Mercedes-Benz se află într-o perioadă excelentă la nivel de vânzări, marca premium din Stuttgart reușind în acest an să-și bată rivalii direcți, BMW și Audi, în clasamentul oficial la nivel mondial. Iar acest lucru se datorează mai ales strategiei de expansiune a gamei, care s-a transformat în ultimii cinci ani dintr-una îmbătrânită și pe alocuri depășită într-una dezirabilă și pichetată cu modele care au atras clienți tineri pentru brandul german.
Strategia de dezvoltare a celor de la Mercedes implică nu doar întinerirea modelelor deja existente în gamă, ci și atacul frontal pe unele segmente de piață pe care marca nu exista până acum. Un exemplu ar fi zona SUV-urilor coupe, acolo unde noile GLE Coupe și GLC Coupe se luptă de la egal la egal cu BMW X6 și X4, modele cu care bavarezii defilau de unii singuri până acum. Ei bine, astăzi avem în față un al doilea model Mercedes-Benz care își propune să taie din felia unui segment nou: Clasa E All-Terrain, o versiune cross a break-ului E-Klasse care are rolul de a mușca cât se poate dintr-o zonă pe care până acum existau doar Audi și Volvo.
De altfel, povestea noului Mercedes Clasa E All-Terrain este strâns legată de cea a noului Volvo V90 Cross Country, adversar direct care a fost prezentat oficial la rândul său acum câteva zile.
Paralela dintre noua generație Clasa E și noua generație Volvo S90 continuă astfel în toate zonele după ce cele două modele au fost prezentate oficial în ianuarie 2016 la la același salon auto: Detroit Motor Show.Revenind la noul E-Klasse All-Terrain, vorbim despre o mașină versatilă care are rolul de a aduna clienți care-și doresc o idee mai multă aventură de la mașina lor de familie. Nu există foarte multe surprize la nivel estetic, pentru că noul model este un Clasa E Break condimentat cu scuturi și spoilere noi care-l apropie de ideea unui SUV fără a-i conferi însă alura masivă a acestuia.
Evident, Clasa E All-Terrain împrumută de la frații săi sedan și break toate caracteristicile de design, de interior, tehnice și tehnologice. Ce diferă este garda la sol mărită, prezența în standard a tracțiunii integrale 4Matic, arce negre de protecție a aripilor, jante dedicate de 19 sau 20 de inch și o versiune de echipare care la interior amestecă fibra de carbon cu aluminiul.
Dacă versiunea All-Terrain are o gardă la sol cu 2.9 centimetri mai ridicată decât cea a break-ului din care provine, suspensia pneumatică Air Body Control îi va oferi celui de la volan posibilitatea de a ridica manual și mai mult caroseria la nevoie, fiind disponibilă o plajă care variază între 0 și 3.5 centimetri.
În aceste condiții, garda la sol a modelului german poate fi setată oriunde între 12.1 și 15.6 centimetri.
Noul Clasa E All-Terrain se va lansa pe piață într-o singură motorizare, urmând ca lista să fie populată în cursul anului viitor cu noi versiuni. Deocamdată, cei care vor un E-Klasse cu spirit de aventură se pot baza exclusiv pe versiunea E 220d 4Matic, care oferă un motor diesel de 2.0 litri ce dezvoltă 194 CP și 400 Nm. Consumul mediu anunțat de Mercedes ajunge la 5.1 litri/100 km, accelerația 0-100 are loc în 8.0 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge break-ul cross al nemților este de 232 km/h.
via Mercedes-Benz
De asemenea pretul va fi destul de ridicat si apropiat de un GLE, deci pe ansamblu nu merita sa-ti cumperi o masina pt o garda marita cu 3cm.
Garda la sol a Loganului este mare, avamd in vedere faptul ca a fost gandita ca o masina multifunctionala de care omul sa se foloseasca si in oras, si in vacanta, si sa-si aduca porcul si muraturile de la tara (drumuri neasfaltate(, si la pescuit, etc. Putini sunt cei care stiu, insa francezii, pana sa proiecteze Loganul, au facut un studiu serios pentru a lua in calcul modul in care folosesc romanii Dacia 1300. Si au vrut sa faca o masina si mai adaptata conditiilor din Romania decat batranul Renault 12... Daca la asta mai pui si faptul ca initial era planificat ca Loganul sa se vanda in tari cu drumuri proaste, nevisand nimeni la acel moment la succesul pe care masina asta avea sa-l aiba pe pietele straine, poti realiza faptul ca Loganul are o garda la sol mare si nu invers. Crede-ma ca o masina cu tractiune integrala un pic mai inalta decat Loganul, desi e departe de a fi un off roader, chiar te scoate din belele,
1. Loganul are garda la sol mai mica cu aproape un cm decat masina la care se refera articolul;
http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/logan/preturi-si-specificatii/
2. In nici un caz nu vorbim despre o masina care "ar trebui sa te scoata pe aratura"
Tu poti sa-ti cumperi ce vrei, insa sunt oameni care prefera avantajele acestui tip de masina in locul GLE-ului... Motive: Spatiu ceva mai mare, vizibilitate mai buna si, important, opulenta ceva mai redusa...
A fost scos pt a contracara pe o nisa unde mai sunt doar 2 modele cu care sa se bata, dintre care unul va veni candva(Volvo) iar celalalt se zbate in mediocritate(Audi), de vanzari, desigur.
Iar esti in eroare... Octavia Scout are 17,1 cm... Nu 18... 18 e deja garda de cross-over (SX4, ASX)....
Vizibilitatea la mersul cu spatele este mai dificil cu GLE, dar cu noile camere pt marsarier nu mai este deloc o problema.
Spatiul interior este tot pe acolo. Diferentele sunt mici.
Sa nu credeti ca ma inflamez. Chiar nu-mi pasa. Nu sunt actionar. am remarcat doar ...inutilitatea acestui model avand in vedere inaltimea prea mica a gardei. In opinia mea ar fi trebuit sa ajunga la cel putin 18cm, poate chiar 20 daca tot folosesc suspensia pneumatica.
Nu am crezut ca te inflamezi... Doar ca, in lumea asta, utilitatea este data de piata.. Repet 18 cm este deja garda la sol de crossover, nu de break suprainaltat....
Dar decizia lor.
Niciodata GLE fiind un SUV mare cat casa poporului nu va avea dinamica unul E class Estate. Intre un E normal limuzina si Estate e mica diferenta. Se comporta alfel pe sosea. Acest All e o limuzina capabila sa te scoata din incurcaturi la munte. GLE e mai capabil in offroad dar nu are nici o treaba cu confortul si dinamica unui E class. Deci unii vor dori acest compromis sa ii spunem limuzina de teren !
Subaru s-a cam omis singur.
Oricum in orice test de siguranta si fiabilitate Subaru e prezent .
Iar daca mai compari preturile Outback bate Audi, Volvo, Mercedes
E drept nu e masina de fite , la design nu exceleaza , dar are alte calitati .
In afara de calitatea fiabilitatii, SUbaru e 0 pe langa Mercedes !
Sunt absolut convins că în prezentările comparative din SUA va fi prezent și Subaru. La fel cum vor fi prezente și alte Wagons caracteristice pieței de pe acolo. Aici e însă altă mâncare de pește, iar Subaru e poziționat mai degrabă în zona inferioară a pieței, nu în cea premium.
ngmco (nici măcar nu vă mai scriu numele cu majuscule), uitați-vă, drăguțeilor, cum se proiectează niște interioare rafinate și prietenoase, ceea ce reușeau și iluștrii voștri predecesori odată…
Mă rog, pentru mașini, cu design inspirat sau nu, tehnologia ȋși cere drepturile acordate de perfidul Timp, dar, dacă nu sunt sesizate un pic de atenție și oarece pasiune ȋn creația ta, atunci rămâi ca prostu’ ȋn mijlocul târgului și te miri că ești ocolit cu privirea…
Tare mă bucur că ȋncă putem să ne bucurăm de MAȘINI, chiar dacă nu mai radiază același “spirit” ca pe vremuri…Nu vreau să-mi imaginez ce ne va trece prin fața ochilor peste 10, 20 sau 30 de ani…Sunt sigur ȋnsă că pe mine, unul, dacă voi mai trăi atunci, mă va surprinde mai neplăcut decât aș admite.