După ce au lansat în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva, cea de-a patra generație a monovolumului compact Scenic, pe care designerul-șef al mărcii l-a numit "ultima șansă ca monovolumele să funcționeze", francezii de la Renault plusează astăzi cu noul Grand Scenic, evoluția naturală într-o versiune cu 7 locuri a modelului compact de familie.
Așa cum ne așteptam, Grand Scenic preia liniile estetice ale fratelui său mai mic, diferențele fiind făcute mai ales la nivel de dimensiuni. Astfel, Grand Scenic este cu 23 de centimetri mai lung decât omologul său cu 5 locuri, lungimea totală a modelului francez ajungând la 406.3 centimetri. Evident, mare parte din această diferență de dimensiuni se traduce printr-un spațiu interior îmbunătățit și ajutat de prezența celor două locuri suplimentare în partea posterioară a habitaclului. Pentru a ușura accesul în zona din spate a mașinii, cei de la Renault au modificat și dimensiunile portierelor spate, care sunt mai lungi decât în cazul fratelui Scenic.
Bancheta spate păstrează profilul de rabatare 2/3, iar aspectul practic al mașinii face ca Renault să ofere o podea de încărcare plată în cazul în care posesorul mașinii are nevoie de spațiu și "culcă" scaunele de pe rândurile al doilea și al treilea.
Dacă doriți o abordare ceva mai simplă a spațiului posterior, bancheta spate este culisantă, iar prin simpla împingere pe șine puteți crește spațiul de depozitare al bagajelor de la 718 la 866 de litri. Renault nu anunță spațiul care rămâne pentru bagaje atunci când toate cele 7 locuri sunt ocupate.Foarte interesant este faptul că Renault mizează în continuare pe tușa lifestyle aplicată modelului francez și în versiunea sa cu șapte locuri. Astfel, jantele oferite standard pe noul monovolum au dimensiunea de 20 de inch, așa cum se întânplă și în cazul lui Scenic, în timp ce designul general al profilului pare un crossover între un break înălțat și un SUV mai ales datorită barelor de plafon prezente și ele standard pe Grand Scenic.
La nivel de motorizări, Renault Grand Scenic mizează pe un volum mare de vânzări adus de cele trei motorizări diesel dCi de 110, 130 sau 160 CP. Dacă doriți motoare turbo pe benzină, oferta afișată include versiuni de 115 și 130 CP. Cutia manuală este standard pe majoritatea acestor versiuni, în timp ce familiștii care doresc ceva mai mult confort pot să mizeze pe o transmisie EDC cu două ambreiaje pe motoarele diesel de 110 și 160 CP.
Partea proastă este că familiștii români care-și doresc Scenic și Grand Scenic vor fi nevoiți să mai aștepte, pentru că Renault România nu a decis încă dacă va comercializa sau nu cele două monovolume în țara noastră. Evident, cauza principală este legată de cererea foarte scăzută pe aceste segmente în care clienții români (și nu numai) preferă din ce în ce mai mult SUV-urile.
Oricum, fata de altii, Renault chiar s-a miscat, n-a dormit in front; nu-i poti acuza de asa ceva.
Nu pot spune ca este urata, dar nu-mi place
Or fi monovolume, insa conceptia e total diferita. Lodgy e un model de buget, pe cand Espace de ex. ataca un segment superior prin Initiale.
@Mihai Lodgy e low-cost, Scenic e de volum-buget.
Foarte bine ca nu o aduc. Pentru 10 bucati cat ar vinde la noi intr-un an...
imi inchipui ce zdranganaeala la trecerea pe drumuri proaste in spate unde stau copii
Mai ales Scenic si Espace !
Atentie insa AM - lungimea noului Grand Scenic e de 4,64 m si nu de doar 4,06 m!
Interesant e si ca Renault a anuntat preturi accesibile pentru pneurile de serie in formatul "anormal" de 195/55 R20, identice pt. ambele variante.
Care 3 modele? clio si captur se vand foarte bine.
Pe langa meganE, talisman si kadjar, apare in curand si noul koleos.
Eu zic ca oferta lor acopera f bine piata, mai ales ca discutam de un boom al crossoverelor. Pe langa asta Renault mai e puternic pe zona utilitare si electrice. Minoritare, dar importante.
dupa parerea mea, monovolumul scurt (5 locuri ) Renault Scenic si cel lung de la Citroen Grand C4 Picasso ( optional cu 7 locuri) vor fi cele mai vandute
bani din ce in ce mai putini
familii din ce in ce mai putin numeroase
iar putinele familii numeroase existente fie aleg nemtoaicele, ori nu au bani si atunci se inghesuie intr-un sh.
In plus lumea de azi, atenta la bani, nu prea mai justifica diferenta de pret dintre megane si scenic-ul scurt: scenic e putin mai mare, arata altfel si atat. Suv-ul ofera plusurile mpv-ului insa aduce si niste valente off-road. Valente inutile in oras, dar whatever.
Tu nu cred ca ai stat vreodata intr-un Scenic sa-l studiezi. Solutiile din interior sunt clar indreptate spre confortul familiei; modularitatea si versatilitatea fiind peste ceea ce poate oferi un Megane.
Scaunele individuale in spate, cotiera cotiera lata, amovibila amplu, spatiu, vizibilitatea etc. Da, nu se compara cu Megane. Vbesti aiurea.
Poate asa familiile romanesti vor prinde gustul unor masini frumoase si mai potrivite pentru nevoile lor.
Mai ales ca acele SUV-uri mici, crossover-urile, sunt niste struțo-cămile foarte apetisante.
Renault Scenic IV, te asteptam .
ALin