Mercedes-Benz este unul dintre constructorii premium cu un portofoliu vast, iar în oferta nemților încă există modele care se adresează chiar și celor mai fanatici clienți. Fie că vorbim despre Clasa S, o limuzină care pune accent pe confortul celor aflați la bord, fie că vorbim despre modelele de performanță semnate de divizia AMG, în gama producătorului din Stuttgart poți găsi o mașină care să te reprezinte.
Deși designul din industria auto s-a transformat major în ultimii zeci de ani, în portofoliul Mercedes-Benz vei găsi un vehicul care a rămas aproape neschimbat: Clasa G. Inițial, Clasa G a fost gândit drept un vehicul capabil să cucerească cele mai dure zone din lume, dar între timp, s-a transformat într-o mașină-simbol.
Deși designul colțuros a rămas (și este considerat unul dintre punctele de atracție ale lui Clasa G), interiorul și modul în care rulează s-au modificat, astfel încât modelul german să poată oferi confort și dotări de ultimă generație.
49 DE ANI DE LA STARTUL PROIECTULUI GELÄNDEWAGEN
La jumătatea anului 1971, reprezentanții Daimler-Benz și cei ai Steyr-Daimler-Puch au organizat o serie de teste pe un traseu special de pe muntele Sauberg. În cadrul sesiunii au participat vehiculele Puch Haflinger, Puch Pinzgauer și Mercedes-Benz Unimog. În urma testelor, oficialii Daimler-Benz și-au dorit o colaborare extinsă cu firma austriacă, iar în planul nemților apărea și un vehicul de off-road gândit pentru activități recreative.
Proiectul s-a numit Geländewagen, iar la jumătatea anului 1972, divizia de cercetare Mercedes-Benz avea deja un studiu care spunea că un vehicul cu caracteristici bune în off-road se va bucura de un succes major în rândul celor care iubesc să călătorească în natură. Erich Ledwinka a fost inginerul desemnat să conducă echipa pentru dezvoltarea lui Clasa G, iar în 1973 a fost realizată și o machetă din lemn. Testele cu prototipuri au demarat în 1974, iar o serie de elemente de design folosite pe acele vehicule au fost păstrate și pentru varianta de producție.
În ianuarie 1979, Mercedes-Benz încheia dezvoltarea lui Clasa G și oficialii companiei veneau cu o descriere completă a modelului: un vehicul independent care se încadrează între utilitare și turisme. Prezentarea și testele pentru presă au avut loc în luna februarie a anului 1979 în cadrul unui eveniment special în Toulon, Franța, pe un traseu de off-road realizat în apropierea circuitului Paul Ricard.
NOUL CLASA G ÎN VERSIUNE DE PERFORMANȚĂ AMG PENTRU ROMANIAN ROADS LUXURY EDITION BY MICHELIN
Mercedes-Benz a profitat de Salonul Auto de la Detroit din ianuarie 2018 pentru a expune în premieră internațională actuala generație Clasa G. Modelul de off-road pregătit de constructorul german a primit atunci o serie de modificări exterioare, dimensiunile au crescut raportat la vechea generație, iar performanțele în off-road au fost îmbunătățite. Totodată, noul Clasa G a primit modificări pentru a livra un comportament mai bun pe șosea, în timp ce la interior, nemții au venit cu tehnologii moderne gândite pentru confortul pasagerilor.
Inițial, Clasa G a fost lansat doar cu o motorizare pe benzină, dar producătorul german a corectat rapid oferta: în luna februarie a anului 2018, Mercedes lansa noul AMG G63, versiunea care ne va însoți în Romanian Roads Luxury Edition by Michelin.
Spre deosebire de un Clasa G obișnuit, versiunea semnată de AMG propune modificări estetice, noutăți pentru interior și, bineînțeles, o motorizare demnă de numele diviziei din Affalterbach.
INTERIOR MODERN CU TUȘE SPORT
Actuala generație Mercedes-AMG G63 este echipată cu o serie echipamente care au fost inspirate de accesoriile din exterior.
Forma rotundă a farurilor se regăsește la nivelul gurilor de ventilație, în timp ce tweeterele de pe planșa de bord au o formă asemănătoare cu cea a luminilor de semnalizare.Instrumentarul de bord a fost redesenat, iar acum poate fi comandat într-o versiune complet digitală cu ecran central de 12.3 inch. Aceeași dimensiune este disponibilă și pentru ecranul sistemului de infotainment. Odată cu actuala generație Clasa G, Mercedes-Benz a introdus pe modelul de off-road și volanul AMG cu funcții care pot fi controlate prin atingere.
Standard, modelul va fi echipat cu scaune față încălzite care dispun și de funcție de memorie, iar opțional, nemții oferă varianta Active Multicontour Seat Package (pachet disponibil pentru 3.624 de euro și inclus și pe exemplarul din Romanian Roads Luxury Edition by Michelin).
Mercedes-Benz a investit în tehnologiile de siguranță moderne, iar multe dintre cele mai noi sisteme dezvoltate de nemți sunt disponibile și pe AMG G63. Modelul este echipat standard cu următoarele: sistem pentru monitorizarea șoferului, cruise control, asistent activ pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație și un sistem de frânare automată de urgență.
Pentru un comportament dinamic îmbunătățit, AMG G63 va fi echipat standard cu suspensia AMG Ride Control cu amortizoare adaptive. Acestea funcționează independent pentru fiecare roată, iar șoferul are posibilitatea să selecteze unul dintre cele trei programe: Comfort, Sport și Sport+.
Dintr-un pachet semnat de divizia din Affalterbach nu putea lipsi AMG Dynamic Select. Cu ajutorul acestui sistem, șoferii au la dispoziție cinci moduri de rulare: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. Fiecare dintre aceste moduri oferă un răspuns diferit pentru suspensii, motor, transmisie și direcție.
Standard, Mercedes-Benz Clasa G va fi echipat cu trei diferențiale blocabile și cu un mod Low Range. În momentul în care diferențialul central va fi blocat, sistemul permite selectarea unor noi moduri de rulare: Sand, Trail și Rock. Modul Sand a fost gândit pentru a oferi aderență sporită pe nisip, modul Trail asigură performanțe maxime pe teren moale sau alunecos, iar modul Rock se adresează acelor situații în care Clasa G trebuie să traverseze zone stâncoase iar de cele mai multe ori, una dintre roți este desprinsă de la sol.
Toate modurile de rulare sunt vizibile fie pe instrumentarul de bord, fie pe ecranul central, iar în momentul în care diferențialele sunt deblocate, Clasa G va reveni la setările pentru drumuri acoperite cu asfalt.
Și pentru că AMG G63 este la bază un model de off-road, versiunea propune următoarele caracteristici: unghi de atac de 26.7 de grade, unghi de degajare de 29.2 de grade, gardă la sol de 241 de mm și adâncimea maximă a vadului de 70 de centimetri.
MOTOR V8 ȘI PERFORMANȚE DE MODEL SPORT
Deși Clasa G a fost gândit ca un vehicul pentru off-road, noile generații sunt văzute drept SUV-uri de lux, iar acest lucru a alimentat dorințele clienților pentru versiunile de performanță.
Noul Mercedes-AMG G63 respectă cu strictețe cerințele publicului și promite performanțe asemănătoare cu cele ale sportivelor pur-sânge sau chiar ale supercarurilor anilor '90, în ciuda faptului că masa totală trece de 2.5 tone.
Noua generație a modelului de performanță a renunțat la motorizare V8 de 5.5 litri și a trecut la un propulsor V8 biturbo de 4.0 litri.
Motorul este capabil să livreze 585 de cai putere la 6.000 rpm și 850 Nm între 2.500 și 3.500 rpm. Resursele sunt gestionate de transmisia AMG Speedshift TCT cu 9 trepte și de sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4Matic.În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.5 secunde, iar viteza de top este limitată electronic la 220 km/h. Opțional, clienții vor putea comanda AMG Driver's Package care crește viteza de top până la 240 km/h.
MERCEDES-BENZ CLASA G PE PIAȚA DIN ROMÂNIA
În segmentul în care activează Mercedes-Benz Clasa G au mai rămas doar câțiva rivali cu potențial. Deși are performanțe bune în afara șoselelor, Jeep Wrangler nu intră într-un segment premium, motiv pentru care, doar noul Land Rover Defender poate să mai fure din clienții care sunt în căutarea unui Clasa G. Totuși, AMG G63 încă nu are un rival direct, Land Rover fiind în plin proces de dezvoltare al unui Defender de performanță.
Pe piața din România, Mercedes-AMG G63 are un preț de pornire de 163.600 de euro, însă cei vor un Clasa G fără logo-ul diviziei din Affalterbach pot alege din trei motorizări.
Varianta de bază se numește G 350 d și este echipată cu un motor diesel cu șase cilindri de 3.0 litri care dezvoltă 286 de cai putere și 600 Nm. A doua variantă diesel poartă indicativul G 400 d și livrează 330 de cai putere și 700 Nm. Singura motorizare pe benzină care nu este poartă logo-ul AMG se numește G 500 și este echipată cu un V8 de 4.0 litri cu 422 de cai putere și 610 Nm.
Pe exemplarul care ne va însoți în Romanian Roads Luxury Edition au fost bifate mai multe echipamente opționale. Dintre acestea, amintim următoarele: vopseaua specială Designo Albastru Ocean, pachetul AMG Night, farurile de top Multibeam LED, sistemul auxiliar de încălzire și ventilație, sistemul audio semnat de Burmester, instrumentarul digital de bord cu ecran de 12.3 inch și oranamentele Designo din lemn negru cenușiu.
LISTĂ DE PREȚURI MERCEDES-BENZ CLASA G | |||||
MOTORIZĂRI |
PREȚ DE BAZĂ |
||||
VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
MOTOR |
|||
G 350 D | 286 | L6, 3.0 litri diesel | 109.600 | ||
G 400 D | 330 | L6, 3.0 litri diesel | 112.940 | ||
G 500 | 422 | V8, 4.0 litri benzină | 121.860 | ||
AMG G63 | 585 | V8, 4.0 litri benzină | 163.600 |
FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚI ÎN ROMANIAN ROADS LUXURY EDITION BY MICHELIN
Secretul metamorfozei rățuștii urate în obiect cubic de cult pare a fi însă priza la rapperi și alte vedete ale subkulturii, atent stimulată de nemți în ultimii 10-15 ani.
Puteți s-o luați ca părere de invidios pârlit, :-) dar nici cei ”doar” 110K € pentru dieselul 3.0 nu se justifică neam, chiar dacă eficiența mastodontului în offroad rămâne indiscutabilă.
De scorul AMG-urilor ce să mai zic, deși trendul lor pare și mai inexplicabil (rar văd un G-Klasse non-AMG prin deal-valea noastră.)
Regret deci dispariția practică a ”regnului” tot-terenurilor non-luxuriante… dar clar că Sfântului Profit nu-i pasă de părerea unui chibiț AM.
Serios acu, încearcă să nu mai fii rogu-te analfabet funcțional -- nici în vis n-am sugerat că G-hiba ar sta în calitatea mașinii, ba chiar am lăudat-o.
...Ci că doar PREȚUL ei e nejustificat de umflat (aș putea să mă lăbărțez cu o analiză minuțioasă dar e vânare de vânt, vorba răposaților poeți.)
Că se cumpără-n draci totuși e cu totul altă discuție, în care s-ar potrivi și profiturile nesimțite de 67-90 mii € per cutie pe roți cu sigla Porsche sau Ferrari.
Oi face-o însă-n episodul aviator poate, ca să te dezamăgesc și mai abitir.
Ps. Da-i cu vinu, poate asa iti mai trec frustrările si te mai luminezi la fața ca prea esti incrancenat.