În urmă cu 20 de ani, o baterie auto trebuia să alimenteze 20 de dispozitive electronice și două module informatice.
Pe parcursul timpului, mașinile au primit însă numeroase tehnologii moderne, printre care se numără ecrane cu diagonale din ce în ce mai mari, sisteme de asistență sofisticate sau sistemul start-stop.
Prin introducerea acestor tehnologii, o baterie auto modernă alimentează în prezent 150 de dispozitive electronice, 50 de module informatice și un sistem start-stop.
Prin urmare, pe parcursul ultimilor ani, bateria auto a devenit o componentă și mai importantă în procesul de producție pentru mașini.
Principalul furnizor de baterii pentru mașini la nivel global este VARTA, un brand premium deținut de compania Clarios. Prin urmare, asocierea brandului de baterii premium VARTA cu turul conacelor și restaurantelor de top din România cu mașini premium-luxury este una naturală.
SCURT ISTORIC VARTA
VARTA produce baterii pentru mașini de peste 130 de ani. Fondată în Germania în 1887 de Adolf Müller sub numele Büsche & Müller, producătorul și-a făcut simțită rapid prezența în incipienta industrie auto, iar în 1893 a fost furnizorul bateriei pentru prima mașină electrică americană ajunsă în Germania: Baker “Runabout”.
În 1904, bateriile Büsche & Müller primesc un brand nou: VARTA. Acest nume este un acronim de la Vertrieb, Aufladung, Reparatur Transportabler Akkumulatoren, care înseamnă Distribuție, Reîncărcare și Reparare a Acumulatorilor Portabili.
Pe parcursul deceniilor care au urmat, bateriile premium VARTA au câștigat încrederea constructorilor auto, iar în prezent 8 din 10 mașini fabricate recent sunt echipate cu VARTA.
IMPORTANȚA VERIFICĂRII BATERIEI LA FIECARE VIZITĂ ÎN SERVICE
Chiar dacă a căpătat o importanță tot mai mare în construcția unei mașini, bateria este o componentă frecvent neglijată de proprietarii de mașini. Datele statistice arată că 40% dintre defecțiunile mașinilor sunt cauzate de o problemă tehnică a bateriei, iar cei mai mulți șoferi descoperă existența acesteia în momentul în care nu mai pot porni mașina.
De asemenea, eficiența bateriei este cu atât mai importantă pe măsură ce ne apropiem de sezonul rece, unul mai puțin prielnic pentru condițiile optime de utilizare a unui acumulator.
În medie, o mașină ajunge în service doar o dată pe an, de multe ori din motive care nu au legătură directă cu bateria. Prin urmare, este important să verifici starea bateriei la fiecare vizită pe care o faci în service, pentru a afla dacă aceasta este în stare bună de utilizare sau dacă trebuie înlocuită.
TEHNOLOGIE DE ULTIMĂ GENERAȚIE PENTRU MAȘINILE MODERNE
Tehnologia mașinilor se schimbă într-un ritm accelerat în ultimii ani, iar acest lucru este valabil inclusiv în cazul bateriei.
Prin urmare, producătorii de mașini caută furnizori de baterii care să ofere componente performante cu o rată de eșec aproape nulă.Introducerea sistemului start-stop pe mașini, care are ca funcție principală oprirea motorului în momentele în care staționezi la semafor, a schimbat semnificativ necesarul de energie și fiabilitate din partea bateriilor. Constructorii au constatat că bateriile plumb-acid tradiționale nu mai sunt adecvate pentru o astfel de utilizare. În schimb, este nevoie de o baterie care să poată furniza puterea de pornire a unei baterii auto tradiționale, dar și un nivel cât mai mare al numărului de cicluri de încărcare-descărcare.
Astfel a fost dezvoltată bateria cu fibră de sticlă absorbantă (Absorbent Glass Mat - AGM), iar VARTA comercializează acest tip de baterie cu numele VARTA Silver Dynamic AGM.
VARTA SILVER DYNAMIC AGM: BATERII PENTRU MAȘINI CU START-STOP
Principala caracteristică a bateriilor AGM este materialul de fibră de sticlă absorbantă. Acesta reține acidul bateriei precum un burete, pentru a asigura contactul permanent între placi și electrolitul absorbit.
VARTA produce astfel de baterii începând din 2002, iar de atunci a introdus peste 100 de procese, parametri și variabile de produs. Bateria VARTA Silver Dynamic AGM este prezentă pe 80% dintre mașinile noi cu tehnologie start-stop, ceea ce evidențiază poziția de lider a VARTA ca furnizor OE pentru majoritatea producătorilor de mașini.
OE este un acronim pentru "piesă de schimb originală" și certifică faptul că piesa provine de pe aceeași linie de producție ca echipamentul inițial, dar este comercializată direct pentru post-vânzare.
Bateriile VARTA Silver Dynamic AGM sunt produse în Germania și respectă cele mai înalte standarde de producție ale uzinei.
Bateriile AGM sunt dedicate vehiculelor cu cerințe energetice mari, care au accesorii și echipamente multiple, dar și pentru condusul pe distanțe scurte, în special în regim urban. De asemenea, tehnologia AGM este soluția ideală pentru zonele cu ierni grele sau veri călduroase.
În plus, acestea au un ciclu de viață de trei ori mai mare decât bateriile convenționale.
La o mașină dotată cu o baterie AGM, bateria este integrată în sistemul electronic de bord al vehiculului printr-un sistem de management al bateriei (BMS) și un senzor inteligent de baterie (IBS). De asemenea, statisticile arată că peste 40% dintre mașini au bateria AGM montată în altă parte decât sub capotă.
La înlocuire, bateria AGM trebuie să fie integrată în sistem și conectată cu BMS/IBS, ceea ce necesită echipamente specializate.
Fără echipament și fără a introduce bateria în sistem, vehiculul ar putea indica mesaje de eroare pe panoul de bord, bateria ar putea să nu se încarce sau pur și simplu să nu mai pornească deloc.Este important de reținut că o baterie AGM trebuie înlocuită întotdeauna cu o baterie AGM.
BATERII VARTA BLUE DYNAMIC EFB
Unele mașini cu sistem start-stop elementar, în special modelele din segmentele entry-level, sunt echipate cu baterie de tip Enhanced Flooded Battery (EFB), așa cum este și VARTA Blue Dynamic EFB.
Bateriile EFB susțin aplicațiile care funcționează cu încărcare parțială și care nu necesită caracteristicile pentru cicluri de descărcare profundă ale unei baterii AGM. Acest lucru este posibil printr-un material țesut din lână sintetică, adăugat pe suprafața bornei pozitive. Materialul ajută la stabilizarea materialului activ al bornelor, iar acest lucru are ca efect direct o creștere a anduranței.
Bateriile EFB oferă o durată de viață de două ori mai mare comparativ cu bateriile convenționale.
În acest caz, o baterie EFB trebuie înlocuită fie cu o baterie similară VARTA Blue Dynamic EFB, fie cu o baterie cu tehnologie superioară: AGM.
Comparativ cu bateriile EFB, bateriile AGM oferă ca avantaje creșterea eficienței utilizării combustibilului, un volum mai mare de energie generată, performanțe electrice superioare și o pornire mai fiabilă în condiții extreme.
Nu în ultimul rând, bateriile AGM sau EFB nu trebuie înlocuite cu o baterie convențională, întrucât în astfel de cazuri pot apărea riscuri serioase în materie de performanță și de siguranță. Acest lucru este valabil chiar dacă funcția start-stop este dezactivată de către șofer.
Mai multe despre diferitele tehnologii prezente în bateriile VARTA găsiți în acest clip.
Profesioniștii din domeniul reparațiilor auto sunt de asemenea invitați să-și facă un cont gratuit în portalul VARTA. Acolo, ei vor putea accesa un motor de căutare pentru găsirea bateriei corecte în funcție de marcă și model, recomandarea VARTA pentru înlocuirea bateriei (versiunea normală sau upgrade), diagrame cu poziționarea bateriei în mașină și instrucțiuni de montare ilustrate pas cu pas care pot să reducă timpul petrecut de mașină în service.
Tot nemteasca - produsa de firma MOLL (garantia oferita de producator a fost de 40 luni), care asigura baterii de acumulatoare si pentru grupul VW.
Eu utilizez o baterie MOLL EFB 60 Ah-640 A (pentru un motor benzina normal aspirat 1.6 - 124 CP) si pot spune ca este super...dupa atatia ani...
Bateria originala a masinii a putut fi utilizata aproape 7,5 ani si era japoneza: NIPPON DENCHI tip GS 55 Ah-540 A....
EXIDE Carbon Boost 2 am vazut ca are doar 24 luni garantie (chiar si aceasta perioada de garantie spune...MULTE despre calitatea tehnologiei utilizate, cea a materialelor etc).