Lexus RX 450h a fost unul dintre punctele de interes din Romanian Roads Luxury Edition by Michelin, turul celor mai frumoase conace și castele din România. Motivul nu este însă legat de capacitățile dinamice ale celui mai vândut model din gama Lexus, ci de caracteristicile sale de a-și transporta pasagerii în liniște și confort. Cu un plus pentru atenția la detalii și pentru latura artistică a construcției acestei mașini.
Aceasta este concluzia jurnaliștilor care au experimentat SUV-ul mărcii japoneze timp de 7 zile prin Transilvania și Oltenia. Singurul model Full Hybrid (self-charging hybrid) din turul nostru, RX 450h a fost alegerea jurnaliștilor când vine vorba de confort și serenitate la volan. Cu un motor V6 aspirat secondat de unul electric, sistemul hibrid al lui RX 450h oferă 313 CP. Mai multe detalii despre Lexus RX 450h puteți citi AICI.
RADU GURĂMULTĂ (4x4 Wheels & Turbomag.ro)
361 de kilometri, ritm de condus 2/5, consum mediu 10.3 litri/100 km
Lexus RX 450h este întruchiparea automobilului „zen” în suita pe care o plimbăm în frumosul proiect Romaniam Roads Luxury Edition. Am spus-o și cu ocazia întrevederilor mele anterioare cu modelul: poate că la prima strigare nu comunică foarte-foarte multe, însă chiar de la primii kilometri rulați convinge. Definitiv, cred eu. Poate că pentru unii este prea fin, prea liniștitor, prea calm ca abordare generală. Pentru alții tocmai asta va conta.
Lexus reușește să te transpună într-o stare aparte. Atunci când rulează pur electric, pare că te „plantează” cu gingășie într-un cocon. Are inclusiv capacitatea de a te calma atunci când înfrunți traficul infernal din mediul urban. Sistemul audio redă o fidelitate exemplară, finisajele sunt executate la mare artă, pielea este de o finețe incredibilă, totul este studiat atent cu proverbiala încăpățânare japoneză.
Când îi calci mai hotărât accelerația, mai ales în modurile Sport și Sport+, sistemul hibrid de propulsie - cel mai „experimentat” de pe piață - eliberează 313 CP și emite pretenții vădite de sportivitate, care sunt temperate doar de transmisia cu raport variabil continuu, dar și de trenul de rulare eminamente confortabil. Chiar și așa, reprizele nu sunt deloc de neglijat.
Și încă ceva: poate că îi sperie pe unii pentru că sub capotă sălășluiește o motorizare V6, benzină, de 3,5 litri, aspirată natural. Teama trece instant atunci când remarci fabulosul consum care poate fi stabilizat în zona valorii de 7 litri/100 km în mediul urban. Da, ați citit bine. La drum lung, într-un regim moderat spre hotărât, arzi cam 10 litri de benzină la 100 km, însă într-o atmosferă ce amintește de rolul GT-urilor în lumea auto.
CRISTIANA OPREA (Pilot de raliuri & Emoticar.ro)
315 kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 10 litri/100 km
Ziua pe care am petrecut-o alături de Lexus RX 450h a fost pentru mine zen, deoarece am descoperit cu surprindere că uneori am nevoie de o călătorie lină în locul concentrării pe viraje, trase și dinamica mașinii. Am încercat să descopăr veleitățile sportive ale lui Lexus RX 450h, dar pur și simplu nu este făcut să fie condus așa. Poate, dar nu îi place. Cu “doar” 313 CP, sistemul hibrid care cuprinde motorul V6 aspirat de 3.4 litri este calibrat să îți ofere cea mai comodă călătorie. Implicit mișcările șoferului trebuie să fie cursive și armonizate cu drumul. Consumul nostru mediu a fost de 10 litri/100 km, indiferent de stilul de condus adoptat - un avantaj al transmisiei CVT.
Astfel, primul meu contact cu marca Lexus mi-a adus o nouă perspectivă asupra valențelor plăcerii de a conduce. Înăuntrul designului deja iconic al caroseriei lui RX 450h se află Omotenashi - filosofia ospitalității tradiționale japoneze - un concept care, odată aplicat habitaclului, anticipează nevoile șoferului și ale pasagerilor și oferă soluții pentru acestea.
Altfel de soluții. Întreaga experiență m-a făcut să apreciez mai mult funcționalitatea spațiului interior, de la micile detalii precum suportul vertical de telefon sau suportul de pahar optimizat pentru sticle de 0,5l, ornamentele din lemn realizate de specialiști Yamaha sau sistemul de climatizare Climate Concierge. Există senzori care măsoară temperatura la suprafața corpului uman, dar și radiațiile solare care bat în mașină, astfel încât ventilația să fie perfectă. Împreună cu sisteme de siguranță și asistență la șofat, Lexus oferă o soluție robustă pentru cei care își definesc luxul prin calitatea și confortul deplasărilor, într-un mix deosebit de pragmatism în soluții constructive și poezie în finisaje.ADRIAN MITREA (0-100.ro & Hotnews.ro)
212 kilometri, ritm de condus 3/5, consum 9.9 litri/100 km
Lexus RX 450h este deja legendă vie printre SUV-urile hibride și confirmă de fiecare dată că este o mașină decentă. Are scaune foarte confortabile, e bine antifonat și suspensiile sunt tolerante cu drumurile imperfecte. În principiu, oferă tot ce promite.
Problema vine din faptul că, la interior, pare o mașină deja veche ca design. N-are nicio sclipire de modernitate, iar Lexus tot insistă cu un HMI (Human Machine Interface) stângaci. Toate mărcile auto și-au schimbat radical interioarele, luminile, motoarele... Lexus RX 450h pare același SUV hibrid de acum 15 ani, la care au apărut doar modificări cosmetice care să-l facă mai atractiv de afară.
Pe scurt, o mașină bună, dar neatractivă.
CORNEL ȘOCARICIU (Automarket.ro)
360 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 9.5 litri/100 km
Mi-am petrecut cea mai lungă zi din Romanian Roads Luxury Edition by Michelin la volanul lui Lexus RX 450h. Și pot să spun că am tras lozul câștigător. Am avut de parcurs 360 de kilometri, iar SUV-ul japonezilor este unul extrem de confortabil. Am apreciat scaunele moi, bine profilate și atent finisate, în care te afunzi cu plăcere. Am apreciat și restul finisajelor, atent lucrate de niponi și integrate la nivelul consolei centrale. Soluția cu touchpad pentru controlul sistemului de infotainment nu pare cel mai simplu de utilizat, însă japonezii compensează cu un ecran tactil. Sistemul multimedia e însă destul de stufos și necesită timp de acomodare.
În ceea ce privește motorizarea, Lexus propune un sistem hibrid cu 313 cai putere. Nu sunt resurse care să miște munții din loc, dar nici nu le poți trece ușor cu vederea în condițiile în care SUV-ul se mișcă cu agilitate, mai ales în modurile Sport și Sport+. Totuși, transmisia cu raport variabil continuu și suspensia orientată către confort temperează calitățile de atlet ale lui RX 450h. Deși sub capotă există un V6 aspirat natural, sistemul hibrid din care face parte promite să fie gingaș cu buzunarul. Și spun asta pentru că la finalul unei zile cu peste 200 de kilometri rulați la viteze de autostradă, consumul a fost de numai 9.5 litri/100 de kilometri.
TUDOR RUS (doualocuri.ro, Topspeed.com)
270 de kilometri, ritm de condus 4/5, consum mediu 11 litri/100 km
Lexus RX 450h este doar despre confort. Ai nevoie de câțiva kilometri ca să înțelegi exact în ce direcție a mers Lexus cu RX, dar, odată ce te lămurești, n-o să mai vrei să părăsești scaunele foarte confortabile și un interior unde detaliile merg până la obsedant. Inserțiile din lemn, de exemplu, sunt tăiate cu laser de specialiștii diviziei de instrumente muzicale Yamaha printr-un proces cu 14 pași întinși pe durata a 8 săptămâni.
E drept și că în unele zone plasticul putea fi o idee mai șlefuit, dar RX compensează printr-un sistem audio superb de la Mark Levinson și o izolare fonică de manual, inclusiv pe autostradă.
Dinamic, RX 450h necesită, de asemenea, o adaptare.
Lexus se distanțează de zona de performanță cu acest SUV. Care, deși oferă 313 CP dintr-un ansamblu format din două motoare electrice și un V6 alimentat cu benzină, este ușor trădat de CVT-ul vocal în timpul accelerărilor mai puternice. Același CVT te împinge spre un stil de condus relaxat împreună cu suspensia care se interpune cu perseverență între spatele tău și șocurile produse de denivelări.DAN SCARLAT (Auto Motor și Sport)
273 de kilometri, ritm de condus 2/5, consum mediu 8.9 litri/100 km
Pentru grila fiecărui model Lexus, există un designer care gândește, modelează, desenează și redesenează câteva luni până să fie mulțumit de rezultat.
Apoi, un artizan („takumi” pe tărâmuri japoneze) mai muncește singurel până face o matriță din metal pentru ca designul dorit să se poată reproduce pe zecile sau sutele de mii de exemplare ale acelui model care urmează a fi produse. Iar ăsta este doar unul dintre nenumăratele detalii care fac din Lexus o mașină unică în felul ei. Pentru că, indiferent cât de agresivă i-a ieșit grila acelui designer (și, fie vorba între noi, cam ies din ce în ce mai agresive grilele astea noi), RX 450h este despre confort, serenitate și atenție la detalii, nicidecum despre adrenalină și sportivitate.
Am prins Lexus-ul pe perioada a două zile și la final ne-a relaxat complet. RX 450h este cea mai lentă mașină din testul nostru (mă rog, în măsura în care 313 cai putere pot fi considerați lenți) dar și cea mai economică (Volvo poate consuma mai puțin doar dacă este încărcat în prealabil la priză). Faptul că e hibrid îl ajută să parcurgă zonele foarte aglomerate în mod full electric, așa că parcă nu te mai deranjează când traficul se blochează. Cu mici excepții, este și foarte silențios. Stilul habitaclului urmează tema de la exterior și este foarte încărcat, așa că îți trebuie ceva timp până să te dumirești unde sunt distribuite toate comenzile. Ulterior însă, totul pare la locul lui, devine natural. Cumva, Lexus RX450h pare o mașină a contrastelor, până în momentul în care o înțelegi cu adevărat și are toate șansele să te cucerească.
CONSTANTIN CIOBANU (Adevărul Auto)
218 kilometri, ritm de condus 4/5, consum mediu 9.2 litri/100 km
Îmi pare rău, Audi, dar sistemul audio din Lexus este mai bun. Poate propune o interpretare mai “analog” a planșei de bord, dar nici supradoza de display-uri nu face bine. La capitolul ergonomie stă foarte bine și te cuceresc detalii de genul suporturilor de pahare cu adâncime reglabilă care permit depozitarea fără emoții a recipientelor de diferite înălțimi.
Finisare foarte bună, materiale foarte bune, doar că trebuie să-l primești cu ușa larg deschisă pe acest nipon în viața ta. Dacă te aștepți la puțină Dâmbovița via Nagoya, cu regret, nu se poate. Dacă vrei artificii, nu este mașina pentru tine. Merge, poate ține un ritm alert, nu o face cu dezinvoltura lui Cayenne și nici nu îi pot reproșa acest lucru. Pentru că mesajul asumat de Lexus este altul.
Și evident, este cel mai economic model din tur!
Romanian Roads Luxury Edition a fost turul premium-luxury al conacelor, castelelor și restaurantelor de top din România
22-28 octombrie 2020
Un proiect Automarket.ro
Proiect prezentat de:
MICHELIN
Parteneri:
MOL România
VARTA
ORANGE
HUAWEI
SARTO BESPOKE
SERVER CONFIG
SYNLAB
A24 ASSISTANCE
(termenul pozitiv ales aşa, "self charge" este simpatic, dar ascunde evoluţia) ?
O maşină full EV !!!
pam pam
Apoi vine neica Tudor Rus si declara el ca: "E drept și că în unele zone plasticul putea fi o idee mai șlefuit,..."
Ce vorbesti maaaa....