În Romanian Roads Luxury Edition by Michelin, turul țării în care am vizitat unele dintre cele mai frumoase conace și castele din țară, BMW a fost reprezentat prin Seria 8 Cabriolet în varianta M850i xDrive. După 2000 de kilometri parcurși prin România, grupul de jurnaliști care a luat parte la proiect vă oferă o imagine de ansamblu a modelului bavarez.
BMW Seria 8 Convertible a impresionat audiența prin performanțele de top și prin prezența spectaculoasă pe șosea. Echipat cu un motor V8 de 4.4 litri care dezvoltă 530 de cai putere și 750 Nm, M850i xDrive Convertible a fost cel mai rapid model al turului. Iar valorile trecute în fișa tehnică a modelului german au fost condimentate de nuanța exterioară Atlantis Blue și de plafonul Anthracite Silver.
Concluziile jurnaliștilor despre BMW M850i xDrive Convertible.
CRISTIANA OPREA (Pilot de raliu și jurnalist Emoticar.ro)
364 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 17.9 litri/100 km
Cred că am început ediția din 2020 a #RomanianRoads cu cea mai tare mașină din tur. De fapt nu cred, sunt sigură. În linii simple, am condus o decapotabilă turcoaz cu motor V8, tracțiune integrală cu suspensie adaptivă M, interior de piele ivory cu dotări de top BMW și sistem audio surround Bowers & Wilkins Diamond. Conceptul “Luxury Edition” al turului din acest an este reprezentat perfect de vârful de gamă al bavarezilor, o mașină care nu doar că îți oferă plăcerea de a conduce, mulțumită celor 530 CP și 750 Nm inserați perfect în configurația tocmai amintită, dar îți oferă imboldul de a te bucura de acel "aici și acum" după care mulți dintre noi alergăm.
Pe autostradă, soft top-ul a izolat bine zgomotul dat de vitezele mari, însă odată ce ne-am apropiat de virajele din zona Întorsurii Buzăului am decapotat în mers, procedură silențioasă care poate fi făcută la viteze de sub 50 km/h în fix 15 secunde. Deodată am înțeles altfel bucuria descoperirilor făcute din mers: culorile arămii ale pădurilor, mirosul de fum de prin satele de munte, siluetele conacelor care ni s-au dezvăluit de-a lungul primei zile din tur.
Totul sub melodia neprețuită a motorului V8 de 4.4 litri, care este medicament. Într-o notă mai pragmatică, trebuie să mărturisesc că nu mi-a încăput geamantanul în portbagaj, în ciuda faptului că Seria 8 este destul de masiv. Cele 2.1 tone se simt și pe viraje, când inerția se împotrivește uneori agilității cu care aș fi putut să abordez un viraj. Concluziile primei zile sunt și din perspectiva femeii, dar și din perspectiva pilotului. Despre consum nu vă spun prea multe, pentru că la o asemenea mașină rar e relevant. Oricum, Seria 8 impresionează pe toată lumea: pietoni, pasageri, șoferi și piloți.
PETRE BARAC (Automarket.ro)
317 de kilometri, ritm de condus 5/5, consum mediu 17.4 litri/100 km
Dacă Bavaria ar deveni regat - nu că ar mai putea să ne surprindă ceva anul ăsta - BMW Seria 8 ar fi cu siguranță bijuteria coroanei.
Ziua a doua din Romanian Roads Luxury Edition m-a adus la volanul lui M850i, o decapotabilă premium care îmbină elemente de o calitate incontestabilă: motorul V8 de 4.4 litri ce dezvoltă 530 de cai putere, tracțiunea integrală cu suspensie adaptivă M, interiorul de piele ivory cu dotări de top BMW și sistemul audio surround Bowers & Wilkins Diamond.
M850i Convertible e un monstru, o rachetă, o capodoperă și, pe lângă toate astea, reprezintă definiția luxului în viziunea BMW. Mi-a fost tare greu azi, vă zic. Mai ales când a trebuit să-l las la volan și pe colegul Adrian Mitrea.
CORNEL ȘOCARICIU (Automarket.ro)
220 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 12.9 litri/100 km
Modelul cu plafon retractabil impresionează de la prima vedere: caroseria vopsită în nuanța specială Individual Atlantis Blue este completată de soft-top-ul Anthracite Silver și de farurile BMW Laserlight.
Dacă nu te lași înduioșat de formele lui Seria 8 Cabriolet, atunci poate interiorul o să te convingă: ai un sistem audio Bowers & Wilkins Diamond, tapițerie Merino în nuanța Ivory White din paleta BMW Individual și ornamentele Crafted Clarity.Dar Seria 8 Cabriolet nu e doar despre astfel de detalii. E despre libertatea pe care ți-o oferă, despre sunetul unui V8 pe care îl poți simți în moalele capului atunci când accelerezi cu sete sau despre reprizele în forță livrate fără mult efort.
Dacă apreciezi sportivitatea, atunci bavarezul bifează toate căsuțele care contează. În schimb, Seria 8 Cabriolet nu-ți promite confortul covorului fermecat și nici spațiul pe care l-ai putea avea, să zicem, de la o limuzină din același segment de preț.
DAN SCARLAT (Auto motor și sport)
263 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 12.3 litri/100 km
A patra zi din Romanian Roads a fost și cea mai tristă din punct de vedere al vremii de afară. Am pornit de dimineață pe ceață și o temperatură mai mică decât până acum, iar în scurt timp ne-a făcut și ploaia o vizită. Nu-i cel mai bun moment pentru un cabriolet, dar hei! Avem căciuli! Și oricum este un timp mai bun decât o caniculă de august. Așa că lăsați miturile deoparte, nu vara este "sezonul cabrioletelor".
BMW Seria 8 Cabrio este foarte bine gândit aerodinamic, așa încât turbulenţele sunt reduse chiar și la viteze mari mari, dacă se rulează cu paravântul instalat și cu toate geamurile ridicate. Este adevărat, în această configurație se transformă practic într-un roadster, pentru ca locurile din spate nu mai pot fi ocupate de nimeni. Stropii de ploaie nu te deranjează decât sub 50-60 km/h, dar oricum, în caz că drumul te duce prin vreo localitate și nu mai poți menține un ritm mai alert, plafonul se poate ridica și în mers, până la 50 km/h.
O dată ce mașina este închisă, devine și mult mai silențioasă. Culmea, abia atunci se aude mai bine V8-ul de sub capotă, care-și aleargă pistoanele într-un ritm nebunesc pentru a livra la piciorul șoferului peste 500 CP. E greu să nu-ți placă ceva la această mașină, care poate fi, de fapt, un "2 în 1": GT rafinat cu 4 locuri sau roadster cu poftă de viață. Poate despre parbrizul un pic prea plonjat, care ajunge prea aproape de capetele pasagerilor, ai putea comenta că taie ușor din experiența "cabrio". Dar nu trebuie decât să apeși un pic pedala de accelerație ca să-ți treacă orice chef de critici.
DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (Autoexpert și Auto Test)
254 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 12.1 litri/100 km
Astăzi, în ziua 5 din Romanian Roads Luxury Edition by Michelin, am reântâlnit o cunoștiință mai veche: maiestuosul BMW M850i. De data această în versiune Cabriolet, care întoarce toate capetele prin silueta joasă și nuanța specială Atlantis Blue în care este vopsită caroseria. M850i este un Gran Tourer adevărat, un automobil confortabil, dar puternic, gândit să parcurgă distanțe lungi. Sub lunga capotă avem un V8 biturbo de 4.4 litri ce oferă 530 CP și 750 Nm. Puterea nu este însă livrată brutal, ci liniar, acompaniată de sunetul baritonal al motorului V8. Dacă alegem să rulăm relaxat, în modul Confort, sunetul motorului nu este niciodată supărător.
Suspensia adaptivă M Professional, disponibilă opțional, face minuni și transformă călătoria cu M850i într-o relaxare totală. Iar pentru o experiență specială, putem ascunde soft-top-ul în portbagaj, operațiune ce se poate face și în mers, dacă viteza nu depășește 50 km/oră. Sunetul special al motorului V8 va fi mai aproape de cel de la volan.
CONSTANTIN CIOBANU (Adevărul și Adevărul Auto)
273 de kilometri, ritm de condus 3/5, consum mediu 15.2 litri/100 km
Dacă Mercedes-AMG G 63 este cel mai exotic model din tur, BMW M850i xDrive Cabriolet este cel mai rafinat și elegant exemplar.
Deși BMW nu are o tradiție bogată în această zonă, cea a GT-urilor care pun în mojar atât sportivitatea cât și luxul, acest 8 este o creație fabuloasă.
Estetic, are toate ingredientele: este un model cu o înălțime extrem de mică, este cu 38 mm mai scund decât un Ferrari GTC4Lusso. Are acel cocktail de agresivitate dat de design și de dimensiuni.Astăzi am rulat pe ceva secțiuni de drum care nu-i erau favorabile, cu denivelări mici și dese. Cu toate acestea, rigiditatea structurii este incredibilă, nu am simțit nicio secundă că vreun volum al mașinii nu ar fi pe aceeași frecvență cu restul ansamblului. Un alt detaliu pe care BMW a reușit să-l camufleze extrem de eficient este masa mașinii. Un cabriolet de peste 2 tone care are aceeași bucurie și agerime în a schimba direcția precum un Hot Hatch de segment B. Aici își aduce aportul și puntea spate care virează.
Nu te interesează că viteza maximă este 250 km/h, te interesează că mașina asta de 2 tone ajunge la 100 km/h în 3.9 secunde. Și nu este ultima declinare a Seriei 8. Poate nu ești pe aceeași lungime cu design-ul, poate ți-ai dori ceva mai mult sânge albastru, dar un lucru este cert: din punct de vedere tehnic, BMW M850i xDrive este o creație impresionantă.
RADU GURĂMULTĂ (4x4 Wheels)
219 de kilometri, ritm de condus 4/5, consum mediu 16.1 litri/100 km
Răsfățatul din turul nostru și cel care a răsfățat, la rându-i, fiecare echipă în parte. Chiar toamnă fiind, cu 13 grade Celsius afară, am mers mare parte a zilei decapotați. Și chiar dacă am depășit de câteva ori viteza de 100 km/h, nu a fost absolut nicio problemă, deci mitul cabrioletului care nu e folositor decât vara este șubred rău. Singura „situație” este că pe lângă toate privirile pe care le atrage oricum un Seria 8 Cabriolet, se plusează și cu cele bulversate de prezența unei „decapotabile” fix la granița dintre octombrie și noiembrie.
Motorul V8 de 4,4 litri oferă cu generozitate nu mai puțin de 530 CP, iar asta face ca masa de 2.125 kg (și 4.851 mm) să nu mai „încurce” prea mult din punct de vedere dinamic. Asta și pentru că trenul de rulare asigură o ținută de drum excelentă, iar direcția te intrigă suficient cât să transformi fiecare deplasare într-o plimbare garnisită de plăcere. Dar, chiar dacă pe viraje este mult mai agil decât ai anticipa atunci când îl vezi prima dată, drumul lung este terenul preferat de joacă pentru Seria 8 Cabriolet. Atunci își scoate frumos la înaintare caracterul de GT rasat, înnobilat cu multe accente realmente premium (dotările, sistemul de sunet Bowers & Wilkins, calitatea fabricației).
Pachetul este complet și complex, e complicat să găsești neajunsuri veridice, însă și prețul de peste 155.000 euro justifică liga în care se poziționează acest automobil. Pentru cei care se îndrăgostesc iremediabil de el, sistemul de tracțiune integrală xDrive va fi argumentul suprem în momentul în care se va ieși la plimbări pe drumuri acoperite de zăpadă. De ce să nu experimentezi trăitul în afara tiparelor împământenite în timp?
Romanian Roads Luxury Edition a fost turul premium-luxury al conacelor, castelelor și restaurantelor de top din România
22-28 octombrie 2020
Un proiect Automarket.ro
Proiect prezentat de:
MICHELIN
Parteneri:
MOL România
VARTA
ORANGE
HUAWEI
SARTO BESPOKE
SERVER CONFIG
SYNLAB
A24 ASSISTANCE
Problema este ca... costa cu aproape 50.000 de euro mai mult. Tocmai de aceea nu il cumpara nimeni, cel putin in SUA,
Seria 8 este pe platforma de seria 7, fostul 6 era derivat din seria 5. Vanzarile acestui model sunt suficiente pentru a fi produs, este foarte scump ? Asta este si ideea, marja de profit este mare, de fapt printre principalele modele care au contribuit la profitul din semestrul trei au fost si seria 8 si X7.
Cat despre vanzari: pe de o parte, dealerii se plangeau in luna martie ca au peste 2.000 de Seria 8 pe stoc, pe care nu le cumpara nimeni; pe de alta parte, BMW a anuntat in august ca importurile de M8 Coupe si M8 Cabrio vor lua o pauza, cel mai probabil un an. Vorbim despre SUA in ambele cazuri.