Afaceri de familie: Renault lansează Alaskan, un pick-up înrudit cu Nissan Navara

de Bogdan Mirică
Vineri, 01.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a lansat oficial un pick-up global care se numește Alaskan. Modelul a fost construit pe platforma lui Nissan Navara și va fi disponibil în aproape toate colțurile lumii, implicit în Europa.

Nissan Navara este unul dintre cele mai populare modele din segmentul pick-up. Prin urmare, cu o asemenea resursă în portofoliu, Alianța Renault-Nissan nu putea să nu profite. Așa se face că Renault are de acum propriul său pick-up, botezat Alaskan, întocmai ca prototipul care îi anticipa lansarea în urmă cu un an.

Modelul bazat pe Navara îi va ajuta pe francezi să activeze pe o piață globală unde există anual peste cinci milioane de clienți și pe care au intrat încă de anul trecut cu Duster Oroch. Spre deosebire de acesta însă, Alaskan va fi un model global, chiar dacă debutul său va fi consemnat tot în America Latină.

Desenat pentru a inspira un look masculin, Alaskan trădează unele similarități cu modelele actuale europene. Ne referim aici la grilă, la dimensiunea logo-ului Renault și la LED-urile sub forma literei C, integrate la nivelul spoilerului frontal.

Esential 190 de cai putere oferă dieselul de 2.3 litri biturbo, împrumutat de la Navara.
23 de centimetri este garda la sol a noului Alaskan.
3.5 tone poate remorca Renault Alaskan.
Sub capotă se ascunde un motor diesel de 2.3 litri, care oferă 160 și 190 de cai putere.
Exact ca pe Navara, versiunea mai puternică folosește o tehnologie biturbo. În funcție de piețele pe care se va vinde, Alaskan va fi oferit și cu o unitate pe benzină, de 2.5 litri și 160 de cai putere. De asemenea, oricât de redundant ar părea, va exista și un diesel de 2.5 litri, cu 160 și 190 de cai putere, pentru piețele ceva mai sărace.

Pick-up-ul francez va beneficia de o cutie manuală sau de una automată, ambele cu șase trepte, de tracțiune integrală, de un diferențial electronic și de unul mecanic. Cu aceste avantaje, dar și cu o gardă la sol de 23 de centimetri, Alaskan promite să ajungă oriunde. Și să tracteze aproape orice nu depășește 3.5 tone.

Pe lista tehnologiilor se numără un ecran color de 5 inch în spatele volanului, un sistem multimedia de 7 inch și un sistem de camere la 360 de grade, care va ajuta modelul să se strecoare ușor prin off-road.

Renault plănuiește să introducă prima dată Alaskan în Columbia, spre sfârșitul acestui an.

Va urma restul Americii de Sud, dar și Africa și Europa. Toate la începutul lui 2017. Producția modelului va fi asigurată de trei uzine Renault, una din Mexic, una din Argentina și una din Spania.

Comentarii (3)

  • George G
    Nissan Navara cu bot de Renault... e decent, masina buna.
    20 2
  • Ce frumos arata volanul ala cu toate comenzile pe el, fara cruise control in spatele franei de mana si fara satelit audio!!!!
    15 1
  • @George Exact! Plus sigla Renault pe volan. Sincer credeam ca vor folosi noul limbaj Megane/Kadjar/Talisman la interior, dar din motive de costuri se pare ca nu e cazul.

    Interesant ca si Mercedes va veni cu un var la aceste modele Renault-Nissan si va folosi aceeasi platforma si probabil ca si aceeasi motorizare care poate in cazul lor va fi cea de baza, urmand si altele mai potente. Deja a iesit in lume camuflat si a fost surprins in poze spion.
    16 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru