Salonul Auto de la Paris 2014

Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept: experimente eficiente pe un model de serie deja existent

Publicat Joi, 18.09.2014
de Mircea Meșter
Comenteaza 0
Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept: experimente eficiente pe un model de serie deja existent - Poza 1
Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept: experimente eficiente pe un model de serie deja existent - Poza 2
Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept: experimente eficiente pe un model de serie deja existent - Poza 3
Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept: experimente eficiente pe un model de serie deja existent - Poza 4
Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept: experimente eficiente pe un model de serie deja existent - Poza 5
Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept: experimente eficiente pe un model de serie deja existent - Poza 6
Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept: experimente eficiente pe un model de serie deja existent - Poza 7
Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept: experimente eficiente pe un model de serie deja existent - Poza 8
Francezii de la Citroen demonstrează că pe baza unui C4 cactus de serie poate fi dezvoltat un concept care schimbă complet conceptul unei maşini de volum: sistem hibrid cu aer comprimat, caroserie ultrauşoară şi extensii aerodinamice adiţionale.

După ce Peugeot a prezentat în cursul săptămânii trecute conceptul inovativ 208 Hybrid Air 2L, în fapt o versiune-prototip a lui 208 care foloseşte un motor pe aer comprimat în tandem cu unul pe benzină şi materiale uşoare pe caroserie pentru a genera un consum foarte mic, colegii de concern de la Citroen anunţă şi ei un concept care-şi bazează performanţele pe exact acelaşi tip de tehnologie. Este vorba de C4 Cactus Airflow 2L, maşină care promite, la fel ca "fratele" său, un consum mediu mixt de doar 2.0 litri/100 km.

Pentru a ajunge la această performanţă, C4 Cactus a fost supus unor operaţiuni dietetice şi aerodinamice notabile. Cele mai importante sunt cele legate de apariţia unor panouri din materiale compozite, a unor metale de densitate redusă, cum este aluminiul, şi a unor piese modificate pentru sistemul de evacuare, acestea fiind mult mai subţiri decât în versiunea de serie. Mai mult, inginerii francezi au schimbat oglinzile laterale clasice cu o pereche de camere video pentru a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic al maşinii.

Tot la capitolul modificări aerodinamice notăm apariţia unor prize de aer frontale care se ajustează automat în funcţie de viteză, a unor deflectoare care au rolul de a "ghida" curenţii de aer în jurul maşinii în cel mai eficient mod posibil şi nu în ultimul rând a unor anvelope construite special pentru a impune o rezistenţă cât mai scăzută la rulare.

Marele secret al întregului pachet se află însă sub capotă, acolo unde un motor care funcţionează cu aer comprimat vine ca alternativă la unitatea pe benzină de 1.2 litri.

Cele două funcţionează atât paralel cât şi în tandem, oferindu-i celui de la volan posibilitatea de a rula cu emisii zero.

via Citroen


Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru