Cu aproximativ o lună înainte de Salonul Auto de la Paris, Citroen a dezvăluit un concept denumit CXperience, gândit pentru a promova noi tehnologii verzi de propulsie și o serie de gadget-uri necesare epocii actuale.
Designerii Citroen susțin că prototipul va prelua o serie de elemente de design folosite de modele deja lansate, cum ar fi C4 Cactus și C3. Cu o lungime de 4.85 metri, similară cu cea a vechiului și legendarului C6, exercițiul de design vine cu o înălțime de numai 1.37 metri și un ampatament de trei metri, console scurte, jante de 22 de inch, un spoiler frontal cu prize de aer care se pot închide sau deschide, o lunetă concavă și portiere cu deschidere opusă.
Interiorul este și el spectaculos, cu un ecran de 19 inch montat de-a lungul întregii planșe de bord. El poate oferi opțiunea vizualizării a două imagini diferite: pasagerul poate vedea un film pe două treimi din ecran, iar șoferul se mulțumește doar cu o treime pentru funcțiile mașinii.
Locul oglinzilor retrovizoare este luat de un set de camere video, care transmit imagini pe ecrane montate pe panourile ușilor. Nu lipsește opțiunea unei vizualizări la 360 de grade a împrejurimilor și o cameră care se montează la nivelul oglinzii și poate înregistra ce se întâmplă pe șosea, în timpul deplasării.Noul CXperience face parte din nou program Citroen Advanced Comfort, axat pe calibrarea suspensiei pentru o rulare extrem de confortabilă și o izolare fonică foarte bună a habitaclului.
Propulsia este asigurată de o arhitectură hibridă, compusă dintr-un motor convențional și unul electric. Puterea lor totală ajunge la 300 de cai, administrați cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte. Pentru a menține valori normale pentru habitaclu și portbagaj, conceptul adoptă o baterie montată sub podea, gata să asigure o autonomie pur electrică de 60 de kilometri.
Corect. Una din cele mai confortabile masini din perioada aia. Era la nivel de S class ca si confort de si ea era cu o clasa sub. A fost o dovada ca Citroen nu e o marca oarecare....nu a avut succes pt. ca era la fel de scumpa chiar mai scumpa in veriunea exclusiv ca un E class sau seria 5. Iar in mintea oamenilor e impamantenit faptul ca BMW Mercedes si Audi sunt masini superioare domne' ! Francezii erau considerati slabi in materie de automobile. Cine a fost destept a ales C6 si a mers ca pe covorul lui Aladdin !
De ce articolul nu pomenește nimic despre asta? Doar Bogdan știe. Sau nu știe.