Clasica versiune Transporter Syncro a celei de-a treia generaţii a utilitarei germane renaşte după 40 de ani sub forma unui concept inedit care combină liniile unui Transporter cu cele ale unui pick-up. Rezultatul: o utilitară... utilitară.
Sigur, flexibil şi dezvoltat după cele mai înalte standarde de calitate, Volkswagen Tristar este o unealtă versatilă pentru orice utlizator, fie că vorbim de arhitecţi, echipe de filmare, grădinari sau de iubitori ai ieşirilor în natură.
Volkswagen
Comunicat oficial
În febra pregătirilor pentru
Salonul Auto de la Paris, ale cărui premiere mondiale aşteaptă dezvelirea în faţa presei şi a iubitorilor de maşini aflaţi în capitala Franţei în această toamnă, cei de la
Volkswagen nu-şi marginalizează divizia de utilitare uşoare, o sursă importantă de vânzări pentru constructorul german. Salonul de utilitare de la Hanovra, care şi-a deschis astăzi porţile, aduce o premieră mondială interesantă:
conceptul Volkswagen Tristar, un prototip care pe de o parte anunţă liniile viitoarei generaţii Transporter, pe de altă parte reprezintă un tribut adus celebrului Transporter Syncro, unul dintre cele mai populare modele utilitare din istoria constructorului german.
Noul concept păstrează liniile frontale recunoscute ale lui Transporter, dar plusează cu forme modernizate şi reorganizate.
Din profil, însă, maşina se modifică total şi devine un pick-up inedit.
Asemănător pickup-urilor cu cabină simplă extinsă de astăzi, conceptul Tristar renunţă la "faţa" de SUV a acestui tip de maşini şi adoptă un design familiar celor care au de-a face cu utilitarele, transformându-se astfel - paradoxal - într-un autoturism mai degrabă util decât creat pentru show.
La interior, conceptul utilitar al celor de la Volkswagen iese în evidenţă prin contrastul evident dintre liniile simple, curate ale bordului lui Tristar şi tehnologia de ultimă oră pe care şefii de proiect ai prototipului le-au pus în dotarea acestei maşini. Piese de rezistenţă sunt reprezentate de masa-tabletă retractabilă cu diagonala de 20 de inch, de apariţia unui espressor şi de un sistem audio şi de infotainment de ultimă oră.
Sub capota conceptului german se află un motor TDI de 2.0 litri care dezvoltă 201 CP la 4000 rpm şi 450 Nm încă de la 1400 rpm şi care este cuplat unei cutii automate DSG cu 7 trepte.
Sprintul 0-100 km/h se face în 10 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 185 km/h.
lasand la o parte balivernele comunicatului, masina arata chiar bine. Nimic original, nimic deosebit doar (inca) un "concept" marca VW, adica o reiteratie vizuala a unor mai vechi modele de succes ale concernului.
Consola fata este scurta, masina fiind putin mai lunga decat un Break de clasa medie, astfel incape in mai multe locuri de parcare si este mai usor manevrabila decat un AMAROK.
Nimic nu poate fi mai genial decat o caroserie taiata in linie dreapta la polizor! Specialitatea Volkwagen, ce naba! "Putin" tras de par?! neeeh ! Genial !
Totusi @lorinczi.thomas ar putea sa te abtii la faza cu manevrabilitatea, asta daca inaltimea suplimentara in relatie cu raza de bracaj nu-ti spune nimic.
Nu stiu de ce te miri atat. Incepand cu legendarul Bulli Vw a avut asemenea variante de caroserie derivate din busurile sale. Problema pe fond este cu totul alta. La momentul lansarii acestui tip de vehicule ele respectau pe deplin numele marcii. Erau masini simple, fiabile, destinate micilor intreprinzatori sau tinerilor dornici sa calatoreasca. Revenind in prezent cand Mercedes isi face un titlu de glorie din faptul ca gama sa de vehicule similare este mai ieftina decat a celor de la Vw, "masina populara" a ramas un brand care aminteste de trecut.
Dincolo de toate astea ramane succesul enorm pe care acest brand il are si faptul ca in ultima vreme grupului din care acesta face parte, in ciuda carcotasilor, i-a iesit cam tot ce si-a propus.
Util dar fragil.