Amintirile ne chinuiesc: noul concept Citroen CXperience ne aduce aminte de vechiul C6

de Bogdan Mirică
Luni, 29.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroen a dezvăluit conceptul CXperience, cu o lună înainte de introducerea sa live în cadrul Salonului Auto de la Paris. Prototipul face trimitere la clasicul Citroen C6, dar vine cu o tehnologie modernă și cu propulsie hibridă.

Cu aproximativ o lună înainte de Salonul Auto de la Paris, Citroen a dezvăluit un concept denumit CXperience, gândit pentru a promova noi tehnologii verzi de propulsie și o serie de gadget-uri necesare epocii actuale.

Designerii Citroen susțin că prototipul va prelua o serie de elemente de design folosite de modele deja lansate, cum ar fi C4 Cactus și C3. Cu o lungime de 4.85 metri, similară cu cea a vechiului și legendarului C6, exercițiul de design vine cu o înălțime de numai 1.37 metri și un ampatament de trei metri, console scurte, jante de 22 de inch, un spoiler frontal cu prize de aer care se pot închide sau deschide, o lunetă concavă și portiere cu deschidere opusă.

Interiorul este și el spectaculos, cu un ecran de 19 inch montat de-a lungul întregii planșe de bord. El poate oferi opțiunea vizualizării a două imagini diferite: pasagerul poate vedea un film pe două treimi din ecran, iar șoferul se mulțumește doar cu o treime pentru funcțiile mașinii.

Esential 300 de cai putere oferă conceptul Citroen CXperience.
60 de kilometri este autonomia lui Citroen CXperience.
Locul oglinzilor retrovizoare este luat de un set de camere video, care transmit imagini pe ecrane montate pe panourile ușilor. Nu lipsește opțiunea unei vizualizări la 360 de grade a împrejurimilor și o cameră care se montează la nivelul oglinzii și poate înregistra ce se întâmplă pe șosea, în timpul deplasării.

Noul CXperience face parte din nou program Citroen Advanced Comfort, axat pe calibrarea suspensiei pentru o rulare extrem de confortabilă și o izolare fonică foarte bună a habitaclului.

Propulsia este asigurată de o arhitectură hibridă, compusă dintr-un motor convențional și unul electric. Puterea lor totală ajunge la 300 de cai, administrați cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte. Pentru a menține valori normale pentru habitaclu și portbagaj, conceptul adoptă o baterie montată sub podea, gata să asigure o autonomie pur electrică de 60 de kilometri.

Comentarii (5)

  • C6 a fost o masina superba pacat ca nu a avut succes
    23 3
  • Bun gust ai....
    13 4
  • @mk
    Corect. Una din cele mai confortabile masini din perioada aia. Era la nivel de S class ca si confort de si ea era cu o clasa sub. A fost o dovada ca Citroen nu e o marca oarecare....nu a avut succes pt. ca era la fel de scumpa chiar mai scumpa in veriunea exclusiv ca un E class sau seria 5. Iar in mintea oamenilor e impamantenit faptul ca BMW Mercedes si Audi sunt masini superioare domne' ! Francezii erau considerati slabi in materie de automobile. Cine a fost destept a ales C6 si a mers ca pe covorul lui Aladdin !
    26 2
  • Nu e precizat dacă vor folosi suspensia hydractive +3.
    3 0
  • Din ultima poză reiese că motorul electric este amplasat pe puntea spate și că, implicit, mașina va fi 4x4. Nu e specificat dacă motorul termic va fi Otto sau Diesel. În a doua variantă (Hybrid4), PSA a mai produs modele similare (Peugeot 508, 3008; Citroën DS5), dar a anunțat acum câteva luni că renunță la această soluție. De aici deduc că puntea față va fi antrenată de un MAS. Eu cred că e o precizare importantă.
    De ce articolul nu pomenește nimic despre asta? Doar Bogdan știe. Sau nu știe.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru