Porsche a anunţat că va expune în premieră mondială Cayenne S E-Hybrid în cadrul Salonului Auto de la Paris. SUV-ul alimentat la priză, al treilea exponent al tehnologiei e-Hybrid după Panamera S E-Hybrid (model testat şi de noi) şi supercarul 918 Spyder, a fost confirmat cu câteva luni în urmă, atunci când Porsche a introdus faceliftul lui Cayenne şi odată cu el şi preţurile pentru România.
Porsche Cayenne facelift: schimbări estetice şi motoare noi pentru SUV-ul german
Deşi păstrează motorul V6 de 3.0 litri şi 333 de cai putere, noul Cayenne S E-hybrid adoptă o nouă baterie litiu-ion de 10.8 kWh şi un motor electric a cărui putere aproape că s-a dublat, ajungând acum la 95 de cai.
Ansamblul de propulsie oferă o putere totală de 416 cai şi poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde, până o viteză maximă de 243 de km/h.Performanţele doar în modul electric sunt şi ele impresionante: Cayenne S E-Hybrid poate atinge o viteză de 125 km/h doar electric şi poate asigura o autonomie cuprinsă între 17 şi 35 de kilometri, în funcţie de stilul de condus al celui de la volan.
Atunci când bateria se descarcă, un ciclu de încărcare poate fi efectuat foarte simplu de la o priză de uz casnic.
Astfel, noul Porsche Cayenne S E-Hybrid devine primul SUV hibrid premium ce poate fi alimentat la priză.
In viitorul apropiat nu vom mai avea petrol. Asa ca masinile electrice le vor inlocui pe cele pe benzina si motorina. Nu vad care e greseala in a alege un hibrid mai devreme de inevitabilul moment.
esti in eroare colegu'
bateriile NU se strica in cativa ni, vorbestis sa nu taci. Practic bateriile (in fapt ACUMULATORII) te tin cat viata unui automobil actual. Petrolul se va termina la un moment dat, nu pari sa stii ce e ala petrol. Nu se produce petrol din alge ci combustibil. Stiai ca si tuica e tot...combustibil? Producerea de combustibil din alge (sau orice alta sursa) este tot consumatoiare de energie deci e o chestiune de finante. Oare nu se ajunge ca procedeuls a fie mai scump decat petrolul clasic? Hibrizii consuma mai putin in oras decat un diesel.
Rata de descoperire a noilor zacaminte, ca si dimensiunea lor, este mai mica decat rata de crestere a consumului global. In momentul in care tari ca India/China/etc vor ajunge sa consume per locuitor ca Occidentul in acel moment va apare o criza petroliera.
oare cand kidsii ca tine vor invata ceva si nu vor vorbi doar sa se auda?
Iti citez: "In the PNNL process, a slurry of wet algae is pumped into the front end of a chemical reactor. Once the system is up and running, out comes crude oil in less than an hour, along with water and a byproduct stream of material containing phosphorus that can be recycled to grow more algae.
With additional conventional refining, the crude algae oil is converted into aviation fuel, gasoline or diesel fuel. And the waste water is processed further, yielding burnable gas and substances like potassium and nitrogen, which, along with the cleansed water, can also be recycled to grow more algae."
Crude oil se traduce petrol, titei sau cum vrei tu sa-i zici. Acolo scrie clar ca procesul produce petrol, care la randul lui se rafineaza in benzina, diesel sau combustibil pentru avioane. Nu-i vorba de producerea de nici un bio combustibil. Ii PETROL. Uite link la video:
http://youtu.be/Qs0QZJ0rea0
Cat despre baterii, din nou vorbesti aberatii. Toyota Prius, cel mai vandut hybrid global, garanteaza acumulatorii (battery pack in engleza, de aia le-am zis baterii), la 160.000 de kilometri, sau 8 ani. Deci, nici pe departe, pe toata durata de viata a unui automobil. In SUA stiu ca ar costa cam 4000 de dolari sa schimbi acumulatorii, asta in conditiile in care un Prius cu 100.000 de mile la bord nu valoreaza mai mult de 7000 de dolari. Deci necesita o investitie mai mare decat jumatate din valoarea masini.
In momentul in care bateriile se apropie de sfarsitul duratei lor de viata incep sa scada semnificativ performantele in termeni de consum. Stim cam ce kilometraje au in Europa masinile, chiar si alea de lux. Daca ti-ai lua un Cayene hybrid comparativ cu un diesel, si ai vrea sa-l vinzi dupa vreo 5-6 ani, te-ai trezi la realitatea unei devalorizari crancene, si ca vei avea dificultati sa gasesti un cumparator.
Cat despre petrol. Inca un pic de rafinare a tehnologiilor actuale precum cele pe care ti le-am dat in link si vom putea produce cat avem nevoie. Oricum, avem mai mult de 3 decenii pentru a rafina tehnologiile astea. Asa ca mai bine taceai si nu afla nimeni cat esti de prost. Nu esti decat un cretin prost informat si aere de superioritate.
E o adevarat placere sa te vad constipandu-te si facand atacuri de apoplexie. Calmeaza-te, poate-ti sare o vena din gat, naibii.
PS. vezi ca petrolul tau e un BIO-petrol. O mare diferenta (prin omisiune) a ceea ce lasai tu sa se inteleaga. Important e ca mai avem petrol pentru 39 de ani. Da' sigur 39 si nu 39,5? Daca nu mai apuci tu petrolul din alge ca au gresit astia cu 5 zecimi? :)) Nu sa te arunci de pe scaun fix in mufarina?
Termenul bio in sine ii foarte cretin. De ce ii BIO? Pentru ca provine din alge? Sau pentru ca ii produs in laborator? Mare lucru, petrolul ii tot petrol. Eu nu am lasat sa se inteleaga nimic altceva pentru ca am spus exact asta. Ii petrol din care se poate rafina benzina. Fie ca rezulta dintr-un proces de fosilizare de milioane de ani, fie ca rezulta dintr-un process de 1 ora in laborator, ii tot petrol. Fie el si BIO (whatever that means).
Si da, implementarea in masa a acestor procedee (in special dupa ce vor fii imbunatatite in urmatorii ani) ar putea produce destul petrol ca sa ne ajunga mult si bine. Pur si simplu ti-am demontat argumentul si acum iti e ciuda.
Definitia lui BIO nu se refera la faptul ca provine dintr-o sursa biologica ci face referire la ciclul de viata a materiei. Una e sa produci anul asta materie prima (alge, porumb, rapita, etc) pe care la anul sa o consumi si alta e sa consumi in 100 de ani petrol rezultat din materia care a fost stocata de-a lungul a milioane de ani.
Probabil ca sensul termenilor iti scapa.
Apoi
1. acumulatorii sunt GARANTATI 8 ani. Nu insemna ca DUPA 8 ani s-au dus naibii. Exact ca si cum ai spune ca o masina garantata 5 ani o poti arunca la cos dupa aia.
2.preturile unui prius sunt usor diferite de ce spuneai tu: http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/used-cars/for-sale/?range=75&zip=20007&make=Toyota&orig-model=Prius&model=Prius&year_min=&year_max=&purge-search=&price_min=0&price_max=100000&mileage_min=99500&mileage_max=150000&body_style=&color=&transmission=&engine=&drivetrain=&fuel_type=&page=1&sort=
Lasand "bateriile" la o parte, tehnologiile astea BIO isi vor dovedi eficienta atunci cand produsul finit va fi cel mult la nivelul combustibilului clasic ca si pret. Nu e vorba doar de tehnologia prelucrarii algelor ci munca ce o presupune cultura acestora (presupun ca e un anumit tip de alga - nu stiu) costurile cu transportul, etc. Intrebarea e daca tehnologiile astea vor face fata volumului imens al cererii de combustibili dupa 40-50 de ani si ce alegem in urma competitiei dintre masa biologica necesara combustibililor si cea pentru asigurarea hranei unei populatii in continua crestere. Vezi explozia pretului la porumb in Mexic de acum cativa ani.
Cat despre tehnologiile BIO, au foarte mult potential. Si extragerea si prelucrarea petrolului in prezent implica multa munca si eforturi. Procesul ala in laborator la care ti-am dat link a fost un mare pas inainte, pentru ca nu mai implica uscarea algelor si producerea acelui petrol a devenit substantial mai ieftina. Pe masura ce procesul se va perfectiona, va deveni tot mai ieftin. Au inca decenii la dispozitie sa faca metoda ieftina, deci vom trai si vom vedea.
Algele folosite in acest process nu is o sursa principala de hrana pentru nici o populatie, deci ar trebui sa faca fata cererii. Algele astea consuma carbon pentru a creste, sunt transformate in petrol, si cand combustibilul din acel petrol este ars, elibereaza acel carbon, si astfel este o solutie neutra din punct de vedere a poluarii cu CO2. Companiile petroliere deja investesc greu in astfel de tehnologi, si mai mult ca sigur in cateva decenii vor fi gata sa intre pe piata. Deci, eu n-as fii prea sigur ca petrolul se va termina vreodata.