe rapoartele eficient, astfel încât există mereu senzaţia subturării. Şoferul simte un motor sufocat, care respiră greu şi cere o treaptă inferioară pentru o gură de aer proaspăt.

Consum

Zestrea părintelui ocrotitor presupune şi motoare eficiente pentru obiectul de cult. "Benzinarul" lui Golf GTI obţine valori mici de consum şi pe versiunea remasterizată a vechiului Kafer. Volkswagen anunţă o valoare medie de 7.7 litri la 100 de kilometri pentru versiunea cu DSG şi una de numai 7.4 litri/100 de kilometri pentru vesiunea cu transmisie manuală.

În cadrul testului nostru, desfăşurat într-un Berlin mai aglomerat ca oricând, pe o ploaie măruntă ce s-a prelungit obsesiv pe şosele şerpuite şi mai apoi pe 40 de kilometri de autostradă, Beetle a înghiţit 9.3 litri/100 de kilometri. Aerul proaspăt a fost însă întreţinut de climatizarea automată.

Comparat cu câţiva rivali la fel de iconici sau în devenire, ce nu pot egala însă puterea versiunii testate de noi, Beetle se descurcă mai bine decât Citroen DS3 1.6 THP şi decât Audi A1 1.4 TFSI, dar este surclasat de Mini Cooper S.

Performanţe

Profanarea trăsăturilor de propulsie ale vechiului Beetle s-au făcut cu un scop bine definit, pe care începi să-l înţelegi atunci când calci pedala de acceleraţie. Performanţele versiunii testate de noi îţi pun sângele în mişcare, îţi cresc tensiunea cu câteva unităţi şi aştern un rânjet pe faţa oricărui pasionat.

Sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 7.5 secunde. Cum se traduce asta? Cu un scârţâit de roţi la pornire, o zmucitură sănătoasă şi un recital plăcut urechii, pe măsură ce acul se îndreaptă către zona roşie. Viteza maximă face şi ea din strănepotul lui Kafer un urmaş zglobiu, ce poate alerga alături de sedanuri medii până la 225 de km/h.

Nu vă îmbătaţi însă cu apă rece, pentru că în segment există Mini Cooper S şi Audi A1 1.4 TFSI, care reuşesc 7 respectiv 6.9 secunde până la 100 de km/h, deşi au mai puţini cai sub capotă.

Interior

Nemţii au fost conştienţi că farmecul vechiului Kafer nu poate fi alterat de gadget-urile zilelor nostre. Habitaclul trebuia să rămână un loc virgin, neatins de evoluţia tehnologică. S-a întâmplat aşa doar parţial. Eforturile de a păstra intact spiritul vechiului Beetle sunt timide.

Un torpedou asemănător celui clasic, dublat de unul convenţional (pentru orice eventualitate), un instrumentar cu afişaj simplist (dar cu multe beculeţe) şi trei ceasuri cocoţate în centrul bordului (disponibile doar pe anumite versiuni) amintesc de ceea ce a fost odată Kafer.

Aspectul rudimentar, lipsa ergonomiei, butoanele ciudate, pedalele cu prindere în podea, "băţul" semnalizării şi volanul subţire cu direcţie greoaie unde sunt? Spiritul tradiţional a pălit odată cu apariţia apetitului mercantil dezvoltat de părintele Volkswagen.

Scaunele sunt confortabile, amplasarea butoanelor este simplă şi intuitivă, pata de culoare este asigurată de ecranul tactil de 7 inch, iar volanul este îmbrăcat în piele. Un singur lucru aminteşte, poate, de rudimentar. Materialele. Plasticul folosit pe feţele uşilor şi pe consola centrală este deosebit de dur şi neprietenos. În deplin contrast cu finisajul frontal al bordului, care imită fibra de carbon.

Pe locurile din spate vor încăpea, la limita confortului doi pasageri, în timp ce în portbagajul de 310 litri vor intra mai multe bagaje decât în cel al generaţiei precedente (209 litri).

Preţ de achiziţie

Atunci când a fost prezentat pentru prima dată publicului, în 1938, Kafer a fost promovat ca o maşină a poporului, deosebit de simplă, extrem de ieftină. Dintre-o maşină a maselor, Beetle a evoluat în ultimele două decenii către un obiect de cult. Evoluţia poate fi văzută însă şi ca o involuţie, având în vedere că nemţii au pierdut din vedere o trăsătură fundamentală: preţul abordabil.

La 16.000 de euro fără TVA, noua generaţie a lui Beetle pare să ridice ştacheta şi să se îndepărteze mult de cele 990 de mărci percepute de Hitler înainte de Al doilea Război Mondial. Deşi preţul este doar o estimare a importatorului român, un preţ de pornire apropiat de 20.000 de euro va face din modelul german un obiect de cult destul de costisitor.

Dacă ne uităm în segment, Mini şi Audi A1 se învârt în jurul unor preţuri de pornire de 16.678 respectiv 17.211 euro. Fără îndoială, cea mai ieftină alternativă din segment rămâne însă Citroen DS3, la numai 15.500 de euro.

Siguranţă

Dezvoltat pe o platformă de Golf, Beetle era de la bun început un candidat perfect pentru cinci stele EuroNCAP. Distincţia i-a fost acordată fără probleme broscoiului contemporan, care beneficiază de una dintre cele mai bune valori ale rigidităţii torsionale din segment. Pe lângă acest atu, care are probabil nevoie de traducere pentru mulţi, Beetle vine cu ESP în standard şi airbaguri frontale şi laterale.

Beetle se poate lăuda cu unul dintre cele mai bune punctaje pentru protecţia pasagerilor adulţi şi a copiilor. Coloana de direcţie este singura problemă în caz de impact frontal, aceasta putând afecta pasagerii de diferite dimensiuni. Sistemul de control al stabilităţii este oferit în standard, iar Beetle are avertizare pentru cuplarea centurii de siguranţă pe toate locurile din habitaclu.

Ţinută de drum

Volkswagen a vrut să şteargă cu buretele experienţa neplăcută a generaţiei precedente, care nu s-a bucurat de o ţinută de drum tocmai bună. Noul Beetle vine să spele ruşinea, ba mai mult, caută să se adreseze chiar şi celor care apreciază sportivitatea la volan.

Volkswagen oferă opţiunea unei suspensii sportive, menită să îmbie tinerii aflaţi în căutarea unei maşini fiţoase, dar capabile. Totul a fost rigidizat pentru a ţine mai bine maşina pe viraje, pentru a păstra o aderenţă cât mai bună şi pentru a îndepărta senzaţia de ruliu. Diferenţialul electronic cu alunecare limitată XDS contribuie decisiv la atingerea acestor puncte. Direcţia nu este pe atât de precisă pe cât şi-ar dori-o pasionaţii, însă nu creează mari probleme.

Chiar dacă nu se apropie de Mini şi ţinuta de drum a unui cart de stradă, Beetle poate fi recomandat acum şi bărbaţilor.

Vizibilitate

Deşi moşteneşte designul exterior al străbunicului, cel puţin în linii mari, Beetle se bucură de o suprafaţă vitrată bună, chiar şi pentru pasagerii de pe locurile din spate. Oglinzile laterale, împrumutate parcă de la Scirocco, sunt bine proporţionate, iar luneta adoptă un design convenţional, mult mai practic decât cel generaţiei din 1938. Beetle nu ar trebui să pună mari probleme în parcările aglomerate nici măcar pentru domnişoarele care nu se pricep la acest "sport".

Tehnologie

Volkswagen, ca de altfel mai toţi constructorii auto, suferă de maladia transplantului. Sună ciudat, dar poate fi explicată. Nemţii caută să introducă pe fiecare model proaspăt scos din cuptor, toate ingredientele disponibile în cămara sa tehnologică.

În interiorul lui Beetle veţi regăsi un amalgam de gadget-uri, unele mai utile, altele mai puţin, împrumutate de la fraţii săi mai mari. Nu lipseşte deja tradiţionalul ecran tactil de 7 inch, care înglobează funcţiile climatizării, sonorizării şi navigaţiei.

Să le luăm însă pe rând. Navigaţia se achită bine de îndatoriri, fiind foarte bine concepută. Cel puţin aşa s-a simţit pe şoselele de lângă Berlin. Pentru melomani, dar mai ales pentru cunoscători, Volkswagen oferă în lista de opţionale un sistem audio dezvoltat alături de Fender, nume ce nu mai are nevoie de prezentări. Nu lipsesc farurile bi-xenon, senzorii de lumină şi ploaie, camera pentru marşarier, comenzile pe volan şi pilotul automat.

Design

Atunci când departamentului de design Volkswagen i-a fost ordonat să deseneze noul Beetle, în birou s-a lăsat linişte. Toţi ştiau că a venit clipa în care legenda trebuie reinventată. O misiune sinucigaşă pentru oricine încerca să traseze linii curajoase. S-a preferat o soluţie sigură, la care Volkswagen se pricepe de minune: conservatorismul.

Nemţii au decis să prezinte un model retuşat, dar care musteşte încă de seva creatoare a strămoşului său. Gândacul contemporan a păstrat blocurile optice rotunde, linia aproape verticală a parbrizului, silueta unui coupe şi bosajele foarte profilate. Până aici avem un Kafer 100%.

Dacă privim însă cu atenţie la cele 15 LED-uri injectate în farurile tradiţionale, la buza spoilerului faţă furată de la Golf, la oglinzile preluate de la Scirocco, şi la designul jantelor regăsite şi pe celelalte modele VW, Broasca îşi pierde din strălucire. Pus alături de Kafer-ul original, Beetle pare un adolescent rebel, cu piercing, cu coafură rasta şi haine colorate, în deplin contrast cu moşuleţul simpatic, care a îmbătrânit frumos şi păstrează nostalgia a câteva sute de mii de kilometri.

Departamentul de marketing a încercat să ajute imaginea rebelului cu ideea inscripţionării poreclelor pe care Kafer le-a primit de-a lungul vieţii sale în toate colţurile lumii: Bug (SUA), Coccinelle (Franţa), Fusca (Brazilia), Maggiolino (Italia) şi chiar Broască (România). 

Nu ne-a placut

  • Plasticul din interior
  • Preţul piperat
  • Asemănările cu celelalte modele VW
Date tehnice - Volkswagen Beetle (2011-2016) 2.0 TSI 220CP Aut Sport
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1984
Lungime mm
4278
Putere maxima CP (rpm)
220 (4500)
Latime mm
1808
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1750)
Inaltime mm
1486
Viteza maxima km/h
231
Greutate kg
1364
Acceleratie 0-100 km/h s
6.7
Ampatament mm
2537
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
310
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Beetle (2011-2016)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (33)

  • dragos_thaci
    DSG-"exces de zel"
    Feeling-ul vostru COMPLET ERONAT va spune ca la mers LEJER, cutia schimba prea devreme si ca motorul este subturat sau sufocat.

    Altfel, el se simta exact cum trebuie, in functie de stilul de mers.
    De ce sa-l simti plin de viata daca tu mergi lejer si relaxat? Ar insemna sa-i ceri ceva ce tu nu ai nevoie in acel moment.
    Cam greu de inteles, ha? Multa lume nu intelege asta. Eficienta asta, boala grea! Dar cand esti invatat sa scoti untul din masinile altora prin teste, cam uiti de realitate si eficienta, cel putin in cazul vostru.

    Ca sa mai dau doua exemple si de alte motoare si cutii, SLK cu motorul turbo de 1,8 schimba la 1500 rpm, la mers normal. BMW 740d, la fel.

    Stie constructorul mai bine cand trebuie sa fie schimbata viteza si cum trebuie sa se simta motorul atunci. De asta se si mareste nr. de masini ce au cutii automate, in special cele cu motoare mai mari, din cauza lipsei de eficienta a soferilor , care schimba haotic, prea jos sau prea sus, ori cand nu trebuie.
    22 12
  • dragos_thaci
    ...
    Si poate puneti totusi si un buton "edit", ca poate mai greseste omu' cand scrie ceva in graba!
    22 9
  • Masina e ok.Pacat ca testul nu l-ati facut voi si l-ati copiat.
    http://www.automobile.de/cgi-bin/deeplink.pl/cgi-bin/magazin/autonews/Tests%20und%20Fahrberichte/index.pl?id=30284&type=bild&quereinstieg=1&archiv=tests&bild=1&herstellerid=48&modellid=M1216
    21 1
  • @dragos_thaci
    Am un "feeling" ca esti mult prea profesionist pentru a citi astfel de teste.

    Nu vrei tu sa aplici pentru un post de inginer la VAG si sa ne lasi cu comentariile tale...

    Chiar nu are rost sa iti irosesti cunostintele neaplicat. Fa un bine umanitatii si mai "thaci" ...
    8 29
  • Interesanta masinuta :)

    740d shimba la 1500rpm .... inseamna ca atunci cand intra in treapta superioara motorul scade la 1500rpm ? (pentru ca, daca "da" inseamna ca masina mergea ..normal pentru un diesel..)

    in ceea ce priveste slelkau' ... posibil era pe setarea "superconfort - nu ma deranja cu sunetul" ... pentru ca este destul de jos sa schimbi un motor pe benzina la 1500rpm --- nu imposibil.. poti trai o viata cu asta, dar daca vrei sa ai vreo tasnire in trafic te-ai fript :)
    3 10
  • dragos_thaci
    ...
    @ionut, ai zis ceva?


    @unckle
    Am zis "schimba", nu "scade". Nu vad ce e atat de greu! Deci schimba la 1500.
    Daca vrei sa ai o "tasnire", in momentul in care infingi piciorul in pedala, cutia retrogradeaza automat-kickdown, simplu, si aici e foarte usor. Nu va "tasni" din treapta a 5-a, stai calm!
    12 11
  • @dragos_thaci
    E pacat. Tu chiar te irosesti. Te rog fara reply!
    8 24
  • "Volkswagen a vrut să şteargă cu buretele experienţa neplăcută a generaţiei precedente, care nu s-a bucurat de o ţinută de drum tocmai bună. Noul Beetle vine să spele ruşinea, ba mai mult, caută să se adreseze chiar şi celor care apreciază sportivitatea la volan."

    Serios? Si cum v-ati dat seama ca fosta generatie avea tinuta de drum tocmai buna? In caz ca nu stiati Beetle a fost facut pe platforma tehnica de Golf, adica de clasa superioara. Motiv pentru care tocmai tinua de drum era si este unul din punctele forte. :))
    Nu se poate compara de exemplu cu Fabia sau Polo.
    Pariu ca nu v-ati urcat in fosta generatie.
    29 3
  • . . . adica vrei sa zic cum ca slk ala pe benzina trecea in treapta superioara cand atingea 1500rpm ? ... "wow" si "wtf" ...

    off-topic: am mers azi cu un taxi, golan 1.5dci "fara turbina" dupa declaratiile soferului .. cica "baietii" vandusera turbina si au bagat aer pe direct ... se pare ca se poate :) (de nedescris puterea emenata de saracul motor)
    9 1
  • Vasilica
    @unckle
    Nu iti mai merge coaja?Daca nu ai masina japoneza asa meriti sa mergi cu taxi!!
    3 11
  • dragos_thaci
    @unckle
    Da, si sunt mult mai multe exemple, turbo binenteles. Aici este avantajul turbinei. Cuplul la turatii foarte joase. Motorul n-are nevoie de turatii mari ca sa fie destul de performant pt. un mers NORMAL, LEJER.

    Cat despre acel Logan, WTF? De ce sa faca asa ceva? E prima oara cand aud de un motor la care sa-i scoti turbina si sa-l faci aspirat. Si cand zici "putere", banuiesc ca este la figurat, nu? Vai mama lui de motor. Oare cati dintre caii initiali mai are, si aia putintei?
    5 10
  • @dragos_thaci
    Ca sa vezi cat de mult apreciez cunostintele tale, iti fac o propunere.

    Aplic eu pentru tine la VAG, doar daca promiti ca vei renunta sa comentezi stirile de cancan:

    http://www.9am.ro/comunitate/forum/view_topic/19041/Este-Dani-Otil-marul-discordiei-dintre-Mihaela-Radulescu-si-Elan-Schwartzenberg/1.html

    De la: dragos_thaci, la data 2008-10-22 17:09:11
    asa se practica in lumea mondena:casatorii,divorturi si tot asa..........pana la a zecea casatorie.pentru ele noi nu insemnam nimic.s-ar zice chiar ca e la moda acu sa incerci cat mai multe(adica zeci daca se poate).
    12 11
  • marian
    ........
    arata demential, de abia astept sa ajunga si in Romania sa il fac o tura, nu imi place "masina poporului" dar acest model m-a dat peste cap, bravo lor
    4 1
  • dragos are dreptate

    sunt multe masini de generatie noua, automate, care schimba la 1400-1500 rpm.

    De exemplu s320 cdi 7G pe modul "comfort" schimba la 1500 rpm, chiar si 1400 uneori in trepte mai superioare. Cand ai nevoie de putere, cutia retrogradeaza chiar si 2 trepte daca e nevoie.

    Asa ca daca in viata asta nu prea ati avut tangente cu masinile noi automate numai vorbiti... uneori e mai bine sa taci, sti cum se spune.
    10 0
  • dragos_thaci
    @ionut
    :)))))) Foarte tare!
    Am impresia ca tu ai niste probleme psihice! Nu stiu ce-i cu site-ul ala si nici cum ai ajuns tu acolo sau numele meu acolo ;)))!
    2008, OMFG, nici nu-mi vedeam capul de treaba. Cred ca nu deschideam calc. cu saptamanile :)))), darmite pe asemenea subiecte care ma lasa rece.
    Amice, esti intreg la minte? Probleme de securitate la adresa de messenger am cam avut. Ma intreb daca nu cumva stii mai multe despre acest lucru. Esti tare dubios. M-ai pus pe ganduri.

    OMFG, mare-i gradina...! Nici nu-ti trebuie multa minte sa-ti dai seama ca nu sunt scrise de mine acele randuri.
    11 11
  • @dragos_thaci
    Cred ca nu-ti vedeai capul de treaba exact ca si acum cand nu exista stire pe care sa nu o comentezi :))))))))))). Oricum ma bucur ca ai avut o traiectorie ascendenta, ai trecut de la monden la auto.

    Te invat o chestie pe care cred ca nu o cunosti, desi "nu-ti trebuie multa minte sa-ti dai seama" cum functioneaza. Deschide www.google.ro si inserezi "dragos_thaci", dupa care dai enter.

    Vei fi surprins sa vezi ca, exact pe prima pagina incarcata apare site-ul http://www.9am.ro/comunitate/forum/view_topic/19041/Este-Dani-Otil-marul-discordiei-dintre-Mihaela-Radulescu-si-Elan-Schwartzenberg/1.html, unde ti-ai dat si tu cu parerea.

    Nu-ti mai pierde viata scriind commenturi. Numai bine
    10 9
  • Haaa !!!
    Beetle is back to funky !
    1 0
  • michael
    Reusita masina..
    @ionut
    nu stiu dar cu apare unul mai rasarit care se pricepe si are ceva de spus trebuie sa-l traga cineva in mocirla langa el...

    Din cand in cand apar modele care devin de referinta. Noul Beetle va fi unul dintre ele.
    8 6
  • deci sa moara turbina la mercedesu' din dotare daca mint .... acu'.. poate a mintit soferu' ala de taxi .. dar la cum se misca masina clar avea ceva lipsa :))

    "Mai cretinule, esti prost de bubui" nu isi are locul intr-o dezbatere - daca vrei sa ii demonstrezi ca-i prost scoate niste argumente irefutabile si probabil el va cadea in penibil recurgand la jigniri ...

    @vasilica - am o japoneza - 2500000km... si merge mai bine ca 80% dintre golanii de romania ;) (cealalta merge foarte bine... dar mai ajunge omu' prin oras si fara masina... ce vrei.. nu prea ai unde parca si te sui intr-un taxi.. )
    5 0
  • dragos_thaci
    unckle
    Ce dezbatere, unckle :))? Asta-i subiect? Ce argumente poti aduce :))? Daca postez cu numele vreunui redactor de pe aici, pe un site de gay, ce argumente poate aduce ca nu a postat el :))? A fost doar un exemplu nevinovat, bineinteles.
    Cine stie ce debil mai aveam pe atunci prin lista de messenger, caruia i-a placut asa tare acest nume :)). Ca pana la urma e doar o postare amarata :)). Nici nu ma durea capu' daca era, intr-adevar, facuta de mine. Dar nu-mi place deloc sa mi se atribuie lucruri sau actiuni care nu-mi apartin.
    Nu vezi ca specimenu' e pornit pe mine? El de la inceput n-a avut treaba cu articolul, iar moderatorul "doarme". M-am cam luat de baieti pe la testele lor, asa ca am o vag banuiala :)! Daca ma insel, multe regrete :)!
    3 5
  • andrei
    @ Ionuț
    Nu trebuie să găsești o mașină din exemplele de mai sus că sunt mai scumpe și mai rare. Poți să te urci într-o mașină mai ieftină și mai comună dar care să aibă indicator pentru schimbarea treptelor. Și ai să vezi cum proștii de ingineri ai constructorului mașini îți recomandă să schimbi pe la 1500 de ture de ajungi cu o amărătă de octavia în treapta a șasea de pe la 70-80 de km/h. Ce fac cei de la automarket nu e altceva decât să arate cât de needucați suntem noi românii, inclusiv în ceea ce privește condusul.
    1 2
  • dragos_thaci
    ...
    *vaga
    0 0
  • @dragos-thaci @ionut
    orice comentariu care contine injurii sau este off-topic va fi blocat. Multumim!
    3 2
  • Aoleu!
    Oameni buni, puneti-va cutitele inapoi in teci ca e cam mult sange pe pereti degeaba. )) In loc sa ne "simtem" si noi bine pe-aici voi va certati de mama focului. Chill, bro, chill!
    Si referitor la modul cum schimba cutiile automate, in mod normal da, atunci cand schimba intr-o treapta superioara motorul are aprox 1500 rpm (cel mai mult am condus Astra cu SensoDrive ca masina cu cutie automata si acolo am vazut lucrul asta cel mai des). In situatii in care se pleaca mai in forta motorul se tureaza mai mult si nu mai schimba la 2500 ci pe la 3000-3500 rpm si in treapta superioara are 2000-25000 rpm. Deci depinde ce ii ceri.
    Ideea e ca, dpdv tehnic nu prea e recomandat sa mergi cu 1500 rpm de exemplu. Consumul e mai mare si ti se pare ca nu trage deloc, iar inginerii care au proiectat cutia aia sunt niste cretini.
    4 3
  • Opinie
    Eu unul sunt multumit de aspect insa cred ca fata puteau s-o faca mai bombata ca sa fie intr-adevar masculina. Atunci insa ar fi pierdut clientela feminina. Asta e, trebuie sa ne multumim cu ce vedem in poze. Poate in realitate arata mai bine.
    0 0
  • andrei
    @LauCalin
    Din punct de vedere tehnic, ceea ce spui tu nu are nicio bază. Dacă, câtă vreme ai condus mașina respectivă te-ai fi uitat la consum ai fi văzut că la 1500 de rotații consumul era mai mic decât la 2500. La fel cum, tot din punct de vedere tehnic, nu se întâmplă nimic dacă mergi la turație cât mai mică. Doar consumi mai puțin. Atâta tot. Dar e drept, e ușor să spunem că niște oameni, mulți și bine pregătii, care construiesc mașini pentru constructrii auto sunt cretini iar noi știm întotdeauna mai bine.
    2 0
  • Eu nu sunt nici proiectant si nici inginer in domeniul auto. Cu siguranta ca nu intamplator cel care a proiectat cutia aia s-a gandit ca nu e o problema daca se merge cu 1500 rpm. Asa cum am zis, impresia este ca masina trage greu. Iar daca incepi sa calci acceleratia iti va consuma destul de mult. Cam asta e motivul pentru care de obicei o masina cu cutie automata consuma ceva mai multa benzina decat una manuala. Automata de obicei inseamna confort in plus, iar confortul uneori costa. :)
    Ideea este ca de multe ori o automata cand schimbi face cam ce vrea ea, ori la o manuala poti sa schimbi astfel incat sa ai turatia de 2000 rpm dupa ce ai schimbat, Motorul sa traga mai usor si implicit consumul sa fie ceva mai redus.
    3 2
  • dragos_thaci
    ...
    @bogdanm

    Ai avut grija sa-mi stergi comentariul meu, dar daca imi spui care din comentariile acelui specimen este on-topic, esti un mare campion.

    @LauCalin
    Ce pot sa spun! Afirmatia ta este EPICA si tipica unui roman get-beget.
    Inginerii VAG sunt cretini, cei de la Mercedes sunt cretini, cei de la BMW, de asemenea!!!
    Ce stiu ei despre motoare si transmisii? Mai nimic. Ei doar le proiecteaza, le construiesc si inventeaza tehnologii. In rest, nu stiu mai nimic :))!
    Sunt de-a dreptu' idioti. Fac ei transmisii cu 7-8 rapoarte si in curand 9, la noul S-Class. Ce cretini!
    Romanasul tipic si majoritar, care se pricepe la toate si de fapt la nimic, are nevoie doar de 4, doua pt. oras si doua pt. in afara :)). El tre' sa mearga aproape de zona rosie, ca altfel simturile lui idioate si amortite cred ca masina n-are viata. De asemenea, aceleasi simturi ii spun ca de fapt masina atunci consuma cel mai putin si este si mai fiabila:)), spulberand legile elementare ale fizcii. Bine, asta conform tot unor "experti" mioritici, de prin "zona" asta.
    3 0
  • @dragos_thaci
    Comentariul pe care l-am moderat continea injurii la adresa unui alt user. Te-aş ruga să foloseşti un limbaj civilizat şi lipsit de ironii ieftine, altfel contul tău va fi blocat. Mulţumesc!
    1 5
  • dragos_thaci
    ....
    @LauCalin

    Iar consumul mai mare la cele automate este de domeniul trecutului si valabile la cele vechi.
    Daca te vei uita la cele cu tehnologie noua de la Merc, BMW, vei vedea ca datele de consum sunt mai mici decat la cele manuale.
    Chiar si la unele modele cu DSG de la VAG.
    1 0
  • Datorita limbajuluitau de atotstiutor si superior prefer sa te ignor. Cu aroganti ca tine care cred ca le stiu pe toate si restul sunt niste prosti nu am ce discuta. Acele cutii au fost proiectate de niste ingineri care au facut niste facultati in domeniu. Eu am spus o parere dpdv al unui simplu utilizator al unei masini. Mai citeste comentariile mele inca o data, cu atentie de data asta.
    Poate ca tu ai studii in domeniu... uite ca nu toata lumea e asa desteapta ca tine. Hai atunci sa le spunem la toti ca sunt romani autentici... cu alte cuvinte ar fi vai de capul lor, mai putin de al tau. Forumul de genii este in alta parte.
    Bafta!
    1 0
  • @dragos_thaci
    Sa facem o analiza pe text:

    „În modul Drive se grăbeşte să schimbe rapoartele eficient, astfel încât există mereu senzaţia subturării. Şoferul simte un motor sufocat, care respiră greu şi cere o treaptă inferioară pentru o gură de aer proaspăt.”

    Sa inteleg ca Mirica trebuia sa te intrebe mai intai pe tine daca senzatiile pe care le-a avut el cand a condus masina sunt aceleasi pe care le ai si tu?

    A expus in test o opinie PERSONALA despre cum a simtit el motorul in modul Drive. A precizat ca schimbarea rapoartelor e EFICIENTA, doar ca a avut SENZATIA SUBTURARII. Probabil tu ai testat deja masina inca din faza de productie si „feelingul” tau a fost altul.

    Pentru tine a scrie commenturi e un mod de viata. Te legi de orice chestie pe care sa o critici si cred ca ai o bucurie interioara dupa fiecare comment "doamne ce le-am zis-o, cat de bun sunt". Suferi ca unele elucubratii pentru care depui un efort urias iti sunt sterse. Induci subliminal ideea ca eu as fi redactor.
    3 5
  • acum.. drept vorbind ... motorul pe benzina n'are nici pe draq daca merge la 1500rpm, dar se misca fix ca o curca degerata . . . adica intocmai cum spuneau si baietii de la AM in articol :) .

    dar de la motorul ala care se misca "ca ochiu' mortului" pana la sabii si mitraliere pe site AM este cale lunga .. mai calm copii, ce draq.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru