Începem prezentarea celor șase mașini participante la a doua ediție Romanian Roads by Michelin cu SUV-ul Audi Q8. Cel mai mare și luxos SUV produs la Ingolstadt va veni alături de noi în versiunea 55 TFSI, ce folosește un motor V6 de 340 CP.
Este vârful de gamă din arsenalul celor de la Audi la capitolul SUV-uri premium, cu excepția versiunilor perfomante SQ8 și RSQ8. Audi Q8 face parte din oferta Audi din 2018, când a devenit modelul de top alături de modelul Q7.
Cu o lungime de aproape 5 metri, mai precis 4.968 mm, și o lățime de 1.995 mm, Audi Q8 este un SUV full-size. Ampatamentul este de 2.995 mm, iar masa proprie depășește două tone. Deși înrudit cu modelul Q7, Audi Q8 are un stil de design mai futurist și o siluetă mai fluidă, deși nu este un SUV coupe după modelul perechilor de modele Q3/Q3 Sportback sau Q5/Q5 Sportback.
Audi Q8 mai degrabă este inspirat de nava amiral din gama de modele sedan Audi, impunătorul A8, elementele luxoase fiind translatate în lumea SUV-urilor.
DESIGN ATRĂGĂTOR ȘI TEHNOLOGII DE ULTIMĂ ORĂ
Primul element care atrage atenția la SUV-ul Audi Q8 este grila single frame masivă, specifică modelelor produse de marca din Ingolstadt. Grila este încadrată de blocurile optice Matrix LED, o opțiune ce va fi prezentă pe modelul ce ne va însoți în Romanian Roads 2020 Luxury Edition by Michelin.
Audi Q8 folosește, bineînțeles, sistemul de tracțiune integrală quattro cu diferențial central blocabil, suspensie adaptivă și o cutie de viteze automată Tiptronic cu opt trepte. Modelul din Romanian Roads va fi echipat cu motorizarea V6 turbo de 3.0 litri cu sistem mild hybrid ce oferă 340 CP între 5.000 și 6.400 rpm și un cuplu maxim de 500 Nm disponibil între 1.370 și 4.500 rpm. În plus, modelul prezent în tur va fi echipat și cu sistemul opțional de direcție integrală ce permite virarea roților de pe puntea spate. Consumul mediu de carburant pentru modelul Audi Q8 55 TFSI variază între 8.8 și 9.2 litri/100 km (măsurat în standard WLTP).
Dacă modelul standard vine echipat cu jante de aliaj de 19 inch, exemplarul nostru, vopsit în nuanța opțională Negru Orca, va fi dotat cu jante de aliaj de 22 inch.
Audi Q8 dispune de mai multe moduri de rulare: Comfort, pentru setarea cea mai soft a suspensiei, Dynamic, unde caroseria este coborâtă cu 40 mm pentru un stil de condus sportiv sau off-road ce ridică caroseria cu 50 mm pentru a putea accesa și drumuri mai dificile.
INTERIOR
La volan, atmosfera este familiară pentru cei care au mai avut ocazia să conducă un Audi de ultimă generație.
Pentru Q8, Audi folosește Virtual Cockpit, ceea ce înseamnă o planșă de bord digitală și alte două ecrane tactile pe consola centrală prin intermediul cărora pot fi controlate sistemul de infotainment și cel de climatizare.Opțional, proprietarul poate alege sistemul audio Bang & Olufsen Premium 3D, dar și sistemul de încărcare wireless pentru telefoane.
În afara modelului 55 TFSI quattro gama modelului Audi Q8 mai conține două alte motorizări pe benzină, dar acestea sunt rezervate pentru versiunile performante ale SUV-ului. Audi SQ8 TFSI quattro foloseșște motorul V8 de 4.0 litri pe benzină ce oferă 507 CP și 77 Nm, iar vârful de gamă este RSQ8 echipat cu același V8 de 4.0 litri plus sistem mild hybrid pentru un total de 600 CP și 800 Nm. Vârful de gamă performant poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 3.8 secunde, o cifră impresionantă pentru un automobil de gabaritul lui Q8.
Audi mai oferă și două versiuni diesel pentru SUV-ul Q8. Ambele folosesc motorul V6 3.0 TDI, dar în versiuni diferite de putere. Modelul Audi Q8 45 TDI oferă 231 CP și 500 Nm, în timp ce versiunea Q8 50 TDI are 286 CP și un cuplu maxim de 600 Nm.
Deși situat în zona superioară a gamei Audi, Q8 păstrează și un caracter practic. Volumul portbagajul este de 605 litri, iar dacă rabatăm bacheta, volumul de încărcare ajunge la 1.755 litri.
SISTEME DE ASISTENȚĂ
Ca orice model premium, Audi Q8 nu duce lipsă de sisteme de asistență pentru cel de la volan. Audi a grupat sistemele în pachete ca de exemplul pachetul Tour ce include Adaptive Cruise Assist și turn assist. Sistemul de pilot automat adaptiv permite celui de la volan să mențină viteza constantă, dar și direcția la rularea pe autostradă. Sistmeul încorporează adaptive cruise contrl, traffic jam assist și active lane assist. Permite detecarea marcajelor rutiere și a vehiculelor ce rulează pe benzile învecinate și poate ajusta viteza de rulare în funcție de semnele de circulație.
Audi Q8 beneficiază și de Emergency Assist, care poate detecta dacă cel de la volan este inactiv și emite o serie de semnale vizuale și acustice plus o scurtă acționare a frânelor pentru a îl determina pe cel de la volan să reia controlul.
Dacă acesta nu reacționează, Audi Q8 se poate opri automat.Modelul poate fi echipat opțional cu patru camere 360 grade ce permit acoperirea întregii zone pe care o ocupă autovehiculul. Sistemul permite efectuarea parcărilor în suguranță, iar împreună cu Maneuvring Assist ajută la evitarea coliziunilor cu stâlpii din parcările subterane și detectează traficul din spatele mașinii.
ZONA SUV PREMIUM
Audi Q8 face parte dintr-un segment din ce în ce mai aglomerat al SUV-urilor full-size premium. Nu intră în zona SUV-urilor cu șapte locuri, acest loc fiind rezervat modelului înrudit, Audi Q7, dar intră în concurență cu modele ca Range Rover Sport, BMW X6 sau Porsche Cayenne Coupe.
Prețurile pe piața din România pentru Audi Q8 încep de la 76.857 euro pe piața din România. Pentru modelul Audi Q8 55 TFSi quattro, prețul de bază este de 79.521 euro, iar exemplarul care ne va însoți în Romanian Roads 2020 by Michelin are un preț de 103.526 euro.
Pe lista de opționale a acestuia regăsim vopseaua metalizată Negru Orca, direcția integrală, sistemul audio premium Bang &Olufsen 3D Sound, camerele 360 grade, jantele de aliaj 22 inch, pachetul interior S Line, tapițerie piele Valcona, scaune încălzite față și spate, climatizarea pe patru zone, volan reglabil electric, portiere cu sistem soft close și multe altele.
LISTĂ DE PREȚURI AUDI Q8 | |||||
MOTORIZĂRI |
PREȚ DE BAZĂ |
||||
VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
MOTOR |
|||
45 TDI quattro | 231 | 3.0 V6 | 76.857 | ||
55 TFSi quattro | 340 | 3.0 V6 mild hybrid | 79.521 | ||
50 TDI quattro | 286 | 3.0 V6 mild hybrid | 79.731 | ||
SQ8 TFSI quattro | 507 | 4.0 V8 | 106.399 | ||
RSQ8 TFSI quattro | 600 | 4.0 V8 mild hybrid | 132.273 |
FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚI ÎN ROMANIAN ROADS LUXURY EDITION BY MICHELIN
https://youtu.be/Rin-4HRFj4c
Orice om care are bani mai multi tinteste spre o casa mai mare spre o masina mai mare, spre o vacanta mai scumpa... Chiar si tu, daca ti-ar creste veniturile ai face la fel.
Au si ele rostul lor. Mai ales pentru constructori. Pentru ca aceste masini au cea mai mare marja de profit. Doar gandeste-te un pic. Ce este Audi Q8? Un A6 cu o caroserie noua, dar cu vreo 20.000 de euro mai scump.
Sunt importante, evident, si pentru public. Fiindca daca nu ar avea clienti, nu ar mai exista.
daca ar avea contul plin, sa vezi cum si-ar comanda un Audi Q8 cu de toate si ar uita de problema emisiilor si taxelor. pana atunci, saliva salivare, pofta-n cui agatzare.... ca asa e-n tenis.
Daca nu esti de acord cu ceva, trebuie sa ii convingi si pe ceilalti ca e mai bine cum gandesti tu? Citesc comentariile tale si asta este impresia pe care o am despre tine. Cum gandesti tu, asa e bine. Poate, dar nu mereu.
Daca nu-ti plac SUV-urile (nici mie nu imi plac, de asta am un break si sunt multumit) nu inseamna ca nu ai vizibilitate clar superioara fata de un sedan/break [insert orice nu este inalt].
(n.b. Hopa, chiar asta-i tematica luxo-turului nostru, binevenit în plandemie asortată cu sărăcie. :-))
...De downshifting n-ați auzit însă? Ori de tiny-houses sau kei-cars preferate și de (puțini, ce-i drept) oameni înstăriți?!
Revenind însă la SUVologia SUVomaniei grandomane, eu cel puțin cred că maximum 5 procente dintre ele au o noimă, fiindcă:
- max. 5% sunt efectiv utilizate și-n offroad.
- tot max. 5% sunt cumpărate din bani munciți.
Și-un pic deraiat de la temă: francezii au în plan taxarea greutății mașinilor (de peste 1,4 tone) -- călcâiul lui Ahile al megaSUVurilor -- dar tot ipocrit-ecologică-i ideea, hibridele PHEV și (mai ales) electricele zdrobitoare de șosele urmând a fi excluse.
Ca să nu mai zic ca sunt pentru impresia artistică și "să moară dujmanii", "valoarea mea" & alte chestii d'astea. Hai să fim serioși, un suv este util cand faci mii de km pe lună, desigur pe autostradă sau interurban. Altfel este un moft costisitor, și vorbesc din postura în care dețin o mașină strict pentru oraș și o alta pentru exterior. Și vreau să vă spun că, la noi, respectul in trafic este in functie de masina pe care o conduci. Si am observat asta pe propria piele... La semafor, în coloană sau căutand loc de parcare stai fix la fel. E drept, în suv ai un aer de superioritate :)))
@Ionut
@Tatraurs, omule ce ti-au spus cei doi colegi pomeniti mai sus, ti-am spus si eu mai demult. Nu e sanatos nici pentru tine sa crezi ca esti mai cu mot si ca le stii tu mai bine pe toate, si nici pentru noi, cei care trebuie sa iti suportam zilnic frustrarile din fiecare comentariu. Probabil ca aceleasi frustrari te fac sa si conduci in felul golanesc-cocalaresc pe care chiar tu l-ai recunoscut de mai multe ori, cu viteze mult peste limitele legale atat in orase, cat si in extraurban, cu intrat tare in curbe (pentru ce!!??) - nu as vrea sa te intalnesc vreodata in trafic, pentru siguranta mea si a celor din masina mea si nici ca pieton. Nu inteleg cum totusi mai ai tupeul sa tii morala altora care parcheaza pe trotuare cu suv-urile cand tu n-ai nicio treaba cu respectarea regulilor sau cu simtul firescului, cu bunul simt. Apropo, nu am suv, ca sa te linistesc. Si sper sa nu ai nici tu vreodata, esti deja un pericol pe strazi cu masina pe care o conduci acum, indiferent care o fi aia.
Asta daca vrei sa pricepi ceva si sa iti revizuiesti atitudinea, daca nu, tine-o tot pe-a ta in continuare, oricum in felul asta nu vei convinge pe nimeni, doar iti creezi antipatii.
Probabil ca nu. Exista masini pentru toata lumea, pentru toate buzunarele, pentru toate gusturile. Nu inteleg ce va aprindeti asa daca unora le place suv-ul. Care e problema? Cu ce te deranjeaza pe tine? Nici mie nu imi plac suv-urile dar inteleg propietarii de suv pentru ca am condus asa ceva si e misto senzatia de la volan. Si nu, nu se inclina pe viraje asa dramatic cum spunea cineva mai sus. Nici macar Escalade.
Si nu, nu dispare segmentul mini, cum spunea altcineva. In momentul de fata ai o oferta uriasa de masini mici, si electrice si diesel si benzina.
In ce lume misto am trai daca ati gandi si v-ati documenta inainte de a posta.
O zi minunata tuturor!
Vorbiti de masini!
Toti romanii sunt piloti, nu soferi.
Curba la limita? Pai de ce sa intri la limita? Esti cumva pe circuit? Ati dus voi la limita un Q8?
Pana una alta,luati-va suv_uri sa faceti 10 ore dus intors pana la Sinaia in we sa sorbiti o ciorba sau sa urcati pana la Babele cu ele si sa va laudati ca mai iesiti cu ele si pe off road(sau pe plaja blocati in nisip la poze)@ciprian bi Nu e musai sa ii dai forja sa ajungi la limita cu o masina,mai ales cu una grea,doar sa prinzi putina "gheata neagra" pe asfalt intr-o curba mai stransa si poti ajunge ca un realizator de emisiuni din romania,mandru posesor de suv care i-a conferit siguranta dorita.@bengosu Nici betoniera nu se inclina pe viraje,asta nu inseamna ca e ok s-o alergi in blana.
Pana la urma de cel mai multe ori vina o poarta soferul, nu incapacitatea unei masinii de a face fata unei situatii neprevazute.
Si cu loganul, faci tot 10 ore :)) Dar inteleg ce vrei sa zici. Si ce zici tu acolo sunt stereotipuri. Doar atat!
A sărit turma de gâtul omului că a îndrăznit să le critice prejudecățile adoptate de la alți inteligenți și să le contrazică. Jumătăți de adevăr ca siguranța mai mare (doar pasivă), confortul mai bun pe drum confundat cu dinamica mașinii și în general cam tot ce exagerează despre acești monștri pe roți aspiranții care de fapt caută ”valoare” și ”statut”.
Degeaba le vorbești despre centrul de greutate mai ridicat al tonelor de fier sau încerci să le explici că degeaba are scaunul mai sus dacă e reglat prost și poți avea vizibilitate mai puțină, singura vizibilitate pe care și-o doresc e în fața celorlalți, cu brand-ul SUV-oiului ”premium” care să-i ridice deasupra.
Tatra, alte dăți nu am rezonat, dar de data asta ți-am dat plusuri de nu-mi mai aduc aminte:)
Bengosule,nu ma mira ca nu intelegi,iti raspunsesem la ce ai scrijelit mai sus"nu, nu se inclina pe viraje asa dramatic cum spunea cineva mai sus. Nici macar Escalade.". Si o betoniera sta teapana pe curbe doar c-o urecheaza forta centrifuga repede
"Revenind însă la SUVologia SUVomaniei grandomane, eu cel puțin cred că maximum 5 procente dintre ele au o noimă, fiindcă:
- max. 5% sunt efectiv utilizate și-n offroad.
- tot max. 5% sunt cumpărate din bani munciți."
ba-frate-ba !!!
da' "hoptimistus mai iesti" !!!
stau, ma mir si ma minunezzz ... !!!
5% zici ???
io nu dau mai mult de 2% !!! si aia cu indulgenta (a se citi 0,5%) !!!
o ipoteza e ca aia care le iau, nu-s obisnuiti sa iasa pe coclauri - oricum masinile alea nu-s destinate coclaurilor din proiect ! - bucile dumnilor fiind d-alea finisate care iau masinile pt iesit la cumparaturi, eventual de teama sa nu ramina blocati in zapada iarna ... sau in nisip daca-s pe meleaguri desertoase ... nu sa iau ei sa mearga la camping unde e tintari dom'le, daca ploo' iar nu-i bine, ietc., ...
a doa ipoteaza e ca tot iei, dumnealor bogatanii, nu imi vine sa crez ca isi cistiga in mod cinstit bistarii cu care le cumpara ... adecatelea, nu cred sa fie procentul mai mare de 1% ... aci ma refer la aia care le cumpara de noi-noute nu la mina a cin'spea ! toti au firme sau functii ... dar in lumea occidentala stai si te crucesti cum te fura cu acte in regula !!!
ca mentiune sa zicem ca motoristele alea nu ie pro-e-ctate pt off-road ! suv nu e off-road'er ...
sti asta, adeca nu au arsenal de mecanisme pt coclauri, doar un sistem care ofera o tractiune mai buna in anumite conditiuni in care patineaza una sau doo din roti ...
oricum o luam, suv e tare-tare diferit de 4x4 !!!
io m-am convins pe propria me p'ele cu "Lili" a me cind am vrusai sa ma dau prin paduri si garda la sol prea mica m-a oprit din ielanul mieu tineresc de 49 de ai ...
drumuri bune sa ai !
PIS: d'apoi sper ca ai priceput caractherul miesajului mieu si o sa imi pardonesti toate herorile mele de caligrafie intentionat fabricate acilea !
; nu stiu exact la motoare mai mici, doar ca 1L benzina poate scoate mai mult NOx decat un 2.0 diesel; vorbim de motoare Euro6-temp masurate pe strada; ca de benzine de catalog cu consum 6/100 la 2 tone, inca nu m-am oprit din ras; dar poate era mild-hibrid masina). De unde fascinatia asta acum pentru benzina?
Cred ca te referi la CO2 nu la NOx.
E mult mai delicata problema la NOx, pentru ca diesel-ul nu are probleme cu CO2. Are probleme cu particulele fine.