Carlos Ghosn, omul care conduce destinele Renault-Nissan, are încredere că schimbarea de macaz în ceea ce privește profilul noii generații a modelului Espace va fi una pozitivă pentru marcă. În întâlnirea tradițională pe care CEO-ul grupului franco-japonez o are cu jurnaliștii la fiecare salon auto major european, Ghosn a declarat că transformarea monovolumul Espace într-un crossover modern este dată de cererea clienților, nu de concepțiile designerilor. "Când vorbim despre Renault Espace trebuie să avem în vedere faptul că Renault a inventat practic monovolumul modern acum exact 30 de ani, prin lansarea lui Scenic. Problema este că nevoile clienților s-au schimbat mult din 1984 încoace, pentru că toți clienții vor mașini cu look de crossover. Odată intrați în mașină, aceștia vor însă ca mașina să fie încăpătoare ca un monovolum", explică Carlos Ghosn conceptul de la care au pornit cei de la Renault în conceperea noului Espace.
Același oficial spune că Renault analizează cu foarte mare atenție reacția publicului și a presei la apariția acestui nou concept Espace, planurile de producție și piețele pe care este lansat modelul fiind limitate la început.
"Noul Espace nu va fi prezent în prima fază pe piața din Marea Britanie, de exemplu, petru că vrem să testăm reacțiile, să vedem cum este primită mașina. Urmăm aceeași strategie pe care am abordat-o în cazul lui Captur. Am fost rezervați la început, iar acum analizăm modurile în care putem să creștem producția acestui model", spune Ghosn. Noul Renault Espace a fost lansat oficial în 1 octombrie la Salonul Auto de la Paris, fiind considerat una dintre surprizele foarte plăcute ale evenimentului. Conceptul original de monovolum s-a schimbat radical odată cu apariția noii generații, mașina transformându-se într-una care amintește mai degrabă de ideea unui crossover-SUV. Espace și-a păstrat însă caracteristicile interioare, fiind disponibil în versiuni cu 5 sau 7 locuri și oferindu-le pasagerilor locuri individuale, spații de depozitare și un portbagaj de 660 de litri. Pe modelul care devine de acum vârful gamei Renault debutează și un nou motor diesel 1.6 Twin Turbo care dezvoltă 160 de cai putere. Mai multe informații despre noul Renault Espace puteți găsi AICI.
In rest, motorul diesel 1.6 160 promite foarte mult (la fel ca cel de pe noua Honda CR-V), designul interior/exterior e superb (in linia Clio/Captur). Daca fac un pas inainte si in ceea ce priveste fiabilitatea atunci chiar ca ma voi gandi serios peste 7-8 ani (cand voi schimba actuala masina) sa iau in calcul Renault (pana acum am avut doar coreene si japoneze).
da' o parere personala despre masinile din poze? De "via companie" si declaratiile CEO m-am cam saturat. Vreau sa va aud pe voi...cum sunt materialele, feeling-ul, dimensiunile, etc. Asta legat de orice masina de la Salon.
Deacord cu @Andy...pare cel mai interesant monovolum. Sper sa nu dezamageasca cum a facut-o Captur, pe mine cel putin... Vizual e incredibil (am mai zis-o) dar cand e pe viu; totul e tare ca piatra asamblat parca in graba si senzatia de cheap omniprezenta.
Renault Espace 5 : salon de Paris 2014
http://www.youtube.com/watch?v=G2OrFht2p5k
Renault 1L Eolab Bests VW in Function, Style - Paris Motor Show 2014
http://www.youtube.com/watch?v=Sri3InGTktc
Pentru asta te invităm în rubrica de teste. Acolo ai doar opinii, aici doar informație. Dacă le amestecăm, o dăm în televiziunile de știri, unde nu-nțelegi ce-i informație și ce nu.
Urca intr-un Espace vechi de 11 ani si ai sa te convingi de calitate, chiar pt vremurile actuale. Ia in considerare ca Renault vrea sa revolutioneze din nou segmentul. Au multe de demonstrat, multe de piardut. Tocmai de aia sunt sigur ca nu risca la calitate. Calitatea va fi de Top
Daca te uiti mai atent, pilotul automat se activeaza/dezactiveaza de pe volan si tot de pe volan se modifica parametri de functionare.
Nu exista alte butoane pentru asa ceva, decat pe volan. Oricum...
Ergonomia o sa fie ultima problema a unui monovolum, crede-ma. Cu atat mai putin a unuia care inventat segmentul si e un model pentru altii... Ma refer la ergonomia spatiilor de depozitare, fotoliile individuale (da!), modularitatea interiorului etc. Nu uita ca Renault a fost printre primii intre marcile de volum care a marsat pe frana de parcare automat, o solutie f ergonomica si comoda, dar spre disperarea fanilor intoarcerii cu frana de mana...
Nu ca i-as lua apararea lui @vianu, o poate face si singur, dar ce spune el si ce concluzii tragi tu, spune ca materialele din interiorul lui Captur sunt slabute, ceea ce este adevarat, adaug ca si la clio 4 este aceeasi problema, dar spera ca la noul Espace sa nu fie la fel, nu are legatura cu Espace de 11 ani. Iar ca sa raman la acelasi grup auto, primele impresii in urma unor teste cu noul Nissan Pulsar, teste facute de publicatii din Vest, arata cam aceleasi probleme la interior, departe de Golf, Focus si chiar de 308, altfel masina este in regula, dar din start are un minus la calitatea interiorului, o fi bine cand ai ambitii mari? Vom vedea.
Adevarul e ca suntem prea stresati sa aiba bord moale. La urma urmelor apasam pe butoane nu pe bord iar imbinarile si ergonomia conteaza mai mult.
Da, nu apasam pe bord, dar un bord moale este mai scump la productie, deci impresia de ieftin nu este potrivita atunci cand ai niste ambitii. La coreeni sa stii ca s-au mai schimbat regulile, la i30 de exemplu este destul de moale bordul, cel putin in partea superioara.
Espace care un target foarte diferit de modelele pe care le readuci obsedant in discutie. Espace care este "nava amiral" a gamei Renault, dupa cum bine a reiterat Automarket intr-o prezentare anterioara.
Espace a fost intodeauna cotat mai bine si decat Laguna. Doar ca modelul anterior se ivechise prea mult.
Espace in mod evident inglobeaza cele mai noi tehnologii ale marcii, iar la acest context, doar dobitoc sa fii sa crezi ca va fi "impachetat" cu materiale foarte ieftine. Nu-mi trebuie un nick pt ca forta ideilor mele sa te loveasca acolo unde trebuie. Nu-ti convine...asta e!
Si sa nu uit, modelele Renault nu sunt premium, dar nici concurenta nu e, deci argumentul ca la clasa mica sau compacta poti sa folosesti materiale mai proaste decat concurenta pe motiv ca " ce vrei bai doar nu e premium", este total gresit, dar tu stii mai bine.
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/tatal-monovolumelor-europene-renault-espace-s-a-transformat-in-crossover-13362899
Imi cer scuze fata de cei de la Automarket ca am dat link de pe alt site, dar poate ca situatia o cerea.
Masina este senzationala si este evident sa inglobeze tehnologiile de top din curtea Renault Pana la urma, judecat in esenta este nava amiral a marcii si un nume greu in clasa monovolumelor. Deci foarte multi ochi in acest moment sunt atintiti asupra acestei masini si au asteptari de la ea.
Cat despre ce spune Ghosn... pe mine ma cam lasa rece. Asa a spus si de electrice, ca asa vrea publicul. Si uite ca nu prea a fost asa, fiind nevoiti sa le opreasca productia si renault sa s reorinteze usor, usor spre hibrizi.. Ramane de vazut cat de bine se va vinde Espace. Pana la urma conteaza si fie primul la vanzari... am spus mai sus de ce. Teoretic cel putin, S-Max ar trebui sa-si faca serios griji.
de ce te-ai enervat?
nimeni nu pune la indoiala imaginea lui Espace si istoria sa. Cum ziceam si cum bine a observat si @dan_grc nu plec de la ideea ca interiorul va fi la fel de cheap ca intr-un clio/captur. Dimpotriva. Chiar daca n-ai de unde stii, sunt un mare admirator al Espace-ului si a celorlalti doi frati mai mici (cu rezerva legata de calitatea materialelor interioare a acestora din urma). Din nefericire Renault ne-a obisnuit sa ne ia ochii realitatea nefiind asa de ok. Ca o paranteza...Laguna (contrar majoritatii) m-a impresionat la interior avand design-ul si feeling-ul pe placul meu.
Daca tot veni vorba de Clio si Captur...cum ziceai tu, dobitoc(?) sa fii sa nu recunosti ca vizual sunt ok dar mai putin la finisaj. Pentru un model care se adreseaza unei clientele tinere (obisnuite cu gadegturi ce se simt placut la atingere - telefoane, tablete, aparate foto, etc) Captur pare sa faca nota discordanta. Un "tanar" care trebuia sa rupa gura targului si sa incerce o figura buna si caruia sa nu-i gasesc bavuri pe la bord, zgomot de cutiuta pe portiere sau feeeling-ul de cutie de plastic pentru haine a torpedoului. SI ti-as putea da un exemplu de concurent (culmea, francez) care a avut grija puncteze bine la "detalii care fac diferenta"....Peugeot
Din nefericire, @dan_grc, chiar daca nu imi lua in mod direct apararea a cazut in dizgratia "manuntelor" rosii.
@AutoMarket...aveti in sectiunea teste, deja, Espace-ul? Nici macar o opinie personala nu puteti scapa....doar nu v-ati dus acolo sa transmiteti stiri oficiale!?
O tot dai cu Dodge Caravan, dar aberezi... nici macar n-avea scaune individuale...avea bancheta...era cu totul alt concept si a aparut cam in aceeasi perioada cu Espace (1984). Era un microbuz, nimic mai mult. Dupa cum am spus, conceptul de monovolum a aparut in Europa si a fost lansat de Renault.
Daca te pricepi la masini nu ai cum sa ramai indiferent la Espace. Mie masina asta mi se pare ca arata senzational. Restul e cancan.
Si pana la urma fiecare sa-si ia ce isi vrea.Daca vrea si mai ales daca poate. Nu se poate spune ca esti fraier daca alegi S-Max in loc de Espace si nici invers. Pana la urma vorbim probabil de cele mai bune monovolume din lume la ora actuala.
sa nu aiba soarta lui velsatis...
Explicatia conceptului de monovolum ramane in picioare si e un argument implacabil. Trebuie sa fii deschis la mine ca sa intelegi ceva. Conditia principala...sa n-ai frustrari de genul "taticul are ford sau vw si nu exista alta masina mai buna decat marca lui taticu'" ...
si intentioneaza sa o faca ?
Daca nu aveti sunteti doar niste datatori de pareri care stau cu limba scoasa pe aici la poze cu masini.
Mai bine iesiti la o bere si luati o gura de aer. O sa va calmati.
:DDDD
In alta ordine de idei nimeni si nimic nu-ti poate schimba niste idei fixe. Pur si simplu ai mintea prea incuiata ca sa intelegi ca Renault a dus mai departe conceptul de monovolum facandu-l mai practic, mai confortabil, mai modulabil si mai primitor pentru calatoriile lungi ale mai multor pasageri. DAR NU Renault a inventat acest tip de caroserie, monovolum. Ti-am demonstrat prin 3 exemple, doua saptamana trecuta si unul acum ca gresesti. Ti-am explicat si eu in penultimul mesaj. Pur si simplu esti prea batut in cap ca sa intelegi.
Imi place mult ca are 4Control (ptr viraje luate cu rapiditate, in siguranta), jante de 19-20 inch, motorizare biturbo, ecran mare ca la recentul XC90 (premium), un head-up display ca la avioane de vanatoare, interior sofisticat si avangardist, ambianta interioara in diferite tonalitati (cum e S class), suspensie adaptiva, parcare autonoma, haion motorizat etc.
Un sistem de tractiune integrala ii mai lipseste si e perfecta, dar se pare ca e pe drum...
Aflat pe un loc 5 in anul 2014 si cu vanzari de aproape 4 ori mai mici fata de premiant, noua generatie trebuie sa confirme pe toata linia. Pe hartie totul "suna" exceptional, sa vedem totusi ce va iesi din fabrica ca produs de serie.
Daca din bunaciunea asta (care a apare in poze) vor scoate InitialeParis ma intreb...cum va arata InitialeParis?
In fine concurent direct mi se pare a fi doar S-max-ul restul sunt de umplutura. Dar, ce vor prefera clientii: un Sharan trist ca o zi de noiembrie, un Smax sporty sau un Espace topnoch ca design?
Vorbesti de vanzarile unui model scos in 2003. Ceilalti sunt mai tineri.
E normal. Totusi nu cred ca va avea probleme in a-si recapata locul de frunte intre monovolume. PS: Exista deja imagini cu versiunea de serie.
Sunt de concerne auto mari, cu putere financiara semnificativa.
Atata timp cat identifica o cerere pentru asa ceva, orice construcor de volum are capacitatea de a crea un model cu valente PREMIUM. Ma refer aici la atentia la detalii, calitatea materialelor interior/exterior, echipamente, motorizarei etc , adica tot ceea ce identifica un anumit model ca fiind premium. Mai putin imaginea de marca, bineinteles. Nu discutam aici de un brand distinct in gelul Lexus sau Infiniti. Dar nici preturile nu sunt la fel piperate. Sunt ceva mai joase. Vorbesc aici de gamele premium Initiale (Renault), Vignale (Ford) sau DS (Citroen).
In industria auto constructorii de volum creaza frecvent astfel de VERSIUNI, pentru ca exista o CERERE pentru astfel de versiuni. Gama DS a demonstrat cu succes acest lucru. Mai invata !
Nu degeaba fiecare constructor de volum s-a grabit dupa Renault-Nissan sa aiba cel putin un model 100% electric de serie in portofoliu. Faptul ca vanzarile nu sunt spectaculoase acum la inceput, e normal. E un aspect uitat de contestatari. Nici Prius (de 17 ani pe piata) n-a fost un hit de prima data, iar acest adevar se poate verifica si in alte domenii (nu numai auto) pentru tehnologii avangardiste.
Imiaginile de la salon te contrazic si denota ca esti un mincinos patologic.
Patologie relevata de faptul ca ai revenit cu un comentariu sub alt nume & de faptul ca scrii cu litere mari.
http://www.youtube.com/watch?v=xd37avvCzIk
De inventat, poti sa inventezi pana maine! Faptele sunt altele, dupa cum declara si Automarket intr-un alt articol:
"Noua generaţie Renault Espace este cel mai recent produs Renault. Lansat la Paris acum două săptămâni, Espace a atras aprecierile presei europene de specialitate."
Domnule Marius ma auzi?? Cu tine vorbesc! Si cum zici tu ca era la Paris vremea? :))))) PS; incearca sa minti mai putin. Poate te crede vreun fraier data viitoare.